Sziasztok! Nem feltetlenul a temaba vago (SD9-em van) kerdest szeretnek feltenni:
//Elso napom a vesztesegmentesen tomoritett kepek vilagaban// A nyers RAW-ok korrekciojara ket programot szeretnek hasznalni. A Sigma Photo Pro (3)-t es a Photoshop-ot, de az a problemam, hogy egyszerre csak egyet tudok. Egyiksem menti a beallitasokat kozvetlenul az .X3F fileba. A Photo Pro ezt sehogy nem oldja meg, hiaba jelolom be a "Save settings to source X3F files" negyzetet, a Photoshop pedig ugy, hogy letehoz egy sajat file-t, ami a modositasokat tartalmazza. Azt szeretnem megoldani valahogy, hogy a Photo Pro-val beallitott RAW-ot, tovabb lehessen finomítani Photoshop segitsegevel, de sehogy sem jon ossze (a Photo Pro beallitasait nem tudom atvinni Photoshop-ra).
Ha erre van megoldas, nagyon orulnek neki, ha valaki megosztana velem.
Azért kérdeztem a dolgot, mert ha így működik, akkor az nem csak azt jelenti, hogy azonos az elektronika, hanem az átvitt adatok protokollja is tökéletesen azonos.
Ez pedig továbbá azt is jelenti, hogy amikor a Sigma az SA bajonettet "megtervezte", akkor egyszerűen a Canon EF szabványára tett egy új csatlakozót. Ez elgondolkodtató liszensz szempontból is. Nem emlékszem, hogy az SA mikor született, de ott valami komoly dolognak kellett történnie a háttérben a két cég között.
Sőt, a Foveon szenzorral kapcsolatosan is a fejlesztői készlet (egy fémdoboz, benne az SD9 szenzorával) EF bajonettel volt elérhető. Talán a Sigma nem csak megrendelő volt, de jóval az első működőképes szenzor előtt benne volt a projektben.
Az SD14 érzékelőjének fejlesztői KIT-jét viszont Nikon bajonettel láttam a neten.
szerezz be régi Sigma 28-200mm-es obikat Canon EF menettel,
szedd le a Canon menetet valamint forraszd le a csatlakozó sort a vékony nyomtatott áramkörös "vezetéksorral" (bocs de nem tudom mi a korrekt neve) együtt a NYÁK panelről.
Meg fogsz lepődni, a Sigma és Canon objektivekben a csatlakozás sorrendje egy és ugyanaz, tehát mikor a Sigma elkezdte legyártani "saját" Sigma bajonettes obijait, csak egyszerűen koppintotta a Canon-ét , csak kisebb átmérőre méretezte a bajonettet és ennyi.
Ezért kell a Canon bajonetthez tartozó kis fekete PVC burkoló lemezt (ami a hátsó lencsetagot fogja körül) kicsit kiszélesiteni (egy Stanley szike is megteszi), de lehet hogy mázlid lesz ha egyezik a méret vagy ragasztott a közepe, csak kipattintod és már meg is van a nagyobb keresztmetszet.
Szóval, miután egyik obiról leforrasztottad a cuccot, szedd le a másikról és ugyanolyan egyszerűen tudod forrasztani egy 15W-os forrpákával.
Az egész művelet kb 15 per objektiv, 35-40 eurobol megúszható ha be tudsz szerezni AF-defektes obikat.
Nos a 15-30EX obi jobban remekel egy full frame senzoron, nemúgy mint a 10-20EX DC APS-C-n, csupán 1 rekeszértékkel kell jobban lerekeszelni és f/11-nél a kép éles sarkokig. Ezt még f/13-nál sem fogod elérni a 10-20DC obival.
A széles perspektiva 15mm-nél baromi jó, az AF tökéletes (na ja, 45 AF pont biztos jobb mint 5 az SD14-en)
A másik obi amit átforrasztottam az az 50mm f2.8-as makro obi volt, szintén tökéletesre sikeredett és a képminőséggel sincs semmi gond.
Szerintem a Sigma EX obik tökéletesek FF senzorokhoz minőségileg.
hát ennyi...ami viszont hiányzik a Sigma kamerákból (tökéletes, pontos és gyors AF), az nincs meg a Canonban ami a Sigmának van (Foveon senzor).
a Canon 1Ds gép pedig jó lenne, ha nem lenne olyan "pixeles" a kép. de persze ha lekicsinyited akkor oké, de akkor minek a 11megapixel?...és innentől kezdve az 1Ds Mark II az ami megéri a pénzét, de 1500 euro használtan???? Annyiért 5 SD14-et veszel....
Levettem azt a kerek zárólapot úgy ment az obi végtelenig, ha rajta van csak 3m-ig állítható az élesség. Szóval nélküle megy a dolog, de a kép borzalmas és nem sikerül az eredeti színeket visszakapnom a képen. Az a bosszantó, hogy ezek az objektívek EOS 5D-n jól működnek, pedig a manuális obiknak az szokott lenni a mumusa a "nagy" tükör miatt.
Én csak arra gondoltam, hogy simán leveszem a vázról az obit fogadó vasat és a canonét ráteszem, erről kellene némi info, mi lehet a buktatója a dolognak... Az F1.2 fényerejű obi a hátsó lencsetubus átmérője miatt, nem is fér a sigma bajonettbe :(
"S" módban megy 1/200-ig a dolog, de a fénymérés nagyon véletlenszerű.
Gondolom a "régi manuális obik" M42-eseket jelentenek. Arról olvastam én is vhol, hogy nem minden efféle obival használható, éppen az általad említett hátsó lencsetagos sztori miatt. Szigorúan amatőr magánvélemény, szerintem elég kényes tájakon kalandozik az a hátsó lencsetag ahhoz, hogy ne legyen feltétlenül érdemes kipróbálni, meddig ér.
S módban 1/160-ad záridővel nem próbálkoztál a vakuval? Nekem úgy megfelelő eredményt ad (Sigma obikkal).
A ház bajonettjét ügyes kezűek ebayen kapható szette(kke)l Nikon vagy Leica bajonettesre alakíthatják át. Persze azok is csak manuális módban használhatóak - tudtommal. Canon átalakításról nem tudok.
Teljesen más: megjelent augusztusban az 1.08 firmware
http://www.sigma-sd14.com/software/firmware/
[Ver. 1.08]
1. Corrects the occasional phenomenon of an image recorded in RAW format appearing to have an unnaturally large file size. 2. Corrects the rarely occurring error of camera freeze and image recording failure when shooting continuously or if the shutter button is pressed when the CF Card Busy Light is blinking. 3. When Bulb Mode is used Sigma Photo Pro now displays the actual shutter speed used in the exposure rather than just showing the word "Bulb".
T. SD14 gazdik és hozzáértők! Canon mellett használom most a 14-et (régi manuális obikkal) és nem értek dolgokat… A canonnál „A” módban ha a vaku aktív 1/200 s-re beáll a záridő, a sigmánál „A”-ban többnyire 1/60-ot állít, holott a vakuszinkron itt 1/200s kellene, hogy legyen és emiatt néha bemozdulnak a dolgok. „S” módban be lehet állítani 1/200-at vakuval, de ott valahogy a fénymérése teljesen kamu, azt sem értem miért lehet „A” módban állítani a rekeszértéket, ha csak F1.0-nál közelíti a helyes expót, a többinél használhatatlan képeket ad. Pedig jó dolog lenne a blende értéket arra állítani, ahova a manuális obit éppen rekeszelem, így utólag az exifből kiderülhetne hogyan milyen blendével készült a kép. Van olyan obim aminek a hátsó lencsetagja ütközik azzal a ronda színű kerek porvédő lappal. Ha azt kiveszem belőle, hogyan lehet megfelelő fehéregyensúlyt kapni? Valaki járatos a váz bajonettjének EOS-ra cserélésében?
Igazából a 26mm-nél szélesebbre nem nagyon volt szükségem, max beltéri fotókhoz lenne jobb. de mivel nem ez a profilom igy nem éreztem nagyon hiányát.
De ne keverd össze az EX obikat a 18-200-al. Az EX obinak jobb a képélessége, sokkal hűbb a szinvisszaadása is.
A nagylátószögű obikat meg jól le kell rekeszelni ahhoz, hogy minden éles legyen középtől sarokig.
A teleobiknál én az f/6.3-f/7.1 tartományt használom, f/8 felesleges számomra...
De most egyszerűbben fogom ezt a problémát áthidalni: mivelhogy abszolut de nem voltam megelégedve az AF precizitásával az SD14 gépen ezért vettem egy Canon 1Ds 11mpixeles Full Frame gépet és most konvertálom át a Sigma bajonettes obikat Canonra.
Ez roppant egyszerű mivel az elekronika egy és ugyanaz, tehát csak a bajonettet kell átrakni és a csatlakozó sort átforrasztani és kész a tudomány.
Szereztem olcsó Sigma obikat Canon EF bajonettel és ennyi. 40-50eur/objektiv az átalakitási költség.
Olcsóbb mint új objektiveket venni Canon bajonettel, nem? :)
Köszi, szívesen megnézegetném, mit tud az SD14 és a 15-30 együtt (főleg színekben).
Időnként nem kívánsz amúgy a ~26mm-nél szélesebb látószöget?
Ha jól értem, akkor ez az obi nem sokkal jobb a 18-200DC-nél, ami igencsak hasonló blendetartományban használható (az Aperture Priority legfőbb értelme gyakorlatilag az alapvető szintű képminőség biztosítása, az F8 rögzítése lett mostanság nálam:)).
én annyit mondanék hogy ne rendelj semmit Amcsiból mert a vámosok utolérnek.
Én is rendeltem amcsi ebay-ről épp 1 hónapja (meg kb 3 éve is) objektiveket és rámvertek nem kevés vámot.
A másik hogy a Finnektől simán rendelnék, ugyanis a tag a dpreview Sigma fórumon állandó tag, tehát megbizható. én is vettem a forumon keresztül pár cuccot, mindenki megbizható ott...ha pedig kérdésed van, irj neki emailt, tuti válaszolni fog.
a 15-30EX a kedvencem, és ujan kb 230 euróért vettem Német ebay-en... :)
Vörösszemet - logikusan - nem lehet olyan vakuval előidézni, amelynél a fény objektívbe való beesési szöge és a vakuból kilépő fény szöge nem közelíti meg erősen a párhuzamost.
Ha a beépített vakuval fotóznál, akkor már sokkal sűrűbben lenne vörösszemed.
Külső vakuval akkor lehet vörösszem, ha 20-30 méterre fotózol vele. Akkor már szinte elhanyagolható a két szög különbsége...
no akkor azért nem volt hozzá szerencsém ilyet tapasztalni, mivelhogy sosem használtam a a vörösszem-csökkentő üzemmódot, merthogy sosem sikerült se az SD10-esemmel, se az SD14-essel vörös szemet produkálni, akárhogy is készitettem portrékat az EF DG-500-as vakummal...:)