Keresés

Részletes keresés

exmv Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1898
Nem beszélve arról, hogy az előbbi hozzászólásban említett eljárást kersztfinanszírozásnak nevezik, ami nemcsak közgazdaságilag állatság, hanem ebben a formában tiltott is.
Előzmény: urál (1897)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1897
Semmi köze nincs egymáshoz a két üzemágnak! A teherszállítás nem azért van, hogy a személyszállítás veszteségét kipótolják, a személyszállítás veszteségét elvben az államnak és az annak fennmaradásában érdekelt helyi önkormányzatnak kellene kipótolnia.
Előzmény: inside81 (1895)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1896

Ha ki kellett ásni, akkor valószínűleg a Kőszeg és az országhatár közti szakasz egy részletéről lehet szó.

Előzmény: inside81 (1894)
inside81 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1895
Meg ugye most szétszedték a teher és a személyszállítást, ergó eddig lehetett volna kompenzálni a teherszállítás nyereségével a személyszállítás veszteségét de a sok okos ezt most szétválasztotta, így b..szhatjuk, a teherszállítók leszedik a hasznukat a személyszállítás meg marad ugyanígy.   Kéne mondjuk első körben jópár teherkocsi mert néha hiány van belőlük (főleg aratásnál gabonaszállítóból) aztán jó lenne ha nem lenne szétválasztva a két szállítási fajta.
Előzmény: piroska.kis (1888)
inside81 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1894
Síntolvajok rendőrkézen

március 6. kedd 10:42

[Havaria]

Egy használaton kívüli vasúti pálya sínszálait akarta ellopni hétfőn két ember, mikor a kőszegi rendőrök rajtuk ütöttek. A rendőröket szemtanúk értesítették, hogy a 87-es főút mellett húzódó, már nem használt vasútbonalat valakik éppen bontják.

A tolvajok már tíz méter hosszan kiásták a síneket, s egy egyméteres darabot gyorsdarabolóval már le is vágtak, mikor a rendőrök megérkeztek. A síntolvajok jól fel voltak készülve, a flex működtetéséhez hordozható generátort vittek magukkal, a helyszínre a vas elszállítására alkalmas utánfutós kerti traktorral érkeztek. A rendőrök elfogták a két kőszegi férfit, s lefoglalták a náluk talált eszközöket is.

Előzmény: urál (1892)
emeszpéeszdéeszfan Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1893
A MÁV egyébként is padlón volt! Gyurcsány Ferenc a nagy reformer majd megmenti!
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1892
A 18-as vonal nem került bezárásra.
Előzmény: inside81 (1891)
inside81 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1891
Sajnos valami ok miatt kitiltottak egy ideig a vasúti topicból, légyszi írja be valaki hogy MÁR ELKEZDTÉK LOPNI A VÁGÁNYOKAT NYUGAT MO-n.  Legalábbis tegnap a teletexten olvastam, hogy a Kőszegi rendőrők előállítottak pár férfit akik teljesen felszerelkezve vágányokat loptak.
piroska.kis Creative Commons License 2007.03.06 0 0 1890
Hozzászólásod logikai ellentmondásait - minden bizonnyal - dúlt lelkiállapotod generálja.
Előzmény: kkalmi (1889)
kkalmi Creative Commons License 2007.03.05 0 0 1889

"Másrészt, ugyan kérlek, áruld már el, ha annyira nagyon gyűlölsz valakit, akkor miért nevezed következetesen elvtársadnak?"

 

Mert urazni csak az urakat szokás. Az elvtárs megszólítás az ő korából való. Egyébként nekem nem elvtársam, ezért is nem így szólítom, csak "elvtárs" jelzővel illetem.

 

A jelen rendszernek nincs söpredéke, mert ez a rendszer a régi rendszer, csak egy-két betűt módosítottak. Bár a hagyományokat nem követik, mert az "épülő" szocializmusban legalább volt amit építettek, ezek mindent rombolnak...

Előzmény: piroska.kis (1885)
piroska.kis Creative Commons License 2007.03.05 0 0 1888
A személyszállítás más országokban sem nyereséges.
A teherfuvarozást kellene erősíteni.
De ahhoz, hogy vasúton szállítassanak, kellene az is, hogy az a szállítmány, amit feladnak, ne egy hét alatt érjen célba...
Ugyanezt, ha elküldi kamionnal, reggel elindul, estére célba ér.
Erőd Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1887
Erről jututt eszembe azt nem tudom melyik műsorban láttam amikor a máv vezérigazgatóját faggtták, hogy miért vannak a vezetésnek horibilisan magas fizetései. A válasz nagyon megmaradt bennem, szószerint idézem: " A tudást meg kell fizetni!" A műsorvezető rögtön ráharapott és megkérdezte miféle tudásról mekeg az ürge, mert hatalmas hiányt sikerül produkálni, ha legalább nullszaldósra kihoznák, akkor esetleg beszélhetne tudásról.  Azért ez eléggé magáért beszél, hogy kik nyirják ki a mávot.
piroska.kis Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1886
Ugyan. Úgysem utaznak vonattal.
Hány országgyűlési képviselőt láttál te már vonaton?
Előzmény: kkalmi (1874)
piroska.kis Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1885
Másokat is tiltottak már ki a fórumból, de ezt a fröcsögő gyűlöletet csak tőled olvastam eddig.

Másrészt, ugyan kérlek, áruld már el, ha annyira nagyon gyűlölsz valakit, akkor miért nevezed következetesen elvtársadnak?

Harmadrészt, te vagy a jelen rendszer söpredéke?
Előzmény: kkalmi (1862)
NAtional STYLE Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1884

persze, hogy kinyírják ...

 

mint a postát .. először áremelések, a válság jelei ..

jól leharcolják ... majd jön az orosz befektető - szdsz-mszp politikusoknak szebbe csomó zsé - szerintem már rég megvannak ehhez a rutinok ..

 

és megjelenik  a hír, hogy az orosz cég tőkeemelést hajt majd végre .. és a MÁV megmenekül ...

 

ismét az oroszok "mentenek" meg minket ...

Maotai Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1883
Inkább a jelenlegi formájú MÁV nyír ki minket.
Előzmény: yorrick (-)
banánfa Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1882
Saját magát nyirja ki a máv a költekezésével, egy normálisan gazdálkodó cég tuti nem engedné meg magának, h üzemzavarelháritó autóként opel vectrákkal futkározzon a keleti környékén furgon helyett...
bodrostomi Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1881
Feltéve ha akarnak onnan Miskolcra utazni. Először az igényt kéne felmérni, kinek mire van szüksége. És úgy szervezni a dolgokat, hogy az igényeket kielégitsék. Ha én csak sz@r szendvicseket csinálok a büfémben, és ne mveszi senki, akkor kijelenthetem hogy nincs szükség szendvicsre?
Előzmény: inside81 (1879)
D94A Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1880
Az akaraton kívül nincs semmi akadálya!:-(((
Előzmény: inside81 (1879)
inside81 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1879
Lehetne Rudabánya Miskolc vonalat csinálni? Mi az akadálya? Talán több utas lenne nem?
Előzmény: kkalmi (1878)
kkalmi Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1878

Nem napi 50-100 utasról van szó!

A párhuzamos buszokon lévő utasokkal együtt jóval több utasról van szó, csak a párhuzamosság megszüntetésével lehetne a vonatok kihasználtságát javítani, a buszokat pedig a vonattal el nem látott települések jobb kiszolgálásához használni, akár a vasútállomások intermodális átszállási kapcsolattá alakításával, így egy állomás több települést szolgálhatna ki.

Ehhez jó kiindulási alap lehetne az ITF amit a buszokra is ki lehetne terjeszteni, így egy térség (több település) jó közlekedési kapcsolatokhoz juthatna.
Az átszállás problémája pedig a jó szervezéssel megoldható.

 

A metró óránkénti utaskapacitása akár 30 ezer utas is lehet. A napi 70 ezer nagyon gyenge forgalmú vonal lenne, még a villamos indoklása is gyenge lábakon állna...

 

 

Előzmény: xhwamt (1875)
kkalmi Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1877

A 26 éven aluliak kedvezménye üzletpolitikai kedvezmény.


Mindenesetre a képviselők megnyerése a vasúti utazásra igencsak komoly üzletpolitikai érdek, és minden bizonnyal a 33%-os kedvezmény nekik erre nem is lenne elegendő, mivel rá vannak szorulva, főleg, hogy a számla nélküli pénzeket lehet, hogy kissé vissza kell majd fogniuk.

Előzmény: exmv (1876)
exmv Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1876
Úgy csinálsz, mintha nem tudnád, hogy az üzletpolitikai kedvezményt a MÁV adja, a többi felsorolt pedig jogszabályban rögzített.
Előzmény: kkalmi (1874)
xhwamt Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1875

A busz tökéletesen megfelel a 7-es busz vonalán

 

Azt hiszem ezzel le is zárhatjuk ezt a párbeszédkísérletet, amely arról szólt volna, hogy szerinted napi ötven-száz utast vonattal kell szállítani, míg a 7-es busz vonalán (az Erzsébet hídon több mint hetvenezer utas halad át tömegközlekedéssel) nagyszerű a busz. Hát ez van. :DDD

Előzmény: kkalmi (1873)
kkalmi Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1874

Segítség a rászorulóknak:

50%-os ÜZLETPOLITIKAI kedvezményt kapnak az országgyűlési képviselők!

 

Eközben a diákok kedvezményeit csökkentik, a közalkalmazottak kedvezményeit csökkentik, a 26 éven aluli fiatalok 33%-os kedvezményét korlátozzák, stb...

 

kkalmi Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1873

Néha elhagyhatnád budapest határát és akkor esetleg kevesebb hülyeséget írnál a buszközlekedés nagyszerűségéről.

A busz tökéletesen megfelel a 7-es busz vonalán, bár a közlekedési szakma dilettanciája ahelyett 4-es metrót akar és a politika legaljával találkozva el is kezdték a megvalósítását.

A jelenlegi vasúthálózat kiépítettségét rombolni nem szabad, mivel semmilyen átgondolt koncepció nem készült a racionális használatára, kivéve az ITF-et, amelynek a kiterjesztését pontosan a vonalbezárásban nosztalgiázó "elvtársak" akadályozták meg.

 

Azzal, hogy rossz menetrendet csináltattak a megszüntetésre kijelölt vonalakon, pedig csak a túlélés esélyét csökkentették.

A busz és a vonatközlekedés összehangolása megvalósítható, jó példák vannak erre kicsit nyugatabbra. Igaz ettől kicsit le vagyunk maradva, de nem biztos, hogy a lemaradás növelése a felzárkózáshoz vezető út.

Előzmény: xhwamt (1871)
xhwamt Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1872

A Rudabányai 95-ös vonal az olyan mintha a Budán a Naphegy térre az MTI székházhoz metró járna a Hegyalja úttól a 98-as busz helyett! Igaz, hogy csak egy kék kocsi és csak napi ötször, de tüchtig metró lenne és arról folyna a vita, hogyha az az egy szem metrókocsi továbbmenne az Astoria felé és elérné a Keleti is, akkor megérné e a Naphegyi metróvonalat fenntartani.

Előzmény: xhwamt (1871)
xhwamt Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1871

Az a baj, hogy ezen kisforgalmú mellékvonalak ügyében nem a megmentés, hanem bezárás lehetőségeit kell kutatni, mivel fölöslegesek. Anno száz éve, amikor kiépültek a vasút volt a tömegközlekedés. Csakhogy azóta kiépült egy közúthálózat, egy nagyszerűen használható járművé tökéletesítették az autóbuszt és elterjedt a személyautó is, így ezek a kisforgalmú vonalak egyszerűen anakronizmussá váltak. Akkor is, ha megtöltenek utassal két Bz-t!

 

A vasút a jelentékeny mértékű elővárosi és a távolsági forgalom eszköze. A kis helyi forgalomra meg ott a busz, ami egy nagyszerű közlekedési eszköz csak a menetrendeket kell úgy összefésülni, hogy ne legyenek egymás konkurenciái. De nem a kisforgalmú mellékvonalak mentén, abból a célból, hogy összeügyeskedjünk valami minimális utasszámot! Amely csak addig a pillanatig fogja rentábilissá tenni a vonatozgatást, amíg el nem érkezünk a pálya halaszthatatlan felújításáig. No akkor vége, az már nem fér bele semmilyen keretbe, annak a költségét egy ilyen vonal már nem termeli ki soha és itt még azt sem lehet mondani, hogy mégis megéri, mivel sok utas van. Hiszen nincs. Ezeken a területeken a közúti közlekedés fejlesztése az ami megéri. Már csak azért is, mivel a sínekkel ellentétben, a közutat bármelyik polgár használni tudja a saját járművével.

 

Akár még ezt a vasúti térképet is simán el tudnám képzelni (bár még ezen is maradt aprólék):

 

Előzmény: inside81 (1866)
inside81 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1870
ja és megint hülyén lesz megoldva mert egyszerre fog menni a Vonatpótló meg a kunságos. Ez aztán logikus
Előzmény: inside81 (1868)
inside81 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1869
Hameg már a 64-est bezárják, miért nem Pécsig mennek a Bajai buszok. Vicces hogy Pécsről Bajáig  átszállással kell eljutni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!