Keresés

Részletes keresés

hamzsabusz Creative Commons License 2024.04.14 0 1 164492

Ez egyáltalán tervben van még:? "Ha átkerül majd a Bocskai-Nagyszőlősre". Mert idestova 10 éve tart már a T. utasok szívatása a délutáni csúcsban Kf-Gazdagrét között. :-(

Előzmény: 08-73 (164489)
riezaK Creative Commons License 2024.04.14 0 10 164491

mondjuk a 260-asnak nem foglalja el több négyzetméterét egy motortorony, sík állóhely meg kb 2x annyi van benne. 

Előzmény: siófoki35 (164477)
08-73 Creative Commons License 2024.04.14 0 2 164490

"Nyári menetrendváltáskor meg mehetnének a 226-oson, vagy ácsoportosítva valamelyik pesti telephelyre, 117-185-re pl."

 

Oda simán, a 117/185 pl teljesen jó lenne erre. Bár hozzáteszem, ideje lenne Kőbányán variálni a helyi hálózattal, és kezdeni valamit a 117/185/217 trióval, mert pl. a 185 kihasználtsága csúcsban is gyász. Hetente 2-3x megyek a Szent László út környékére, eleddig a 185-ösön nem láttam arrafelé 2 utasnál többet... 

Előzmény: 18-09 (164486)
08-73 Creative Commons License 2024.04.14 0 1 164489

A 153/154 esetében a 154-re kell a szóló, a mostani 153 elbírná a maxit. Ha átkerül majd a Bocskai-Nagyszőlősre, oda nem lesz elég a maxi.

Előzmény: 18-09 (164486)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.14 0 5 164488

Méretezni ugye nem az átlagra kell, hanem a csúcsidőszakra.

Előzmény: 18-09 (164486)
18-09 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 164487

Erre baromi kiváncsi leszek, szóval jövőhéten rászánok egy kis időt megtekinteni :) 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (164481)
18-09 Creative Commons License 2024.04.14 -1 3 164486

Egyik érintett viszonylaton sincs tartósan 50% feletti kihasználtság. A zsúfoltságérzetet meg szerintem kitárgyaltuk már valamelyik topicban. Akkor hova pakolnád el ezt a 65 kocsit? 

 

Az általad felsorolt viszonylatoknál melyek azok a tartós időszakok, amikor folyamatosan, minden indulás egy órában mondjuk 80% feletti kihasználtság van? Teljes üzemidőt megnézve egyiknél sem fogunk ilyet látni, még a 149-esen sem. Persze, ha 3 banyatankos felszáll, már könnyen lehet zsúfoltságérzeted. A 153-ast meg Te is mindig megakarod szüntetni, most szerinted már a szóló is kell oda:) 216-osra pedig a téli menetrendjében vígan elszaladgálnának. Nyári menetrendváltáskor meg mehetnének a 226-oson, vagy ácsoportosítva valamelyik pesti telephelyre, 117-185-re pl.

 

Előzmény: 08-73 (164480)
Villámhetes Creative Commons License 2024.04.14 0 3 164485

Valószínűleg 8 fő/nm-rel IK 260 98 fő,Citaro K 89 fő befogadóképesség.

 

Árat nem tudok,de gondolom kicsit olcsóbb a szolónál.

Előzmény: torqmatic (164482)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.14 0 4 164484

én annyit értek az egészből, hogy ha kisebb buszt állítasz be kihasznált útvonalra, ott nagyobb lesz a zsúfoltság, a busz elnevezésétől függetlenül.

Előzmény: torqmatic (164482)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.14 -2 2 164483

Ne haragudj de a valódi agytröszt egy része biztosan tök érti.

Itt nem kiteregetendô okból lett îgy elnevezve.

Előzmény: torqmatic (164482)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.14 -1 6 164482

Mondjuk a "maxi midi" helyett találóbb is lenne a "rövid szóló" kifejezés, mert a sok agytröszt nem érti, hogy majdnem akkora buszok, mint a 260-asok voltak, az azt megelőző típusoknál pedig még nagyobbak is :P Kíváncsi leszek amúgy, hogy árban, üzemeltetési költségekben hogyan alakulnak majd a normál szólókhoz képest, de túl nagy megtakarítással szerintem nem kell számolni, így ez a beszerzés ekkora mennyiségben nem tudom, hogy indokolt-e (ha lesz belőle valami egyáltalán).

Előzmény: bz79 (164479)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.04.14 -3 2 164481

71-re, de a 152-re is nagyon csúnya lenne csúcsban amikor néha a szólón is épphogy el lehet férni.

Előzmény: 08-73 (164480)
08-73 Creative Commons License 2024.04.14 -3 1 164480

Azért ebből a listából a 15, 87/187, 128/129, 141, 149, 153/154, 155/156, 216, ezekre kell a szóló.

Előzmény: 18-09 (164468)
bz79 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 164479

Látod mégis van aki szerint nem fért el az átlagos 30-45 fő utas egyszerre rajta.:D  A citaro k például 10.5 méter mint írtam,50 centivel rövidebb mint a 260.

Előzmény: siófoki35 (164477)
Villámhetes Creative Commons License 2024.04.14 0 0 164478

Srácok,ahogy látom,van lehetőség bőven.

siófoki35 Creative Commons License 2024.04.13 0 5 164477

Az Ikarus 260 pedig 11 méteres. Lassan midibusznak fogják számítani azt is :D 

Előzmény: bz79 (164474)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.04.13 -1 3 164476

Azért ezek között bőven van olyan vonal amire a nap folyamán több órán át se alkalmas a 10 méteres kocsi.

Előzmény: 18-09 (164468)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.13 -2 3 164475

(igen, azon nem az ajtónak préselődve kellene utazni, csak a folyosón taposnák egymást az emberek...)

Előzmény: bz79 (164474)
bz79 Creative Commons License 2024.04.13 -1 2 164474

A maximidi nem 405 méretű busz,a citaro k 10.5 méteres pl.

Előzmény: morgó mh. (164472)
bz79 Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 164473

Cinkota is kaphatna mondjuk,teljesen jók lennének pl a 174-re ( más szerelne át napközben a 244-re helyettük) ,175-re,197-re,144-re,92-re.Ez munkanapi kiadás szerint ha jól emlékszem összesen 16 körüli autó,hétvégén kb 12 db.

Előzmény: 08-73 (164471)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.13 0 1 164472

Ezek között van több olyan vonal, ahol midibusz kényelmetlen tömegnyomort eredményezne, pl. a 128-129 csúcsban igen szépen tele tud lenni.

Igen, járt ott 405 is, az is vállalhatatlan volt...

Előzmény: Villámhetes (164460)
08-73 Creative Commons License 2024.04.13 0 5 164471

Azért egy 21-es családra, 33-ra, 99-re, 105/210/210B-re, 110, 112-re, 114-es családra, 182, 182A, 184-re, 282E, 284E-re kevés lenne a kétajtós ma is, de a 95/195 se az a kétajtós pozitív csúcsban.

Előzmény: bz79 (164465)
08-73 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 164470

Arrivás vonalakat nem számoltam bele, de nagyjából ezek + a 121.

Előzmény: gorcher (164469)
gorcher Creative Commons License 2024.04.13 -1 1 164469

Pesten gond nélkül így hirtelen 96/296, 126, 174/175, 183, de jobban átgondolva még egy tucat vonalat biztos hozzá lehetne csapni.

Előzmény: 18-09 (164468)
18-09 Creative Commons License 2024.04.13 0 4 164468

A 65 állományi kocsi ~59darabos kiadást eredményezhet, ami pedig elég sok viszonyolat maxi-midisítését jelentheti. Aztán még azzal is számolni kell, hogy jön az Arriva 20 forgalmi midivel, BKV-ak meg ott marad a 16 Karsan (12db-os kiadással?) azokat is el kell szórni valahová. 

 

Csak 4 verziót készítettem, de ezt a végtelenségig lehetne csürni-csavarni... :D Ha jönne a +20 opciós, akkor meg gondolom a pesti oldal is kapna, na akkor meg aztán végképp lehetne matekozni, meg az unalmas perceimet kitölteni:))) 

 

Előzmény: Villámhetes (164460)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 164467

Azért, mert ha bármilyen okból, mégse csak lézengenek az utasok, akkor nem kell verekedni a ki-bejutáshoz a szűk hátsó részen, álló motoros kivitelnél lépcsőzni sem kell.

Előzmény: bz79 (164465)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2024.04.13 0 0 164466

A 165-ös csúcsidőben egész komoly forgalmat bonyolít, a 65-ös meg hétvégén, de a 37/137-esen mindeképpen elég lenne a maximidi

Előzmény: Villámhetes (164460)
bz79 Creative Commons License 2024.04.13 -3 8 164465

Szinte minden szóló vonal eaf szarakodós már.Miért kéne 3 ajtó?Nem a 90-es évek eleje van mikor 110-en felpréselődtek a 260-asra,a legtöbb nem belvárosi szolóval kiadott vonalon 20-30 utas lézeng egyszerre.

Előzmény: négyszázas (164464)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.13 -1 2 164464

Mondjuk ha nagyrészt szólókat váltanak ma szólóval kiadott vonalakon, akkor remélem, hogy 3 ajtós típus lesz a nyertes. 

Előzmény: Villámhetes (164460)
toto92 Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 164463

A 137-esek is midisek voltak anno (miután az egyik lehengerbucskázott a domboldalon, már csak részben), most nem jöhetnek szóba a maximidik kapcsán? Vagy azok alvállalkozós vonalak?

 

Még esetleg a 281 is elbírja szerintem ha nem forog össze a 181-essel.

Előzmény: Villámhetes (164460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!