Keresés

Részletes keresés

TDömper Creative Commons License 2024.03.03 -1 1 20275

Valóban. Ez a BR 66 volt a két H0 méretarányú mozdony - modell egyike, amelyet a Lenz gyártott, A másik ugyancsak egy német illetőségű modell, a DB V 36 ' 413 psz. tolató kis dízelmozdonyának modellje volt, amelynek ráadásul még magyar édestestvére is létezett, a Roco előadásában M 30 ' / 322 ' 2001 psz.- u. A kisdízel modelljéből több is került Magyarországra, a gőzmozdonyéból nem sokkal találkoztam idehaza.

Előzmény: Tyapa (20271)
TDömper Creative Commons License 2024.03.03 -1 2 20274

Köszönöm a BR 84' - re vonatkozó észrevételt, javaslatot. Ráadásul két ilyen modellem is van és mindkettő esetében ajánlatos ezt megtenni. Ami a Henschel T 15 géppé átépítést illeti, korántsem egyszerű átfestésről volt / van szó. Már csak amiatt is, mert a BR 94 - ből lényegében "csak" az öt kapcsolt tengelyű, komplett futómű (a hajtással) örökölte az utód. És nem ez volt az egyetlen példány, amit Imre bácsi épített és - ahogy mondotta is - többszöri nekifutást és több donorral próbálkozást követően alakult ki benne az, hogy végtére, ez a donor felelt meg a leginkább az igényének. És ennek alapján, már eleve azt kérte, hogy egy ilyen (már az újabb, későbbi gyártású, valóban 1 : 87 kicsinyítésű BR 94' -est szerezzek, mert a Fleischmann anno egy jó ideig nem is kis mértékben hanyagul kezelte a H0 1 : 87 méretarány - igényihez való hozzáállást.

És ebből azután több alkalommal is problémás helyzetek adódtak, amikor valaki (akkori, jónevű, magyar modellépítő) egy akkori, berlini kiállításon egy ilyen régebbi lépték szerint gyártott - átépített Fleischmann - donor felhasználásával átépített modellel pályázott és a szigorú német zsűri simán elkaszálta az egyébként még a konkurens hazai pályázók által is kiemelkedően a legjobbnak tartott modellét (G8 - as mozdony - modelljét) - egyszerűen, csak erre hivatkozva. 

Előzmény: alkotasu (20269)
róbertke Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20273

Két hozzászólással lejjebb ott a kérdésedre a válasz. 

Előzmény: alkotasu (20269)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.02 -2 1 20272

Van ezeknek az őskövületeknek egy varázsa. 60-70 éve ezek a saját koruk színvonalát képviselték, és ha az ember kifog 1-1 jobb példányt, akkor egész jól elműködgetnek ma is.

 

Az utóbbi másfél-két évben a legrégebbi PIKO járművekbe szerettem bele, mert rájöttem, hogy az '50-es évek második felében gyártott ME 217-es kocsik valójában a C4ü-35-ös kocsikat modellezik, és az akkori lehetőségekhez egész jól. Ugyanígy egész jónak mondható az ME 213-as kocsi is, ami egy Pw4ü-29-es poggyászkocsi modellje. ezek voltak az NDK első felismerhető modelljei, mert a korábbiakból nem lehetett megmondani, mi volt az eredetije.

Úgyhogy az első, még gyerekkori poggyászkocsi modellemhez először a gyerekeimtől megkaptam az első ME 217-est, aztán még vásároltam hozzá egy részben felújítandó kocsikból álló csomagot. Természetesen mindegyik kocsinak cseélni kellett a forgóvázát, hogy futtatni lehessen, mert a gyáriak gyakorlatilag használhatatlanok. (A Schicht Görlitz III-as forgóváz tökéletes hozzájuk.) Hogy legyen ezeket mivel futtatni, meg kíméljem a gyerekkori BR 23-asomat, Sörtemetőtől vettem egy dugattyúrúd- hüvely hibás, de amúgy elég jó állapotú, és kifejezetten szépen futó BR 23-ast. 

 

Akkor a képek:

 

A BR 23-as, amit kímélek, egy kicsit tuningolt darab (lásd küllős szerkocsi kereket!):

 

Ez meg a gyerekkori Pw4ü-29-es:

 

Ezt a kocsit újra kellett festeni, de a végeredmény jó lett. Természetesen kocsibelsőt, soufflet-t, meg új, élethűbb ablakokat kapott:

 

Ez a kocsi gyári festésű, az átjárónál egy pici darab le van törve, de a fenti kocsinál is alkalmazott tuning miatt nem feltűnő.

 

Bár az étkező - eltérően a többitől - nem hasonlít az igazira, de állapota miatt meghagytam eredeti formájában, csak a forgóváz cserés, átjárós és kocsibelsős tuningot csináltam meg. Az U alakú gumival rögzített vastag üveg maradt a gyári.

 

Ezt a kocsit, amit a gyerekeimtől kaptam - a forgóváz cserét leszámítva - eredeti állapotában akartam megtartani, aztán a végén csak kapott kocsibelsőt, meg átjáró harmonikát, de ezek nem visszafordíthatatlan dolgok.

További két kocsi még DR matricára és lakkozásra (na meg a tuningra) vár.

 

Az egész szerelvény kapott világítást - természetesen hagyományos régi NDK-s izzósat. Ennek megfelelően korhű a villogás is.

 

Hogy a szerelvény némileg élethű is legyen, tettem bele mégy egy AB4ü-Pr04-est, meg egy Schicht-féle C4ü-Pr 12-est.

https://www.youtube.com/watch?v=YvJViZzdxDY

 

A felvételen még látható BR 86 altenbergi kocsikkal egy másik történet.

Tyapa Creative Commons License 2024.03.02 0 0 20271

Lenz BR66?

Előzmény: TDömper (20267)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.02 -2 0 20270

Látom, Te is kicserélted küllősre a kerekeket. Én is, csak aztán pár éve eladtam, mert a DB-s járműveimet felszámoltam. Az enyém még a régi fajta áramszedős volt, ami jobban hasonlított az eredetire, egycsúszós palettájával. 

Előzmény: M63,012 (20217)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.02 -2 1 20269

Egy javaslat, meg egy kérdés.

A BR84-esnek a dugattyúrúd hüvelyét fordítsd el úgy, hogy a futókerék felé legyen a kimart rész, mert jele állapotban a futókerék normális futását akadályozhatja, másrészt a felületük is sérülhet, legvégül pedig így csúnyán néz ki.

 

A kérdés: Az MPV mozdony gyári, vagy Károly Imre bácsi készítette / alakította át. (Az átfestést nem tekintem átalakításnak jelen esetben.)

Előzmény: TDömper (20263)
ysenyerkesz Creative Commons License 2024.03.02 0 0 20268

MBW?

Előzmény: TDömper (20267)
TDömper Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 20267

Bingo - Nyertél ! Egy egész Fleischmann BR 94' - embe került, de nem sajnáltam erre a nemes célra. Beáldoztam, mert egy német gépért cserébe (ani nem jelentett számomra sennit) kaptam egy veretes, itthoni, magánvasúti gépet Imre bácsitól. És még a származási helyet is pontosan jelölted meg, mert valóban onnan került a MPV állományába (ha jóé emlékszem) néhány ilyen gép.

 

És akkor, már csak egyetlen kérdés maradt hátra. Ez pedig nem más, mint az, hogy az előbbin és a három Hruska modellen felül, az ötödik (DB) kismozdony modell melyik gyártó műhelyéből kerülhetett ki ? Ez a gyártó nem éppen arról híresült el, hogy H0 méretű mozdony - modelleket alkotott. És mégis, ebben az esetben (egy másik gép (egy kisdízel modellje mellett) kiizzadt egy ilyen szépséget. Vajon melyik cég lehetett ?

Előzmény: róbertke (20266)
róbertke Creative Commons License 2024.03.02 -1 2 20266

Konkrétan melyik gépre gondolsz? 

Dr Károly Imre által készített egykori Mohács-Pécsi Vasút ( Üszögi vasút) Hagans-rendszerű, 

egykoron a porosz vasúttól vett 3db K.P.E.V. T15 -ös zöld gépek egyikére gondolsz? 

KPEV 8016 >> MPV 14 ( Henschel 6836/ 1904 ); 

KPEV 8019 >> MPV 15 ( Henschel 6912/ 1905 ); 

KPEV 8026 >> MPV 16 ( Henschel 7162/ 1905 ); 

 

 

Előzmény: TDömper (20265)
TDömper Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 20265

Szia !

Valami zavar támadt az Erő - ben és az eredeti, 7 éves nickemen valami rejtélyes okból nem enged be a fórum. Így - ameddig nem találom meg a hiba (zavar) okát és nem sikerül kiküszöbölni azt, gyártottam egy "segéd - nicket" és így pakoltam fel az öt kis-mozdony képét. A három "Hruska bácsi - féle gép"-et nyilván nem probléma felismerni. Ehhez csupán annyi szüksége, hogy az ember (gyermeke) olyan koros legyen, hogy már találkozhatott velük, amikor még létezett NDK az egykori NDK és ezen belül is Hruska bácsi és műhelye.

 

A fejtörést igazából a két másik gépecske okozhatja... Alapjában véve arra volnék kíváncsi, hogy akad - e valaki, aki felismeri, hogy kikről - mikről is szól az a két kép. Esetedben még a nehezebbnek tűnő feladat esetében is remélem, hogy meg tudod ugrani ezt a lécet, mert helyileg érintett is lehetsz. Valamerre, felétek közlekedhetett őkelme, még valamikor nagyon - nagyon régen. És ráadásul még az is a fejtörő része, hogy ki - mi lehetett a donor és ki volt az a "nagymester - iparművész", aki megalkotta ezt a gyöngyszemet ?

Előzmény: róbertke (20264)
róbertke Creative Commons License 2024.03.02 0 0 20264

Mi történt, mi ez az új forma?? :-)))

Előzmény: TDömper (20263)
TDömper Creative Commons License 2024.03.02 -1 2 20263

TDömper Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 20262

Elnézést, lemaradtak a képek.

Előzmény: TDömper (20261)
TDömper Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 20261

Mutatnék egy - néhány szertartályos "kis"mozdony–modellt. Akad közöttük ismert, jó nevű, azonos  egykori kelet-német gyártó által "alkotott" és kiadott típusú. Ezenfelül, egy nem–kifejezetten széria– termelő kaliberű gyártócég eredeti modelljét, valamint egy kifejezetten széria–termelő vasútmodell gyíártócég eredeti, donor munkájának átépítése árán "született" és "magyarításra" került modelljét.

Előzmény: dave_dömper (20259)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.24 -1 1 20260

Trix és Fleischmann 24-eseim nekem is vannak; szép mozdonyok.

Előzmény: róbertke (20257)
dave_dömper Creative Commons License 2024.02.24 -1 3 20259

Ikrek még a "létező szocializmus"-ból. Ha egyszer-majd lesz egy kis energiám, felrakok ide négy Hruska

"7 pólusu, permot" DR BR 91'-es ikret és a féltestvéreiket, két (ha jól emlékszem SNC(B, vagy F) BR 93'-as ciripelő hangú kismozdonyt. Ha lúd, legyen kövér. A pedigréjük azonban annyiban más, hogy Hruska bácsi (ha jól tévedek) mindvégig maszek maradt az egykori NDK - ban. Így bütykölte mindkét modelljét (előbbieken kívül, még a hegyipálya - DR BR 84'-et is).

Előzmény: róbertke (20257)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.24 -1 1 20258

Nem semmi! 👍

Előzmény: róbertke (20257)
róbertke Creative Commons License 2024.02.24 -1 3 20257

Gützold DR BR24 002 - Szuper jó!
Gützold DR BR24 004 – Nagyjavítás alatt
Märklin HAMO DB BR24 058 - Tökéletes DC

Előzmény: M63,012 (20255)
róbertke Creative Commons License 2024.02.16 -1 0 20256

Sejtettem, hogy Märklin -t nem gyűjtesz, de gyártotta az E119 -es modellt a Rivarossi is.  ( Google felhozta )

Előzmény: M63,012 (20255)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.16 -2 1 20255

Jók a tippek! ;-)

Előzmény: róbertke (20254)
róbertke Creative Commons License 2024.02.16 0 1 20254

Tipp

 

E19 01 TRIX 

 

E19 12 FLM 

 

Katalógusszámot ne kérdezz :-))  

Előzmény: M63,012 (20253)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.16 -1 2 20253

Folyt.köv.

Egy kis segítség “róbertke”-nek: egyik sem Roco gyártmány… 😉

 

Előzmény: M63,012 (20248)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 20252

Hát jah; III. korszakban a 045-ös adta ki először, még '91-ben. A 10-es pedig 2009-es kiadás.

Előzmény: róbertke (20251)
róbertke Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 20251

A két szélsőt tippeltem csak Roco -nak.

Előzmény: M63,012 (20250)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 20250

Az összes Roco. ;-)

Előzmény: róbertke (20249)
róbertke Creative Commons License 2024.02.03 -1 0 20249

Szabad a gazda! 

Melyik-melyik gyártóé? :-)

Előzmény: M63,012 (20248)
M63,012 Creative Commons License 2024.02.03 -2 5 20248

diginewl Creative Commons License 2024.01.30 0 1 20247

Mire mindet előszeded, megpucolod, felrakod a pályára, már szedheted is le. :)

Előzmény: Protonotarius (20246)
Protonotarius Creative Commons License 2024.01.27 -1 2 20246

Hosszú pihenő után, az első adag futásra vár.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!