OFF: Azóta már azok a "korszerű" jelenleg már 15-20 éves Volvok is selejtezésre kerültek az utóbbi évben.. Azóta MAN Lion's City G/A21 - esek, és 7700A-s Volvok alkotják a salgótarjáni helyis flottát. Localo is 4 db maradt már csak egy 435-össel.
Csak akkor?OFF mondjuk nálunk is voltak helyközis ,botvaltós buszok,bár 4 évig..mert a korszerű helyis Volvokat helyközibe tették,2012 ben,az önkormányzat nem tudta finanszírozni,hogy helyiben menjenek..Ekkor 2 435 ös,1 szintén rancajtós 280 as került helyibe,bár az automata valtóval.Bar az önkormanyzat azóta is jórészt fizetésképtelen, a normális helyijaratra nincs pênz,de a volvok visszakerültek, bár a 3 ajtós 280 ás 2021 ben lett selejt csak ,2012 től ott volt.A 2 435 ös 2016 ban visszakerült helyközibe.ON
Nálatok szimplán kocsihiány volt az ok?jueszembe,a ti 2 helyi 435 ösötök is botvaltós volt.
Egyházashollóson egy szombathelyi és egy körmendi busz van. Vasvárhoz tartozó busz a hetvenes évek óta nem telephelyzik már ott, helyette Rábahídvégen található.
Nem belsős infók, hanem megfigyelések alapján, de én így látom a megyét:
1.
Állományban van nálam szóló:
107 Credo
20 MAN SL
9 MAN SÜ
7 MAN Lion's Regio
4 Irisbus
2 Volvo Alfa Regio
2 Neoplan Tourliner
1 Mercedes Intouro
3 tengelyes szóló:
2 Volvo 8900
Csuklós
3 MAN Lion's City
2 Credo EN 18
1 Mercedes Conecto
1 Rába Contact
2.
Nehéz kérdés már az üzem meghatározása.
Forgalmi üzemként különválaszthatóak most is a régi üzemegységek, úgymint Szombathely, Kőszeg, Sárvár, Celldömölk, Vasvár, Körmend, Szentgotthárd.
Műszaki üzemként viszont már csak Szombathely van, illetve a celldömölki kocsikat Pápára hordják.
De ha a tartalék kocsik kiadását nézzük, akkor az a felosztás is megállja a helyét ökölszabályként (amitől el lehet térni), hogy Szombathely-Kőszeg-Vasvár van együtt, Sárvár Celldömölkkel, Szentgotthárd pedig Körmenddel.
3.
A legheterogénebb flotta a központé, a két sárvári Alfát leszámítva minden kis darabszámú gyártmány oda van összegyűjtve, a többieknél csak Credo/MAN van.
Kor szempontjából Sárvár, Körmend, Vasvár lóg ki lefelé a ~14-15 éves átlagéletkorral, Szombathely és Szentgotthárd pedig felfelé a ~9-10 évvel, Kőszeg, Celldömölk pedig hozza a megyei átlagot.
4.
A fentiekből látható, hogy igaz is meg nem is a költői túlzás.
Egyfelől idősebbek a déli buszok összességében (hiába húzza lefelé az életkort Szentgotthárd), de ha csak a gyártókat nézzük, a Credo és a MAN egyeduralkodó.
Ha viszont megkapargatjuk a típusokat is (ne adj isten különvesszük az eltérő gépészetű (Euro3-4-5-6) azonos típusokat), az általam idesorolt 42 járműből a teljesen egyformának mondható kocsik legnagyobb mennyisége 4. Ha így nézzük, van némi alapja annak, hogy ahány busz, annyi féle.
2. Az "üzem" kifejezésen szerintem mindenki mást ért.
Konkrét telephely, szervizelési lehetőséggel szerintem csak Sárvár (volt?) a megyeszékhely mellett, de mintha ott is történt volna valami, mert legutóbb teljesen üresen láttam az egykori telepet.
"Technikailag" a Vasis időkben még Kőszeg és Vasvár is létezett a felsoroltakon kívül (lehet, hogy most is).
Most a szenderd 12 méteres helyközi kocsikról kérdezek.
1./ Hányt típus van még a megyében ?
(a különféle CREDO-kat vegyétek egy típusnak)
2./ A megyén belül hány üzem van még ?
- Szombathely
- Sárvár még van ?
- Cell még van?
- Körmend van?
- Szentgothárd még üzemel?
- Más üe ?
3./ A még működő üzemegységek járműállományába melyik a leglepukkantabb?
Sok típus, öreg buszok, esetleg egyedi buszok, stb.
4./ Az igaz, hogy a megyén belül a 8-as úttól délre dolgozó buszaitok adják a legtarkább autóbusz flottát? Költői túlzással a 8-as úttúl délre dolgozó Vasi Volános buszok annyi típisúak ahány busz ott közlekedik. Hisz mindegyik ás típusú?
Nem megy üresben, reggel 4:20-ra ér be Körmendre, 5:00-kor és délután 13:05-kor indul Őriszentpéterre, 17:32-kor pedig Zalalövőre, majd 23:05-kor megy vissza Nádasdra. Reggel van még egy helyijárata Körmenden.