A magam részéről az összes tengely hajtott kivitelt pártolom minden esetben. A Lima hajtásos Mk48-ak egyik baja szintén a féloldalas hajtás miatti vérszegénység.
Próbálkoztam azzal, hogy Piko Taurus-t és Traxx-ot keresztezek, csak sajnos eléggé eltérőek a forgóváz felfogatások, meg sokminden más is, szóval nem megoldható. :-(
Ez is saját gyártás, és van még egy db plexilemezem.
A nagyméretű műanyag, fém-karimás kerék (E44), a távtartóval tengelyre illesztett fogaskerék, a karima és a tengely fémes összeköttetése, mindezt úgy, hogy a kerék normálisan forogjon, na eddig ez volt az igazi feladat. Na , de ettől szeretjük!
Ma is, csak azért nagy a szám, mert jól elrakva vár egy Hollywoodfoundry-s hajtás. Sajnos a kerékátmérő 14-es, de a többi teljesen egzakt. Kardános, a motor a dieselmotor helyén és kopasz mint a maszületett patkány. Semmi sallang, amit le kellene marni vagy vágni! Ehhez készül (majd egyszer) a fotomaratott főkeret.
Biztos hogy egy dobmotoros hajtásra akarod alapozni az Mk-t? (Itt igaza lehet a Gábornak, bár tulajdonképpen mindenki azt épít amit akar... :-))
Az NDK ideje lejárt, ez nem kérdés. Az én esetemben annó financiális kényszerpálya volt az E44. Tényleg időszerű a váltás. De ez egy valódi kompromisszum lenne:
Vagy komolyan alternatíva lehet egy (nagyvasútira átszámítva) 3200mm tengelytávú forgóváz helyett 2600mm-est használni? Lehet hogy van akiknek igen, de azt gondoltam ezek az idők az itt modellezőknél már elmúltak.
Na igen, de egy gyári hajtás minősége és kényelme megér némi kompromisszumot, nem? Nézd meg a különféle bukdácsoló NDK Piko cuccokból készült modelleket... illetve a futásminőségüket. Vagy nézd meg az Mk48-ak alá tett Lima hajtást. Alig-alig jobb, mint a Piko E44 hajtással készült példányok.
Nekem jó lesz Taurus az Mk45 alá, főként, hogy a német építőkészlet arra van optimalizálva.
Az EVVMK részéről megszülettek a 0e modulrendszerhez az új profilok 0e szabványhoz.
A meglévő síkvidéki profil mellé készítettünk egy "lapos" elnevezésűt. A kettő között a különbség az oldalfalak magasságában van, a régi 100 mm-es, az új 105 mm-es, felfelé bővítve, úgy, hogy 8 mm-es töltés 3 mm-re csökkent, amivel lehetséges bemutatni a jóformán töltés nélküli pályákat.
És definiálásra került két lejtős terepes profil is, a "dombos" illetve a "hegyes". Ezen modulok kerete alapból lefelé 50 mm-re bővített, hogy az oldalfalaknál némi további mélyítést lehessen eszközölni a terep szélén. Ebből adódóan persze ezen modulokhoz rövidebb lábak kellenek, akármilyen magasan is vannak használva.
Végszükség esetén bármely profillal készült modul összeilleszthető bármelyikkel, hiszen a csavarok furatai azonos helyeken találhatóak, valamint a töltés magassága, a vágány magasság és helyzete azonos. (Nyilván nem szép egy ilyen illesztés, tehát profilváltó modulok alkalmazása szükséges alapból. Ezeknél - esztétikai okokból - célszerűen kerülendő a síkből vagy laposból egyből a hegyes profilra váltás!)
Ezen profilok alkalmazása nem kötelező senkire nézve, viszont aki szeretne ilyen profillal építeni, annak dxf fájlban tudom elküldeni, vagy - ha éppen van megmunkált darab -, akkor tőlünk kaphat CNC-vel készített homloklapot.
Mi mindenesetre a Temofesztre már viszünk lejtős profilos modult. ;-)
Hozzávetőlegesen jó még a Roco Br218 is, ami lényegesen könnyebb és olcsóbban beszerezhető (akár 10e Ft-ért is). De szintén kerékátmérő problémás, de ezt egy hajtás esetén cseréltem valami Roco villanymozdony kerekére. Így ugyan a modell sebessége növekedik, de lehet ésszel vezetni, mert a hajtás áttételes lassításának megoldása macerás.
1. sz. Módosítás: az első összeállított váltójelző képek megtekinthetők a Zuckerberg-galaxis témába vágó bolygóján! (Magyar 0e/0n30 vasútmodellezés vagy valami ilyesmi...)
Olyan kartont kell hozzá vennem, ami rézzé válik! :-)
Ma kaptam meg a fotomaratást. Összerakom, aztán a sztirolt viszem majd gumiztatni/öntetni. Még egy misszió van hátra hogy működőképes legyen, meg kell oldanom az ábralemezt mozgató mechanika "meghajtását" a súlykörte tengelyéről. Ha ez nem sikerül, akkor olyan lesz mint az igazi! (Egyik állásában nem a megfelelő jelzési képet fogja adni.)