Keresés

Részletes keresés

bzmotoros Creative Commons License 2023.01.08 0 0 38034

Hiszem, ha látom a doksikat!

Előzmény: Lovrin (38033)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.07 -1 4 38033

Kész szerencse hogy valakik már kitalálták megtervezték engedélyeztették, Szentesen csak beszerelni kéne.

Előzmény: bzmotoros (38032)
bzmotoros Creative Commons License 2023.01.07 0 1 38032

Kékítéskor semmilyen generált és újrakábelezést nem kap.

Egyébként rajz, jóváhagyás a hatóság részéről, technológia. Nem lehet csak úgy találomra barkácsolni!

Előzmény: Törölt nick (38027)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.06 -1 0 38031

Tanyák vannak. Nem sokan, de használják a vasutat mert nincs más. A rekord amit láttam pár éve dec 24-én a kora délutáni aznap utolsó vonatra 8-an szálltak fel. Egyébként 0-1 fő. Nem fűztem volna sok reményt ehhez a megállóhoz, azon kívül hogy idővel be lesz zárva, kb csodával határos hogy 2022-ben tanyasi megálló áthelyezésbe kezdtek. Gondolom a megálló meglévő közönségének közelebb lesz, a jelenlegi helye a tanyás terület széle, kintebb már csak a szikes puszta van.

Hogy miért 1,2 kilométerrel tolták el az jó kérdés, szerintem 800 méter elég lett volna, ahol becsatlakozik dél felől egy földút. (Lehet itt volt csak hely) A vasúttól délre párszáz méterre fut egy aszfaltút de nincs rajta érdemi buszközlekedés /munkanap 2 járat/, abból az irányból logikus lehet a megálló jobb elérése.

Előzmény: Tastam (38029)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.01.06 0 0 38030

Az új mh. valóban közelebb van egy pár lakott tanyához .

Szvsz-leg véletlen,  hogy az új megállóhoz legközelebb egy állatsimogatót működtető tanya van...

Előzmény: Tastam (38029)
Tastam Creative Commons License 2023.01.06 -1 0 38029

 Bocsánat, hogy megkérdezem, de nem vagyok ismerős arrafelé. Minek ide megálló, a képen csak pusztaság látszik. A hátunk mögött egy falu van?

Előzmény: Lovrin (38010)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.06 0 0 38028

OFF

A vasútbezáró lobbinak "minél rosszabb, annál jobb" volt az érdeke, hiszen minek bármit is megjavítani, annál könnyebben lehet bezárni.

 

A három legfontosabb lépés volt abban az időszakban a vonalbezárásokon túl (2005-10):

 

1, a vasúti fejlesztések kategorikus kiírása a regionális operatív programokból. Ennek eredménye az hogy a regionális uniós támogatásból a regionális mellékút megújulhat, a regionális vasút meg nem. A kohéziós alapokban meg esélye sincs. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=73681487&t=9008229 ez azóta is így van, pedig már lett volna 2 uniós ciklus változtatni rajta

 

2, regionális vasutak beszántása: 2003 körül újraindult egy ilyesmi szerveződés a MÁVon belül, ez is le lett állítva, az egész témakör vissza lett söpörve a fiókba

 

3, ikerbézé program törlése: nehogy már kiderüljön hogy olcsón fel lehet javítani a járműállományt

 

Ahol kiépült valami mefi/meráfi ott leépítették annyira a forgalmat 2012-ben hogy értelme ne legyen, mert nem marad 2 jármű a vonalon keresztezni (14, 23, 121 fele, 147, részben a 75 tetején) A kísérletileg csak mozdonyvezetős 22-es vonalat is bezárták.

Előzmény: Törölt nick (38024)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.06 -1 0 38027

A klíma beszereléshez képest ez semmiség és azt is meg tudják oldani. kékesítéskor úgyis kap generál javítást meg újrakábelezést is akkor +1 madzagot behúzni mibe kerül?  Elég primitív és egyszerű áramkörből megoldható a dolog, a kazettás magnó ehhez képest űrsikló

Előzmény: Lovrin (38026)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.06 -1 1 38026

Most komolyan olyan bonyolult beépíteni 2 nyomógombot és 2 visszajelzést a vezetőállásra hogy ehhez Szentesen nincs meg a szaktudás csak valahol a Dunántúlon?

Előzmény: bzmotoros (38022)
bzmotoros Creative Commons License 2023.01.06 -3 1 38025

Hajrá!

Lehet Szentesen jelentkezni!

Előzmény: Törölt nick (38023)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.06 0 0 38024

Itt ebben a topikban én és még sokan mások is már 2008-2009 körül említettük, hogy a feltételes megállás bevezethető lenne és azzal sok költség megspórolható lenne ill. nem kéne megszüntetni megállókat, mert van ,ahol tényleg alig van utas ,de annak a pár embernek ,aki ott lakik vonaton kívül nincs más lehetőségük ha közlekedni akarnak lásd. pl. Bicere, Kiscsákó, Kisszénás. Akkor "vasútgyilkos" TL-el az élen hányan mondták csípőből ,hogy "azt nem lehet", de végül mégis csak sikerült mert szerencsére nem rájuk hallgattak az iletékesek. Ahogy pl. Hamster is már vagy 20 évvel ezelőtt külföldön már működő példákra alapozva és bemutatva gyakorlatban hogyan működik írt több oldalas cikket arról hogyna lehetne minimális költésgvetésből gazdálkodva is javítani a tömegközlekedésen. Érdekes ma olvasni látva, hogy mennyi minden azóta már megvalósult és működik a gyakorlatban is, csak kellett hozzá egy BKK, ahol szintén olvasták és képesek voltak verni az asztalt, hogy tessék fejlődni és itt a jó példa.

https://hampage.hu/trams/igyislehet.html Így átolvasva kész időutazás, akkor mikor ez a cikk készült álmodni se mertünk sok dologról, ami mára valóság, és minden károgás ellenére bevált és működik, nem jött be az "úgyse használja majd senki" " nem lesz ettől több utas, de lesznek dugók, meg sok parkolóhely hiányozni fog" stb.

Előzmény: Lovrin (38017)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.06 -1 1 38023

Kábelezni? 

 

Vezetéknélküli csengpővel is megoldható a dolog, 3 ezer ft az OBI-ban ha épp nincs leakciózva. Minimális átalakítás, hogy legyen egy LED rajta ami visszajelez hogy a túloldalra is átért a jel és szintén miniális dolog csengő mellé egy led-et beépíteni a vezérállásba is, hogy jelezze, hogy meg kell állni.  

 

Pár elsőéves villanykaros diák két rkeesz sörért megcsinálja pár nap alatt. :)

Előzmény: bzmotoros (38022)
bzmotoros Creative Commons License 2023.01.06 -2 1 38022

Akkor lehet menni Szentesre,és beépíteni!

Végigkábelezni a 45 métert,közben a hübnernél megoldani a két szekció közt az átvitelt bontható vezetékeléssel, és még a schaku fejekbe is belevinni!

Vezetőálláson jelzést kiépíteni.....

Tényleg nem  nagy dolog!

Előzmény: Törölt nick (38019)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.01.05 0 1 38021

Anno a 108-ason is megszüntették a megállót Kismacsnál. Ráadásul a megálló nem a település előtt volt, hanem onnan 5-600 méterrel odébb az M35 autópálya felüljáró után. Most, hoyg felújítják a vonalat a BMW gyár miatt, újra lesz megálló, immáron a városrész előtt. Korábban már megszűnt a Látóképi csárdánál is a megálló, de most a pályakorrekció miatt már nem is a csárda mellett megy el a vasút. Évek óta csodálkoztam rajta, hogy miért szüntették meg a kismacsi megállót, hiszen az bőven hozzájárult volna a debreceni elővárosi vasúti forgalomhoz. Nem néztem a menetidőt, de biztosan sokkal hamarabb beért a vonat a nagyállomáshoz mint a busz, ráadásul busszal átszállás nélkül nem lehet eljutni a nagyállomásig. 

Előzmény: Lovrin (38016)
Fizolti Creative Commons License 2023.01.05 0 1 38020

150-es esetében Soltvadkert, Kisszállás költöztetése rémlik, Kiskunhalason az elágazás környékén volt szó új megállóhelyről, ez lehet, hogy csak ideiglenes lesz. 

A 80-as következő szakaszán Ludas/Nagyút esetében rémlik valami, meg talán Hatvan kapna egy új megállóhelyet. 

 

- - - 

A stabilan szóló Bz-s vonalakon/vonatokon még leszállásjelző sem lenne nélkülözhetetlen első körben. 

Előzmény: Lovrin (38016)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.05 0 0 38019

Rédicis vonalon már 2015-ben is minden Bz leszállásjelzős volt, mert már akkor voltak feltételes megállók mint pl. Bocfölde, Ortaháza stb. Valóban nme egy űtrechnika. Desior, Flirt, Kiss, alapból tudja, Uzsgyiba se lenne nagy dolog

Előzmény: Lovrin (38017)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.05 0 0 38018

Körülményekről nem tudok semmit, azt se hogy mikorra lesz áttéve a megállási hely. Szvsz területi igazgatóság szinten végezhették, ezúttal is bátorítanám őket további ilyen akciókra. Jöhet Tőserdő Műkertváros Szarvas felső :)

Előzmény: Fizolti (38013)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.05 -1 1 38017

Még egy dolog: a feltételes megállást mihamarabb be kell vezetni. Komolyan nem értem mi tart ennyi ideig leszállásjelzővel ellátni az összes bézét (usgyit). Csorna-Pápa között kifogtam egy leszállásjelzős példányt tényleg bele sikerült rakni 2 nyomógombot amit ha megnyomsz világít, hát nem volt akkora munka mint a klíma beszerelése.

 

Jelenleg a 3 tanyasi kismegálló a 147-es nyugati felén meg van szívatva azzal hogy egyes vonatok random áthaladnak. A menetrendből kellett kisajtolni 2 percet a pályaromlás kompenzálására, így oldották meg. Pedig viszonylag ritka lenne hogy mindháromnál legyen egyszerre utas, sőt Városi Parkot is felvenném ide 4.nek. Erre tökéletes lenne a feltételes megállás bevezetése.

Lovrin Creative Commons License 2023.01.05 0 0 38016

OFF

 

Az már másik téma a fővonali projektekben miért nem történik meg új megállók létesítése, gondolom ha van is igény idővel kihúzgálják őket, ami sose volt azért nem sír senki.

 

Szolnokra épülhetett volna megálló a Zagyva hídhoz a túloldalra, Püspökladány nyugati felére ahol a 42-es út mellett megy a vasút, Békéscsabán a Mokry utcai átjárónál ill. Mezőmegyernél, a 150-es is elbírna egy Soltvadkert és Kiskunhalas felsőt.

 

Nyilván ez nem Kónyaszék súlycsoportja - tervezés, kisajátítás, térvilágítás, hangosbemondás, zajvédőfal - ezért nem kell keverni a kettőt, de egy nagyprojektben akkor is van tervezés-kisajátítás-zajvédőfal stb ha nem épül neg a megálló.

 

A mávban megvan a beidegződés hogy mindenhol ilyen körülményes korrigálni a megállás helyét, ezért nem történik meg az ilyen Kónyaszék stílusú beavatkozás ott ahol lehetne.

Lovrin Creative Commons License 2023.01.05 -1 1 38015

Igen Mártélyon valóban jobb lenne megállni az újtelepnél, ami jobban súlypontba esik. Szegvár viszont amiatt lenne fontosabb, hogy az egy 4x akkora falu értelmes vasúti megálló nélkül. A két jelenlegi megálló helyett lehetne az új.

 

Elég nagy szégyen hogy a TT projektben Mártély bontására költötték a pénzt. Ami egyébként kihasználható lenne egy sűrűbb menetrendi struktúrával keresztezési helyként. Neadj isten beköthették volna a 135 vonali köfibe is.

Előzmény: Fizolti (38013)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.05 0 2 38014

Kecskeméten is pl. a mizsei vonal az élményfürdő mellett megy el ott se ártana egy akár feltételes megálló. 

Anno még 1997 körül a 128-ason el tudták érni Fényesen is ,hogy át legyen helyezve a lakóházak mellé a megálló, az eredeti Fényesi szőlők megálló a semmi közepén volt.

 

120-as vonalon mikor Nagylpaos megszűnt állomásnak lenni is arrébb lett tolbva jó helyre a peron közelebb a házakhoz, az átjáró mellé. Ellenpélda Csugar, ahol meg úgy helyezték át messzebbre a peront átépítéskor, hogy minél messzebb legyen mindentől, mert az állomásépület a tanyaközpont is volt és minden épület körülötte épült.

Előzmény: Landsmann_ (38012)
Fizolti Creative Commons License 2023.01.05 -1 0 38013

A 130-ason Mártélyon kellett volna új megálló a a település déli része mellé, ahol Mártély, községháza bejárati út autóbuszmegálló van. Ha már a tramtrain projektbe belefért az állomási vágány bontása, meg az ellenmenetkizárás Hódmezővásárhelyi-Népkert és Mindszent között, akkor ide is bele kellett volna férnie egy normális peronnak. 

 

A mostani megállóáthelyezés körülményeiről lehet tudni valamit? 

Előzmény: Lovrin (38010)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.01.05 0 1 38012

Ha már a 128 szóba került, pár éve volt róla szó, hogy Püspökladányban a campingnál vagy a fürdőnél is lenne megálló. Közvetlenül mellette megy el a vasút, nem is értem miért nem szorgalmazta még az önkormányzat korábban a vasútnál a dolgot. 

Előzmény: Törölt nick (38011)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.05 0 1 38011

Szeghalom ugrik be rögtön a megyéből, az állomás jó messze van mindentől, de a sínek a városhoz közelebb is futnak, lehetne tenni megállót olyan helyre, ahonnan 1 km sétával elérhető a központ 3 km helyett. 

Szarvason is lehetne Halászlak és Szarvas állomás között az egyik átjárónál egy megállóhely, ahonnan az ottani kertvárosi rész karnyújtásnyira van, és a nyaralók a holtágnál is 2.5 helyett 1 km-re elérhetők.

Előzmény: Lovrin (38010)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.04 -1 8 38010

Hadd egészítsem ki a Top10 listát egy elemmel:

 

Kónyaszék megállóhely áthelyezése

 

Igazából még nem történt meg a vonatok megállási helyének áthelyezése de 2022 őszén elkészült az új peron a 191-es szelvényben, a mai megálló a 179-ben található. Nem a tanyasi utastömegek miatt, de az üzenetértéke a jelentős: rossz helyen lévő megállóhelyek áthelyezése, újak létesítése olcsón, gyorsan, kezdetleges eszközökkel is kivitelezhető a helyi pft erejével nem kell többtíz-százmilliós nagyságrendben gondolkodni.

 

Jó lenne ha ezt az üvegpalotában is észrevennék, ahol a hosszas tervezgetés és a projektek túlzott felfújása után mindig kiderül hogy semmire sincs pénz. Egy rakat vonal alapvető gondja orvosolható lenne így, főleg mellékvonalakon minél gyorsabban helyrehozni a megállókiosztásban lévő évtizedes lemaradást. Lerakja a pft a kezdetleges peront, ahol jó ötletnek bizonyul ott lehet fejleszteni, ahol nem ott felszámolható.

 

A fő hogy a vasút kísérletezzen akár ideiglenes megoldásokkal, ne legyen megmerevedve, hogy csak ott állunk meg ahol mindig szoktunk.

 

Gratulálok azoknak akik ezt kitalálták és kivitelezték, még több ilyet az országban! A környéken pl. 130-ra Nagytőke és Szegvár a falu mellé, 145-re Műkertváros, 146-on Tőserdőt északabbra tenni, 147-en Kiskunfélegyházán az 5-ös út keresztezésénél, Szentesen az ipartelepi út keresztezésénél, lehetne folytatni.

 

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.01.02 -2 12 38009

Top 10 – 2022

 

Az idén is készültem a 10-es listával, többen kerestétek, én készültem vele. A fórumra képes hozzászólást feltenni viszont egy külön művészetté vált, így a napi visszaszámlálás helyett egyben teszem fel az egészet. Fogadjátok szeretettel!

 

10. Az év leglassabb tehervonata a 130-as vonalon

 

Méltán kapja ez a helyezés a 2022-es év citrom díját. Január utolsó vasárnapján, az év legszelesebb napján járunk. Egy magánvasút társaságnak Szolnokról kell Hódmezővásárhelyre eljuttatnia egy tehervonatot. Kivételesen nem körbe Békéscsaba felé, hanem a kézenfekvő, legrövidebb útvonalra kérik a menetvonalat. Erre a forgalomirányítás Tiszaföldváron félrerakja a tehervonatot, hogy a mögötte 1,5 órával érkező személyvonatot nehogy elverje. A tehervonat ezzel 3 órányi késést szed össze a vonalunkon. A vasúttársaság reakciója: „A 130-as vonalra nem fogunk tehervonatot kérni, inkább megyünk körbe.” Hiába mentem ki időben, dacoltam a viharos széllel, a fotó sajnos elmaradt.

 

9. Hídgerenda csere a Szentes – csongrádi Tisza hídon

 

Ha már nyár, a Szentes – Kiskunfélegyháza viszonylaton mindig vágányzár van pótlóbuszozással. Idén a Tisza-hídon végeztek hídgerenda cserét, amely megkavarta a Szentes – Hódmezővásárhely vonalon a szerelvényfordulót: sűrűbben fordult elő az Uzsgyis személyvonat. Képünk Szentes és Szegvár között készült.

 

8. Uzsgyi feltámadások 2022-ben

 

Az idei évben az anyagi lehetőségek (és a kerékbeszerzések) függvényében elkezdődött a már bekékült Uzsgyik feltámadása. Idén a már bekékülten hónapok, (1,5 éve) álló 024, 036 és 021-es Uzsgyi került vissza a forgalomba.

 

7. Gabonaszállítások a 130-as vonalon

 

Az idei évben Szentesen, illetve a 130-as vonal állomásain állandó vendéggé vált a PSP, vagy MVÁ Kocúrjai. Két év után két alkalommal a Csillagromboló is újra megjelent Szentes környékén.

 

6. M61 006 a 130-as vonalon

 

Március 30-án este Hódmezővásárhelyi-Népkert és Hódmezővásárhely között a zúzottkövet pótolták dozátoros kocsikból. A vonat mozgatását az MRT 006-os Nohabja végezte. Este gépmenetben érkezett Hódmezővásárhelyre, és miután végzett anyagolással, immár a kiürült kocsikkal is végigutazott a 130-as vonalon. A kép tipikus példája annak, amikor kiszámolt időben fel is bukkan a fotózni akart szerelvény.

 

5. Tram-train – 2022

 

Az idei évben megérkezett Szentesre az utolsó 4 vasútvillamos, a járművek teljes karbantartása pedig átkerült Szegedre. Képünkön a 001 és a 005 távozik Szentesről és mennek végleges bázisukra Szegedre. Ami érdekesség, a fotó az előző helyezettével egy napon készült.

 

4. Szentes állomás Nagycsonka vágányának az átépítése

 

Május hónapban történt Szentes állomás legrosszabb állapotú vágányának, a nagycsonka rakodóvágánynak az átépítése. A vágány állapota már akadályozta a Szentes állomáson a rakodó optimális kihasználását. Azóta havonta 2-3 gabonásvonat használja a megújult vágányt. Reméljük folytatódik tovább a vágánycserék, lassan a hatodik vágány átépítése is indokolttá válhat.

 

3. 147b vonal – 2022

 

Két esemény is történt a Szentes – Orosháza vonalon, amely miatt megérdemelte, hogy felkerüljön a dobogó alsó fokára. Az egyik, hogy Fábiánsebestyén állomás épületének a megmentése eljutott abba a fázisba, hogy az egykori forgalmi irodát részben visszarendezve egy kisebb kiállítást lehetett berendezni a vonal történetéből, és a vasúti relikviákból. A másik, hogy kitartó lobbi eredményeként 2022-ben immár 3 vonatpár közlekedik a vonalon, augusztus vége óta immáron hétköznapokon kereszt van Gádoros állomáson.

 

2. József Attila különvonat

 

A dobogó második fokára a Vasutazz velünk! csapata által szervezett különvonat került. Budapestről utaztak Makóra, az útvonal nagy része az egykori Hagyma – expressz útvonalát érintette. A szerelvény összeállítása a környéken szokatlan IC kocsik, minden esetre a remot Csörgő, amely a szerelvényt húzta, abból sikerült egy autentikus darabot, az egykori szentesi M41 2151 remotját elkérni a különvonatra.

 

1. Kádár kormányzati motorvonat előfutó motorkocsijának Szentesre érkezése

 

Tavasz körül pesti ismerősök jelezték, hogy az idén valamikor Szentesre hozzák a Kádár vonat előfutó gépét, hogy Szentesen javítsák meg, „Bobó fogja hozni”. Július elején már az is kiderült, hogy a MÁV-HÉV egyik Bobója hozza majd Szentesre. Végül a Balatoni retro hétvégén meglett a végső dátum is, július utolsó hétfőjére kellett sebtében szabadságot kérnem. Már reggel fél tízre befutott a menet, és 11 után a Bobó távozott is Szentesről. A motorkocsi motorját azóta a szentesi szakik egy donor motor segítségével talpra állították, és nem sokkal karácsony előtt megtörtént az első beindítása. A jármű Szentesről majd Dombóvárra kerül, ahol a külső-belső felújításon esik át.



Köszönöm mindenkinek a türelmét, illetve, hogy ismét időben súgtatok, íme ez volt a 2022-es 10-es lista. Reméljük 2023-ban is folytatni tudom a listát, bár egyre nehezebb itt összeszerkeszteni. Viszont ha megvalósul, megvan már a 2023-ik év első helyezettje…

 

BUÉK

smith Creative Commons License 2023.01.02 0 1 38008

Ne a képet méretezd, hanem ha Firefoxot használsz, akkor ez alapján állítsd be, onnantól menni fog.
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162198020&t=9039091
Esetleg használj másik böngészőt.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (38007)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.01.02 -1 0 38007

Dolgozok rajta, de a fórummotor sajátosságai miatt, ha sikerül is képeket tennem a bejegyzésbe, az idei lesz itt az utolsó.
Kezd elegem lenni abból, hogy második nap szopok vele.

Mindenkinek a türelmét kérem, próbálom képeket olyan méretűre lebutítani, hogy a fórummotor bevegye.

Előzmény: Godolloi HEV (38006)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.12.31 0 0 38006

Idén már nem volt Top 10 lista :((

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37948)
-Smiley- Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 38005

Mizse felől szeged / Kiskunhalas /Lakitelek felé kellene a csatlakozás, mert mizséről Ceglédre van busz 

Előzmény: looksharp (38003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!