Nem, ez álló helyzetben még nyitott ajtónál van. Szinte biztos vagyok a kontaktorban, csak ugye az már 5 éve volt, hogy ezt próbapadon hallottam, így nem merek rá megesküdni.
22 Alstom vonat van összesen, ebből 19 kell hétköznap forgalomban legyen. Így tehát éppen megvan az ehhez szükséges vizsgás vonatok száma. Ha meg valamelyik megfekszi a gyomrát, akkor amíg a 3 említett, még vizsgázatlan vonat mindegyike le nem vizsgázik, addig ott a 3 tartalék Barbi (130-124, 149-150 és 165-169).
Ma láttam a 460-464-et utasokat szállítani. Tudja valaki, hogy a 470-474, 490-494 és a 410-414 közül vizsgázott-e már valamelyik? Nehogy szégyenszemre a kékeket kelljen visszahívni, ha gebasz van! :)
Addig sok értelme nincs, amíg ilyen állapotban van az egész. Ugyanúgy tönkre fognak menni mint a most ott futó szovjet kocsik, (sőt, szerintem sokkal jobban). 7db-nak amúgy sincs semmi értelme, sokkal jobb ha egységes. Ha már hoznak (ami szerintem csak Tarlós meseálma), akkor inkább M2-re, és M4-re hozzanak plusz szerelvényeket. Inkább M4-re, mert pár év múlva egyre többen fognak átszokni a metróra, akkor a 4 kocsi nagyon kevés lesz, és sűríteni kell majd.
A bécsi metróvezetők elég kiképzettek lehetnek. Pl. U6 4-szer meg be alagútba (általában több megállóra), 3-szor ki (másik irányba fordítva) és nincs alagútvilágítás...
Más: Nem volt olyanról szó még valamikor, hogy a késésért cserébe 7 db Alstomot kapunk M3-ra is?
Naigen. Az a másik fele, hogy a felújításkor bekötötték úgy az alagútvilágítást, hogy a bejárati és kijárati szakaszon külön lehessen kapcsolni, de csak az első időszakban használták, azóta már nem kapcsolják fel. Nem számít, hogy a vezetőnek fárasztja a szemét így az állomási behaladás.
Szerencsére a felszín előtt mindig megy a világítás, ez valamelyest javít a helyzeten.
Én nem szeretem a fülkevilágítást, mert nem látom tőle rendesen a pályát a sötétben... a vakuzó fotósokat jobban rühellem az állomási behaladás közben; sokkal jobban zavarnak ők, mint az, amikor a sötét alagútból az állomás fényei érnek. Az hogy egyes kollégák miért szeretnek teljes fülkefényben pompázva vezetni, az legyen az ő dolguk, szerencsére tényleg nem kötelező felkapcsolt fülkevilágításban vezetni, bízom benne hogy ez az Alstomok esetében is így lesz - bár attól nagyon messze vagyunk hogy a M3-on is Alstom legyen :)
Köszi a leírásokat! Így már értem, miért használnak fülevilágítást. Csak a M3-ason nem értem, ahol nincsenek erős fényszóróval rendelkező vonatok. Sokan használják ott is az Ev3-asokban, 81-esekben a fülkevilágítást, ami biztos jó világosat csinál a fülkében, miközben a gyenge fényszóróval sz@rt sem látni az alagútban...
OFF
Bár kit érdekel, amikor a múltkor úgy állt meg egy szerelvény mellettem, hogy a vezető könyvet olvasott... Igen, jól láttam, és ő is rájött, hogy látom. Nem volt büszke magára.
A fülkevilágítás azon kevés dolgok egyike , amelyik tetszik (nekem legalább is) az Alstomon. Három fokozatban lehet működésre bírni a ledeket: -egyesben a szélvédő felőli 3 világít (ezeknek eléggé erős a fényük , tükröződnek a szélvédőben , vezetés közben nem szoktam használni) -kettesben a hátfal felőli 2 világít (kissebb fényerő , nem tükröződik , a perifériás látómezőmben sincs benne a fényforrás , ezt szoktam használni leggyakrabban) -hármasban mind az 5 világít.
Ganz-Alex Rendellenességnek nem nevezném a hangot , mert a vonat működését nem befolyásolja (ettől függetlenül elég zavaró tud lenni).
Peti817172M Ha lesz rá lehetőséged , próbáld majd ki , milyen a sötét vezetőfülkében elindulni a Stadionok jobbról és 70-el kivágódni a keretalagútból a Pillangó előtt , miközben a felkelő nap besüt a szélvédőn. Elég durva fényerőváltozás megy végbe néhány másodperc alatt , kell egy kis idő , mire hozzászokik az ember szeme. Ennek egy enyhébb változata zajlik le minden állomási behaladáskor az alagútban is , a K-Ny-i állomások elég világosak a felújítás óta (nincs előírva a fülkevilágítás használata menet közben , vannak kollégák akik nem kapcsolják fel).
Két sor lámpa van a szélvédővel párhuzamosan. Menet közben a hátrébb lévőt szokták használni, mert az kevésbé tükröződik. (Mondjuk azt én se értem, hogy vezetés közben minek a belső világítás.)
Ha nem mindegyik ad ilyen hangot akkor ez valami rendellenesség lehet, nem? Vagy ez is olyan mint a kerékkopás, egy idő után mindegyik fogja csinálni? Utaztam elől, de azon a kocsin nem hallottam.
Nekem még az sem világos, hogy a vezetőfülke megvilágítása miért olyan, amilyen. Úgy tűnik, mintha a személyzet fejebúbját világítanák meg teljes erőből vakító, fehér ledek. Az utastérből szintén úgy látszik azon a kis szellőzőnyíláson keresztül, mintha a vezető bokáját külön fényár vikágítaná meg. Hogy van igazából, és mi az értelme? :D
Felkerültek a pályaszám matricák a 22. szerelvényre is. A Fehér út felőli vezérkocsi lett a 410-es , a Déli felőli meg a 414-es (hasonlóan a 415-419-hez).
Ezen a felvételen nem is fogod hallani , mert álló helyzetben a kompresszor harsogja túl , menet közben meg elnyomja a menetzaj. Egyébként nem mindegyik szerelvény hallatja ezt a bálnaének szerű hangot. Amelyik igen , azon a vezetőfülkében is jól hallható , úgyhogy a vezérkocsikban fülelj.