"Nem fotózza senki a Kossuth aknai rakodót és vonatait,arról sem beszéltetek,régen meddig tartott a vonal."
A neten a volt kossutha akna rakodójáról a mai mangán rakodóról is találsz kb több száz darab képet, mert néhány éve még rendszeres föld napja külön vonatok szállítottak oda utasokat akik sok sok képet készítettek és tettek fel a netre, én évente egyszer fotózom őkelmét.
A vonal 1873 tavaszán nyílt meg és normál nyomtávon mindíg is addig ment fel ameddig most is.
Volt kisvasút úrkút bauxitbányáig régebben zsófia pusztáig, sőt ha jól emlékszem a kabhegy alá is elment az uradalmi kisvasút fénykorában. Azt mégy nyomoznom kell mikor szedték fel a szakaszait. A bányától a rakodóig tartó 600 mm-es szakaszt 1985-ben kapták fel.
Az utolsó mondatodat nem értem teljesen. Támogatom, hogy nyisson valaki egy Ajka bányászatával foglalkozó topikot jó ötlet.
Nem hisztizünk dolgozunk, csak lassan a téma nagy és terjedelmes, képeim vannka már szépszámmal. Még remélhetőleg kerülnek is elő a fiókok mélyéről, készül egy film is.
Mit hisztiztek már!?Ajkán mindíg van mivel foglalkozni.Egy kép sincs fennt a vonalról,Nem fotózza senki a Kossuth aknai rakodót és vonatait,arról sem beszéltetek,régen meddig tartott a vonal.Ha más nem,csináljunk róla fórumot az ajkai szénbányászatról.
Azt a fene megeszi, mit magázódol itten velem, holnap felhívlak bezzeg és tudom a tiédet. (Kegyed még megvezet engem, adja itt nekem a tájékozatlant. :-))
Mag Éva és Ajka állomás állomásfőnöke (Nemes Lajos úr) idén ismét meg tudta szervezni a természetjárók szokásos ajkai különvonatát. Sajnos a dolog egyre körülményesebb ezért csak a napokban vált biztossá az idei rendezvény sikere.
Ezért "csak" most szólok azoknak kaik szeretnének egy jót sétálni a már megszokott útvonalon, az ajkai parkerdőben, a természetjárókkal.
Szóval a vonat 2007. 04. 14-én fog közlekedni. Ajka állomásról a 900-as érkezése után indul kb. 8:30-kor. A program vége úgy van kialakítva, hoyg a kora délutáni vonatokkal lehet is haza indulni.
mail címem ismert holnap ha haza értem bővebb felvilágosítással is szolgálhatok az érdeklődőknek.
A különvonat díjtalan.
Íme egy lehetőség újra találkozni!
A kiállítás most éppen sehol nem látható de lehet, hogy megoldom, hogy valahol mégis ránézhessenek az érdeklődők:-)
A program lehet változni fog a viszonylag magas árak miatt, ehhez mit szoltok?
Mindenki lejön a 900-al, megtekintjük a kiállítást, eddig tuti a dolog ezt 100%-ig meg tudom ígérni. Itt jövel be a bizonytalanságosság.
Kell egy kocsi minimum egy esetleg kettő, ezt a kocsit vontatná egy ipari gép, ezt mondjuk meg tudom ígérni 50%-ban. Ennek oka, hogy az ipari gépet meg kell méretni és futási engedélyt kell számára kérni. Ennek lesz egy kisebb költsége. Másfelöl meg kérdés, hogy holnap Ajkán az illetékeseket meg tudom-e puhítani?
Aztán meg jó lenne ezzle az ipari géppel és a kocsival, vagy kocsikkal üzemlátogatást szervezni a MAL-hoz és az Erőműhöz, ugye mostanában nem túl sokan jutottatok be ezen ipari létesítményekbe? Nos ezt viszont alig alig merem ígérni mert még nekem sem sikerült eddig soha ilyen fénykép készítési célból bejutni a telephelyekre..........
Mit lehet ott fényképezni? Két A25-öst, Két A29-est, négy A26-ost, egy A28-ast. (ha még mind megvannak)
Ezzel kapcsolatban akkor azt mondom holnap ráfekszem a szervezésre a 900-as egy dolog aznap jönni fog. A két kocsi másik dolog, meg az ipari gép arra a napra kipuhatolom mennyiért adnák bérbe, (egyáltalán adják-e?) aztán mondom a költségeket. Ha ez tetszik nekifekszem.........
Akkor is csak kakkor lehetne faragni az összegen ha több mint 80 fő jönne el, és akkor hogyan osztozkodna a csapat a motorvonaton? Aki lefelé motorvonatozott az visszafelé étkezőkocsizik?
Ad1. Időpont a távolabbi hétvége szombatja lenne 01. 27. A menetrend és az útvonal így nézne ki: (egyelőre csak tervezet)
Különvonat 2007. január 27.
Kőbánya-Kispest
7:30
csatlakozás Szeged és Debrecen felől
Budapest Kelenföld
7:57
Székesfehérvár
9:15
9:25
érkezés a Kvarner előtt
Ajka
11:25
fotómegálló Ajkáig: 2x25 perc
Múzeum, Csingervölgy: 3 óra
Ajka
14:30
Szentgál
14:46
14:52
kereszt IC 955-tel
Veszprém
15:10
15:15
Hajmáskér
15:25
15:30
Csajág
16:15
16:20
fotómegálló a sziklánál: 15 p
Székesfehérvár
16:55
17:10
Budapest Kelenföld
18:10
Kőbánya-Kispest
18:30
csatlakozás Szeged és Nyíregyháza felé
Ad2. Ha a Rába Balaton motorvonattal megyünk akkor: 64 fő fér el. Ha sikerül teltházat biztosítani akkor fejenként 11800 Ft-ba kerülne az út. (600000+áfa a díja a menetnek). Ha többen leszünk mondjuk 80-an akkor már csak 9400 Ft a díj de akkor 16 ember áll! (nos ennyiért nem Isten bizony, hogy szívesen ácsorog bárki.......)
Ad3. Ha nem a motorvonat akkor gyakorlatilag nem lesz extra a fotókon mert csörgő, vagy dácsia már rogyásig van a fényképezve arra felé. Igaz az valószínűleg olcsóbb lenne...........
Gyors reakciókra volna szükség belelmerjünk vágni? Áldoznátok rá cirka 10000 Ft-t (Ha senki nem akar állni akkor nyílván többet!)
Mitől drágább mint a megszokott menetek? Mert most motorvonattal mennénk, eleve kisebb a befogadó képessége és így kevesebb résztvevő között oszlik el a költség. Másrészt a bakonyihoz képest hosszabb a táv és ráadásul majdnem végig fővonalon ennek a menetvonala pedig drágább, másrészt a tavalyi árakhoz képest némiképpen módosultak bizonyos költségek és ne maz olcsóbb irányba sajnos....
Remélem a fanok számára egy vasúttörténeti kiállítás, egy motorvonat és egy bezárásra ítélt vonal, elég vonzerő lehet. S mivel nem akarok több bőrt lenyúzni rólatok azt hiszem a tombolát valahol máskor más közönségnek fogom megtartani......:-((((
Költség csökkentő tényező lehet még egy plusz menet a gyerekek számára, (amíg mi múzeumozunk) de nincs róla egyelőre fogalmam sem, hogy ki fizetne mondjuk 500 ft fejenként, hogy egy ilyen vonattal utazzon egyet csingerbe és vissza.
Valamelyik motorvonattal (valószínűleg Rába Balaton) 20-án vagy 27-én Köbánya Kispestről; Kelenföld; Székesfehérvár; Ajka; (Ajkán Ajka Vasútja Régen és Ma kiállítás megtekintése) Ajka csingervölgy; Ajka bauxitrakodó; Veszprém; Hajmáskér; (Figyelem szünteltetni kívánt vonal!) Csajág; Székesfehérvár; Kelenföld; Kőbánya Kispest; útirányon át.
A programban szeretnék egy tombolát is tartani, aminek a teljes bevételét a Csingervölgy gőzmozdony Ajkára szállításának költségeire szeretném fordítani. Tombola tárgyak lesznek vasúti szakkönyvek amik a gyűjteményemben duplikálva vannak (tehát minimum egy felesleges belőle), néhány darab zománcos féksúly tábla, meg minden egyéb vasúti ereklye amit addig: "még feláldozom a nemes cél érdekében" ketagóriába sosorolok be! Fődijként egy gőzmozdony mozdonykönyvét gondoltam. Van otthon még egy-két komplett könyv ezekből választom majd ki azt amelyikért legkevésbé fog fájni a szivem..........
Amíg mi múzeumot látogatunk cirka egy másfél óra, addig elképzelhető, hogy egy gyermekek részére szóló menetet is betervezünk csingerfelé, ennek a plusz bevételét is a mozdony hazaszállítására tervezem fordítani. Itt a gyerekeknek esetleg lennének gyerekdalok játszva gitáron ha megtalálom azt a hölgyet aki a gyermeknapi különvonaton is szokott nekik játszani!