Lekaptam az idomokat, hogy jobban hozzáférjek a lámpához, kiderült, hogy a csatlakozónál van kontakthiba, most már működik minden, nem a feszszabályzó volt a ludas....
Még augusztus végén teljesítettem egy jó kis kilátós túrát észak felé. Felmentem egészen a szlovák határig. Jól sikerült a túra, sőt izgalomból is jutott gazdagon: még egy bukás is becsúszott az offroad-os szakaszon. A látszat ellenére eléggé megijedtem, mert a semmi közepén, egy elhagyatott helyen borultam föl. Segítségre esély nem volt. Szerencsére semmilyen sérülést (törés, húzódás, zúzódás) nem sikerült beszednem és a motor is túlélte karcolások nélkül. Mostanra sikerült megszerkesztenem az úti összefoglalót. Ime: https://youtu.be/aEv-Jxija6I
Szerintem először szerelj be egy feszmérőt, hogy lásd menet közben milyen feszültség-értékek adódnak. Gyanús, hogy lehet egy kis túlfeszültséged és emiatt ég ki hamar a lámpád. Én itt kezdeném a hibakeresést.
A második H7-es izzóm ég ki az utóbbi egy hónapban, a második gyakorlatilag egy 50 kilométer motorozás után, pedig minőségi izzót vettem. Ami relatív új a motoron, az egy ködlámpa(puig), erre gondolok, mint zavaró tényezőre illetve, hogy csak benyúlva operáltam be az izzót a helyére(nem szedtem le az oldalelemeket, hogy hozzáférjek az első lámpához).
Vagy engem is utolért az elektronika körüli elöregedés?(2008-as a motorom)
Köszönöm, megnézem! Mondjuk már mindegy, mert megvan a Leoncino. :D
A Ténéré motorja amúgy zseniális - apámnak van MT-07-ese, néha meghajtom, onnan tudom. Na de hát ahogy mondod, már túl sok. Ott nem csak a 6-os, de még az 5-ös sebességet is totál feleslegesnek éreztem.
Nem is igazán értem, miért gondolják úgy sokan, hogy 100 lóerő alatti járművel nem érdemes a szomszéd falunál távolabbra merészkedni. :(
Én ugyanígy voltam a 390-essel: be se kellett indítani, csak ücsörögtem rajta pár percet, és már úgy baromi kényelmetlen volt meg sz@r volt az ergonómiája...
KTM 790 Adventure -t is nézegettem , gyakorlatilag addig megfájdult a s...gem rajta , amig a szalonban ültem rajta , és beszélgettem az eladóval. Na azzal ki lehet menni terepre , de napi több száz km-es túrát el lehet felejteni , az egész motor olyan , mint a kőszikla... :-)
Egy kicsit én is tartottam tőle, amíg ki nem kértem egy teszt példányt a Kawasakitól. A próba meggyőzött: nincs itt semmiféle felesleges pörgetés. Ha érdekelnek a részletek, akkor itt elmondom a jó dolgokat, az összes rossz tulajdonsága mellett a motornak: https://youtu.be/PIZjDmZoy3Q
Mentem egy próbakört a KTM 390 Adventure-rel is, de annak nagyon alacsonyan és közel volt a kormánya a térdemhez. Az én 180 cm-es magasságommal egyáltalán nem lehetett volna állva motorozni a KTM-en.
A T7 valóban egy tuti választás terepezőknek. Mondjuk a 700 cm3 és 70 LE már erősen meghaladja az igényeimet. A pénztárcámról nem is beszélve.
12 éve Versyselek , gondolhatod mennyire telitalálat volt , mikor azelőtt jöttek - mentek a kétkerekűek. a garázsban . Az utóbbi időben kipróbáltam 10-15 motort a 48LE-től a 150-ig , és mindig jó volt visszaülni rá.
Viszont ez a CB régóta tetszik , és két éve ráadásul nagyon jól nyúltak hozzá.Nagy kerék , új műszerfal , csúszókuplung, állítható teleszkópok , stb. Végül oda jutottam , új Versys , vagy új CB .
Ha Versyst veszek , az már újat nem fog mutatni ,és tovább fog motoszkálni bennem , miért nem próbáltam ki a Hondát . Igy lett a CB , és ha nem jönne be , majd jön egy Versys , ami tuti :-)
TRK -nál nagyon akartak ,és kicsit besokalltak vele... Szerintem.
Sok a csőr , nagy a gödör az ülésben , túl meredek a tank ugyanott, és .kár az a "divatos" pótsárvédő hátul. Nekem majdnem tetszik. :-)
A tiéd teljesen rendben van , ott szép az összkép , van egy fazonja.
A terep , az egy más világ. Oda olyan motor és ruházat kell ,ami erre van kitalálva. Rengeteget enduroztam erdőn mezőn , nagy egyhengeressel , meg kisebb kétüteművel is , de a Versyssel soha.
17-es öntött kerék sportos gumikkal ,alul vezetett kipufogó , 200 kg tömeg , fényezett idomok , stb. Meg hát az állapota is folyamatosan újszerűnek mondható .
A CB talán egy fokkal alkalmasabb ( lenne ) ilyesmire , a 19-első kerék,és a gumik mintázata miatt , de nincs védelem alul , elég puha a felfüggesztés , és itt is öntött a felni , meg sok a fényezett alkatrész. Persze lehet ilyen irányba tuningolni , de akkor inkább vennék egy KTM-et , ha ezt várnám a motoromtól. Kicsi földút , murva beleférhet esetleg , felmenni a várhoz , vagy a látnivalóhoz , de ennél többet én nem várnék tőle. Arról nem is beszélve , hogy ott azért benne van a bukás kockázata , és a 2,2 milliós motorral ez nem hiányzik :-)
Igen, én is ezért gondolom, hogy vonzóbb a CB. :P Vagy a 390 Adventure.
Bár egy 190 centis 110 kilós férfiembernek biztos nem problémás az ilyesmi.
Az igazán disznó a 700-as Ténéré lenne, de hát kinek van arra pénze. :D
Őszintén szólva, még a Te-féle Versyseden is gondolkoztam, csak ott már túl nagy lett volna a kontraszt a párommal (F 800 ST). Meg a pörgősségtől féltem, nem igazán szeretem a pörgős járműveket. :(
Elvittem a tekercselőhöz a generátort, szemre amúgy semmi baja nem volt, viszont kiszereléskor és az olaj petróleumos lemosásakor égett olajszaga volt. És... hidegen szakadást (amit kellene) mértem, ahol melegen és beépítve 5,3 MOhmot.
Azt hiszem, hasonló irodalmakat olvasunk, mert hasonlóak az értesüléseink. Habár engem az nyugtatott meg, hogy lényegében régebben gyárt motort a Benelli, mint bármelyik japán márka, - még ha volt is egy kis mosolyszünet - tehát mostanra feltehetően már nem kísérleti példányokkal állnak elő. De erről a CB-ről is csupa jókat írtak, meg hogy végre elkezdtek belőle igazi túraendurot csinálni. Véleményem szerint még itt-ott lehetne csiszolni, de az irány határozottan jó! Mindenesetre a Benelli TRK-val összehasonlítva (az az igazi konkurense) vonzóbbak a paraméterei. Persze ez testalkat kérdése is.
Egyébként megértelek, én is japán párti vagyok, főleg Honda, de valahogy nem akar összejönni a kapcsolat... Ez volt az 1. Honda, amire nem csak a műszaki tartalma, hanem a megjelenése, az arányai alapján is rákívántam, és talán a fűzött küllő meg vaskosabb teló hiánya volt a legnagyobb visszatartó erő.
Habár a Leoncino baromi nyomatékos hozzá, sőt még a Versyshez képest is, azt hiszem, végül ezzel vett le a lábamról, nem is a futóművel. Na meg persze az se épp mínusz, hogy forognak utána, és ráadásul nem kellett kipufogó cserével kezdeni. :D Illetve fontos szempont volt még, hogy veterános rendezvényen se lógjak ki annyira nagyon a tömegből.
Igen, ugyanúgy 48 lóerősek vagyunk - de mint említettem a más nyomatékgörbe miatt ezt a V után egyedül autópályán lehet észrevenni. A Leonak 120-nál ér véget a komfortzónája (gondolom kb. a CB-nek is), a Versys azért ott még vidáman gyorsulgatott. De ha lehet, én kerülöm az autópályát, csak ha nagyon nagy távot kell menni és időhiány van, akkor merészkedünk fel.
Egyértelmű, hogy Neked kell, hogy tetsszen és megfeleljen, nem Ők fognak járni vele... Néha tőlem is megkérdik, hogy miért lett kisebb. De szerencsére lányoknak ilyen baromságokkal, hogy hajtóműméret meg majrécsík, nem kell foglalkoznia. Simán ignorálhatom a kérdést és nem kell belebonyolódnom a tesztoszteronháborúba. ;)
Terepen voltál amúgy a kis Hondával? Érdekelne, hogy viselkedik a V-vel összehasonlítva.
Hasonlóan gondolkodom , biztosan lesz néha , amikor hiányzik a +18 LE , de azt majd megoldom ésszel , vagy elhalasztom a manővert...
Síkon lakom , itt biztosan rendben lesz a kis CB , még ha a feleségem évente kétszer kerül velem egy max 60-80 km-es túrát :-)
A túráimon az első 5-600 km pálya , ott Versyssel is 110-120 körül közlekedem , a hegyek közt meg majd meglátjuk , ott utas nélkül vagyok , egyedül , annyival megyek , amennyivel jólesik , ha kicsit lassul a tempó , legalább többet látok a tájból végre :-)
Gondolom a Versys-szel sem nyélgázon jártál minden alkalommal! Ha az ember normálisan közlekedik, akkor úgy is a menetellenállás határozza meg, hogy mennyi LE-t kell használni. Az meg meglepően kevés, mondjuk 10-30 LE. Ha kifejezetten nem emelkedőn fölfelé kell előznöd 120 km/h sebességgel, utassal és csomagokkal, akkor nem fogod észrevenni az alacsonyabb teljesítményt. Látod én még lejjebb léptem 500-ról 300 cm3-re. A fentebb említett esethez hasonló szituációkat kivéve teljes értékű az X300-asom, nem érzem a 99%-ban kihasználatlan LE-k hiányát.
Köszi a biztatást , gratula a Te gépedhez is , én eredendően japán párti vagyok , de Benelliék nagyon jönnek fel , mióta kínai tulajdon.
Design-ban már ott vannak , a minőségi szintet meg az idő megmutatja majd , de mindenféle tesztekben sorra kellemes csalódásokat okoznak az újságíróknak.
Ott is hasonló LE mocoroghat kb , tehát van tapasztalat , én még szokogatom a 48 LE-t , ilketve sokkal kevesebbet , hiszen bejáratás van , és inkább 30-at használok ebből.
A cimborák agyonb@szogatnak , de magamnak motorozom , és úgy gondolom fogok tudni együtt élni vele hosszabb távon is .
Nagyon gratulálok, ezzel úgymond biztosra mentél! :)
Nekem is erős jelölt volt az X, egész addig, míg fel nem ültem erre, onnan már nem volt visszaút. :D
OFF
ON
Amúgy nem gondolnám problémának, hogy gyengébb az új gép, ha nem vagy az a száguldozós alkat, egy 500-as kéthengeres a világból kivisz fing fogyasztással. Őszintén szólva nekem a Versys még soknak is tűnt, volt, hogy hetekig nem használtam a 6-os sebességet... És pont 90-nél vibrált a legjobban.
Sok sikert kívánok az eladáshoz, és sok boldog kilométert az új paripával! :)
Ha az egész pedál mechanizmus rendben , akkor a hangot kizárásos alapon is a munkahenger adja. ott szimeringek vannak , lehet , hogy egy javító készletre lesz szükség.
A hátsó fékkel van némi problémám. Érdekelne, hogy szerintetek mi lehet a probléma esetleg a megoldás. Ha egyhelyben taposgatom a féket akor néhány taposás után elmúlik a hang de amit gurul a motor néhány centimétert úrja ad hangot. ( Ha a gurulást eső fékkel álítom meg és a hátsót már a motor álló helyzetében nyomom le akkor is ad hangot) A fékfolyadékot lecseréltem, féknyerget leszedtem és megtiszítítottam, a fékpedál forgáspontját megzsíroztam, de ezek eddig nem segítettek. https://www.youtube.com/watch?v=LpbqDDexDoA https://www.youtube.com/watch?v=DmsfjDi7Vzk (A legfrissebb elméletem szerint a féknyeregtartó konzol rezgeti a villát.)
Jaja, és nekem a szemem előtt van a műszer, pszichikailag is kínozott, folyamatosan láttam a közelgő bajt.
Én Kaposvárról Vásárosnaményba mentem (mentünk), másnap vissza egy baszom nagy kerülővel Tokajba, harmadnap Lillafüreden át haza, első-harmadik nap 500-500 km, a másodikon olyan 250km. Tudtam, hogy baj van, csak olyan régen le lett beszélve a kirándulás, hogy nem akartam visszamondani, ami hiba volt. Persze megúsztam, de folyamatosan imádkoztam, hogy érjek haza.
Az, hogy miért csökken, elképzelni sem tudom, az én csekélyke és elméleti ismeretem alapján kettő dolgot tudok elképzelni, az egyik, amikor csökken a forgó mágneses mező, ez nyilván nem, a másik a fesszabályzóban történő változás.
Érdemes lett volna beszereléskor megmérni a generátor váltófeszültségét, most meg megint, az tuti mutatná, hogy mi az ábra.
Persze most elgondolkodtam a helyzeteden, mert nekem az volt a tervem, hogy mert írtad, milyen magas a töltőfeszültsége az új tekercsnek, hogy a tekercselővel úgy csináltatnám meg, hogy inkább legyen pár tizeddel alacsonyabb a generátor feszültsége, cserébe tekerje vastagabb drótból kevesebb menetszámmal.
Na, most értem haza egy 1250 km-es kerülőről, úgy jártam (majdnem) mint te. Elment a töltés, csak én láttam előre, szép lassan tizedvoltonként esett a fesz, halálversenyt futottam az idővel, de szó szerint, a műszer szerint 11,1 V-al estem be a kapun. Ma reggel Tokajból indultunk Lillafüred érintésével, már akkor a halálfélelem kerülgetett, de jöttem akkor is, mondom amennyivel közelebb, annyival kevesebb az autómentő.
Lámpát lehúztam, de aztán vissza, mert eszembe jutott, hogy így megsütöm a fesszabályzót, és az meg érdekes módon minden megállás után kicsit magasabbról indult, mint amikor megálltam, de a motort nem állítottam le.
Siófok autópálya 12,2 V, 20-30 km-enként 0,V feszültség esés, de az utolsó 10 km-en 0,3V-al csökkent.
A nagy tempó miatt a kalkulált benzin el elfogyott, villogó jelzéssel érkeztem, ha meg kellett volna állni tankolni, biztos nem indult volna el.
A motobees meg nem veszi fel a telcsit, meg emailra sem válaszol.
A jó hír , hogy 2,2-ért vettem , és tegnap kiadta a Honda a jövő évi árlistát , és 2.389.000 lett a CB , tehát ha mégsem jön be , kicsi bukóval tudom tavasszal piacra dobni.
Mondjuk , ha a Versyst is emelik ennyivel , akkor tök mindegy :-)