Sztem elmegy annyiért. Olyan -20 -30% az engedmény a naormálisokhoz képest - amennyire láttam. Más kérdés, h mennyi idő alatt? Kevés embernek van ilyen vezetési tapasztalata, félnek tőle stb .......
Cipruson RHD-ztam egy csomót, teljesen jó volt, nagyon élveztem (új Honda City). Csak arra nem jöttem rá, hogy miért volt jobb oldalon az index, mikor a legtöbb ilyen kocsin, amikben ültem meg amiket vezettem, baloldalt volt.
Kérésem az, hogy leírnátok, hogyan lehet behozmi angliából autót?
Több dolog van amit nem tudtam kiolvasni itt, az egyik a biztosítás. Ha csak haza akarom hozni, majd forgalomba helyezni, akkor a hazahozatalra milyen biztosítás lehet kötni?
Mi a menete az adás-vételnek? Van a kinti okmányirodában valamilyen intéznivaló?
El lehet adni Magyarországon jobbkormányos autót? Beregisztrálva, magyar rendszámmal!
Ha igen, akkor mennyire nyomott áron?
Mondjuk egy 2006-os kombi Passat (2.0 TDI) ami a használtautó.hu-n 2 millió alatt nemigen van , azt jobbkormányosan (de magyar papírokkal) el lehet adni mondjuk 1,5 - 1,6 millióért?
Hello. EGy kis egitsegre ill. magyarazatra lenne szuksegem.
Angliaban dolgozom minden evben Marciustol Novemberig. A koztes idoben mindig hazamegyek a csaladomhoz.Tehat a 12 honapbol 4 honapot Mo-n toltok.
Bejelentett lakcimem van otthon, itt kint pedig mivel szezonmunkan vagok csak marciustol Novemberig van szerzodesem.Tehat ideiglenes lakcimem.
A kerdesem, hogy szeretnek venni egy angol autot, s hazamenni a 4 honapra , akkor milyen papirokkal menjek, hopgy a rendor ne vegye ki alolam a papirokat.
Nemreg olvastam, hogy az uj szabaly miatt igencsak veszelyes hazamenni, hiaba van az auton egesz eves biztositas, MOT, ROad tax,,amit bizonyitani is tudok.
Sajnos, innen kintrol nem vagyok naprakesz, s nem is tudom mit csinaljak mielott megveszem s hazaindulok.
Valakinek valami jpo otlete?Vagy tapasztalata ha rendor megallitja? Hazudjam azt nincs otthoni bejelentett lakcimem? Vagy?..Gondolkozom , hogy esetleg otthon forgalomba helyeztetem , de akkor meg ha jovok ki, csak korlatozott ideig lehetek kinnt angliaban, s mehetek haza 12 honapra, s csak utana johetek ki ujabb 6 honapra.Vagy ha jovok ki , ujra helyezzem forgalomba itt kinnt,,ahh ez egy remalom lenne.
Ha valakinek jo tip[pe, vagy tanacsa van nagyon halas lennek. ( ja,, es ne az hogy ne vegyek autot..tudom ez lenne a legegyszerubb..XD)
"Ha forgalomba helyezés előtt alakítod át, akkor nem kell hozzá engedély."
Ezt úgy érted, hogy nem kell engedélyeztetni az átalakítást?
Leírnátok mi a menete (a hivatalos útra gondolok, nem műszakilag), ha valaki bele akar fogni az átalakítás-forgalomba helyezésbe? És most ne térjünk ki rá, hogy nem éri meg, meg szívás... tudom, sokat olvastam már. Azt viszont sehol sem találom, hová kell fordulni vagy mi a menete.
Valami ilyesmit hallottam, hogy engedélyeztetni kell. Erőre? Tehát még jobbkormányosan el kell vinni valami műszakira? Ki adja meg az engedélyt és mennyibe kerül és egyátalán hogy is néz ki ez az eljárás. Kérlek segítsetek, ha tudtok! Köszönöm!
Forgalmiban szerepel, ha jobbkormányos. Ha forgalomba helyezés előtt alakítod át, akkor nem kell hozzá engedély. Akkor sima balkormányosként kerül forgalomba.
Itt talán jobb helyen lesz a kérdésem mint az opeles topikban:
Lenne egy összetett kérdésem: Adott egy angliai b2 vectra, május 31-ig van rajta műszaki, van érvényes forgalmija de biztosítása már nincs. Nekem van egy b1 vectrám, papírjai rendben de ez nem is érdekes viszont hibás a motorja. Ha ismerősöm megveszi azt az autót majd eladja nekem belőle a motort, amiről írunk adásvételit + az autó angol papírjait lemásoljuk akkor ezt sikeresen le tudom papírozni okmányirodában, hogy végül átkerüljön az angliai motorszáma az én forgalmimba? Tapasztalata van esetleg valakinek ilyen téren? Vagy pl érdemesebb az adásvételit pl júniusra dátumozni amikorra már lejár az angol vectra műszakija? (érvényes műszakis autóból mégis csak érdekes eladni a motort, itthoni autóval nem is oldható meg). Hogyan lehetne ezt összehozni, hogy jó legyen?
...azota kicsit visszaolvastam, hallom nem olyan egyszeru ez a kormanycsere mert tuzfal, meg vezetekek..
de olyasmit ertek hogy lehet jobbkormanyos auto magyar rendszammal legalisan forgalomba?
Mert nekem nem lenne fontos a balkormanyossa atalakitas, mert kurva jol elvagyok en az otthoni forgalomban igy is, csak legalisan kellene legyen forgalomban az auto, mert ide visszajarogatni vele Road Tax meg MOT meg biztositas ez mar rengeteg fejfajas...
Szoval valaki osszegezne egy ilyen lassu felfogasunak mint en vagyok hogy hogy is lehetne legalisan jarni kedves kis autommal?
Ugy latom itt valaszt tudok kapni a kerdesemre, szoval:
Mar a masodik angol kocsimmal jarok ugy hogy nem tudom mit is csinaljak vele, az elso egy 2000 evjarat vectra volt hibatlan allapotban csak bontonak tudtam eladni mert az angol muszakija lejart, es biztositas meg roadtax nelkul visszahozni sem tudtam volna, plusz meg sem erte volna mert eladni is csak fillerekert lehet....
Most egy 2003-as laguna kombim maradt otthon, ujra a regi sztori...visszahozni mar nem eri meg, de bontonak eladni 70 ezerert mint a vectrat sajnalnam, viszont hibatlan minden viszonylatban, meg szeretem is, szoval hallottam olyanrol hogy at lehetne rakatni a kormanyt, muszerfalat..stb.
Levizsgaztatni otthon, es akkor meg jo par evig jo lenne ez amikor hazamegyunk..
Erre valaki valami otletet? Muszerfalat talalok a neten, nem tudom elkepzelni hogy olyan bonyolult lenne ez egy hozzaertonek atszerelni.
Meg ha 400ezerbe kerulne az egesz, beregisztralva nekem megerne.
A jobbkormányhoz (ha az első fényszórók balosra át vannak cserélve és E-jelesek) alapban semmit. A szegecselt alvázszám lehet probléma, be kellene a Nissan importőrtől igazolást szerezni, hogy ez gyárilag ilyen.
Megpróbálom röviden feltenni a már biztos mindenki által feltett buta és talá megválaszolt kérdéseket...
Előre is bocs, ha untató kérdezősködés...
Szóval tudnék vásárolni egy szép Nissan Skyline R32-t, ugyebár jobbkormányos a dolog, és csak ilyesmik érdkelnének hogy a közeg mennyire szekálódik? Láttam a valami amerikát ami vicces biztos hogy a másik oldalon próbálkoznak az urak, csak hogy mennyire kötekednek esetlegesen?
Egy forgalmi vizsgán pl a Mozaikban mennyire húzzák a szájukat? Mert az Eclipse amim most van és balos; szőr gyári, de nem képesek felfogni hogy az alvázszámom egy plakett a műszerfalon meg minden elemen egy matrica, amire azt a választ adják hogy valahol akkor is be kell hogy legyen ÜTVE :) nincs vita, vagy rögtön rávágják hogy nem gyári a szegecs...gondolom deák igazolványra várnak...
Szóval egy ilyen "tükörautóhoz" ahol (ahogy mi hívjuk) az anyós vezet, mit szól a kedves vizsgaállomás?
Na igen, ezt tapasztaltam, hogy írt az eladó egy darab kis flecnire adásvételi néven valamit. :-D Hát mit mondjak... És Angliában ezt elfogadják, viszont nálunk már lassan azt is bele kell írni, hogy hányszor voltál wc-n mióta megszülettél. Szóval nekem olyanom nincs, mert azzal az egyszerű adásvételivel is a nevemre írták az Angolok a kocsit. Remélem nem akarnak majd másolatot kérni a magyar hatóság. Köszi a tájékoztatást!
Úgy értettem,hogy amikor megvettem kint a kocsit irattam egy adás-vételit is pluszban(amit az angolok általában nem szoktak) és ezt a 3 nyelvű adás-vételit is leadtam amikor a kocsit itthon honosítottam.Ez nem tudom pontosan,hogy történt mert vaki intézte helyettem.
Szia Mgabsi! Köszi az infót! A héten megyek haza, és nekilátok elintézni a regisztrálást. Remélem, nem lesz semmi gond. Azért ha valami gubanc lenne, jövök, és írok, kérdezek! :-) De gubanc nélkül is fogok írni, hogy megosszam a tapasztalatokat.
Én is a nevemre vettem a kocsit kint és itthon helyeztem de én irtam angol ádásvételit is.
ha segítség,akkor itt van :
Motor Vehicle Bill of Sale
Kaufvertrag
Adás-vételi szerződés
Buyer /Kaufer/Vevő
Name /Name/Név:
Adress /Anschrift/Cím:
Geb.am/Szül. Idő:
Seller /Verkaufer/Eladó
Name /Name/Név:
Adress /Anschrift/Cím:
Geb.am/Szül. Idő:
Vechicle Details /Kraftfahrzeug/Jármű adatai:
Make/Hersteller/Gyártó:
Model/ Typ/Típus:
Registraition Mark /Amtl.
Chassis No /Fahrzeug-Ident-Nr./Alvázszám:
Engine No /Motor-Nr. /Motorszám:
Date of firs registration /Erstzulassung am /Első forgalomba helyezés:
Odometer reading /Km Stand/Km állás:
Das Fahrzeug wurde besichtig und zur Probe gefahren. Es wurde – unter Ausschluß jeglicher Gewährleistung – verkauft zum / A jármű kipróbált és megtekintett állapotban, kizárva minden további garanciális igényt, a vevő részére átadva.
Price/Gesamtpreis/Ár:
Ort/Datum/Helység/Dátum:
Signature of Seller/Unterschrift des Verkäufers/Eladó aláírása
Signature of Buyer/Unterschrift des Käufers/Vevő aláírása
Angliában dolgozom, és elhatároztam, hogy nekem kell otthonra egy jobbos talicska. Vettem is egy mx5 mazdát. Én kimondottan élvezem, hogy a másik oldalról vezetek, nekem ez olyan buli érzés. Na azért néhányszor töröltem az ablakot irányjelzés helyett :-D. Nem akarok a leggyorsabb lenni az úton, ezért nem is akarok előzgetni minden áron. Egyébként szerintem nem akkora para az előzés, csupán meg kell szokni, és figyelmesnek lenni. Viszont előttem van még a beregisztrálás, és itt olvastam ezt a kétnyelvű adásvételit. A kocsit a nevemre írattam Angliában, remélem így nem kell kétnyelvű adásvételivel foglalkozni. Tehát az az angol forgalmiban az én nevem szerepel. Ezzel kapcsolatban tud valaki megnyugtató választ adni? Szép napot!
Jövő hónapban tervezek kimenni Angliába és behozni valamilyen személygépjátművet :)
Az lenne a kérdésem hogy mire érdemes figyelnem mikor az adás-vételit megírjuk?
P-rendszámmal szeretném behozni a járgányt. Vissza olvastam 4-5 lapot és az nem világos nekem hogy mi az a V5C, V5, V756, DVLA.
Ausztriából hoztam már autót és ott csak egy kétnyelvű adásvételi és a Typenshein kellett a forgalomba helyezés megkezdéséhez itthon.
Addig világos a dolog hogy Trade plate ként kell megvegyem és kell egy kétnyelvű angol/magyar adásvételi. Igazából azt nem értem melyik részét kell kapjam a jelen forgalminak az autóhoz a magyar forgalombahelyezéshez. Persze azt nem szeretném hogy utána utólag kint követeljenek rajtam dolgokat.