Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2023.10.16 -4 0 18107

De ha a szolgáltató azt mondja, hogy márpedig nappal megy a busz, akkor kénytelen elfogadni az utas, ha el akar jutni a céljához.

Előzmény: Jobbramagyar (18104)
08-73 Creative Commons License 2023.10.16 -2 2 18106

eCitaro G teszt az e8E-n, meghosszabbítva október 23-ig!

Fzolee Creative Commons License 2023.10.15 0 1 18105

Azt sem lesz aki vezesse es iranyitsa.

Előzmény: Peti817172M (18103)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.15 0 6 18104

Nem azért mennek éjjel, mert segg hozzá a menetrendszerkesztő, hanem mert az az utasigény hogy reggelre érjen oda, és igy ne kelljen a parasztnak szállás.  

 

A sofőr rohadtul nem érdekel senkit. 

Előzmény: Peti817172M (18102)
Peti817172M Creative Commons License 2023.10.15 0 0 18103

Akkor majd újra elindulnak a leállított vasútvonalak, meg bővül a villamoshálózat :)

Előzmény: Farkasvölgyi (18099)
Peti817172M Creative Commons License 2023.10.15 -1 1 18102

Mondjuk az csak menetrendszervezés kérdése lenne, hogy éjszaka ne kelljen távolsági járatot vezetni. Máris jelentősen javulnának a buszvezetők munkakörülményei csak azzal, hogy nem sötétben kell vezetni.

Előzmény: Jobbramagyar (18101)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.15 0 7 18101

Flixezés és társai....

 

 Álmodban is csak suhanó szalagkorlátot látsz meg nincs más csak a sötétben szemből a szemedet "baszó" fények.... 

 

És csak várod hogy mikor fogsz bealudni (amit csak akkor veszel észre amikor felriadsz egy kilométerrel arrébb)....  

 

Szerintem az a legegészségtelenebb műfaj. 

 

 

Előzmény: torqmatic (18095)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.15 0 4 18100

Kinek mi. Szerintem teherautózni szarabb meló, elvagyok vele egyelőre, elpakolgatok-békázgatok-hátfalazok, de a buszozás sztem úri meló ahhoz képest. 

 

de van aki meg sose ülne buszra.  

Előzmény: bz79 (18093)
Farkasvölgyi Creative Commons License 2023.10.15 -1 4 18099

akkor lesz katasztrófális a helyzet, szerintem 5-10 éven belül és mindegyik szolgáltatónal, ha az ,,öregek" nem fognak már buszt vezetni, össze fog omlani a közösségi közlekedés az utánpótlás hiánya miatt...

Előzmény: * 13 * (18080)
.BPO-346. Creative Commons License 2023.10.14 0 0 18098

AA HY-839 mitől dől ki most már napok óta minden nap?

DZA242 Creative Commons License 2023.10.12 -1 11 18097

Persze, hogy nem tapasztaltad, mert betartod a játékszabályokat, nem a kiskapukat keresed, és a kibúvókat, hogy mit miért nem lehet megcsinálni, főleg nem havi nettó 800ezer alatt :)

Időnként ha bemegy az ember egy tartózkodóba, megfájdul a feje. Semmi sem jó, de akkor miért is csinálják? Sokszor csak egymás hergelik, egymásra licitálnak.

Budapesten belül csodákat senki ne várjon. A 3 cég nagyjából ugyanazt nyújtja, mindenhol vannak jobb, és rosszabb helyek is, ki mit szeret. És igen, pénzben sincsenek csodák. Nyilván, aki a hirdetésben szereplő átlag közelében, vagy fölötte kap, nem fog mocorogni, elégedett lesz. Aki alatta, megy a másikhoz, és köpköd, hogy a közelében nem járt soha :)

Vannak vándormadarak, ide-oda mocorognak a cégek között, majd visszatérnek, hogy mégis jobb volt. Az Arrivához is érkezett ember nagy mellénnyel, majd 3 hét után inkább felmondott, a küszöb alatt kúszott vissza az előző cégéhez.

Persze Budapesten kívül sem feltétlenül jobb a helyzet, a Flixnél maximum a csókosok alszanak minden este a saját ágyukban, sőt: sokszor éjjel kell menni. A munkásjárat, különjárat pedig olyan, mint a kutya vacsorája. Ha van fix melód, általában időben jön a fizetés is, de a műszaki állapot sokszor megkérdőjelezhető, a szervízháttér különösen, és ha kibírta a szekér a napot, még jöhet végzésnél a nagytakarítás is. És ha nincs megrendelés, pénz se lesz...

 

Előzmény: torqmatic (18095)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.12 -3 6 18095

Hát én több mint 6 éve vezetek Budapesten, igaz világ életemben "csak" besegítő voltam, de soha nem tapasztaltam, hogy élhetetlen lenne a BKK és lehetetlen lenne velük együtt dolgozni... Van jelenleg a városban úgy nagyságrendileg kb 3000 buszvezető, azért azt is kétlem, hogy ezek mindegyike megszállott lenne (illetve konkrétan tudom is, hogy nem az).

Hogy kinek mi jön be, az megint emberfüggő; volt olyan aki pár hónap Volánbuszozás után kb sírva jött vissza az arrivához és igencsak felértékelődött a szemében a cég, de tudok olyanokról is, akik külföldön nyomták, flixeztek, különjáratoztak, stb. Egyik sem egy leányálom, a semmiért sehol nem fognak fizetni, legfeljebb "máshogy szar".

Előzmény: bz79 (18093)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.12 -1 4 18094

Hivatalos statisztikát nem tudok mondani, de tapasztalataim szerint takarékosabbak, mint a Citarók voltak, nekem emlékeim szerint mindig 50 liter alatt maradt a csuklós, akármilyen vonalon voltam, még akkor is, ha egész nap ment a klíma. A szólóknál talán kisebb a differencia az MAN-ek javára.

Előzmény: hamzsabusz (18092)
bz79 Creative Commons License 2023.10.11 0 2 18093

Aki ma itthon buszt akar vezetni az vagy buszfan volt (van) vagy megunta a kamionozást (mint én pl) vagy megszállott.Namost mind a 3 csoportnak van némi fingja a bkk alatti cégeknél való munkáról,és ha mindenáron vágya a buszozás akkor a) volánbuszhoz megy (nem agglóra) b) flixbus alvállalkozóhoz megy c) különjárati/munkásjáratozó maszekhoz megy. Az a) példa megyétől függően -100 ezer,a b) + 50 ezer a c) - 100 ezer vagy ugyanannyi.A nyugodt(abb)  körülmények többet érnek mint némi pénz.

Előzmény: torqmatic (18090)
hamzsabusz Creative Commons License 2023.10.11 0 0 18092

Tényleg, kb. hogy alakul az új MAN-ek üa. fogyasztása (szóló/csuklós)? A 100E-n túl gondolom jóval több lehet.

Előzmény: torqmatic (18088)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.11 -3 7 18090

Keresik, de a magyar emberek nagy része a jelek szerint úgy gondolja, hogy ő ezt szaros nettó fél milláért havonta nem fogja csinálni... Inkább okoskodik, panaszkodik, sír az interneten (lásd alant) de buszt vezetni azt nem fog, mert nehogymá'

Előzmény: DUP 261 (18089)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.11 -1 11 18088

Tudom, hogy a BKK-nak az a kirakatvonala, de amúgy pont oda nincs semmi értelme elektromos buszokat járatni, hisz' az MAN csuklósok simán eljárkálnak 30-32 literből, ráadásul ott a kerozingőzben kb tök mindegy, hogy van-e mellette egy kis gázolajfüst is...

Előzmény: Mr. SziD (18084)
18-09 Creative Commons License 2023.10.10 0 1 18087

Teljes nyugalommal lehetne a Deáktól a reptérig drótot kihúzni. 

Előzmény: nemeza (18085)
18-09 Creative Commons License 2023.10.10 0 2 18086

Az MAN-nek elvileg lesz 2024-től pantográfos, gyorstöltési lehetősséggel rendelhető elektromos Lion's City E-je.  

Előzmény: Mr. SziD (18084)
nemeza Creative Commons License 2023.10.10 -2 4 18085

Prágai mintára bedrótozni a gyorsforgalmit a Kökitől Ferihegyig, esetleg pluszba Corvintól a Nagyvárad térig az ex buszsáv fölött aztán rendeljünk rá 18 vagy 24 méteres trollinokat :)

Előzmény: Mr. SziD (18084)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18084

Mert 20 repteres matricás kocsi van

 

Ezzel kapcsolatban csak azt látom problémának, hogy a jellemző futás a 100E-n 400 km körül van, rezsi nélkül. Van olyan elektromos típus, ami stabilan tudja ezt, időjárástól függetlenül? Vagy átvariálják az egész fordarendet és elérik, hogy a reptérre legyen telepítve töltő, hogy lehessen napközben tölteni? Vagy napközben becserélgetjük a kocsikat garázsból? (Ezek szerintem garantáltan plusz kocsi(ka)t igényelnek.) Szóval értem én, hogy fancy lenne elektromossal járni a reptérre, de sok kérdést felvet még a történet.

Előzmény: 18-09 (18082)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.10 -8 7 18083

Cimbora, azért a hozzászólásért kár volt leporolni az n+1. fikanickedet, annyira azért nem vagy tökös, hogy ezt a sok okosságot az eredeti neveddel írd be? És akkor még jól fel is pontozod magadat, hátha úgy nagyobbat üt a mondanivalód, édes istenem...

 

Majd ha 10-20% körül lesz tartósan a kimaradó járatok száma, akkor beszélhetünk "katasztrófáról" meg "abszurditásról", most az, hogy pár napig ez a szám 2-3% körül mozog, szerintem még nagyon nem az. Én annyit látok, hogy Józsi a cukrász, Tibi az árufeltöltő, Sanyi a bölcsész meg Feri, a gimnazista bújja a winmenetrendet és egymást cukkolva nagyon puffog azon, hogy kimarad néhány busz (értsd: akár 20 db is egy nap a kb 460-ból). A jövő héten meg majd valami máson; most az arriva, akkor meg a BKV lesz az, akit nagyon utálni kell.

 

A hozzászólásaimban amúgy nem tudom mi a "hátsónyalás", főleg, hogy mi az "ész nélküli" benne, felvilágosítanál?

 

Illetve az is érdekelne, hogy akkor milyen megoldási javaslataid vannak, mert a másik csillagszeműtől egyelőre annyira telt, hogy csökkentsük le a kiadott buszok számát vagy 20%-kal MINDIG, mert ugye Münchenben is... Szóval?

Előzmény: * 13 * (18080)
18-09 Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18082

 természetesen inkluzíve az ismeretlen megosztású elektromosokkal

 

Én tartom magam ahhoz, hogy 20 csuklós és 70 szóló forgalmira lesz kiírva a C5. Miért? Mert 20 repteres matricás kocsi van :D 

Előzmény: Mr. SziD (18081)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.10.10 0 1 18081

Csak egy gyors számolás:

 

NAY: 75 db, NCA: 120 db, PDN: 45 db, SGY: 20 db

 

Utóbbit kivenném a képből, mert azoknak még bőven nem esedékes a csere, szóval összességében 240 db "lecserélendő" buszról van szó.

 

Újonnan érkező kocsi opciók nélkül 240 db (3*50+90), opciókkal 285 db, természetesen inkluzíve az ismeretlen megosztású elektromosokkal. Tehát összességében opciók nélkül is meglesz darabra, viszont az elektromosok eloszlásában még van játéktér. Úgyhogy én itt keresném a csalafintaság okát. Az SGY-k meg bőségesen megoldhatók opcióból, ahogy anno a PDN-ek is jöttek.

Előzmény: bpi-211 (18073)
* 13 * Creative Commons License 2023.10.10 -5 15 18080

Ritkán szólok hozzá, de ezt az ész nélküli hátsónyalást, amit lefolytatsz, nem hagyhatom szó nélkül. Az Arrivánál tagadhatatlanul katasztrofális a helyzet, a személyzethiány gyalázatos méreteket ölt. Ma például Dél-Pest (BKV) pótol csuklós VanHoollal a 153-ason. Abszurd.

De nézzük tételesen, melyik arrivás forgalmira milyen BKV-s buszt adtak ma ki! (A vegyes vonalakon csak az arrivás forgalmi számokat vettem figyelembe.)

 

BPI021, BPI048, RVY615 @ 282E/284E

FKU940, LOV868 @ 35

SKR736 @ 71/152/179

RCT312, AADI659, SGY984 @ 153/154

NLE854 @ 158

MMM133, AABP907 @150/150B

PDB703, AADR755 @ 133E

PDB719, PCC925 @ 8E

PDB710 @ 101B/101E

AADI657, AADR752 @ 139

FLR724 @ 196/196A

 

És persze ne felejtsük a totál üres forgalmi számokat sem! A 8E-n ma 18 óra körül tartósan hiányzott 4 busz a vonalról, a reggeli csúcsban(!) 196-osról 2 busz hiányzott.

Előzmény: torqmatic (18071)
Peti817172M Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18079

Opcióval együtt 65.

Előzmény: bpi-211 (18073)
IAtilla Creative Commons License 2023.10.10 0 1 18078

De, igen.

A listában felsorolt C5-ös szerződésnek más kódon kell majd futnia, mert az SGY MAN-ek szerződése a C5-ös.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (18077)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18077

Az SGY-k nem külön szerződésben váltották a Localokat?

Előzmény: 18-09 (18070)
JPeto Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18076

Akkor jól emlékeztem, hogy hétvégén (szombaton is) a 97E-t az Arriva adja.

Előzmény: IAtilla (18072)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2023.10.10 0 0 18075

Én már alig tudom követni, ezért próbálom most össze szedni nagyjából.

 

Arra emlékszem, hogy a 194-es eleinte (talán pár évig?) Arriva/BKV koprodukció volt, és csak később lett tisztán Arriva. Néhány eltévedt PDN-t leszámítva az évek alatt (utaztam ilyenen itt) kizárólag NAY.

Előzmény: bpi-211 (18073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!