Sziasztok Mindenkinek!
Ide várok mindenkit aki Rickenbacker gitáron játszik. Legyen az szóló, ritmus, vagy basszus. Én magam egy Rickenbacker 4003 fireglo-t (pirosas) használok!
Nagyon jó a zene, de a basszusgitár kissé JazzBass-es. Egy másik régiség, ahol talán a Rick- hangzás jobban megjelenik:
http://www.videoplayer.hu/videos/play/104378
A ruhák kicsit furcsák ma már, de akkoriban ez volt a menő. A basszusgitárost -ha jól emlékszem- Kis Ernőnek hívják. Nem az volt rá jellemző, hogy Rickenbackeren játszik, de ezen a felvételen jót alakít vele.
Hello Rick-esek! Tud valaki Magyarországon olyan szakembert, aki bundot tud cserélni a Rick-en úgy, hogy a fogólap eredeti műanyag oldal- borítása nem károsodik?
Hello! Megnéztem a linket és véleményem szerint jó kis gitár lehet ez,de: - a JB híd PU nagyon hátul, a hídhoz közel van. A Rick-en ez nem ide esik, ezért a hangzása biztosan eltérő lesz, - a nyak PU hely vélhetően nem lesz gond mert a régi 4001-seken is közelebb van a nyakhoz mint a későbbieken, - a PB PU-t is tartalmazó 3 hangszedős változat izgalmas variációkat hozhat, - az hogy a két Jack aljazat is a koptatólapon van csak látványbeli eltérés, egyébként ha szerelni kell roppant praktikus. Összegezve szép gitárok, és kívánom hogy elérd a kívánt Rick- hangzást.
Hello! A 4003 nyakának profilja erősebb, nincs az egész hangszeren végig futó sötét laminált rész, valamint az elektronika annyiban változott, hogy újabban 330 kohmos potikat használnak.
Amúgy eladnám az újszerű Rickenbacker 4003 maplego(natúr színű) hangszeremet, ha érdekel küldök képeket.
Nekem is nagyon bejön a hangaszer hangja! Én igazából először a Republic lemezeken hallottam valami iszonyatosan jó szóló basszushangot. Persze akkor még nem tudtam, hogy mi is szól de aztán meg lett a megfejtés!
Első kérdésem lenne hogy mi az alapvető különbség a 4001 és a 4003 között?
Amúgy Fender JB-m van, de kell egy Rickenbacker mindenképpen!
...és persze az is számít, hogy nem ő pengeti. Meggyőződésem, hogy a hangzásnak csak a fele múlik az effekteken, a másik fele az illető kezén múlik! Ha a full Squire setup-ot pengetnéd, akkor sem kapnál Squire hangzást :) Közelíteni lehet, de elérni sosem.
Köszi az ötletet. Valóban sokat jelent. Megpróbáltam a híd, és nyak PU jelét a sztereo kimenetről független erősítőkről használni. Sokat jelent. De nem mindent. A Chris Squier által használt Brassmaster torzító koppintása, a BlackCat sem adja vissza a 70-es évek YES hangzását.
A Rick is állat, de ha a Gibson SG kétnyakúra gondoltál, az is! Na ezek voltak a hangszerek. De régen hallottam ezt számot... mondjuk mert öreg vagyok, azelőtt azért igen.
Az egyik pilóta topicban a pilótajáték, a pilotjel, a pilótahal és a pilótakeksz után szóba került a Pilot együttes (van-e, aki még emlékszik rájuk?), kerestem egy klipet a TeCsövön, meglett, gondoltam, beteszem ide is. Nem csak a Ricky miatt értekes, hanem egy igazi szörnyeteg is látható benne:
És egy fasza kis interjúban ezt mondja a Májsztró:
Basses 1964 Rickenbacker 4001, ’70s Fender Jazz Bass, Lakland Bob Glaub, Mouradian CS-74 Rig Marshall Super Bass, SWR Bass 350, and Ampeg SVT-2 PRO heads; Samson UR-4 and UR-5D wireless systems
Effects ART SGX Nightbass, Sound Sculpture router, MXR 1500 digital delay, Korg Digital Reverb, E-mu ESI-2000 sampler, X-15 Ultrafoot controller, Furman PL1 Power Conditioner
“My pedalboard almost qualifies as vintage,” chuckles Chris Squire as he eyes his gear for the current Yes outing. “It was made in 1983 by a guy who went on to build SSL recording decks. It was a custom board that I worked on with him as he made it from scratch. But it’s now 25 years old and it’s not without its problems.
“I originally had a set of Dutron bass pedals that were made in Italy in the ’60s and ’70s,” Squire continues. “Later on, when Bob Moog made his Taurus pedals, I had those as well. As time progressed and sampling came into fashion, I took those Dutron and Taurus pedal sounds and blended them into one sampled sound for each note. Now when I play that keyboard with my feet, I’m actually triggering the samples.”
Even before Rickenbacker introduced its Rick-O-Sound output jacks (which allow players to send individual signals from each of a Rickenbacker’s two pickups), Squire had his bass wired so he could have individual outputs for each pickup. “I didn’t do it because I wanted to play in stereo,” says Squire. “It’s because I loved the fuzz tone I could get from the bass [neck] pickup, but with the bridge pickup, the fuzz was horribly nasal sounding. All of my guitars have stereo outputs for that reason. With new innovations through the years, these little nuances have come into play and been part of my development.”
Való igaz! 100%-ban én sem tudom a Republikot visszaadni. Csak közelítőleg, ha pengetővel játszom. Szerintem a Republic Marshall gitármotyót használ ehhez. is!
Chris két erősítőt használt egyszerre, egy basszus erősítőt és egy gitár (!!!) erősítőt. Szerintem a rá jellemző magasakat így tudod előhívni a te hangszeredből is... jó, van ott még bőven effekt-sor is, kórus, kompresszor nagy mennyiségben, itt-ott torzító is, de nagyjából ennyi :)