Ebben a topicban a digitális videókamerák közül azokat vesézzük ki, amelyek HDD-re rögzítenek. Eddig egyetlen féle digitális videókamera terjedt el, a miniDV kazettás rögzítést alkalmazó. A HDD-s rögzítési mód most van elterjedőben, így itt az ideje külön topicban megtárgyalni az ezekkel kapcsolatos kérdéseket.
Kis változás történt, a fiam is beszál a kamera árába, de ő meg ezt nézte ki, erről viszont fogalmam sincs hogy mit is tud. Valaki netán ismeri ezt a tipust?
a CMOS érzékelőt (régebben) sokkal zajosabbnak tartották, a CCD-nek pedig az a hibája, hogy éles kontrasztú felületeknél a fehér "átfolyik" (ennek elektromos oka van, az erősen megvilágított pixelekben levő apró kondenzátorokban összegyűlt töltések kvantummechanikai jelenségek folytán átszivárognak a szomszédos pixelekben levő apró kondenzátorokba), de ez inkább digitális fényképezőgépeknél csúnya (világos háttéren levő vékony sötét vonalak eltűnnek).
úgy tűnik, a canon és a sony a CMOS pártján áll, többen CCD pártiak (Fuji, Panasonic).
Lehet hogy ez lessz, holnap ide hozzák házhoz-http://www.shopmania.hu/shopping~online-fenykepezok-kamerak~vasarlas-panasonic-sdr-h50~p-1149918.html#prs
a nagylátót a kamerák nem nagyon szokták tudni. ha ránézel szemből és a lencse mélyen ül, az biztosan nem nagylátó :-) de erre vannak elfogadható minőségű konverterek (telekonvertert fényképezőgéphez kipróbáltam párat, nagyon gyengék voltak).
Oké. A nagy zoom nem is szürkületben kellene, hanem mondjuk, mikor felálitom a kamerát egy szép hegyes vidéken, ráviszem a legnagyobb zoomra, elinditom a kamerát, és lassan csökkentem a zoomot nulláig. Azt tudom hogy nagy zoommal nem lehet forgolódni a kamerával:) Este a szobában pedig ugysem kel a zoom, sőt jó lenne egy nagy látószögü gép. A nagyobb látószöget hogy jelölik?
A nagy zoom másik jellemzője, hogy a tartomány szélein torzít (hordó, párna), és a színhiba is fokozottan megjelenik (bár mozgóképnél, SD kameránál ezek sokkal kevésbé észrevehetőek, mint egy sok megapixeles fényképezőgépnél, ahol van időd a kép szélein a falevele kontúrja fölött hümmögni).
vedd figyelembe, hogy a 35-ös zoom tetején az optika fényereje nagyon lecsökken, kb mintha a fényképezőgépen 8...11-es blendét állítanál. vagyis szürkület + nagy zoom rossz kombináció.
Most hogy ezeket leirtad, már kezd derengeni valami:) Valamikor régen volt egy sony kamerám, kiskazattás de elég nagy volt, ugy 25-30 centis. Azzal simán lehetett még alkonyatkor jó felvételt késziteni. Aztán azt eladtam és vettem egy mini dv-set, de már megse közelitette a sony minőségét, nappal szép felvételt készit, viszont este lámpánál már nem. A másik hogy szeretnék egy nagyobb zommal rendelkező kamot, mert a 10 szeres elég kicsi, legalábbis nekem, a digitálisat meg nem érdemes használni. Általában álványról van használva, igy akár a 35 szörös zom is jó lenne, mármint optikai. Ha lessz egy kis időm, körbejárom a boltokat, hátha találok valmit:)
de nem értek hozzá jobban :-) csak próbálom értelmezni a műszaki adatokat. tényeg az a megoldás, hogy ki kell próbálni.
félhomályban készült felvételek "zajosak." A zajosság leginkább két tényezőtől függ:
1. Mekkora az érzékelőn egy pixel (nagyobb pixel több fényt tud begyűjteni, tehát relatív nagyobb lesz a "hasznos jel" a kb állandó képzajhoz képest).
Egy HD kamera érzékelője (pl az enyém) 1920 x 1440 pixel, mindezt egy 8 mm átlójú téglalapon, ami azt jelenti, hogy egy pixel alig több, mint 3x3 mikron.
Egy tipikus SD kamera érzékelője kb 1024 x 768 pixel, ami 4 mm-es átmérőjű téglalapnál azt jelenti, hogy egy pixel ugyanúgy 3x3 mikron.
2. Mekkora az objektív fényereje (ez fényképesz szakkifejezés: az objektív átmérője per fókusztávolsága), vagyis mekkora méretű lencsével gyűjti be azt a fényt, amit aztán az érzékelő lemezre vetít. A kézikamerák esetén az objektív lencse átmérőjét korlátozza a kamera mérete, súlya és a marketingesek által megcélzott ára. Ha azt feltételezzük, hogy a legtöbb kameránál kb ugyanakkora az objektív átmérője (függetlenül attól, hogy SD vagy HD), akkor az említett SD kamera kicsi, 4mm-es érzékelőjének 3x3 mikronos pixeljeire több fény vetül, mint a HD kamera 8 mm-es érzékelőjének 3x3 mikronos pixeljeire. Ezért az SD kamerának valszleg kevésbé lesz zajos a képe ugyanolyan fényviszonyok között.
A camcorderinfo.com oldalon egyébként sok kamerát teszteltek kifejezetten gyér megvilágításnál is (színvisszaadás és képzaj szempontjából).
Látom te valamivel jobban értessz hozzá, szerinted akkor melyik lehetne a jó választás, persze a 100,000ft alatti katagóriában. És mini dévés szóba sem jöhet, ugyanis azt szeretném lecseréli.
normál kamerákból elég jó választék van electroworld-ben: a budakalászi áruházban egy makettekkel telerakott sziget körbe van rakva bekapcsolt, kipróbálható kamerákkal, van ott vagy harmincfajta. ott elég jó a világítás, de -- ha másképp nem -- kézzel tudsz félhomályt csinálni és megnézheted, milyen a kép.
nekem HD kamerám van 8mm-es CMOS érzékelővel. annak a képe szürkületben már elég zajos.
Ja, nekem van videokamerám, ezért aztán nem is forszíroztam, hogy a rendes (digit) fényképezőgépet magunkkal vigyük a múltkori egyhetes kirándulásra. csináltam vagy ezer fotót a kamerával, egyik ócskább mint a másik (világosság- és színdinamika kicsi, a kisméretű, de széles zoomtartományt nyújtó optika a kép széleit elmossa, a képzaj katasztrofális, plusz manuális beállítás nehézkessége miatt sok kép automata expozícióval készült, ennek minden következményével).
Ugyanezek a porblémál videón alig észrevehetőek: a mozgás adta többlet elfedi ezeket a tüneteket.
Szóval hangsúlyozottan leszögezném, hogy a videokamera fényképezőgépként csak szükségmegoldás, kb mint mondjuk a mobiltelefon.
Az a 100 gramm súlytöbblet csak "nyeszlett" embereket visel meg ! Ma már egyre több "hibrid" kamerát lehet kapni.Van bennük HDD és Memória kártya lehetőség is. Nekem ilyen van.Annak csak az előnyét élvezem. Sokan elfelejtik azt a tényt, hogy " Két bármilyen kamera között sincs akkora különbség,mint akinek van és akinek nincs kamerája " !
vannak számos előnyei a memkártyának: 1. a harddiskes kamera nehezebb és nagyobb, mint a memkártyás (szerintem még a fogyasztása is több, de ezzel kapcsolatosan ellenvéleményt is láttam). 2. a 40-60-120 GB hard diskre sok anyag ráfér (5-8-16 óra még a legjobb HD minőségben is), ami arra csábít, hogy az ember rajta felejtse az anyagait (ne archiváljon) 3. a memóriakártyát kiveszed a kamerából, és ha el nem veszíted, viszonylag jól tűri az utazással járó kihívásokat, amíg hazaérsz.