Na ja csak ezzel az a probléma,hogy a bz-k közül nem mindegyik tud 80-ig felgyorsulni,sőt hosszabb táv alatt érik el a 80-at mint a szilik.A hűtővíz is van,hogy felforr.Ezek mind olyan tényezők amelyekkel az érintett vonat:ebben az esetben a 8229-es és a 8216-os személyvonatok késéssel közlekednek.És kapásból pl:a 8216-os leér Gyékényesre 5 perc késéssel,a 8253-as személy ezáltal kapásból 5-6 perc késésben van.És ha ez késésben van akkor késésben lesznek a szemből jövő vonatok is (pl:8256,8226) és így borul a menetrend.
60-80 ember elfér a 3 részes Bz-n, a pályasebesség sem haladja meg arrafelé a Bz képességeit, a feladat méretéhez megfelel... Az alap probléma meg az hogy a Startnak nincs kisebb (Usgyi, Desiro) méretű villany motorvonata, amivel a V43+1-2 kocsi személyvonatokat ki lehetne váltani. És a beszerzése se várható, mivel a regionális forgalom ki van zárva a járműfejlesztésekből, az új motorvonatok csakis Bp környékére koncentrálódhatnak. Így hát jobb híján maradnak azok Bz-k, aminek valamelyik jelenleg bezárt-forgalomcsökkentett vonalon lenne helyük.
Elmehetnek a k...a édes anyjukba azok akik kitaláltál ezt az egészet,hogy bz-t adnak rá.Nem igaz,hogy két halbit nem tudnak valahonnan előkaparni.Nyáron mi lesz.Megint bz-s vonatok lesznek?Remélem nem!!!
Még az előzőhöz annyit javítás képen,hogy az ötlete helyett azt akartam írni,hogy valakinek valami infója van a jövőévi menetrendtervezettel kapcsolatban?
Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték[...] Bővebben!Tovább »
Most az egyszer nem értek egyet Önnel! A kolléga hozzászólásából egyértelműen látszott, hogy nem véletlenül írta le a politikai dolgokat, nézeteit. Akkor sem kell ezt ide ily nyers formában felírni, mert ez a topic nem a politika témakörön belül van. Az Ön által hajdanán nyitott topik leírását is érdemes elolvasni frissítésképp.
Nem tudom Ön ki, de az Önökhöz hasonló emberek miatt adtam fel ezt a csoportot, amit én nyitottam sok évvel ezelőtt, még saját nevemen! Önök miatt sok "kollégám" eltávozott már innen.
Ha ez egy szakmai oldal és mindenkinek van lehet véleménye pro és kontra akkor felesleges az értelmetlen szankcióval való fenyegetés, hiszen a kolléga semmi olyat nem írt ami nem fér el itt, csak egy kicsit talán "politizált", de szerintem ez még belefér, mert Kaposváron mi sokan tudjuk hogy részben minden így van hogy kérdezni nem lehet, válaszok sohase nincsenek. Az állomás felújítása valóban sokat csúszik, mire nekiálltak, mert 2009-re kész kellett volna lenne az épület felújításnak, ahogy az előttem szólók által említett vasútvonal felújításának is 2013-ra teljesen újnak kellett volna lennie méghozzá 140 km/h sebességgel, nem pedig az 1990-es állapotú 100 km/h órának kellene lennie. Igaza van azoknak is most a 100 km/h is jobb attól mint volt.
Hangsúlyozom nem akarok senkit védeni, de ha megtehettük volna annak idején, hogy a saját topikunkat mi moderálhattuk volna, biztos nem ilyen volna a hozzáállás. Ha szólás és információ szabadság akkor egy kis politika is belefér én úgy gondolom.
Ha nem ért egyet tisztelt uram a finom kritikával, akkor ne olvassa, vagy ha Ön moderátor törölje ki, de sokkal rosszabb és csúnyább kommenteket is láttam és olvastam már.
Amikor Kvár-Elágnál feljössz az új sínekre...még a Bond is elhallgat...a 90,meg marhaság . Én kimondottan örülök az átépítésnek,és annak,hogy a vízelvezetéssel is foglalkoznak végre !!!
Én mostmár úgy látom, hogy kezd körvonalazódni az átépített szakasz néhány előnye. Az egyik, ami engem leginkább zavar(t), hogy a vízelvezetés az átépítés után nem volt megoldva, azonban nagyjából folyamatosan dolgoznak azóta is. Kaposhomoknál hetek óta párban 2 lánctalpas kotrógép a Baté felé eső mezőbe csatornarendszert ástak. Nincsenek kibetonozva, de az eddigi nagy semminél ezerszer jobb! A ,,nagy taszári ívnél" is vízelvezetőket ástak, amik nem a semmiben, hanem a mocsaras ingoványba torkollnak, aminek középúton van egy kimélyített gyűjtőcsatornája, amit a Kaposba vezetnek. Hozzá kell tenni, hogy a Kapos klasszikus nagy áradásai a jövőben továbbra is veszélyeztetik a vasutat. De elvileg éppen ezért épült Kaposvártól nyugatra a ,,vészvíztározó".
Az állomásokon a peronok elkészültek, egész jól elrendezték a terepet pl. Kaposhomokon. A vágány kocsiban ülve egész jónak tűnik. Itt-ott bólint csak egy kissebbet a Szili útközben, ha a kocsivégén nézzük. De ez nem egyenértékű a mérésekkel nyilvánvalóan. Nemrég hallottam fél füllel egy vasutas kollektíva beszélgetését, miszerint már le is vették 90-re a max tempót. Én így nem hiszem el, egy erre járó mozdonyvezető elosztlatná...
A használt betonajlak közül a rosszakat megtiplizték még múl év végefelé. Innentől kezdve biztonságosan el kell lássák a feladatukat - szerintem. Hogy nem világosszürkék, hanem enyhén roszdabarnák, a fenét érdekli. Az alépítményi hibák meg úgyis 1-2 éven belül előjönnek, ha lesznek, de nagyon bízok benne, hogy nem lesznek.
Az előző hsz-re reagálva egyébként a tervezett költségvetés-túllépés éppen a nem várt (?) borzalmas alépítményi hibák kijavításából fakadt.
Sok helyen sokszor morognak, hogy 20-40 évvel ezelőtti tempó visszaállítása fúúj, meg meg a fröcsögés. Márpedig úgy kell hozzáállni, hogy ez is hatalmas előrelépés és ennek kell örülni! Lehet, ha még sokáig várnak, a taszári mocsár elnyelte volna a vasutat, aztán még felezni lehet a tempót. Valahogy majdcsak sikerül kinyögni a maradék kb. 20 kilométert is egyszer!.-))