Igen. És ha kiszámolod, a (névleges) 3 perc helyett kb. 3'20" lenne a követés, ha minden villamos végigmenne. Vagyis ezzel a húzással kb. 11%-kal növelnénk a tömegnyomort minden egyes kocsin. Átlagosan.
Az egyenletesebb terhelés miatt a vonal nagyobb részének ez talán előnyös lenne, csakhogy az Árpád hídtól északra szvsz. ezt egyszerűen nem lehetne megcsinálni.
Az 1-nek 24, az 1A-nak 20 megállója van. Az eltérés: 17%. A legsűrűbb követési idő az 1-esen és az 1A-n is 6 perc. Az 1-es 40 percet megy egy irányba az 1A 33 percet.
Közös szakaszon 3 percenként jön elvileg a villamos. (Megjegyzem messze nem igaz, 8-12 perc a valós követés a reggeli csúcsban).
Elvileg a mentrendet figyelembe véve irányxonként 1 plusz villamossal megoldható a probléma. Azaz nekem senki nem mondja, hogy 2 TATRA szerelvény nincs pluszban!
Csak az a baj, iylen nagy tömeg várható a Lágyműányosi hídnál.
És mondom, az a 4 megálló %-ban eltörpül a teljes vonal megálló számánál. Nem hiszem, hogy az 1A megszüntetése akár egy perccel is növelné a járatok követési idejét.
A Bécsi útnál, kérlekszépen, qrvanagy tömeg (az 1-esen). Ha ránézel a térképre, látszik, hogy miért. A peremvárosi, elővárosi forgalmat hordja befele a városba, illetve rá a 3-as metróra. Ehhez képest a déli vég kifejezetten szellős. Igazából egy Bécsi út -- Árpád híd betétjárat is jól jöhetne reggelente.
Most, hogy fejlődik a Dunapart: Lurdy, Müpa, Nemzeti, OBI, Vodafone székház, HÉV. Épül még 2 irodaház, sőt CEU központ is oda lesz. Remélem ezeket már kiszolgálják...
Délután 4 körül iszonyú tömeg jön a MÜPA felöl, már a Mester utcánál nincs ütlőhely. Azonkívül az egész viszonlyatnak van vagy 30 megállója, elenyésző az az 5, amit kihagynak.
Kevés a villamos ha végigjárna mindegyik akkor két villanyos közt lenne kb 8 perc csúcsidőben is
Hát akkor állítsanak be méág 2-t. Nem kell TATRA, legyen ICS a 6-osról.
A nagy tömeg általában a Népligeti megállóig utazik.Onnantól már sokkal kevesebben.Kevés a villamos ha végigjárna mindegyik akkor két villanyos közt lenne kb 8 perc csúcsidőben is .Mostanában ráadásul még a feleannyi követési időben sem fér fel mindenki a tujára!!!
Elárulná vki, hogy mi a szent szar értelme van az 1A viszonylatnak (istenem, de béna szó! :) )? Az ultra hosszú 1-es vonalából lecsippentenek 5 megállót. Mivel úgyis felváltva járnak a villamosok (1, 1A) a közönségvonzó Művészetek Palotája, Nemzeti és most beépülő területek fele annyi villamost kapnak. Szóval, mi értelme? Mennyit spórolnak vele?
És nem utolsó sorban kurvára utálom, hogy nekem fele annyi villamos a jó :)
Ez nem gyűlőlet hanem az illetékesek szimpla érdektelensége pénzhiánnyal karöltve ..Vagy tán inkább azért mert ha előbb megépül könnyen kiderülhetett volna hogy a négyes metró vonalának tervezése nem igazán normális ???
Úgy rémlik 1997 végén készült el a Lágymányosi-híd... csak 12 évet kell(ett) várni arra, hogy átmenjen rajta a villamos... Az ilyent szégyellni szokták, nem dicsekedni vele... "...végállomása ... a Budafoki útra kerül át..." Miért ez a gyűlölet a (tömeg)közlekedőkkel szemben? Még KELLENE kb. 550 m - a Fehérvári útig, hogy legyen csatlakozás a 41-es és a 47-es villamosok-ra-ról Budafok-ra-ról...
2007-ben három városfejlesztési projekt indul útjára Budapesten: meghosszabbítják az 1-es és a 3-as villamos útvonalát, a korábban ötös metrónak nevezett, észak-déli irányú regionális gyorsvasút létrehozásának első lépéseként felújítják a szentendrei HÉV-et, és csatorna-, illetve szennyvíztisztítási fejlesztéseket hajtanak végre a dél-budai agglomeráció térségében. Baráth Etele, európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter kedden aláírta a fejlesztések előkészítését szolgáló támogatási szerződéseket.
2009 decemberétől hosszabb útvonal jár majd az 1-es és a 3-as villamos, addigra fejeződik be ugyanis annak a fejlesztési projektnek az első üteme, amelytől a belső területek forgalmi terhelésének csökkenését várják a politikusok. Amellett, hogy az 1-es villamos végállomása a Lágymányosi híd pesti hídfőjétől Budára, a Budafoki útra kerül át, mindkét járatot akadálymentesítik, és új járműveket is be fognak szerezni. Mindennek a teljes költsége 32,2 milliárd forint lesz, a 2007-ben induló előkészítés ebből 889,5 millió forintot visz el.
Az állam felel az előkészítés árának 80 százalékáért, a maradékot a főváros állja - csakúgy, mint a másik két fejlesztési nagyprojekt esetében. Baráth Etele európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter keddi sajtótájékoztatóján hitelesítette aláírásával az erre vonatkozó támogatási szerződéseket.
2007-ben megteszik az első lépéseket a korábban ötös metróként emlegetett észak-déli regionális gyorsvasút létrehozásáért is. Az 55 milliárd forintba kerülő átfogó terv lényege, hogy a szentendrei HÉV-et a Margitsziget táján a föld alá vezetnék, átbújtatnák a Duna alatt, s onnan a Lehel tér, az Oktogon, a Klauzál tér és az Astoria érintésével egészen a Boráros térig lehetne utazni rajta, ott pedig ismét összekapcsolódna a csepeli és a ráckevei HÉV nyomvonalával. A 2007-ben kezdődő első ütemben a szentendrei HÉV felújítását készítik elő 490 millió forintért.
A harmadik nagy projekt a szennyvizek összegyűjtését és kezelését célozza meg a dél-budai kerületekben és hat agglomerációs településen: Érden, Diósdon, Tárnokon, Budaörsön, Budakeszin és Százhalombattán. A csatornázás és a szennyvíztisztíótelep megépítése 75 milliárd forintba kerül, az előkészületekre 525 milliót fordítanak. A fejlesztés eredményeit 2010 decemberétől tapasztalhatják meg a helyiek.
"Sikerült jól lobbiznunk" - jegyezte meg Baráth Etele a sajtótájékoztatón arra utalva, hogy a közép-magyarországi régió kiemelt szerepet kap a 2007 és 2013 közötti, európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztéseknél. A tárca nélküli miniszter megemlített egy másik, a projektekre nézve kedvező fejleményt is: a parlament hamarosan dönt egy olyan törvényjavaslatról, amely jelentősen meggyorsítaná a fejlesztésekkel kapcsolatos vitás bírósági ügyek rendezését.
Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón elmondta: a távolabbi tervek között szerepel az is, hogy az 1-es villamos az Etele térig járjon, a 3-as vonalát pedig északon hosszabbítsák meg.
Budapestre megérkezett a negyvenedik Combino is, így hétvégén az állomány fele a kocsiszínben pihen. Az alacsonypadlós szolgáltatás kiterjesztése és a járművek garanciális idejükben teljesített nagyobb futáskilométere érdekében hétvégén az 1-es vonalon jelennek meg a járművek. A vonal végig járható a Combinok számára, a megállók hossza is megfelelő (itt végezték a próbafutásokat a Combinokkal). Az új járművek megkímélése miatt azonban a bevezetésig a pályasüllyedéseket ki kell javítani, így ősszel néhány napos vágányzárak várhatók. A járművek nagyobb befogadóképessége lehetővé teszi az egyéb járatokhoz való hangolás javítását, ezért hétvégén 8-9 percről 10 percre módosul a járatok követési ideje – az enyhe ritkítást a járművek nagyobb befogadóképessége és a csepeli, szentendrei HÉV-ekhez, 14-es villamoshoz való hangolhatóság ellensúlyozza.
Bevezetési időpont: 2007 őszén, a vágányfelújítástól függően
Basszus neked mennyi bajod van!!!! Akkor ne tömegközlekedj, ha ennyit nem vagy képes elviselni!! Arról nem hallottál még, h az 1-1A-k általában utolérik egymást? És ezáltal egy teljes jelzőváltást várniuk kell???