Keresés

Részletes keresés

józsi74 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 46
Proba
józsi74 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 45
Hát ő lenne az.
józsi74 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 44
Sziasztok.
Nem tudom volna-e valaki aki tudna segíteni egy festmény beazonosításában.
Végülis nem tudok róla semmit,csak régóta megvan.
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.19 0 0 43

Köszönöm a segitséged. Már jártam itt!

bb

Előzmény: jázminapja (42)
jázminapja Creative Commons License 2010.02.19 0 0 42
Itt nézted már?
Előzmény: Barbabianka (41)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.19 0 0 41
 

Üdvözlöm a Topiklakókat.

Van egy kis problémám és talán a nagytudású topiklakók tudnának segiteni.

Néhány éve vettem egy Ziffer Sándornak tulajdonitott képet ami elméletileg passzol Ziffer életrajzába, stilusában de mivel nincs szignálva rém nehéz bizonyitani eredetiségét.

Amit tudok:

a kép valószinüleg az 1900-as évek elején készült.

A hátuljára zeruzairás Önarckép a Balaton partján.

Ziffer ebben az idöben valóban Hollosi Simon festöiskolájába járt Fonyódon.

A kép szinvilága visszatükrözi a Fauve-i behatást, ami késöbb is felfedezhetö képein.

A kép hátulján a rámára irt a festö. Meglátásom szerint egy idösebb ember irása.

Amit keresek:

Zifferröl fényképet az 1900-as évek környékéröl.

Irásmintát a festö idösebb korából.

Minden segitséget megköszönök. Akár kép akár utalást, avagy fellelhetö irodalmat. (a német és magyarnyelvü irodalmat természetesen már én is böngésztem a neten.)

Üdv.

bb

 

Ps. ezt a hozzászólást feltettem már egy másik topicra is, de egy hete nincs hozzászólás talán itt tud valaki segiteni!! 

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.02 0 0 40

Üdv!

Majd készitek részletesebb képeket és feltöltöm a megadott helyre.

Előzmény: Csekk (37)
PETYUS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 39
Előzmény: PETYUS (38)
PETYUS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 38
Előzmény: Csekk (37)
Csekk Creative Commons License 2010.02.01 0 0 37
Dehogynem. :)
Én szivesen segítenék neked de a feltett fotókból sajna még az is csak nehezen állapítható meg, hogy olajfestmény.
Ahhoz hogy bármit tudjak, ill. tudjunk mondani neked, ahhoz jobb, és részletgazdagabb fényképek kellenek.
Kell látni a kép hátulját is. (ez segít a festmény korának megállapításában)
Ha van szignó (aláírás) a képen, akkor azt is jól láthatóan le kell fotózni.
Valamint az is haszns ha van olyan fotó amin láthatjuk a festő ecsetkezelését is.

Persze ide a fórumba nagy fotót nem lehet feltenni, de vannak olyan tárhelyek ahová igen, és onnan megadni a képek linkjeit a fórumba.
pld a http://www.picmixer.com
Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 36
Úgy látom senki nem jön ide.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 35

Üdv.

A festmény olaj és festőkereten van,már amennyire én megtudtam állapitani.

Előzmény: jázminapja (34)
jázminapja Creative Commons License 2009.11.24 0 0 34
Várjuk a fotókat!
Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33

Üdv kedves műgyüjtők!

A segitségeteket szeretném kérni egy festménnyel kapcsolatban.Csak annyit tudok róla,hogy 1800-évek vége,vagy 1900-évek elejéről származik és Romániából került a családunk tulajdonába.Van rajta szignó is,de nekem nem mond semmit,mert nem értek hozzá.Ha van valaki aki tud segiteni,teszek fel képet.

PETYUS Creative Commons License 2009.10.03 0 0 32
Pl. ha meg lehetne nézni a képet ...
esetleg a szignót is kinagyítva ...
Előzmény: Königin der Nacht (31)
Königin der Nacht Creative Commons License 2009.10.03 0 0 31
Kedves műértők! Nekem egyszerűbb problémám van, van egy nagymamámtól örkölt festményem, a dátum rajta 1955, de a nevet nem tudom elolvasni. Vajon van-e mód, hogy hozzáértő meg tudja állapítani?  Állítólag Munkácsy-díjas lett később a művész. Ha valakinek van ötlete, írja meg, Köszi.
festményvizsgálat Creative Commons License 2009.08.07 0 0 30
Kedves Fórumozók!

 

Véletlenül tévedtem erre a fórumra, olvasgatom a hozzászólásokat, hogy, hogy lehet megállapítani egy festmény eredetiségét, meg, hogy mi az a szkennelés. Hát mi épp ezekkel foglalkozunk. Komplex festményvizsgálattal. Ez mit takar:

-3D ujjlenyomat/3D szkennelés

- pigmentvizsgálatok, kormeghatározás, anyagösszetétel vizsgálat

- mikroszkópia: stereo, polarizációs, UV fluoneszcens

- fototechnikák: UV fluoneszcens, infra, műtárgyfotózás

- röntgen

-restaurálás

 

Ha valaki többet szeretne megtudni rólunk, írjon a sales@tondo.hu-ra.

 

 

Csekk Creative Commons License 2009.01.23 0 0 29

"Mit értesz azon, hogy szkennerrel derült ki, hogy Goya? Ha így derült ki az aláírás (mert másként nem látható), ahhoz még más vizsgálatok is kellenek, igazságügyi szakértő, aki megállapítja, hogy Goya vagy nem."

 

Nos én sem tudtam, csak miután megtaláltam egy nagyfelbontású makró fotónál egy szép tiszta, de igen apró Goya szignálást ami ráadásul 90 fokkal el van fordítva, gondoltam arra, hogy bescanneljem a képet illetve agyonfotózzam makrofelbontással. (szignótöredéket kerestem, ... hátha találok valamit)

A szignó ugyanis olyan pici, és felül is van festve, hogy nincs az az ember aki azt szabadszemmel észrevenné.

No itt jött a meglepi, mert a képemen hasoló szignók tömkelege van, és sok másmilyen is, illetve egyébb szövegtöredékeket is felfedeztem.

Ez alapján ma már ki merem jelenteni, hogy Goya úgy készített várlatot, hogy előbb folyamatos apró szövegekkel (amikert vagy irt vagy karcolt) szinte megrajzolta a kép vázlatát, és persze egyéb jeleket is festett.

majd az egészet addig festette készre amíg mindent eltüntetett amit csak a szem láthat.

Pld itt olvashatsz erről a legújabb dologról többet:

 

 

http://www.goyadiscovery.com/
Előzmény: fifulo (16)
Csekk Creative Commons License 2009.01.23 0 0 28

A golyás képem lassan célbaér.
A szakértői anyag, igazolás kb 1 hónap alatt készül el.
A kép címe valószínüleg: "The Sacrifice to Priapus", azaz áldozat Priapusnak. Priapus a termékenység istene.

Ezt a témát Goya megfestette már 1771-ben. Szinte pont ebben a méretben. De amíg azon 2 nő ételt és italt áldoz Priapus szobránál, itt ezen a képen nem ez történik.

Az én képemen Priapus csak mint egy sötét alak látszik ahogyan a kezében felmutat egy csecsemőt a magasba. (rögtön a nőalaktól kicsit balra, és feljebb.)

A nő egy aranyló fénylő szobor (gondolom számára társadalmilag elérhetetlen férfi) felé emeli a két kezét, mintha könyörögne, s alatta a kövezeten tiszta vér minden.

A bokrokból több, sötét (alig kivehető, rejtőző) gnóm figyeli a történteket.

 

Tehát bár történet ugyanaz, a megvalósítást tekintve már Goya Caprichoi időszakába visz el bennünket azzal, hogy itt egy magzatgyilkoság utáni pillanatokat jelenít meg, mint egyfajta áldozatot a termékenység barbár istenének.


 

Nos Picassóval is haladtam annyit hogy a kép valószínűleg "Lydia Vasilyevna Lopokova" orosz balettáncost ábrázolja, és hasonlóképpen mint az 1917-es Olga profilképénél Picasso a P betüt orosz, azaz cirill betükkel írta.

Itt még adatokat gyűjtök és hasonlóképpen mint a Golyánál szinte kész eredményekkel akarok szakértőhöz menni.

 

Csekk Creative Commons License 2008.12.13 0 0 27

Nekem anno az MNG.-nél csak jó tapasztalataim voltak. Nagyon segítőkészek és készségesek voltak amikor hozzájuk fordultam.  A 2 legnagyobb Magyar árverezőháznál csak ugyanezt mondhatom.

Viszont itt Németországban ez már nem így van. S ahogy próbálkozom a többi nemzetközi házaknál, úgy szaporodnak a negatív tapasztalataim sajna.

Előzmény: jázminapja (26)
jázminapja Creative Commons License 2008.12.10 0 0 26

"képtelenség egy mezei usernek, vagyis nem bennfentesnek kijutni a valós piacra."

Ez itt a lényeg.

Előzmény: Csekk (25)
Csekk Creative Commons License 2008.12.10 0 0 25

Az én problémám is valami ilyesmi.

Van 2 festményem aminek értéke (szerintem) többmilló euró, és erre a nagy árverési házak nem neveznek meg olyan szakértőt akinek a szakvéleményét tutira elfogadnák egy árveréshez.
Én csak most szembesültem ezzel a problémával, és teljesen tanácstalan vagyok.

Kihez menjek? Kinek, melyiknek gomboljak le egy szakvéleményért többezer eurót képenként, ha egyszer értelmetlennek látom a dolgot, lévén gőzöm nincs arról, hogy azt elfogadják e bárhol komoly helyen. (ahol el is lehetne adni)

Márpedig mindkét képem nagyágyú jelölt, hiszen elveszett, vagy elfeledett művekről lehet szó mindkét esetben. Elvileg tehát külön külön is világszenzáció jelöltek, csak éppenséggel képtelenség egy mezei usernek, vagyis nem bennfentesnek kijutni a valós piacra.

Előzmény: jázminapja (24)
jázminapja Creative Commons License 2008.12.10 0 0 24

Az a baj, hogy ma Magyarországon két ember van, akinek a piac hisz. Függetlenül attól, hogy a kép eredeti-e, vagy nem. Ha ők valaire egyszer azt mondják, hogy nem eredeti, lehet bármilyen szakértői igazolásod, nem mész vele semmire. Erről egy "kedves" történet jut eszembe: 1998-ban a Nemzeti Galériában volt egy gyűjteményes Rippli kiállítás. A megnyitón ott vot az egyik legnagyobb rippli-hamisító is. Amikor a kurátor (egyben az egyik legtekintélyesebb Rippl-Rónai szakértő)odalépett hozzá azzal, hogy hogy tetszik a kiállítás, azt a választ kapta: tetszik, de azt, azt, meg azt én festettem. No comment. 

Előzmény: fifulo (19)
Csekk Creative Commons License 2008.12.10 0 0 23

Aztán persze azt is megnéztem még, hogy az arc jellemzői vajon mennyire "Olgásak"?

S bár azt nem merném állítani ezek alapján, hogy a képen tuti Olga Picasso van, de mégis a formát és jellemzőit tekintve szinte minden stimmel, amit az összehasonlító képeken egyáltalán fel lehet ismerni.

A probléma ugyanis az, hogy a fejtartás nemegészen ugyanaz. Az én képemen a fej felszegett és egy kicsit elpőrenyújtott helyzetben van, úgy meg nem találtam jobb képet az összehasonlításhoz:

 

Összehasonlítás

 

... és mégegy kép, ahol az orrlyukak formája pld a fej felszegett állapotában jól láthatók.

 

olga 1917-ben

 

 

 

 

Nos ezek alapján gondolom én, hogy a kép Olga Picassót ábrázolja, hiszen kinek is írta volna magát a szívébe Picasso 1919-ben, mint az alig egy éve nőülvett szerelmének?

(nem szokványos a szignó helyzete, az a portréalany szíve föltt van, mintha csak egy szokványos bross lenne.)

Előzmény: Csekk (22)
Csekk Creative Commons License 2008.12.10 0 0 22

Igen sajnos tudom, hiszen Picasso a leginkább hamisított festők egyike, ha nem a leginkább. De ezt csak azért nem favorizálom, mert ha valamire ügyel egy hamisító, akkor leginkább arra, hogy a szignatúra alapján egyből az a  festő kerüljön előtérbe akit hamisított, s jelen esetben ugyebár ez a relatív félresikerült szignó miatt ez nem mondható el. Én is csak véletlenül fedeztem fel, hogy ez Picasso lehet. Csak az után hogy ritka nagy felbontásban felismertem az első részben takart s betüt, valamint hogy tudom, hogy Picasso íráskészsége nem volt a legjobb, hiszen tulajdonképpen csak 12 éves korára tanult meg rendesen írni, s hogy még akkor is gyakran fordítva írta az s betüket. :)

 

Nos először én is abban az irányban indultam el, hogy miért is nem picasso. Külömböző összehasonlításokat végeztem az időszakban elkövetett művei alapján, úgymint szignatúra, dátumozás, valamint stílusjegyek a portrék vonatkozásában.

Aztán azt találtam, hogy ez így nem vezet sehová, mert hogy mind alátámaszt.
Ez alatt azt értem, hogy azt támasztja alá, hogy ez Picasso.
pld aláírásai: Nincs 2 egyforma ebben az időszakban, viszont formailag, vagyis képileg nagyon hasonló az enyémre.

 

szignók

 

Aztán jött a Stílus.
Kifejezetten a portréket néztem így egy kicsit nagyobb időszakot üleltem fel, egészen 1923-ig, amíg még köztudottan tombolt a szerelem Picasso és felesége között.

 

stilus

 

Ezek alapján szinén nincs probléma, mert hogy 2 évenként csinált Picasso ilyesmi portrét is Olgáról. több mint 100 olgaképet találtam, s köztük pld ezen a rajzon éppen úgy mint az enyémen Olga szemei nem egyformák, és a bal szem, szemből nézve egy kicsit feljebb van:

 

 

Olga szemből

 

 

Aztán ugyanitt a Picasso online projekten a részletes életrajzi leírásokban találtam is egy hivatkozást, miszerint a 3. negyedévben tudnak egy Olgáról készült aquarell technikával készült portréról, ám az adatbázisban megtekinthető kép nincs róla! (talán az enyém lenne az?)

 

életrajz 1919 3. negyedév

 

Emailben már 2 szer megkerestem a projektvezetőt, de még nem válaszolt, most egy rendes levelet is küldtem neki a közelmúltban. (Hátha)

A kérdés tehát az, hogy a 3. negyedéves életrajzi adatokban szereplő "in watercolor Portrait d'Olga Picasso [PP.19:261], -t hol lehetne megnézni, hacsak nem én képem az, mivel ez is Auarell, (plusz pasztell)

Az árak vonatkozásában pedig kb 2 éve ment el a Sothebys-nél ez a tétel ami ugyan csak rajz, de méretében kb. akkora mint az enyém.

 

Sothebys leütés a közelmúltból

 

1 milla, dollárban.

Szerintem az én portrém ennél csak magasabb értékű lehet, lévén, hogy nem csupán rajz, inkább festmény.

további olgáról készült képek, fotók:

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: fifulo (19)
fifulo Creative Commons License 2008.12.10 0 0 21
igor 1920 picassoolga 1920
Előzmény: fifulo (20)
fifulo Creative Commons License 2008.12.10 0 0 20

Ilyen dolgokra gondolok, amikor azt írom, hogy a stílus nem meggyőző:

Előzmény: fifulo (19)
fifulo Creative Commons License 2008.12.10 0 0 19

Nagyon érdekes ez a Picasso-dolog!!

 

A következőket tudom neked mondani:

Sajnos, hogy az összes 20. századi művész közül pont Picasso-t fogtad ki, ugyanis meggyőződésem, hogy ő az egyik legproblémásabb... Egyrészt azért, mert borzasztóan termékeny volt, másrészt meg, ahogy ezt egy kiváló művészettörténész mondta egyszer, ő a legkiválóbb, és egyben legsilányabb modern művész, ugyanis a néhány ceruzavonással készült képei csak a "nagy" képeinek köszönhetően értékelődtek fel. Mielőtt megnéztem a linket, gyorsan átlapoztam itthon a különféle Picasso-kiállításokon begyűjtött albumokat, hogy legyen valamilyen viszonyítási alapom, amikor meglátom a képet (állítólag a művtörténészek is így csinálják:D). Ezek (az albumok) többnyire olajfestményeket, litókat, ceruzarajzokat, plakátokat stb, szóval nagyjából mindent tartalmaznak, és azt kell mondanom, hogy a kép nagyon nem "picasso"-s, de ezt gondolom te is tudod. Persze az aláírás sokat dob rajta, de tudnod kell, hogy az aukciós házakban dolgozó szakemberek (állítólag) így, egy odavetett pillantás alatt állapítják meg, a beküldött képről, hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy nem. Sajnos az is lehet, hogy ha egy kifejezetten "picasso"-s képet küldtél volna nekik, akkor is visszadobják, mert pillanatok alatt megítélik az árat, és úgy döntenek, hogy nem túl nagy az értéke. De - már amennyiben 3 perc alatt egyáltalán valaki megnézett egy képet - és eldöntötte, hogy nem akarja eladni, ez nem jelenti azt, hogy nem lenne eredeti, és ne tudnád jó áron eladni. Egy szenvedélyes gyűjtő biztosan fizetne érte egy szép összeget! (Már amennyiben lenne hozzá eredetiségi-garanciád)! Amikor azt írod, hogy "kétmilió euró értékű", akkor nem a Picasso-ra gondolsz, ha jól értem. Mert az ilyen rajzoknak az értéke a mai piacon a félmillió forintot se igazán éri el. Persze vannak kivételek, de az átlag olyan 800-1500 dollár körül van most. Ez tényleg nem sok, de ennyit ér egy Picasso, ilyen technikával.

Az e-bay és hasonló helyek tele vannak Picasso-kal, persze garancia nélkül, 100-200 dollárért. De mi van, ha ezek eredetiek? Akkor 100 dollárt ér egy Picasso, sajnos, mert nagyon termékeny volt (?) Illetve, most megnéztem, van egy rajz, az e-bay-en, 1969-es garanciával, 2500 dollárért, ami kb 470.000 forint. Az a baj az ilyen aukciós dolgokkal, hogy szerintem ott magasabb áron is el lehet adni ezt-azt, már amennyiben valakire rásózza az eladó a termékét (ez persze jó annak, aki elad). Két hete itt a vaterán elment egy dedikált Vasarely nyomat 87.000 ft-ért, 1 forintról indult az aukció. 500 méterre tőlünk van egy kis galéria, a kirakatban egy hasonló méretű, szintén dedikált Vasarely-nyomat 48.000 ft-ért. Szóval aki vásárol, és megfelelően tájékozott, az megnézi, hogy mire adja a pénzét. Garancia nélkül egy "Picasso" 100 dollár, garanciával kb 1500 (de vannak kivételek, mint ez a mostani az e-bay-en). Ennél jóval több a bevizsgáltatás ára, sajnos, ez van.  

 

A lényeg, hogy amennyiben NINCS jelenleg eredetiségi igazolásod (márpedig nincs), akkor szerintem nem érdemes megcsináltatni, legfőképpen azért, mert a kép értéke jóval alcsonyabb a vizsgálat áránal. Ezen kívül, mivel kifejezetten nem "picasso"-s a kép, tudnod kell, hogy még macerásabb lenne a vizsgálat. Ráadásul Picasso esetében van ez az újjlenyomat-macera is...szóval nagyon bonyolult.

 

De hidd el, én TÉNYLEG drukkolok neked, hogy sikerüljön valamit kideríteni a képről!! Gondolj arra, hogy ha mégis megnézeted, és kiderül, hogy eredeti, (és erről lesz igazolásod), mennyit ér majd 100-200 múlva!!!! Sokkal többet, mint most!!!! De mielőtt kifizetsz egy brutális összeget a vizsgálatra, a következőt javasolnám: keress Köln-ben egy "hozzáértőt", mittudom én, menj be az egyetemre, ha van művészettörténet tanszék, nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az ilyen "kisemberekkel", akik gyakran sokkal készségesebbek, mint a nagy aukciósházak pénzéhes emberei. Hívj meg egy modern festészet - profeszort egy sörre a büfében, közben told elé a képről készült fényképet, hátha mond valami hasznosat. Én 2004-ben voltam a Heidenheim-i Picasso múzeumban, hátha oda is írhatsz, hogy van-e valaki, aki lenne szíves véleményt mondani a képről. Mindenképp ilyen kisebb helyeken kell kezdeni, sok ideje rámegy az embernek, de ki tudja, hol talász rá a megfelelő emberre. A Sotheby's-t és társait egyelőre felejtsd el, ők olyan pénzösszegeket forgatnak egy-egy árverésen, amennyit egy átlegember 100 év alatt se tudna mire költeni.     

Ezt írod: "Jött a nagyító a makrofotó meg ilyesmi, és kiderült számomra, hogy egy Picasso portré van a falamon." Azt, hogy valóban Picasso-e, csak szakképzett becsüs vagy igazságügyi szakértő tudja megmondani, a busás többezer eurós összegért. Sajnos Picasso a gyakran utánzott és hamisított művészek közé tartozik, szóval egy aláírás még nem jelenti azt, hogy ő is rajzolta. Amúgy pontosan nem tudom megítélni, hogy milyen technikával készült: úgy tűnik, kréta, de tényleg nem látom. Továbbá, utána kellene járni a könyvtárnyi Picasso-szakirodalomban, hogy a képen lévő dátum szerint hol volt, mit csinált a művész úr, egyáltalán mennyi a valószínűsége annak, hogy ő készítette. Ez nagy meló, de vagy te jársz utána, vagy valakinek fizetned kell még ezért a kis művészettörténeti háttérmunkáért is! Még egyszer mondom, az aláírás nagyon meggyőző, de a stílus nem igazán. Mellékelek néhány képet, amik tutira ezekből az éveiből származnak, 1919-1920-ból. Meg egy portrét 1907-ből, amelyen már látható jellegzetes stílusa...

NEKEM nagyon tetszik a kép, kétségtelen, hogy nem egy silány fércmű, szerintem:) De még ha tényleg Picasso, akkor sem lehetne belőle jelentékeny mértékben meggazdagodni, szerintem, sajnos. Ha egy Anna Margitod, vagy egy Futásfalvy Piroskád, neadj isten Rippl-Rónaid lenne, a mai festménypiacon egy ilyenért még Németországban is kábé ötvenszer többet kapnál, mint egy Picasso-rajzért.

 

Előzmény: Csekk (17)
Csekk Creative Commons License 2008.12.09 0 0 18

A másik nagyágyúm egy Goya festmény.
Ezt is bolhán vettem.
Már rénézésre is láttam, hogy ez sokkal idősebb kép, mint az a hátuljáról lejön, ahol is egy kb 50-es évekbeli Prágai képkeretező adatai olvashatóak.

Aztán itthon lefotóztam hogy szignótöredéket keressek a képen, majd be is scanneltem, házha egy nagyításnál, vagy pld egy színszűrésnél találok valamit ami a festőre utal.

A szemem szám elállt annak hatására amit a képen találtam.
A festékrétegek alatt (aquarell, és kréta) töménytelen mennyiségű szöveg, embléma, monogram, parányi rajzok, különleges minták és sok sok karc.
De ez még nem minden, mert, hogy többtucat Goya verziót találtam mindenféle nagyságban.
Ez úgy került a képre, hogy a festő, nevezetesen golya, szinte ezekkel készítette el a kép vázlatát!!!!
nem vonalakat húzott tehát, hanem miniatőr aláírássorozattal húzott vonalakat.
Ez kérlekszépen abszolute hamisíthatatlan megoldás, mert csak hatalmas felbontásban lehetők fel, és csak szinszűrökkel ismerhetők fel a festett szignaturák is, mert hogy a szignozás csak egy parányi árnyalattal tér el az adott helyen a festés színétől, éppen csak annyival, amit még szabadszemmel nem is vehet észre egy mezei ember.

Én sokáig azt hittem hogy nem vagyok komplett, hogy ilyesmiket találtam a képen, egészen addig amíg meg nem találtam ezt a honlapot:

 

http://www.goyadiscovery.com/encoreandagain.html

 

ahol is éppen ezt a relatíve úttörő felfedezést (Goya festményeinél) magyarázgatják.

jelenleg ott tartok, hogy a két legnagyobb Spanyol Múzeum, még csak nem is válaszolt az emailemre. (2 hét alatt)
Szerintem már nem is fog. Ugyanakkor találtam 2 önmagát Golyaszakértőnek nevező szakértőt is akinek árlistája alapján ennél sem uszhatom meg 5000 euro alatt azt hogy Ő (?) megszakértse.
Vagyis pillanatnyilag csak nézek ki a fejemből, mert hogy ki szerint is szakértő ő, azt nem tudom, de a nagy árverési házak lám még ebben sem segítenek egy relatíve outsidernek.

 

Goya
Előzmény: fifulo (16)
Csekk Creative Commons License 2008.12.09 0 0 17

Kezdem a Picassoval, annál kb 4 hónapja jöttem rá, hogy a festő nem lehet más mint Pablo Picasso.
Történelme?
Ennyi: A bolhapiacon vettem Kölnben (itt élek) Egy háztartás felszámolásban mindent ami nem kellett a családtagoknak kihoztak eladni,  köztük ezt a gyönyörű portrét is.
A néni 50 euróra tartotta.
Sokáig nézegettem, láttam hogy szignálva és datálva is van a szignót nem ismertem fel, de a dátum alapján, no meg ránézésre is 9-9-1919
Érdekes dátum, szép nő a portrén. Jópár percig vizslattam, aztán az 50 euro hallattán visszadtam.
A néni visszakérdezett. Sok?
Mire én mondtam, hogy hát nekem ez kb 30-at érne meg. Mire ő, hogy pedig csak az a szép új keret amibe beletette is 8 euroba került, hogy így mégiscsak jobban eltudja adni mint abban amiben addig volt, mert hogy a pincében alulról felnedvesedett, és a keret fája szét is rohadt.
Elmosolyodtam egy kicsit és csak fanyalkásan mondtam neki, hogy drága! Ezzel nem javított a képen, hanem rontott! A régi keretben nekem sokkal értékesebb lett lett volna mert hogy én abból is nagyon sokat megtudhatok a kép történetéről, amit az átkeretezéssel gyakorlatilag megsemmisített.
A néni erre büszkén vágta rá, hogy a hátlapja, a kemény kartolap az még megvan, és azt is kiszedte a kisteherautóból.
Odaadta. Tényleg történelmi kartondarab, mert hogy az egy női kalapdoboz darabja volt, rajta London akkori legelőkelőbb divatszalonjának a nevével, és címével.
Így aztán megegyeztünk és persze az árral is lejjebb ment.
Csak annyit tudott a kép, a festmény történelméről, hogy már sok-sok éve a nagymama pincéjében volt. sajna semmi többet.

Íme a kép mostani fellelhetősége:

http://www.fullextra.com/picasso

 

Eleinte nálam is csak a falat díszítette, és bár néha lekaptam onnan a szignó miatt, de nem jutottam vele dülőre, amíg egy alkalommal egy olyan Picasso kép nem került elém, ahol is a datálás megegyező volt az én képemen láthatóval, és ott is éppen úgy a szignó alatt volt, mint az én képemen.
Jött a nagyító a makrofotó meg ilyesmi, és kiderült számomra, hogy egy Picasso portré van a falamon.

Körülnéztem a neten, hogy mit lehet most tenni, és a legjobbnak tűnő megoldást választottam, miszerint felhívtam telefonon a Sothebys helyi képviselőjét, mit kell tennem ha képet akarok náluk eladni, mert hogy a honlapjukon azt írják, hogy mindent elvégeznek, még a szakértést is ha az eladásra felajánlott műtárgy megfelel nekik.
A válasz az volt, hogy küldjek a mail címére fotókat és majd mailben válaszolnak.
Küldtem fotót meg egy szerverlinket ahová több részletfotót is feltettem hogy képbe tudja tenni magát legalább optikailag.
És most kapaszkodj meg:
A levelem kiment a mailprogramom szerint 12 óra 10 perckor, és az erre kapott válasz megérkezett 12 óra 13 perckor.
A válasz az volt, hogy köszönik, de nem kell nekik, keressem fel a helyi árverési házat, hátha őket érdekelni fogja.
Röhely ugye?
Egy jelenleg még ismeretlen Picassót meg se néznek !!!
Mert hogy annyi idő alatt képtelenség a levelet megkapni, a kb 10 fotót a szerveren (kb 25 MB) megnézni, ... stb. és még válaszolni is úgy, hogy az én 5 percesre beállított POP mailemre meg is érkezzen az a válasz röpke 3 perc alatt.

Most tehát van ugyan egy Picassom, de aladni majd csak akkor tudom, ha valamelyik szakértőt jól megfizetem, mert egy ilyen kép esetén ez kb 5000 euró (fent vannak a részletek a szakértők honlapjaikon) s a problémám leginkább meg az, hogy honnan a francból tudjam én, hogy melyik szakértő szakértését fogadja el pld egy olyan árverezési ház, aki képes egy lagalább 2 millio euró értékű festményt árverésre bocsátani.
Ez úgy nevetséges ahogy van.
S persze a Christies képviselője 2 hónap elteltével sem válaszolt az emailemre.

.... majd jövök a Goyával még.

Előzmény: fifulo (16)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!