Már hosszú évek óta azt mondják nekem, Olyan vagyok, mint egy kisgyerek. Belátom, így igaz, én nem lettem komoly, Úgy mint más emberek. Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim, Rossz szemmel nézik oly sokan. De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék, És megtennék boldogan. Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút, Új mesék nem várnak reánk. Van mégis csillagfényű álomvilág, De azt gyermekünk álmodja tovább. Változnak napjaink, mert minden változó, Nem marad ugyanaz senki sem, Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán, Mégis így jó nekem.
Várok mindenkit, aki már épített kisautót, vagy a rovat által inspirálva építésbe kezd, és persze akinek egyszerűen csak véleménye van (hideg-meleg) azt is várom!
Ahhoz képest egész kevés volt a kálló. A fő gond inkább az volt, hogy az első futómű kivételével (azt a netről nyúltam) mindent ki kellett találni. Főleg a fa-fém kapcsolatok "csapágyazását", tehát hogy ne járja ki a fém a fát. A menettulajdonságokat még nem tudom, mert én nem férek bele, a kölkök meg karácsony előtt nem fogják látni sem, nemhogy kipróbálni.
Nincs. Szigorúan az ősi, saccometrikus elveket követtem. :-) Igazán egyes részfeladatokra voltak skicceim, ha nagyképű akarok lenni, akkor műhelyrajzaim, de nem tartottam meg őket. Meg sok értelme nem is lett volna, mert: a.) lemértem a kisebbik gyereket, és az lett a minimum méret; b.) megnéztem, mit ad ki a tábla, és az lett a karosszéria hossza.
Nem tudom, majd kiderül. Legfeljebb lecserélem. Épp azért van így megcsinálva, hogy minden oldható legyen a javításokhoz. A hegesztés meg elsősorban azért maradt ki, mert nem tudok hegeszteni. :-)
Bocs, hogy mindig a méretezést hajtogatom, de nem lesz túl gyenge 8-as anyagból a kormányrúd? Szerintem azt még egy gyerek is elcsavarja, egy-két év múlva biztosan. Én fél collos csőből csináltam a kormányrudat, persze nehezebb, de tömörből sem mernék 12 mm alá menni. Úgyszintén a kormánynak is kevésnek érzem azt az 1-es lemezt... a tekerést bírja, de elhajlik, ha valaki rátámaszkodik.
Apropó, osztott nyomtávrúd és a kormányrúdhoz hegesztett irányítókar miért nem volt jó? (Mint a gokartokon.)
Mondom képet: Az első a rettenet kínnal megszült "kormánymű", 8-as pálcából hajítva. A második maga a kormány (rendes tízórai szendvics: egy húzódzkodó gyűrű két fele közt egyes anyagból van a kivágva a középrész, aztán ragasztva, pácolva, illetve a középrész festve.) A harmadik-negyedik a projekt jelenlegi állása.
Végre megvan az MG kormánya, de majd' besz...tam, mire kitaláltam, főleg a méreteket. Az elvet még így is az egyik kollégám 'szállította". Látszik, hogy nem vagyok gépész. (Igaz, ő sem, csak van térlátása.) :-) Viszont most jó, egy ujjal is kormányozható, már csak az a szopás, hogy a kormányoszlop pár centivel rövidebb, mint kéne, úgyhogy vagy toldanom kell, vagy olyan agyat kell kitalálnom, ami önmagában a toldást is megoldja. Viszont elvetettem a gagyi, számítógépes játékból bontott kormányt, és építek "rendes" MotoLita-look fém-fa kormányt. Csak legyen meg, mielőtt a gyerek kinövi az autót.
én már előre látom, hogy amikor kocsiépítésre adom a fejem, vennem kell majd egy primkó hegesztőgépet. És pár hegesztési leckét is, egy igencsak hozzáértő barátomtól.
Aha, ez érdekes, de én a fogaskerék-tengely kapcsolatra gondoltam. Szereztem kúpfogaskereket, ami nagyjából jó lenne, ez reteszkötéshez van kialakítva, de ahhoz a tengelyt kellene megmunkálni. Ennél egyszerűbb megoldás a "kúpos szorító" és van még pár ilyen egyszerűsített legóelem, csak olyat meg még nem találtam.
Mármint hogyan visszük át a nyomatékot a tengelyről/re? Hát eddig én egyszerűen átfúrtam az agyat és a tengelyt együtt és beledugtam egy szeget, csavart, ami átmérőben a legjobb volt. (Tk. "keresztirányú csap" kötés.)
Most épp a hátsó tengely átalakításában vagyok, itt azt találtam ki, hogy maga a tengely 1/2" -os cső, a kerékagy (ez mozogna, de tengelyanyával rögzített) és a nyomaték-átadó elem (amit a 1/2"-os csőhöz hegesztettem) 3/4"-os csőből van. Ezek végeit 90 fokonként bevágom és 2-2 "körmöt" eltávolítok. A maradék 2-2 elvileg egymásba illeszkedik és átviszi a nyomatékot. Azért elvileg, mert még nincs készen. Megpróbálom lerajzolni.
3 6v-os akku sokkal drágább, mint egy 12-es. Ezenkívül a töltést sem könnyíti meg. Kell egy DC konverter, és akkor azzal lehet 12-ből 18-at csinálni. Egyébként 18 V-on a 12 V-os csavarozó is jóval erősebb, csak nem biztos, hogy sokáig bírja.
Csak éppen ilyen konvertert nem lehet kapni.
De itt többen is írták, hogy elmentek az autóik 12V-on.
Nem direktben akarom, írtam, hogy még lesz egy áttétel, persze. Csak kipróbáltam, mennyire erős, de hát két ujjal meg tudom fogni.
A fúró vége nem 2000, hanem állítólag 550, de ez nyilván terhelés nélkül.
Egy haveromnak 18 voltos van, na az bika, azt nem lehet kézzel megállítani könnyen. Csak ahhoz meg az akku problémás.
Másik motort lehet szerezni, a csavarozónak az az előnye, hogy rajta van a nyomatékszabályzó, a tokmány, és ami a legfontosabb, a bolygómű, ja és a szabályzó. Még nem néztem meg, mennyire lehet megbontani.
Lehet, hogy a 12 voltból kellene 18-at csinálni, és akkor mehet a gyári szettel.
Én inkább lánc, vagy dörzs áttételben gondolkodnék, mert a 12"-os kerék 25,4*12+a gumi vastagsága ~80mm=384,8 > a kerület 1208mm azaz ~1,2m fodulatonként tehát, ha a gép megy 10km/h-val ami elég jó tempó akkor a kerék 138-at fordul percenként a fúró vége ~2000 1/min ebből adódik, hogy ~1:14-es áttétel kellene.
Szvsz 200-300 W-osnál gyengébb motorban nem érdemes gondolkodni. Nem tudom miért, az akkus cuccokra nem szokás ráírni a teljesítményt, de érzésre egy csavarozó nincs 200 W, az enyém legalábbis biztos nincs. Szerintem próbálj valami komolyabb motort szerezni.
Szétszedtem a 12-es bringát, kiiktattam a kontrát, és befogtam a kereket a 12V-os csavarozóba. Hát, ez elég gyengének látszik,nem hiszem, hogy meg tudná mozdítani a kész kocsit, még ha benne lesz egy áttétel is.
Igaz, hogy ez egy használt gép, lehet, hogy újkorában jobb lett volna. Gondolkodom azon, hogy egy 9,6 V-os csavarozó 12 volttal meghajtva nem erősebb-e.
sziasztok, örülök hogy idetaláltam. egyelőre én is az elhatározásnál tartok, a gyerek imádja az autót és a gépeket, bár kicsi még.
ház körüli, barkács tapasztalatom van meg alapvető szerszámok, szükség esetén hozzáférek komolyabbakhoz (bár nem hiszem, hogy menne az esztergálás autodidakta módon). hegesztés gond, emiatt nem akarok gépet venni. csavarkötés nem jó?
van továbbá két kimustrált gyerekbiciklim, egy 12-es és egy 16-os, még gondolkodom, hogy jó lesz-e különböző kerekekkel... csak akkor a nagynak kellene hátra kerülni, és máris az említett áttételproblémánál vagyok.
az viszont biztos, hogy terhelten nem forog semmilyen gép a nominális fordulaton, de hogy akkor mennyin, azt nem tudom, hogy lehet kiszámolni. valamilyen állítható rendszer kellene, egy lánckerék-kazettára gondoltam, ami a váltós bringákon van.
illetve amit majd a csavarozó beszerzése és szétszedése után kell meggondolni, egy komolyabb szabályzó beépítése.
vagy esetleg bordásszíj, csak nem tudom, elbírja-e hosszú távon. vajon ékszíjjal menne? a gyerek olyan 15 kg, az egész cucc még egyszer ennyi lehet...
a dörzskerék kicsit gagyi lenne, ezenkívül kicsinálja a gumit.
ami egy kicsit para, hogy a motor épp az ülés alá kerülne. ezeket nem folyamatos pörgésre tervezték, picit félek, hogy kigyúl.