Keresés

Részletes keresés

videos65 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 479
buék
elemes2 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 478
az SR10-et én is nézegettem, de az SR11 lényegesen jobb: 5 mm-es helyett 8 mm-es érzékelő, finomabb felbontású LCD panel, nagyobb HDD, stb.
Előzmény: laszlo.38 (477)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 477

Kis változás történt, a fiam is beszál a kamera árába, de ő meg ezt nézte ki, erről viszont fogalmam sincs hogy mit is tud. Valaki netán ismeri ezt a tipust?

 

http://www.digitalplaza.hu/main.php?tema=kamera&s=0&mit=4669

laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 476

Közben megnéztem közelebről a JVC-GZ-MG 435-öst, és mivel nincs értelme ennél többet költeni egy kamerára, ugy néz ki hogy ez lessz.

 

http://www.digitalplaza.hu/main.php?tema=kamera&s=0&mit=5084

laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 475
Akkor ez azt jelenti hogy az 1/6" az jobb képet készit?
Előzmény: elemes2 (474)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 474
a gyenge fényviszonyok közötti felvétel minősége az objektív átmérőjétől függ.
Előzmény: laszlo.38 (471)
PentaxMan Creative Commons License 2008.12.30 0 0 473
1/2,5 " képérzékelő -> ez kb 10mm. ekkora mérettől mit vársz?
Előzmény: laszlo.38 (471)
Íris Creative Commons License 2008.12.30 0 0 472
Ez sem teljesen igaz,mert a Panasonic legújabb HD-s kameráiba már CMOS-t épített be !
Előzmény: elemes2 (470)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 471

Az alábbi linken található kamera, van valakinek? Ez vajon milyen felvételt készit gyenge fényviszonyok közt?

 

http://www.digitalplaza.hu/main.php?tema=kamera&s=0&mit=5227

elemes2 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 470

a CMOS érzékelőt (régebben) sokkal zajosabbnak tartották, a CCD-nek pedig az a hibája, hogy éles kontrasztú felületeknél a fehér "átfolyik" (ennek elektromos oka van, az erősen megvilágított pixelekben levő apró kondenzátorokban összegyűlt töltések kvantummechanikai jelenségek folytán átszivárognak a szomszédos pixelekben levő apró kondenzátorokba), de ez inkább digitális fényképezőgépeknél csúnya (világos háttéren levő vékony sötét vonalak eltűnnek).

 

úgy tűnik, a canon és a sony a CMOS pártján áll, többen CCD pártiak (Fuji, Panasonic).

Előzmény: laszlo.38 (469)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 469

Volt régebben egy kérdés, most én is feltenném.

Mejik a jobb, a CMOS, vagy CCD érzékelő? Vagy mi a különbség?

laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 468
megnéztem a Panasonic sdr-h40-es kamot, hát elég gyenge ugyhogy ez nem jó választás, most jön egy JVC GZ-MG435-ös.
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 467

Lehet hogy ez lessz, holnap ide hozzák házhoz-http://www.shopmania.hu/shopping~online-fenykepezok-kamerak~vasarlas-panasonic-sdr-h50~p-1149918.html#prs

 

meglátom mit tud aztán döntök, az ára 60000..

Előzmény: elemes2 (466)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 466
a nagylátót a kamerák nem nagyon szokták tudni. ha ránézel szemből és a lencse mélyen ül, az biztosan nem nagylátó :-) de erre vannak elfogadható minőségű
konverterek (telekonvertert fényképezőgéphez kipróbáltam párat, nagyon gyengék voltak).
Előzmény: laszlo.38 (465)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 465
Oké. A nagy zoom nem is szürkületben kellene, hanem mondjuk, mikor felálitom a kamerát egy szép hegyes vidéken, ráviszem a legnagyobb zoomra, elinditom a kamerát, és lassan csökkentem a zoomot nulláig. Azt tudom hogy nagy zoommal nem lehet forgolódni a kamerával:) Este a szobában pedig ugysem kel a zoom, sőt jó lenne egy nagy látószögü gép. A nagyobb látószöget hogy jelölik?
Előzmény: elemes2 (463)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 464
A nagy zoom másik jellemzője, hogy a tartomány szélein torzít (hordó, párna), és a színhiba is fokozottan megjelenik (bár mozgóképnél, SD kameránál ezek sokkal kevésbé észrevehetőek, mint egy sok megapixeles fényképezőgépnél, ahol van időd a kép szélein a falevele kontúrja fölött hümmögni).
Előzmény: laszlo.38 (461)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 463
vedd figyelembe, hogy a 35-ös zoom tetején az optika fényereje nagyon lecsökken, kb mintha a fényképezőgépen 8...11-es blendét állítanál. vagyis szürkület + nagy zoom rossz kombináció.
Előzmény: laszlo.38 (461)
PETYUS Creative Commons License 2008.12.10 0 0 462
Nagyobb zoom nagyobb kompromisszum az optikai leképezésben.
Előzmény: laszlo.38 (461)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 461
Most hogy ezeket leirtad, már kezd derengeni valami:) Valamikor régen volt egy sony kamerám, kiskazattás de elég nagy volt, ugy 25-30 centis. Azzal simán lehetett még alkonyatkor jó felvételt késziteni. Aztán azt eladtam és vettem egy mini dv-set, de már megse közelitette a sony minőségét, nappal szép felvételt készit, viszont este lámpánál már nem. A másik hogy szeretnék egy nagyobb zommal rendelkező kamot, mert a 10 szeres elég kicsi, legalábbis nekem, a digitálisat meg nem érdemes használni. Általában álványról van használva, igy akár a 35 szörös zom is jó lenne, mármint optikai. Ha lessz egy kis időm, körbejárom a boltokat, hátha találok valmit:)
Előzmény: elemes2 (460)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 460
de nem értek hozzá jobban :-) csak próbálom értelmezni a műszaki adatokat.
tényeg az a megoldás, hogy ki kell próbálni.

félhomályban készült felvételek "zajosak." A zajosság leginkább két tényezőtől függ:

1. Mekkora az érzékelőn egy pixel (nagyobb pixel több fényt tud begyűjteni, tehát relatív nagyobb lesz a "hasznos jel" a kb állandó képzajhoz képest).

Egy HD kamera érzékelője (pl az enyém) 1920 x 1440 pixel, mindezt egy 8 mm átlójú téglalapon, ami azt jelenti, hogy egy pixel alig több, mint 3x3 mikron.

Egy tipikus SD kamera érzékelője kb 1024 x 768 pixel, ami 4 mm-es átmérőjű téglalapnál azt jelenti, hogy egy pixel ugyanúgy 3x3 mikron.

2. Mekkora az objektív fényereje (ez fényképesz szakkifejezés: az objektív átmérője per fókusztávolsága), vagyis mekkora méretű lencsével gyűjti be azt a fényt, amit aztán az érzékelő lemezre vetít. A kézikamerák esetén az objektív lencse átmérőjét korlátozza a kamera mérete, súlya és a marketingesek által megcélzott ára. Ha azt feltételezzük, hogy a legtöbb kameránál kb ugyanakkora az objektív átmérője (függetlenül attól, hogy SD vagy HD), akkor az említett SD kamera kicsi, 4mm-es érzékelőjének 3x3 mikronos pixeljeire több fény vetül, mint a HD kamera 8 mm-es érzékelőjének 3x3 mikronos pixeljeire. Ezért az SD kamerának valszleg kevésbé lesz zajos a képe ugyanolyan fényviszonyok között.

A camcorderinfo.com oldalon egyébként sok kamerát teszteltek kifejezetten gyér megvilágításnál is (színvisszaadás és képzaj szempontjából).
Előzmény: laszlo.38 (459)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 459
Látom te valamivel jobban értessz hozzá, szerinted akkor melyik lehetne a jó választás, persze a 100,000ft alatti katagóriában. És mini dévés szóba sem jöhet, ugyanis azt szeretném lecseréli.
Előzmény: elemes2 (458)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 458
(ebben a JVC-ben 4 mm-es érzékelő van).
Előzmény: laszlo.38 (455)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 457
normál kamerákból elég jó választék van electroworld-ben: a budakalászi áruházban egy makettekkel telerakott sziget körbe van rakva bekapcsolt, kipróbálható kamerákkal, van ott vagy harmincfajta. ott elég jó a világítás, de -- ha másképp nem -- kézzel tudsz félhomályt csinálni és megnézheted, milyen a kép.

nekem HD kamerám van 8mm-es CMOS érzékelővel.
annak a képe szürkületben már elég zajos.
Előzmény: laszlo.38 (455)
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 456
laszlo.38 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 455

Sziasztok

Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi linken látható kamera, van e valakinek?

Kellene pár infó róla, főleg hogy alkonyatkor, kevés fényben, mint este lámpa fénynél milyen felvételeket lehet vele késziteni?

elemes2 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 454
innen.

Két bármilyen kamera között sincs akkora különbség, mint akinek van és akinek nincs kamerája

szabad asszociáció. ha nincs kamerám, akkor biztosan magammal viszem a rendes (nem kompakt) digit fényképezőgépet és csinálok ezer jó fotót.

viszont nem lennének videóim :-)
Előzmény: Íris (453)
Íris Creative Commons License 2008.12.08 0 0 453
Nem tudom ,hogy jött ide a fotózás ?
Előzmény: elemes2 (452)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 452
Ja, nekem van videokamerám, ezért aztán nem is forszíroztam, hogy a rendes (digit) fényképezőgépet magunkkal vigyük a múltkori egyhetes kirándulásra. csináltam vagy ezer fotót a kamerával, egyik ócskább mint a másik (világosság- és színdinamika kicsi, a kisméretű, de széles zoomtartományt nyújtó optika a kép széleit elmossa, a képzaj katasztrofális, plusz manuális beállítás nehézkessége miatt sok kép automata expozícióval készült, ennek minden következményével).

Ugyanezek a porblémál videón alig észrevehetőek: a mozgás adta többlet elfedi ezeket a tüneteket.

Szóval hangsúlyozottan leszögezném, hogy a videokamera fényképezőgépként csak szükségmegoldás, kb mint mondjuk a mobiltelefon.
Előzmény: Íris (451)
Íris Creative Commons License 2008.12.08 0 0 451
Az a 100 gramm súlytöbblet csak "nyeszlett" embereket visel meg !
Ma már egyre több "hibrid" kamerát lehet kapni.Van bennük HDD és Memória kártya lehetőség is. Nekem ilyen van.Annak csak az előnyét élvezem.
Sokan elfelejtik azt a tényt, hogy " Két bármilyen kamera között sincs akkora különbség,mint akinek van és akinek nincs kamerája " !
Előzmény: elemes2 (450)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 450
vannak számos előnyei a memkártyának:
1. a harddiskes kamera nehezebb és nagyobb, mint a memkártyás (szerintem még a fogyasztása is több, de ezzel kapcsolatosan ellenvéleményt is láttam).
2. a 40-60-120 GB hard diskre sok anyag ráfér (5-8-16 óra még a legjobb HD minőségben is), ami arra csábít, hogy az ember rajta felejtse az anyagait (ne archiváljon)
3. a memóriakártyát kiveszed a kamerából, és ha el nem veszíted, viszonylag jól tűri az utazással járó kihívásokat, amíg hazaérsz.
Előzmény: elek72 (449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!