Ebben a topikban a járműfotózás fortélyait beszélhetjük meg. Aki kezdő, kérdezhet. Aki tapasztalattal bír és megosztja tudását & tapasztalatait, az pedig válaszol. Mindennek eredményeképpen remélhetőleg egyre jobb járműves fotók fognak születni :-)
Ellenfényben nehéz...tegnap több fotót P módban lőttem, az expozíció kompenzációval játszottam. Itt én se értem el jó eredményt...sokszor alulexponáltam, majd a Perfect touch techn.-el javítottam még a gépen (nem tudom, a te Kodak gépeden van-é olyan). Íme két verzió, az eredeti, és egy a beépített fény-javító programmal(csak méreteztem, azért ferde):
Vakut használni tömegközlekedés fotózásánál teljesen más tészta.
Egy összejövetelen, partin igenis szükséges vakut használni, de közlekedésnél, járművekhez egyáltalán nem jó. Nem lesz szép a kép és egy általános esetben nem lehet bevilágítani egy egész járművet. A háttér meg minden esetben sötét lesz.
Egy egyszerű fényképezőgépet is rá lehet rakni egy állványra és lehet este is jó képeket csinálni vaku nélkül. Meg kell nézni a használati útmutatóját, biztos meg lehet oldani a dolgot vagy kísérletezgetni kell.
Bár az első képedből egyértelműen látszik, hogy vaku nélkül is tudsz a fényképezőgépeddel, hosszú záridőkkel fényképezni, csak állvány kell hozzá.
Nem vagyok keményvonalas "csakajárműéssemmimás", engem az oszlop nem zavar, szeretem az ilyen fotókat. Meg azt is tudom, mennyit kell várni egy ilyen kattintásra :)
Nem a zsebigépen múlik a dolog, tudnod kellene. Hanem arról van szó, hogy hirtelen belecsöppensz valamibe és azonnal meg szeretnéd váltani a világot (lehet, h ezt nem érzed, de nagyon átjött). Egyébként rengeteg közlekedési topik van és saját magad is nyithatsz egyet, ha szeretnél.
Ez valóban nem egy igazi esti fotó, nem is annnak készült. Még nem voltam tisztában azzal, hogy mennyi mozgást bír el a fényképezőm, de viszont nagyon megtetszett ez a furcsa kép, ami végül is a bénázásom miatt létrejött. Egy másik topicbeli fotóbol viszont leszűrtem azt a következtetést, hogy a géppel követnem kell a mozgó járműbet, akkor talán sikarül hasonló képet létrehoznom. Alkalomadtán majd kísérletezni fogok ezzel a "svenkelés"-sel. Ezt a szót amúgy eddig nem ismertem. A gépem egyébként egy igen egyszerű zsebbevaló cucc, nem egy profi állványra való. De van állványom is, meg fogok vele próbálkozni.
Az az igazság, nem tudom, hogy ezen az egyszerű kis masinámon vannak-e ilyen lehetőségek, mint a rekesz és záridőváltoztatás meg fehéregyensúly beállítás. Ez utóbbi kifejezést is most olvastam először. Az asszimetriában pedig legalább annyi szépség van - ha nem több - mint a szimmetriában. Én mindenesetre a változatosságra törekszem, tehát erre is meg arra is.
A vakuhoz viszont szinte minden alkalommal ragaszkodom, mert anélkül vagy nem látszik a képen, amit fotózni szerettem volna, vagy csak homályosan. Életem bosszúsága volt, amikor egy haveri talin az, aki fényképezett, mániákusan ellenezte a szerinte "képhamisító" vakut, ennek következtében alig volt olyan fotója, amin látható is lettem volna.
Természetesen mindenki szabadon alkothat vélemény még az én fotóimról is! :-)
De egy kissé meglepett a kemény fogadtatás. Mint azt a villamos topicban is írtam, nem vagyok profi fotós, nem is leszek az és csak egy egyszerű kis zsebigépem van, amit viszont nagy örömmel használok mindenféle dolgok fotózására.
Hát ez nem igazi esti felvétel szerintem. Az OK, hogy mozgásban próbálsz valamit fotózni, de az ért az nem magy olyan simán. norbert85 nagyon jó gyakorlati tapasztalatokat szerzett e témában, szerintem a svenkelésről nála kellene elsősorban tájákozódnod. A te fotód valami homályos massza. Anno persze én is így kezdtem az esti felvételeket, azt hiszem :) Nem hátrány, ha fókuszál is az ember.
Esti fotókanál nem hátrány (de inkább a minimum): állvány.
Másik alapdolog: este járművet nem érdemes vakuval fotózni. Két dolgot érdemesváltoztatni: rekesz és záridő (persze a fehéregyensúlyról meg más dolgokról sem érdemes elfeledkezni)..
Valahogy egy egészséges szimmetria sincs sajnos a fotón.
Na hát akkor, kedves Csufi, kérésednek megfelelően itt vagyok.
Igen kíváncsivá tettél, hogy mi lehet a fotóimban olyan rettenetes, mert szinte mindegyikhez találok hasonlót másoktól. Túl közeliek egyes beállítások? A Combinonál direkt törekedtem is erre, mert éppen hogy a részleteket szerettem volna megörökíteni. (Akkor láttam először közelről ezt a típust.) Egyébként pedig nem csak villamos vagy más jármű fotózásakor, hanem egyéb témáknál is törekszem a nem szokványos nézőpontból való képalkotásra. Azért az egyik topiclátogató tetszését megnyerte a karácsonyi fények között álló villamos.
szerintetek mennyire jogosak?: a Railpictures.netre szerettem volna feltenni képeket, de mindegyiket visszaküldték, néhol szerintem elég alaptalan indokkal.
- Horizon Unlevel: Try leveling the image in your photo editing software: 4 - Bad Color: Not enough color depth or too much color saturation: 6,2,7 - Bad Cropping: Most often this means that the composition of the photo is poor as it relates the cropping of the image: 6,5,1 - Poor Esthetic Quality: This rejection reason means that the photo is of low esthetic qualities, or is simply not the type of material we are wishing to publish: 3,8
ha a gépvásárlás még aktuális, akkor leírom a tapasztalataim a gépemről. Olympus C-720 Ultra Zoom-asom van. Alapetően megvagyok elégedve vele, villamoshoz tökéletes, repülőhöz néha problémáim támadnak vele, de azért lehet vele ott is szépet alkotni. 8x-os zoom van, a digitálisat nem használom, de az is van. Éjszaka szerintem ezzel lehet a legszebb képeket csinálni szvsz. Szerintem mindenképp olyant érdemes venni, amiben van Manual focus, ebben sajnos nincs. Probléma, hogy nem igazán lehet bővíteni. Van hozzá két kártyám, sajnos elég kicsik. Neten keresgéltem, de csak 128 MB-at találtam, 16 kiloért. Jó volna rá szűrű, tele meg ilyesmi. Egyébként általánosságban ha jól tudom az Olympus a legkevésbé bővíthető. A videó módban borzalmas felbnotása van, és nem vesz hangot. Összeségében meg vagyok vele elégedve.
Mondjuk nem hszem, hogy felmerült volna, hogy valami hasonlót vegyél, csak leírtam a tapasztalatimat, ha esetleg segít valamit.