Repülőgép fedélzeti rádiózással, elektronikával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok. COM és NAV rádiók, intercomok a gyalogernyőtől a motoros gépekig. GPS és más navigációs segédletek, műszerek. Egyéb repülős villanyász dolgok.
Pontosan. Sokan úgy gondolják, hogy vannak "külön frekik-csatornák ennek-annak. Semmi értelme nem lenne, pláne a repülésben ha minden repülőnek külön frekije lenne. :-)
A rendőrségi helibe régebben ugyanolyan URH rádió volt mint az autókba.Persze amióta ez a digitális bohóckodásvan azóta oda is az került. Repülési kommunikációra repülési rádió van ugyanúgy mint más repülőgépen. Holmi külön frekvencia teljesen értelmetlen lenne mert ugye kivel forgalmaznának azon? :-) Amúgy itthon rendszeresen hallom amint bekéredzkedik Ferihegyre. (R501... az MD-, R13... a MI) Néha határozottan el is tévednek. A fejem felett repülve közli, hogy TPS-nél belép a CTR-be csak, hogy az tőlünk vagy 15km.
Ha nagyon háborog a lelked, átküldöd az itemnumber-t és segítek. Van PayPal-om is. Érdemes baloldalt a keresési feltételek közt a Worldwide opciót ikszelni és akkor nem csak a saját országában kutat.
A németeknél az egyéb sporteszközök közt van a sárkány és repülősport kategória. Meg van egy rész a "szállítmányozás" kategóriában is. Vagy beírod a NAV receiver-t a keresőjébe.
A katonáknál nagyon elkülönül a gép vasának és a berendezéseknek a sorsa. A cucilista seregekben nem volt divat a VOR. Volt orosz hasonló, csak nem kompatibilis.
Sajnos "rendes" VOR indikátort jóval drágábban adnak, mint a hozzávaló vevőt. Az indikátorok eléggé kompatibilisek egymással. Azt nehezebb találni, mint vevőt.
Ezeknek a VIR351-eknek is alig van áruk használtan, papír nélkül. Valami 15 ojróért vettem darabját. Pedig új korában súlyos dollárezrekbe került. De egy kopott kijelző akármilyen viseltes, nincs 100-150 alatt.
Néha előfordul dekorációs célra árusított, de kicsi eséllyel müxik aztán.
Olyan elég kevés van, amiben a kijelzés is megvan. Általában külön műszer jár hozzá. Vannak olyan rádiók, amiben egy egyszerűsített LCD séma mutatja a beállított radiálhoz képest az elcsúszást, vagy számérték a bearing-et.
Egyszer azért ha anyagilag úgy állok egy VOR vevőt még szeretnék. eltételezem, hogy öreg repülőgépekből dobnak ki olyant. Nem számítana a mérete. Az első reprádiómat (R860) 3 üveg pezsgőért vettem és a mai napig tökéletesen működik.
Ha a rendér le akar küldeni, hívjon a körzeti FIC frekin. Azt úgyis alapból hallgatod ugyebár!
Ha más repülőeszközt akar lezavarni, azt milyen frekin tenné? Nincs külön UL-es, helis, girós, Cessnás freki. Nyilván szabad területen az illetékes kisgépest illik hallgatni. Akkor meg nincs gond. Neki is ott illik kommunikálni.
Nekem a VXA300 alapbol tudja a VORt... Fene viszi magaval a laptopot a levegobe, be se ferne a beulobe X-DD
Mar csak azert is jo lenne egy orszagos ernyos repfreki, hogy megelozhetok legyenek a hozzam hasonlo incidensek, amikor jott a rendorhelikopter, aztan frankon leszoritott a Csobanc mellett jopar evvel ezelott... (eh... mar tobb, mint 8 eve, 2003ban, repul az ido...)
Igen, ez egy NAV vevő. Ha van kedved játszani, adok kölcsön egyet. Nemrég vettem 2 db-ot az ebay-en tisztán alkatrésznek. Üt-kop-karc, de jó. Maga a kijelzője nagy kincs, amiatt vettem meg. Még élnek azok a Cessna adóvevők, amikbe ilyen kell.
Csak ebből a kijövő hangfrekivel mit kezdenél? Van sima audió kimenet, de azon csak a VOR azonosítója hallható.
A 30 Hz-el is gond van. A legtöbb AGC már bekavar az ilyen alacsony modulációnak. A gyári csatolókondik meg nem engedik ki se ezt az alacsony, a szűrések meg a magas hangot.
De ha akarsz szoftvert írni, tudok adni komplett Collins VIR351 NAV vevőt. Ennek a kimenetén ott a szabványos kompozit jel. Ez 27 V-os. Egy 750 mV körüli kimenete van. Ez is gép múszerfalba való kis cső formájú vevő. A hangkártyák elboldogulnal ezekkel a frekikkel.
Nekem fordított szoftverem van, ami generál beállítható irányszögű komplex VOR, ILS és marker jelet. Hangfrekis alapsávon.
Ha rá akarsz érezni, tudok kölcsön adni játékra Becker NAV rádiót. Ha ráhangolsz a VOR-ra, kiírja milyen irányon van hozzád képest. Számmal az LCD-re. Ennyi.
Sajnos csak asztalon müxik, mert "csontváz", nincs előlapja. Ez a 3201-es COM-nak a NAV párja. Eredetileg 57 mm-es előlapi lukba való.
Ettől tartottam. A 9,6 kHz már bőven zárja a zajzárat. A hangkártya még esetleg...nEgyszer szeretnék egy VOR-es rádiót... (ld. anyagi lehetősség...:-( )
Elméletben igen, csak a rádiónak nagyon kis fázistorzítással kellene átvinni a 30Hz-et és a 9600Hz-et is. Ezt egy mezei vevő nem igazán tudja. Meg persze szofver a hangkártyára.