Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2007.09.04 0 0 50
Igen. És ha kiszámolod, a (névleges) 3 perc helyett kb. 3'20" lenne a követés, ha minden villamos végigmenne. Vagyis ezzel a húzással kb. 11%-kal növelnénk a tömegnyomort minden egyes kocsin. Átlagosan.

Az egyenletesebb terhelés miatt a vonal nagyobb részének ez talán előnyös lenne, csakhogy az Árpád hídtól északra szvsz. ezt egyszerűen nem lehetne megcsinálni.
Előzmény: Menroting (48)
Ordas Creative Commons License 2007.09.04 0 0 49

Ez evidens.

 

Csak egy irányt figyelek most!

Az 1-nek 24, az 1A-nak 20 megállója van. Az eltérés: 17%. A legsűrűbb követési idő az 1-esen és az 1A-n is 6 perc. Az 1-es 40 percet megy egy irányba az 1A 33 percet.

 

Közös szakaszon 3 percenként jön elvileg a villamos. (Megjegyzem messze nem igaz, 8-12 perc a valós követés a reggeli csúcsban).

 

Elvileg a mentrendet figyelembe véve irányxonként 1 plusz villamossal megoldható a probléma. Azaz nekem senki nem mondja, hogy 2 TATRA szerelvény nincs pluszban!

Előzmény: Menroting (48)
Menroting Creative Commons License 2007.09.04 0 0 48
Ha hosszabb úton megy ugyanannyi villamos akkor nő a követési idő...
Ordas Creative Commons License 2007.09.04 0 0 47

Csak az a baj, iylen nagy tömeg várható a Lágyműányosi hídnál.

 

És mondom, az a 4 megálló %-ban eltörpül a teljes vonal megálló számánál. Nem hiszem, hogy az 1A megszüntetése akár egy perccel is növelné a járatok követési idejét.

Előzmény: vrobee (46)
vrobee Creative Commons License 2007.09.04 0 0 46
A Bécsi útnál, kérlekszépen, qrvanagy tömeg (az 1-esen).
Ha ránézel a térképre, látszik, hogy miért. A peremvárosi, elővárosi forgalmat hordja befele a városba, illetve rá a 3-as metróra.
Ehhez képest a déli vég kifejezetten szellős.
Igazából egy Bécsi út -- Árpád híd betétjárat is jól jöhetne reggelente.
Előzmény: Ordas (44)
Menroting Creative Commons License 2007.09.04 0 0 45
Hát a 17-es villanyos már annyira ritkán jár hogy azon már kurtitani nemigen lehetne...
Előzmény: Ordas (44)
Ordas Creative Commons License 2007.08.26 0 0 44
Na de mi van a Bécsi útnál, hogy nem ott kurtítanak?
Előzmény: Menroting (43)
Menroting Creative Commons License 2007.08.26 0 0 43
Szerintem már ICS sincs elegendő az UV-k leselejtezése miatt s ráadásul nagyon pocsék a műszaki hátterük is (sokak szerint az UV-k jobbak voltak)...
Előzmény: Ordas (42)
Ordas Creative Commons License 2007.08.26 0 0 42

Most, hogy fejlődik a Dunapart: Lurdy, Müpa, Nemzeti, OBI, Vodafone székház, HÉV. Épül még 2 irodaház, sőt CEU központ is oda lesz. Remélem ezeket már kiszolgálják...

 

Délután 4 körül iszonyú tömeg jön a MÜPA felöl, már a Mester utcánál nincs ütlőhely. Azonkívül az egész viszonlyatnak van vagy 30 megállója, elenyésző az az 5, amit kihagynak.

 

Kevés a villamos ha végigjárna mindegyik akkor két villanyos közt lenne kb 8 perc csúcsidőben is

Hát akkor állítsanak be méág 2-t. Nem kell TATRA, legyen ICS a 6-osról.

Előzmény: Menroting (41)
Menroting Creative Commons License 2007.08.25 0 0 41
A nagy tömeg általában a Népligeti megállóig utazik.Onnantól már sokkal kevesebben.Kevés a villamos ha végigjárna mindegyik akkor két villanyos közt lenne kb 8 perc csúcsidőben is .Mostanában ráadásul   még a  feleannyi követési időben sem fér fel mindenki a tujára!!!
Előzmény: Ordas (40)
Ordas Creative Commons License 2007.08.23 0 0 40

Elárulná vki, hogy mi a szent szar értelme van az 1A viszonylatnak (istenem, de béna szó! :) )? Az ultra hosszú 1-es vonalából lecsippentenek 5 megállót. Mivel úgyis felváltva járnak a villamosok (1, 1A) a közönségvonzó Művészetek Palotája, Nemzeti és most beépülő területek fele annyi villamost kapnak. Szóval, mi értelme? Mennyit spórolnak vele?

 

És nem utolsó sorban kurvára utálom, hogy nekem fele annyi villamos a jó :)

Katintka Creative Commons License 2007.07.24 0 0 39
Ez nem gyűlőlet hanem az illetékesek szimpla érdektelensége pénzhiánnyal karöltve ..Vagy tán inkább azért mert ha előbb megépül könnyen kiderülhetett volna hogy a négyes metró vonalának tervezése nem igazán normális ???
Előzmény: Holdkooros (38)
Holdkooros Creative Commons License 2007.07.23 0 0 38
Úgy rémlik 1997 végén készült el a Lágymányosi-híd... csak 12 évet kell(ett) várni arra, hogy átmenjen rajta a villamos...
Az ilyent szégyellni szokták, nem dicsekedni vele...
"...végállomása ... a Budafoki útra kerül át..." Miért ez a gyűlölet a (tömeg)közlekedőkkel szemben?
Még KELLENE kb. 550 m - a Fehérvári útig, hogy legyen csatlakozás a 41-es és a 47-es villamosok-ra-ról Budafok-ra-ról...
Előzmény: BTKmániás (36)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.11 0 0 36

Hogy ne vegyék le az oldalt, ide mentem:

 

2007-ben három városfejlesztési projekt indul útjára Budapesten: meghosszabbítják az 1-es és a 3-as villamos útvonalát, a korábban ötös metrónak nevezett, észak-déli irányú regionális gyorsvasút létrehozásának első lépéseként felújítják a szentendrei HÉV-et, és csatorna-, illetve szennyvíztisztítási fejlesztéseket hajtanak végre a dél-budai agglomeráció térségében. Baráth Etele, európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter kedden aláírta a fejlesztések előkészítését szolgáló támogatási szerződéseket.

 

2009 decemberétől hosszabb útvonal jár majd az 1-es és a 3-as villamos, addigra fejeződik be ugyanis annak a fejlesztési projektnek az első üteme, amelytől a belső területek forgalmi terhelésének csökkenését várják a politikusok. Amellett, hogy az 1-es villamos végállomása a Lágymányosi híd pesti hídfőjétől Budára, a Budafoki útra kerül át, mindkét járatot akadálymentesítik, és új járműveket is be fognak szerezni. Mindennek a teljes költsége 32,2 milliárd forint lesz, a 2007-ben induló előkészítés ebből 889,5 millió forintot visz el.

 

Az állam felel az előkészítés árának 80 százalékáért, a maradékot a főváros állja - csakúgy, mint a másik két fejlesztési nagyprojekt esetében. Baráth Etele európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter keddi sajtótájékoztatóján hitelesítette aláírásával az erre vonatkozó támogatási szerződéseket.

 

2007-ben megteszik az első lépéseket a korábban ötös metróként emlegetett észak-déli regionális gyorsvasút létrehozásáért is. Az 55 milliárd forintba kerülő átfogó terv lényege, hogy a szentendrei HÉV-et a Margitsziget táján a föld alá vezetnék, átbújtatnák a Duna alatt, s onnan a Lehel tér, az Oktogon, a Klauzál tér és az Astoria érintésével egészen a Boráros térig lehetne utazni rajta, ott pedig ismét összekapcsolódna a csepeli és a ráckevei HÉV nyomvonalával. A 2007-ben kezdődő első ütemben a szentendrei HÉV felújítását készítik elő 490 millió forintért.

A harmadik nagy projekt a szennyvizek összegyűjtését és kezelését célozza meg a dél-budai kerületekben és hat agglomerációs településen: Érden, Diósdon, Tárnokon, Budaörsön, Budakeszin és Százhalombattán. A csatornázás és a szennyvíztisztíótelep megépítése 75 milliárd forintba kerül, az előkészületekre 525 milliót fordítanak. A fejlesztés eredményeit 2010 decemberétől tapasztalhatják meg a helyiek.

 

"Sikerült jól lobbiznunk" - jegyezte meg Baráth Etele a sajtótájékoztatón arra utalva, hogy a közép-magyarországi régió kiemelt szerepet kap a 2007 és 2013 közötti, európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztéseknél. A tárca nélküli miniszter megemlített egy másik, a projektekre nézve kedvező fejleményt is: a parlament hamarosan dönt egy olyan törvényjavaslatról, amely jelentősen meggyorsítaná a fejlesztésekkel kapcsolatos vitás bírósági ügyek rendezését.

 

Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón elmondta: a távolabbi tervek között szerepel az is, hogy az 1-es villamos az Etele térig járjon, a 3-as vonalát pedig északon hosszabbítsák meg.

Előzmény: bve_star (31)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.09 0 0 35

1-esen combino közlekedik hétvégén

 

 

 veke írása:

 

 

Budapestre megérkezett a negyvenedik Combino is, így hétvégén az állomány fele a kocsiszínben pihen. Az alacsonypadlós szolgáltatás kiterjesztése és a járművek garanciális idejükben teljesített nagyobb futáskilométere érdekében hétvégén az 1-es vonalon jelennek meg a járművek. A vonal végig járható a Combinok számára, a megállók hossza is megfelelő (itt végezték a próbafutásokat a Combinokkal). Az új járművek megkímélése miatt azonban a bevezetésig a pályasüllyedéseket ki kell javítani, így ősszel néhány napos vágányzárak várhatók. A járművek nagyobb befogadóképessége lehetővé teszi az egyéb járatokhoz való hangolás javítását, ezért hétvégén 8-9 percről 10 percre módosul a járatok követési ideje – az enyhe ritkítást a járművek nagyobb befogadóképessége és a csepeli, szentendrei HÉV-ekhez, 14-es villamoshoz való hangolhatóság ellensúlyozza. Bevezetési időpont: 2007 őszén, a vágányfelújítástól függően

Nikeboy Creative Commons License 2007.07.05 0 0 34
Az ismerősöm elcseréné az 1-es (Salgótarjáni utca - Bécsi út)-as oldal tábláit
0691 Creative Commons License 2007.06.09 0 0 33

hmm én is

**BPO-700** Creative Commons License 2007.06.09 0 0 32
Naháát! Erre kiváncsi leszek!
Előzmény: bve_star (31)
bve_star Creative Commons License 2007.06.09 0 0 31
**BPO-700** Creative Commons License 2007.06.05 0 0 30

4260

4260

1

Lehel utca

2007.06.04.

Előzmény: **BPO-700** (27)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.11 0 0 29
Basszus neked mennyi bajod van!!!! Akkor ne tömegközlekedj, ha ennyit nem vagy képes elviselni!! Arról nem hallottál még, h az 1-1A-k általában utolérik egymást? És ezáltal egy teljes jelzőváltást várniuk kell???
Előzmény: Törölt nick (28)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.27 0 0 27
Az 1-es villamos vonaltörténete.
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.25 0 0 26
Előzmény: **BPO-700** (25)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.24 0 0 25
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 24
:)
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.20 0 0 23
Jaj bocs, eggyel lejjebbre gondoltam a választ...
Előzmény: **BPO-700** (22)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 22
Valamit rosszul írtam?
Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.20 0 0 21
Ott visszafogó nincsen. Az csupán kapcsolat a kocsiszínbe vezető résszel (oda-vissza).
Előzmény: **BPO-700** (20)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.19 0 0 20
Használhatják, de azt nem arra használják.
Előzmény: Bpo-353 (19)
Bpo-353 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 19
Ferencváros kocsiszín-nél is van valami,vagy azt nem visszafogónak használják?
Előzmény: **BPO-700** (16)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!