Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
19ért ,ebben a méretben csak sz@rok vannak --- óvatosan, mindenféle rajoskodást kerülve, el lehet kocsikázni a 20 -30 ezerFt / db köppeynekkel, de semmi sportos közlekedés.
Kb.40e ft és efölött kezdődnek, azátlagos igényeket kielégítő abroncsok.
Viszont: volt egy pici élet.... (1ébként halott a Kappa topic) ...ééééééééééés a 16V turbóról, még, mindíg nem jutott el hozzám , az esszé / tanulmány stb....
Irigyellek. Tényleg. Még tudsz hinni a csodában :-D
Az általad felhozott Achilles gumi kapcsán írtam, hogy a 19e Ft -os guminak milyen költségvonzata van, Ebben benne van az előállítás költsége, a gyár profitja, a raktározás, a messziről ideszállítás, az itthoni raktározás költsége, az állami sarc, a gumis cég profitja... és ki tudja még mi minden.
Van még költség persze bőven, pl. a fejlesztés jelentős költsége, a szavatossági / garanciális teher.... stb. Ha végig gondolod, az a vége, hogy amit ilyen áron rádragasztanak, annak a guminak az előállítása költsége lehet, hogy másfél kiló földieper, vagy 1-2 mozijegy árának megfelelő.
Ha szerinted tényleg lehet ilyen áron ilyen méretű jó gumit kapni, vedd ezt, és használd örömmel.
".... az aprópénzért árult gumi (pl. amit éppen feldícsértél) meg biztos, hogy szar....... ..."
Biztos??????
Nagyobb eséllyel, nem tart annyi ideig, nem annyira csendes, előbb úszik fel a vízre (aquaplaningŰ) stb.... tehát, pár %-kal gyengébbek, általában, a mérhető paraméterei, az aprópénzes guminak, mint a prémiumoknak. Kivételek , persze vannak. Jó eséllyel, az olcsóbb, az egyben silányabb is. Kérdés mennyivel silányabb? Ha valaki normál módon 50- 80-130at betartva, csak gurul a kocsujával, akkor nem biztos, hogy kell egyy nagynevű cég, közép vagy alatta lévő szintű gumiját, nagy pénzért megvennie. Lásd anno a régi szuzuki stift elsőszerelés '' michelin "" gumiját. A stomil gyárból. Sosem kopott el, cserébe, nem is tapadt. De a kalapos szuzukisnak tökéletes volt (fillérb@szás a közúton a mindennapokban)
BMW-n gyári elsőszerelés a nexen nevű ?gumi?.........
Akkor a bajor, elvileg prémium kategóriás autó gyártó cég, biztos, hogy sz@r-t szereltet, az általa gyártott vadonatúj szgk-ra?
Saját (régebbi) szgk-ról tapasztalat (AR156)
Pl. debica presto uhp 225/45 r 17, olcsóbb volta ellenére, csendesebb és jobb útfogású volt, mint a kőhíd cég, ugyanilyen méretű és kategóriájú gumija (bridgestone potenza re050 225/45 r 17) . Ugyanazon a kocsin, ugyavval a gk.vezetővel. Mind2 gumi, újonnan lett vásárolva és felszereltetve , 4db.
Lehet, hogy a kőhíd gumi tovább bírta volna (magasabb futásteljesítmény - élettartam ), nem koptattam le, egyiket sem kopásjelző alá....
Nem csak ár / érték arányban, hanem vizes úton való kanyargós közlekedés plusz autópályás tempózás ( tartós 150-170 km/h) és innen jópárszor kigyorsítva,amíg a 2.5V6 vagy a 2.4 20V dízel bírta ..... EZ annyit jelent, hogy 20-30-50 km-en át, 200 feletti sebességek, nem egyszer és nem kétszer...
És az olcsóbb , jobb volt.
Marangoni, sokadvonalbeli budget izé.... maga a pirelli is tudott, p zero-ban is silány szériát gyártani....sok ezer gumiköpeny , nullkm-esen már kuka közeli volt.
Marangoni=jó vele barangolni.
Volt ilyenem, hamar felkeményedő (öregedő), zajos sz@r volt, száraz úton még csak-csak..... de vizen katasztrofa volt.... hamar megszabadultam tőle....
DE a te marangonis példádban sem tudjuk a konkrét előéletet, csak azt hogy nálatok már életveszélyes volt, ami persze sajnálatos.
Igazából nem értünk hozzá, ehhez zsenge amatőrök vagyunk (én legalábbis) Egy tényleg szakember lehet, hogy kapásból nyomná a választ, lehet hogy a Laufen 32 éves korára sem repedezik, egyébként viszont akkora szarkupac, hogy bűn újkorában is felszerelni.. :-D
A drága , lehet jó. De csak lehet.... már a nagy név sem jelenti a gondtalan autóhasználatot.
---- felső árkategória) , sem kizárólagos garancia a minőségre.
Van olyan 3 tengelyes billencsről , saját, első kézből tapasztalat, ahol a kib.szottk.rva drága Michelin gumikat (made in france), visszavittem a gumishoz, mert repedeztek széjjel, a 2023 eleji DOt-os , vadonatújonnan vásárolt elvileg prémium kategóriás Michelinek.
Rövid vita után a gumissal, olcsóbb Pirelli-k kerültek fel (null km-es gumik, értelemszerűen)... Török gyártmány.
Kétszer akkora km futás után, sincs látható repedezés , sem a futófelületen, sem a gumik oldalán.....
Akkor, most hogy is van ez?
Középkategóriás Pirelli szemben a high-end agyonsztárolt francia fossal csúcstermékkel ?????
Gumitéma , picit másként.
Akkumlátor tálca leszorító 'gumija' .... kettő hónap után.
Mindegy, én csak azt mondom, nem megbízható már egyik gyártmány sem. Láttam már képeken mindenfélét ezzel a problémával. Amúgy sötét, száraz helyen van tárolva. Egy helyiségben a Laufennel, ami vele egyidős, annak viszont semmi ilyen problémája nincs.
A gumiabroncs (is) sokkal bonyolultabb szerkezet, mint amit a kívülálló (én például, de vsz te is) tisztán átlát. (Elvileg "több mint 200 elemből álló szerkezet")
Ami azért valószínű: a mikrorepedések nem befolyásolják a biztonságot, a kaucsuk rugalmassága csökken, lehet az ok tárolási hiba is.
OK. És, ez elég a boldogsághoz? LEGFELJEBB 10 év, ameddig nem jelent nagyobb kockázatot a gumi öregedése, eléggé egybehangzó hozzáértő vélemények szerint.
Az öcsémnek cseréltük át a kerekeit múlt héten, neki 2021-es Nokian nyári van. Ugyanez, hosszában is keresztben is a mintaárokban repedések. Szóval úgy van ez, hogy az ember kiköhögi a "prémiumra" a nagy lóvét, aztán egy-két szezonra jó is lesz. Nem azt mondom, hogy a közép vagy alsó kategóriágan nincs ilyen, csak ugye inkább megbocsátható. Egy szar szemét az egész iparág (ez is), kár itt illúziókat kergetni.
A vállalható 4s gumik (Goodyear, Michelin) darabja 45 - nél kezdődnek. Sajnos én méretemben nincs, vagyis vita tárgya, így lett Uniroyal RainExpert 5.
Nem tudom kivitáztuk e már: T27 Avensis könyvében V és W sebességindexek szerepelnek a gumiknál, a maximális sebességek motor függvényében 195-220kmh között vannak.
mondjon bárki bármit, 19e Ft-ért nem lehet egy ilyen méretű jó gumit adni. Ebben benne van az előállítás költsége, a gyár profitja, a raktározás, a messziről ideszállítás, az itthoni raktározás költsége, az állami sarc, a gumis cég profitja... és ki tudja még mi minden. Aki dícséri, járjon vele örömmel, nekem (ügyfél kocsiján) egy ócsó Marangoni garnitúra okozott életveszélyes helyzetet. Gumival, féken nagyon nem érdemes skótoskodni, szvsz.
achilles egyáltalán nem nóném gumi , középkategória//budget megoldás
elvileg indonéz, de gyártják pl.usa-ban is , tesztek sem szidják különösebben
nekem régebben volt gt radial champiro gumi, először mindenki elnézően mosolygott (külföldröl hoztam a kocsit, amire ez volt szerelve) .... aztán, amikor használni is kezdtem , ezt a szintén indonéz eredetű gumit, lett a meglepetés (a többieknek) ..... nagyon jól tapadt esőben és csendes volt ,a mi szerintem szintén lényeges egy guminál (zajkomfort hiánya megöli az utazás élményét plusz fárasztó és ezért baleset veszélyt is növeli)
minő meglepetés, indonéz szigeteken található gumifa ..... kaucsuk kinyerhető belőle.....
.... kár, hogy amiótaa minden hüje tapiképernyőt meg nagy csillogós felnit akar a guruló multimédiás kanapéjára (=modern szgk/suv/1éb sz@rok) .... és persze óóóóóóóóóóóócsóóóóóón akarja a divatcikk kiegészítőt (gumiköpeny) ... nos azóta a gumi ipar inkább eladja az űrkutatásnak plusz hadiiparnak a kaucsuk nevű dolgot.... a járműipar pedig kénytelen darált drótkötélből és mart aszfaltból előállított valamikkel beérni.... gumiabroncs helyett....
A mai nap felfedezése: miközben pakolgattam a kocsihoz kapott, nyárinak használt gumikat, felfedeztem a hópihe meg a napocska emblémákat is. Szóval üljön le mindenki aki áll: 2 éven keresztül 2017-es, Noname (Achilles Ecotech), NÉGYÉVSZAKOS gumikkal közlekedtem 130-150kmh-val, ön és közveszélyt okozva!!!!!!!!!!!!!!!!!négynégy4BrüsszelSorosGyurcsány De mivel még nem jöttek meg az új nyáriak, holnap rakom őket vissza a kocsira U.I.: Eddig nem ez volt az Achilles pontja a kocsinak...😀
Hát nem. Élményautó? Semmiképp sem az, nem arra találták ki, senki nem mondja róla.. Viszont: kényelmes, biztonságos, baromi takarékos, igényes (csak a Vignale) belterű, jól felszerelt. Jól szól a zene :-D Kellemesen masszíroz az ülés :-DD
Rosszul tetted, hogy kihagytad a fogadást, biztos nyertes lettél volna :-)
Próbáltam rá, utalni, miszerint, úriember, biztosra nem fogad.... Jelen esetben és értelmezésben, kivételesen,saját magamra utaltam evvel, még ,ha, egyébként, általában, túlzás is, az úriember definició.... :-DDD
Nagyjából és egészében, kizártnak tartom, hogy visszaülj , egy antik technikába (költségek,zajkomfort , családi körülmények, fenntarthatóság bla bla bla ). Nyilvánvalónak tűnik, számomra, hogy te előrefelé haladsz (az idősíkon).... velem ellentétben, aki megrekedt a '90-es évek elején - közepén.
Antik dízel versus modern hybrid esete -----> nem jókedvemben ülök benne, elhiheted. Rákényszerültem.
Ha tehetném, akkor, a jelenlegi realitásokat szemlélve, Lönci -féle Bravo lenne, az, ami alá nem szívesen mennék....de , amíg, egy nyamvadt dízel, mindennapos üzemltetése is, feszegeti az anyagi lehetőségek határait, addig a továbblépés, is, csak, ködbe vesző ábrándozás kategória....
Nem akarom a két teKKnikát összehasonlítani, semmi közük 1máshoz.
Pusztán annyit szerettem volna közölni, hogy per.pill, nálam ez a nyomorszint van jelenleg.
Ugyanis, ha az élményautózásnál, számolgatni kell minden egyes ráköltött forintot, akkor az eléggé szegényes egy élmény, SZVSZ.
Igen ,sajnos, kimond6atlanul elítélendő és sátánian bűnös dolog....az élményautózás, a mindennapokban, javarészt közúton (korlátozás mentes német autobahn oder route66) történne
Vsz. nem az orig állapot megtartása a cél. Mind emellett, le a kalappal, az általános állapota irigylésre méltó, nagyon-nagyon kevés ilyen korú, ennyire karbantartott autót látni már.
A 166on első lengéscsillapítót is cseréltem. Közben lettem figyelmes egy dologra, amihez a kérdés is csatlakozik. A lengéscsillapítóra ráhúzzuk a rugót. Itt már feltűnt, hogy a kappánál gumi van lent is, na itt nincs, fém a fémen. Illetve az egyik rugó némi gumírozott bevonatot tartalmaz. A rugó tetejére ugye egy gumitányért kell rakni, majd arra egy fém házat, majd toronycsapágy, és így kell összehúzatni a felsorolt alkatrészeket.
Fontos ugye a rugó pozíciója, mert ha figyelmetlenül rakjuk össze a két lengéscsillapító eltérő magasságú lehet, ami azt eredményezheti, hogy az autó ferdén állhat, lejthet egyik irányba.
Kappánál a rugó alsó és felső fele egyértelműen pozicionálható, gyerekjáték összerakni. A 166nál alul nem igazán van fix pozíció, gyakorlást, odafigyelést igényel, hova rakod a rugó végét. De ez 1-2mm eltéréssel jól eltalálható. Na felül az érdekesség.
A gumitányérba a rugó vége egyértelmű. Hanem a gumitányér és a ráhúzható fém ház pozíció?
Na a gumitányér egyik felöntésén van egy nyilacska. A fémházon pedig van egy S és egy D jelölés. Mind a két jel egyértelműen a fémház élére is rá van vezetve, ide kell a gumitányéron lévő nyilacskát illeszteni. De ezek szerint a gyár kétféle pozíciót határoz meg. Nekem a D-nél volt mindkettő, mielőtt szétszedtem volna. Úgy is raktam össze. De összerakhattam volna úgy is, hogy az S-nél legyen. Csak az a lényeg mindkét oldali egyforma legyen.
Előfordulhat, hogy az egyik jelölés esetén alacsonyabb a másik esetén pedig magasabb lesz a futómű, illetve a hasmagasság?