Keresés

Részletes keresés

Csokis Creative Commons License 2010.01.21 0 0 305
Igen. Lánc, egyik hátsó keréken hajtva.
Előzmény: RontóPál (304)
RontóPál Creative Commons License 2010.01.21 0 0 304
Hát, nem semmi, gratulálok! Nem olvastam vissza, lábhajtányos? Méretei?
Előzmény: Csokis (295)
Trike. Creative Commons License 2009.12.22 0 0 303
Kérünk vigyorgó képeket 25-én ;-)
Előzmény: Csokis (300)
Csokis Creative Commons License 2009.12.22 0 0 302
Nincs. Gőzöm nincs, hogy húzzuk ki tavaszig. :-)
Előzmény: zylo. (301)
zylo. Creative Commons License 2009.12.22 0 0 301
Szép darab lett valóban!
Elég hely van a lakásban a próbához? :)
Előzmény: Csokis (300)
Csokis Creative Commons License 2009.12.22 0 0 300
Ahhoz képest egész kevés volt a kálló. A fő gond inkább az volt, hogy az első futómű kivételével (azt a netről nyúltam) mindent ki kellett találni. Főleg a fa-fém kapcsolatok "csapágyazását", tehát hogy ne járja ki a fém a fát. A menettulajdonságokat még nem tudom, mert én nem férek bele, a kölkök meg karácsony előtt nem fogják látni sem, nemhogy kipróbálni.
Előzmény: bibercalmero (299)
bibercalmero Creative Commons License 2009.12.22 0 0 299
Ez a sacc per/kb nagyon megnyujtja egy-egy projectemet, ezert nem vagyok annyira oda erte...
Egyebkent hogy megy a kocsi? Nem kell bele orrnehezek?
Előzmény: Csokis (298)
Csokis Creative Commons License 2009.12.21 0 0 298
Nincs. Szigorúan az ősi, saccometrikus elveket követtem. :-) Igazán egyes részfeladatokra voltak skicceim, ha nagyképű akarok lenni, akkor műhelyrajzaim, de nem tartottam meg őket. Meg sok értelme nem is lett volna, mert:
a.) lemértem a kisebbik gyereket, és az lett a minimum méret;
b.) megnéztem, mit ad ki a tábla, és az lett a karosszéria hossza.
Előzmény: bibercalmero (297)
bibercalmero Creative Commons License 2009.12.21 0 0 297
Gratulalok! Ez szuper lett! Vannak tervrajzaid?
Előzmény: Csokis (295)
sneci Creative Commons License 2009.12.20 0 0 296
Megvagyok elégedve veled!
És még snecinének is tetszik.
Előzmény: Csokis (295)
Csokis Creative Commons License 2009.12.20 0 0 295
Na, úgy néz ki, kész vagyok:
zylo. Creative Commons License 2009.10.06 0 0 294
Én sem tudok, csak próbálkozok. De a hegesztés jó, a hegesztést szeretjük! Valósággal kitágult a világ, amikor szereztem egy trafót. :)
Előzmény: Csokis (293)
Csokis Creative Commons License 2009.10.06 0 0 293
Nem tudom, majd kiderül. Legfeljebb lecserélem. Épp azért van így megcsinálva, hogy minden oldható legyen a javításokhoz. A hegesztés meg elsősorban azért maradt ki, mert nem tudok hegeszteni. :-)
Előzmény: zylo. (292)
zylo. Creative Commons License 2009.10.06 0 0 292
Szép lesz ez az autó, már látszik, gratula hozzá.

Bocs, hogy mindig a méretezést hajtogatom, de nem lesz túl gyenge 8-as anyagból a kormányrúd? Szerintem azt még egy gyerek is elcsavarja, egy-két év múlva biztosan. Én fél collos csőből csináltam a kormányrudat, persze nehezebb, de tömörből sem mernék 12 mm alá menni. Úgyszintén a kormánynak is kevésnek érzem azt az 1-es lemezt... a tekerést bírja, de elhajlik, ha valaki rátámaszkodik.

Apropó, osztott nyomtávrúd és a kormányrúdhoz hegesztett irányítókar miért nem volt jó? (Mint a gokartokon.)
Előzmény: Csokis (291)
Csokis Creative Commons License 2009.10.04 0 0 291
Mondom képet:
Az első a rettenet kínnal megszült "kormánymű", 8-as pálcából hajítva.
A második maga a kormány (rendes tízórai szendvics: egy húzódzkodó gyűrű két fele közt egyes anyagból van a kivágva a középrész, aztán ragasztva, pácolva, illetve a középrész festve.)
A harmadik-negyedik a projekt jelenlegi állása.

Előzmény: Csokis (290)
Csokis Creative Commons License 2009.10.04 0 0 290
Ma csináltam pár képet a kollégám telefonjával:
Előzmény: Csokis (289)
Csokis Creative Commons License 2009.10.03 0 0 289
Végre megvan az MG kormánya, de majd' besz...tam, mire kitaláltam, főleg a méreteket. Az elvet még így is az egyik kollégám 'szállította". Látszik, hogy nem vagyok gépész. (Igaz, ő sem, csak van térlátása.) :-) Viszont most jó, egy ujjal is kormányozható, már csak az a szopás, hogy a kormányoszlop pár centivel rövidebb, mint kéne, úgyhogy vagy toldanom kell, vagy olyan agyat kell kitalálnom, ami önmagában a toldást is megoldja. Viszont elvetettem a gagyi, számítógépes játékból bontott kormányt, és építek "rendes" MotoLita-look fém-fa kormányt. Csak legyen meg, mielőtt a gyerek kinövi az autót.
hzolee Creative Commons License 2009.05.21 0 0 288
én már előre látom, hogy amikor kocsiépítésre adom a fejem, vennem kell majd egy primkó hegesztőgépet. És pár hegesztési leckét is, egy igencsak hozzáértő barátomtól.
Előzmény: Krumpli Művek (286)
Csokis Creative Commons License 2009.05.21 0 0 287
Kollégám ezt nekem esztergálással oldotta meg. Most épp szabin van, de ha bejön, megkérdem, hogy eltette-e e saját magának késztett műhelyrajzot.
Előzmény: Krumpli Művek (286)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.21 0 0 286
Aha, ez érdekes, de én a fogaskerék-tengely kapcsolatra gondoltam. Szereztem kúpfogaskereket, ami nagyjából jó lenne, ez reteszkötéshez van kialakítva, de ahhoz a tengelyt kellene megmunkálni. Ennél egyszerűbb megoldás a "kúpos szorító" és van még pár ilyen egyszerűsített legóelem, csak olyat meg még nem találtam.
Előzmény: zylo. (285)
zylo. Creative Commons License 2009.05.20 0 0 285
Mármint hogyan visszük át a nyomatékot a tengelyről/re?
Hát eddig én egyszerűen átfúrtam az agyat és a tengelyt együtt és beledugtam egy szeget, csavart, ami átmérőben a legjobb volt. (Tk. "keresztirányú csap" kötés.)

Most épp a hátsó tengely átalakításában vagyok, itt azt találtam ki, hogy maga a tengely 1/2" -os cső, a kerékagy (ez mozogna, de tengelyanyával rögzített) és a nyomaték-átadó elem (amit a 1/2"-os csőhöz hegesztettem) 3/4"-os csőből van. Ezek végeit 90 fokonként bevágom és 2-2 "körmöt" eltávolítok. A maradék 2-2 elvileg egymásba illeszkedik és átviszi a nyomatékot. Azért elvileg, mert még nincs készen. Megpróbálom lerajzolni.

Előzmény: Krumpli Művek (284)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.19 0 0 284
Aha, csak ezek max 100 wattosak :(
De nehéz ügy ez!

Ti egyébként milyen tengelykötéseket használtok?
Előzmény: Krumpli Művek (283)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.19 0 0 283
Mégis lehet kapni, megkérdezem majd, mennyi.
http://www.arwill-elektronic.hu/img/tapegysegek/dcdc.jpg

3,5 A, remélhetően elég.
Előzmény: Krumpli Művek (282)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.19 0 0 282
3 6v-os akku sokkal drágább, mint egy 12-es. Ezenkívül a töltést sem könnyíti meg. Kell egy DC konverter, és akkor azzal lehet 12-ből 18-at csinálni. Egyébként 18 V-on a 12 V-os csavarozó is jóval erősebb, csak nem biztos, hogy sokáig bírja.

Csak éppen ilyen konvertert nem lehet kapni.

De itt többen is írták, hogy elmentek az autóik 12V-on.
Előzmény: Trike. (281)
Trike. Creative Commons License 2009.05.19 0 0 281
6+6+6=18 :-)
Előzmény: Krumpli Művek (280)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.18 0 0 280
Nem direktben akarom, írtam, hogy még lesz egy áttétel, persze. Csak kipróbáltam, mennyire erős, de hát két ujjal meg tudom fogni.

A fúró vége nem 2000, hanem állítólag 550, de ez nyilván terhelés nélkül.

Egy haveromnak 18 voltos van, na az bika, azt nem lehet kézzel megállítani könnyen. Csak ahhoz meg az akku problémás.

Másik motort lehet szerezni, a csavarozónak az az előnye, hogy rajta van a nyomatékszabályzó, a tokmány, és ami a legfontosabb, a bolygómű, ja és a szabályzó. Még nem néztem meg, mennyire lehet megbontani.

Lehet, hogy a 12 voltból kellene 18-at csinálni, és akkor mehet a gyári szettel.


Trike. Creative Commons License 2009.05.18 0 0 279

Direktben akarod áttételt nélkül?

 

Én inkább lánc, vagy dörzs áttételben gondolkodnék, mert a 12"-os kerék 25,4*12+a gumi vastagsága ~80mm=384,8 > a kerület 1208mm azaz ~1,2m fodulatonként tehát, ha a gép megy 10km/h-val ami elég jó tempó akkor a kerék 138-at fordul percenként a fúró vége ~2000 1/min ebből adódik, hogy ~1:14-es áttétel kellene.

Előzmény: Krumpli Művek (277)
zylo. Creative Commons License 2009.05.18 0 0 278
Szvsz 200-300 W-osnál gyengébb motorban nem érdemes gondolkodni. Nem tudom miért, az akkus  cuccokra nem szokás ráírni a teljesítményt, de érzésre egy csavarozó nincs 200 W, az enyém legalábbis biztos nincs. Szerintem próbálj valami komolyabb motort szerezni.  
Előzmény: Krumpli Művek (277)
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.18 0 0 277
Szétszedtem a 12-es bringát, kiiktattam a kontrát, és befogtam a kereket a 12V-os csavarozóba. Hát, ez elég gyengének látszik,nem hiszem, hogy meg tudná mozdítani a kész kocsit, még ha benne lesz egy áttétel is.

Igaz, hogy ez egy használt gép, lehet, hogy újkorában jobb lett volna. Gondolkodom azon, hogy egy 9,6 V-os csavarozó 12 volttal meghajtva nem erősebb-e.
Krumpli Művek Creative Commons License 2009.05.07 0 0 276
sziasztok, örülök hogy idetaláltam.
egyelőre én is az elhatározásnál tartok, a gyerek imádja az autót és a gépeket, bár kicsi még.

ház körüli, barkács tapasztalatom van meg alapvető szerszámok, szükség esetén hozzáférek komolyabbakhoz (bár nem hiszem, hogy menne az esztergálás autodidakta módon). hegesztés gond, emiatt nem akarok gépet venni. csavarkötés nem jó?

van továbbá két kimustrált gyerekbiciklim, egy 12-es és egy 16-os, még gondolkodom, hogy jó lesz-e különböző kerekekkel... csak akkor a nagynak kellene hátra kerülni, és máris az említett áttételproblémánál vagyok.

az viszont biztos, hogy terhelten nem forog semmilyen gép a nominális fordulaton, de hogy akkor mennyin, azt nem tudom, hogy lehet kiszámolni. valamilyen állítható rendszer kellene, egy lánckerék-kazettára gondoltam, ami a váltós bringákon van.

illetve amit majd a csavarozó beszerzése és szétszedése után kell meggondolni, egy komolyabb szabályzó beépítése.

vagy esetleg bordásszíj, csak nem tudom, elbírja-e hosszú távon. vajon ékszíjjal menne? a gyerek olyan 15 kg, az egész cucc még egyszer ennyi lehet...

a dörzskerék kicsit gagyi lenne, ezenkívül kicsinálja a gumit.

ami egy kicsit para, hogy a motor épp az ülés alá kerülne. ezeket nem folyamatos pörgésre tervezték, picit félek, hogy kigyúl.

még jelentkezem, jó munkát!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!