Keresés

Részletes keresés

M63,012 Creative Commons License 2023.10.21 -3 0 43252

Ezt is Sv-nek, Bp-nek lehet köszönni; majd kérdezd csak meg a főnökeidtől, miért van ez így még mindig...

Előzmény: V43 - 1157 (43243)
M63,012 Creative Commons License 2023.10.21 -1 3 43251

Lehetséges; meg az is, hogy szokás szerint félremagyarázod a dolgokat, fröcsögve, ami neked a lételemed ezen a topicon...

 

A 9709 gépe ment ki érte, majd az húzta be Tp-ra.

Eközben a 9707 gépét kiküldték a 9709-re Tomajra, már ott volt, amikor jött visszafelé az eredeti gép a segélyezet vonattal. A mozdonyvezetők szembecseréltek, és ennyi, nem kellett Tomajon is tolatni. A 9772 meg kb. 10 perccel jött mögöttük, a váltás miatt is célszerű volt megvárni.

Egyébként jó lenne, ha gondolkoznál is néha; ennél egyszerűbben ezt nem lehet megcsinálni plusz gépek, plusz személyzetek nélkül. Tp-n tudod nincsen fűtőház, fordaszabad gépek, meg darukészenlétes ember 0-24-ben.

Előzmény: V43 - 1157 (43249)
traxxtoto Creative Commons License 2023.10.21 0 0 43250

Tényleg a 9709 gépe ment érte

Előzmény: V43 - 1157 (43249)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.10.21 -1 0 43249

Akkor az esetben résztvevők állítanak egyöntetűen fal dolgot (?)

 

 

Ezek mellett rejtély,  mi okozott 100 percet a 9709-nek, és 30-at a 9707-nek. Bár ezen a környéken inkább az a cél,  hogyan lehet valamit minél körülményesebben, és lassabban. 

Előzmény: M63,012 (43248)
M63,012 Creative Commons License 2023.10.18 -1 1 43248

Rosszak az információid, a valóságban a 9709 gépe volt a segély.

A 9772 pedig kb. 9...10 percre jött a segélyezett vonat mögött.

Előzmény: V43 - 1157 (43247)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.10.17 -1 4 43247

Hasznalható minden harmadik vágány már,  de a Révfülöpi eddig is járható volt.

A másik pedig, hogy a 9709 gépének kellett volna kimenni a Bz-ért,  lévén a legközelebbi gépet kellett volna felhasználni előírás szerint.

Nem úgy történt, Plusz a 9772 is előnyben lett részesítve a végén.  

Így lett a 9709 késése 100 perc, a 9707-é 30, és előfűtés nélkül. 

 

De ki lesz vizsgálva az ügy tudtommal.  Szokásos szombathelyi balfaszkodást láttunk.

Előzmény: r1232 (43246)
r1232 Creative Commons License 2023.10.17 0 0 43246

Révfülöpön használható a 3. vágány? Tartok tőle, ez volt az egyetlen megoldás, ha nem akarnak/mernek vonattal tolatni, mert a Csörgő nem tudott volna ott körbejârni, miután behúzta a Bézét..

 

Előzmény: V43 - 1157 (43245)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.10.17 -1 1 43245

Lerohadt a Bz Ábrahámhegyen. Szembe várt a 9709. Mit csinál?? Tapolcáról a 9707 gépét küldi segélynek... hadd késsen az is 30 percet, és elő se legyen fűtve.
Miért nem Cellből kért segélyt komolyan? Vagy a fővárosból?? :D

Előzmény: martinaxe7 (43244)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.10.17 0 0 43244

9709

 

Másik vonat a hibás

V43 - 1157 Creative Commons License 2023.10.01 -3 7 43243

Néhány hónap,  és egy éves lesz a balatonfüredi bohóckodás a fékpróbával.

🎂

 

Eltelt a nyár is, azóta sem történt előrelépés az ügyben,  továbbra sem sikerül értelmezni, és tisztában lenni a leírtakkal. A késés néhány esetet kivéve rendszeres, és állandó.  És furcsa módon nem számít.

Az egyéves évfordulóra megemlékezés, és emléktábla avatás lenne meltó.

520,065 Creative Commons License 2023.09.11 -1 1 43242

Ez aztán a megoldhatatlan feldat: Balatonfüred-Budapest Déli viszonylatra együttes elhelyezés elutasításának oka, hogy nincs Füreden aki felragassza a Vizipókra a cédulát! No komment...

Down under Creative Commons License 2023.09.09 0 0 43241

Sztornó a kérdés, elnéztem a menetrendet.

Előzmény: Down under (43240)
Down under Creative Commons License 2023.09.09 -1 0 43240

Egy infót szeretnék kérni.

A 19730 sz. hajnali vonat mivel van kiadva? Flört + Bz füredi átszállással?

 

RadiX Creative Commons License 2023.09.06 -2 0 43239

A vasúti aluljáró miatt nyilván legalább 2-3 méterrel a mostani terepszint alá kerül a körforgalom, körben látványos rézsűkkel, de mindezt túl bonyolult lett volna megrajzolni :)

Előzmény: RadiX (43238)
RadiX Creative Commons License 2023.09.06 -2 3 43238

A látványterv magrajzolása önmagában megér egy misét, mintha egy óvodás rajzolta volna be az aluljárót a vasút alá...

 

Látványterv: FŐMTERV

Előzmény: Domi-V63-138 (43228)
H_CS Creative Commons License 2023.09.06 -1 0 43237

nem a leendő kivitelező, hanem a főtervező írta..

A kivitelező felkérésére.

Előzmény: trebront (43236)
trebront Creative Commons License 2023.09.05 0 0 43236

nem a leendő kivitelező, hanem a főtervező írta.. de ez mindegy is. nem lovagolok rajta, végül is lezárhatták volna 4 hónapra is (nem is tudom, h hogy férnek bele 2 hónapba a betonszilárdulási idők is..

Előzmény: H_CS (43234)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.09.03 -1 1 43235

Manapság sajnos abban érdekelt mindenki, hogy minél hosszabb vágányzár legyen, mert az utasokat és a dolgozókat kivéve az a legkényelmesebb. A villamosítás miatt se keleltt volna 16 hónap...

De ha a 80a-ból meg a 150-esből indulunk ki, akkor nincs min csodálkozni. 

Előzmény: trebront (43233)
H_CS Creative Commons License 2023.09.01 -1 3 43234

Mérnökújságban ezeket végig szokták írni. akkor is, ha van benne kevésbé fényes rész.

 

De ez nem a Mérnök újság, hanem a kivitelezők propagandalapja.

Előzmény: trebront (43233)
trebront Creative Commons License 2023.09.01 -1 8 43233

én statikus tervező vagyok, rengetegszer ajánlok 2-3 más verziót, mint amit a megbízó akar vagy az építész terven látok. műszakilag jobb/olcsóbb/hülyebiztosabb megoldásokat. és ha nem fogadják el, akkor sem fényezem az ő verziójukat: fényezze mindenki a sajátját.

itt pl:

1) milyen forgalom indokolta, h meg kell tartani a közúti átjáró forgalmát az építés idejére is?

2) miért pont a 2 hónapos verzió lett elfogadva?

3) milyen más verziók jöttek szóba???

4) egyáltalán szóba jött-e pl. az előregyártott betolása, h legkevésbé zavarja a vasúti üzemet?

5) volt-e költségelemzés a provizórium kiépítése és a buszospótlás esetére, ha már monolit átjárót építenek?

6) igényelte-e a vasút a rövidebb vágányzárat?

ezekről kellett volna írnia, mint projectmanager, nem pedig a "vasúti forgalom nem számít, de mi milyen király dolgot terveztünk" leírás lett volna érdekes.

az önkormányzattól ez várható: nem hagytuk lezárni a napi 5 autó elől az átjárót,

kivitelezőtől: a számunkra legkényelmesebb munkát választották, jót keresünk rajta.

MÁV.tól: meg sem próbáltunk rövidebb vágányzári időt kérni, mert nekünk minden.mindegy és minden.csak.nyűg

nekem ez jött le belőle.

Mérnökújságban ezeket végig szokták írni. akkor is, ha van benne kevésbé fényes rész.

Előzmény: H_CS (43232)
H_CS Creative Commons License 2023.09.01 -3 3 43232

Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.

 

A tervező annyit tud tenni, hogy megtervezi amit a megbízó kér tőle. Mert azért kapja a pénzt.

Gondolom ha te a házadat terveztetnéd meg egy építésszel, te se fizetnéd ki ha egy 100 m2-es házba rakna 10 szobát, de nem rakna egy fürdőszobát se?

Előzmény: trebront (43229)
General Specific Creative Commons License 2023.08.31 0 1 43231

Bájdövéj a cikk csak annyit mond, hogy az egész 2 év, de jótékonyan nem szól arról, hogy mikor kezdik.

Ahogy az államkasszát nézem, nem mostanában, tehát inkább jövő téli vágányzár a reális...

General Specific Creative Commons License 2023.08.31 0 4 43230

Ilyenkor is "jó", hogy Alsóörst 2 vágányossá züllesztették, hogy ne lehessen ott körüljárni, ha odaért a személy és a gyors is...

Előzmény: Domi-V63-138 (43228)
trebront Creative Commons License 2023.08.31 -1 1 43229

van időpontja a vágányzárnak?

egyébként bullshit az egész:

az a 10 háztulaj simán kerülhetne füred felé, nem kell a közúti átjárót az építés idejére is biztositani. (nyári főszezonban sem láttam még ott semmi mozgást).

még a 71-esből is simán le lehet zárni 1-2 sávot ideiglenesen, ha nem juli.-.aug.-ban építik.

 

"6 méter vastagságban mészkőtörmelékes sovány-közepes agyag feltöltés található, alacsony belső súrlódási szöggel. Ilyen jellegű feltöltés esetén − a hídprovizóriumok szokásos nyílástartományát figyelembe véve − csak a töltés szilárdításával lehetett volna biztosítani a provizóriumok beépítését."

már mérnökök sincsenek ott? csak propagandisták?

2 hónap vágányzár a töltésszilárdítás helyett?? egy rohadt családiház építésnél is használják a talajszilárdítást, nemhogy itt kellene.. megint csak a kocsihiány és a "leszarom az utast"  a helyes válasz.

Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.

Előzmény: Domi-V63-138 (43228)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2023.08.31 -1 3 43228

 

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/08/forgalom-dinamikajahoz-igazodo-csomoponttal-ujul-meg-balatonfured-varoskapuja

 

2 hónap vágányzár???

előregyártott elemet oda betolni miért nem lehet (max 5nap alatt)?

 

"Tekintettel a töltés szilárdítás egyedi, magas költségű technológia igényére, és a provizórium rendelkezésre állásának kockázatára a híd terveket teljes forgalomzár melletti építéssel készítették el. Az organizációs tervek alapján a híd megépítése két hónapos teljes vágányzár mellett megvalósítható, mely intervallum a MÁV által kijelölt vágányzári lehetőségekkel összhangban volt. "

 

 

kihívást jelentett az építési fázisok megtervezése a közúti forgalom fenntartásával, valamint a vasúti híd és a körforgalom megépítésének összehangolásával. A vágányzári kötöttségek és a közúti forgalom torlódásmentes lebonyolításának biztosítását szem előtt tartva "

 

A vasúti forgalom fenntartása miért nincs szem előtt tartva?

dave_dömper Creative Commons License 2023.08.30 0 2 43227

"...ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van."

 

Szerintem kiváltképp ezen dízel motorszerelvények esetében lesz meztelen a király, azaz bizonyosodik

be, hogy nem elég beszerezni őket, de folyamatosan és főként lelkismeretesen, mindenre - kiterjedően gondoskodni kell a rendszeres karbantartásukról. Szerintem leginkább éppen itt van a kutya elásva.

Előzmény: C50 (43226)
C50 Creative Commons License 2023.08.30 0 2 43226

Körülbelül. Voltak fellendülések de sosem elég. A 30-as, 40-es években is jöttek korszerű járművek, de akkor is kevés. Aztán a 68-as koncepció nem csak a hálózat ezer kilométer számra végrehajtott kurtítását hozta hanem a gőzvontatás kiváltását, a személykocsipark szinte teljes megújítását. És milyen régen volt mára ez aztán egy részük még ma is közlekedik ide értve azt a nagyszámú 2G IC kocsit és fecske Bhv-t amiket ugyan korszerűsítettek de már azokat is cserélni illene. Az elmúlt évek motorvonat és IC+ beszerzései, a pályakorszerűsítések megint egy fellendülés de ugyanúgy mint a korábbi ilyenek- megint csak nem elegendő. Sőt ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van.

Előzmény: dave_dömper (43225)
dave_dömper Creative Commons License 2023.08.30 0 0 43225

Ez a tendencia - sajnálatos módon - egyáltalában nem új. A magyar vasúti közlekedés már jó 100 év óta ebben a cipóben jár, vagyis éppen az I. világháború lezárásától kezdve-számítva legfeljebb csak a lyukak foltozására-betömésére jutott pénz - energia. Azaz, csupáncsak, a meglévő kabáthoz / gatyához - gomb- felvarrásra jutott, ahelyett, hogy - ahol szükség lett volna új kabátra is, kellett volna teljen. Sőt - Trianon eredményeként, még több helyen, még abból is vissza kellett bontani, amit az utódállamok meghagytak.

Előzmény: C50 (43224)
C50 Creative Commons License 2023.08.30 -2 2 43224

Ne elégedetlenkedj, örülj hogy ennyi jutott. Lehet jövőre ez sem lesz.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43220)
FOMA Creative Commons License 2023.08.30 0 0 43223

0431 234

Előzmény: HBweb hu (43222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!