Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TudatLan Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89637

Hagyjuk. ( sóhajt --- legyint ---vigyorog )

 

19ért ,ebben a méretben csak sz@rok vannak --- óvatosan, mindenféle rajoskodást kerülve, el lehet kocsikázni a 20 -30 ezerFt / db köppeynekkel,  de semmi sportos közlekedés.

Kb.40e ft és efölött kezdődnek, azátlagos igényeket kielégítő abroncsok.

 

Viszont: volt egy pici élet.... (1ébként halott a Kappa topic) ...ééééééééééés  a 16V turbóról, még, mindíg nem jutott el hozzám , az esszé / tanulmány stb....

 

Közben pedig a télből tavasz lett!

:-D

Előzmény: BmS1 (89636)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89636

Irigyellek.  Tényleg. Még tudsz hinni a csodában :-D

 

Az általad felhozott Achilles gumi kapcsán írtam, hogy a 19e Ft -os guminak milyen költségvonzata van,  Ebben benne van az előállítás költsége, a gyár profitja, a raktározás, a messziről ideszállítás, az itthoni raktározás költsége, az állami sarc, a gumis cég profitja... és ki tudja még mi minden.

Van még költség persze bőven, pl. a fejlesztés jelentős  költsége,  a szavatossági / garanciális teher.... stb.  Ha végig gondolod, az a vége, hogy amit ilyen áron rádragasztanak,  annak a guminak az előállítása költsége lehet, hogy másfél kiló földieper, vagy 1-2 mozijegy árának megfelelő.

 

Ha szerinted tényleg lehet ilyen áron ilyen méretű gumit kapni, vedd ezt, és használd örömmel.

 

A gumikérdés meg tengerikígyó hosszúságú lett  :-D

Előzmény: TudatLan (89635)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89635

Helyesbítenék.....

 

".... az aprópénzért árult gumi (pl. amit éppen feldícsértél) meg biztos, hogy szar.......  ..." 

 

Biztos??????

 

Nagyobb eséllyel, nem tart annyi ideig, nem annyira csendes, előbb úszik fel a vízre (aquaplaningŰ) stb....  tehát, pár %-kal gyengébbek, általában, a mérhető paraméterei, az aprópénzes guminak, mint a prémiumoknak. Kivételek , persze vannak. Jó eséllyel, az olcsóbb, az egyben silányabb is. Kérdés mennyivel silányabb? Ha valaki normál módon 50- 80-130at betartva, csak gurul a kocsujával, akkor nem biztos, hogy kell egyy nagynevű cég, közép vagy alatta lévő szintű gumiját, nagy pénzért megvennie.  Lásd anno a régi szuzuki stift elsőszerelés '' michelin "" gumiját. A stomil gyárból. Sosem kopott el, cserébe, nem is tapadt. De a kalapos szuzukisnak tökéletes volt (fillérb@szás a közúton a mindennapokban)

 

 

BMW-n gyári elsőszerelés a nexen nevű ?gumi?.........

 

Akkor a bajor, elvileg prémium kategóriás autó gyártó cég, biztos, hogy sz@r-t szereltet, az általa gyártott vadonatúj szgk-ra?

 

Saját (régebbi) szgk-ról tapasztalat (AR156)

Pl. debica presto uhp 225/45 r 17, olcsóbb volta ellenére, csendesebb és jobb útfogású volt, mint a kőhíd cég, ugyanilyen méretű és kategóriájú gumija (bridgestone potenza re050 225/45 r 17) . Ugyanazon a kocsin, ugyavval a gk.vezetővel. Mind2 gumi, újonnan lett vásárolva és felszereltetve , 4db.

 

Lehet, hogy a kőhíd gumi tovább bírta volna (magasabb futásteljesítmény - élettartam ), nem koptattam le, egyiket sem kopásjelző alá....

Nem csak ár / érték arányban, hanem vizes úton való kanyargós közlekedés plusz autópályás tempózás ( tartós 150-170 km/h) és innen jópárszor kigyorsítva,amíg a 2.5V6 vagy a 2.4 20V dízel bírta ..... EZ annyit jelent, hogy 20-30-50 km-en át, 200 feletti sebességek, nem egyszer és nem kétszer...

És az olcsóbb , jobb volt.

Marangoni, sokadvonalbeli budget izé.... maga a pirelli is tudott, p zero-ban is silány szériát gyártani....sok ezer gumiköpeny , nullkm-esen már kuka közeli volt.

 

Marangoni=jó vele barangolni.

 

Volt ilyenem, hamar felkeményedő (öregedő), zajos sz@r volt, száraz úton még csak-csak..... de vizen katasztrofa volt.... hamar megszabadultam tőle....

 

DE a te marangonis példádban sem tudjuk a konkrét előéletet, csak azt hogy nálatok már életveszélyes volt, ami persze sajnálatos.

Előzmény: BmS1 (89633)
Adm Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89634

A magasabb sebességindexü gumiban nincs több anyag, a hőtűrése nagyobb, semmivel nem lesz stabilabb.

Előzmény: DonPrego (89626)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89633

Ugye az Achilles volt a kiinduló pont.

 

A drága gumi is tud koki lenni, ezen nincs vita,  de az aprópénzért árult gumi (pl. amit éppen feldícsértél) meg biztos, hogy szar...

 

Hát ennyi.

Előzmény: TudatLan (89631)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89632

Igazából nem értünk hozzá, ehhez zsenge amatőrök vagyunk (én legalábbis)  Egy tényleg szakember lehet, hogy kapásból nyomná a választ, lehet hogy a Laufen 32 éves korára sem repedezik, egyébként viszont akkora szarkupac, hogy bűn újkorában is felszerelni..   :-D

Előzmény: downer (89630)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89631

Igazad is van, meg nem is.....

 

 

"  .... "A jó az drága"   Sajnos így van.  ..."

 

A drága , lehet jó. De csak lehet....  már a nagy név sem jelenti a gondtalan autóhasználatot.

 ---- felső árkategória) , sem kizárólagos  garancia a minőségre.

Van olyan 3 tengelyes billencsről , saját, első kézből tapasztalat, ahol a kib.szottk.rva drága Michelin gumikat (made in france), visszavittem a gumishoz, mert repedeztek széjjel, a 2023 eleji DOt-os , vadonatújonnan vásárolt elvileg prémium kategóriás Michelinek.

Rövid vita után a gumissal, olcsóbb Pirelli-k kerültek fel (null km-es gumik, értelemszerűen)... Török gyártmány.

 

Kétszer akkora km futás után, sincs látható repedezés , sem a futófelületen, sem a gumik oldalán.....

Akkor, most hogy is van ez?

Középkategóriás Pirelli   szemben a high-end agyonsztárolt francia fossal   csúcstermékkel ?????

 

Gumitéma , picit másként.

 

Akkumlátor tálca leszorító 'gumija' .... kettő hónap után.

Kép:

https://ibb.co/FhskqTd
https://ibb.co/MPdWSk6
https://ibb.co/FhX8X1r

A gyári elsőszerelés , 2007 től bírta, idén januárig. 2024ig.

 

17 év  vs. 3 hónap

 

 

 

Előzmény: BmS1 (89622)
downer Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89630

Mindegy, én csak azt mondom, nem megbízható már egyik gyártmány sem. Láttam már képeken mindenfélét ezzel a problémával. Amúgy sötét, száraz helyen van tárolva. Egy helyiségben a Laufennel, ami vele egyidős, annak viszont semmi ilyen problémája nincs. 

Előzmény: BmS1 (89629)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89629

A gumiabroncs (is) sokkal bonyolultabb szerkezet,  mint amit a kívülálló (én például, de vsz te is) tisztán átlát. (Elvileg "több mint 200 elemből álló szerkezet")

Ami azért valószínű: a mikrorepedések nem befolyásolják a biztonságot, a kaucsuk rugalmassága csökken, lehet az ok tárolási hiba is.

Előzmény: downer (89627)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89628

 Ebben még volt kaucsuk

 

 

OK. És, ez elég a boldogsághoz? LEGFELJEBB 10 év, ameddig nem jelent nagyobb kockázatot a gumi öregedése, eléggé egybehangzó hozzáértő vélemények szerint.

Előzmény: probody (89625)
downer Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89627

Az öcsémnek cseréltük át a kerekeit múlt héten, neki 2021-es Nokian nyári van. Ugyanez, hosszában is keresztben is a mintaárokban repedések.
Szóval úgy van ez, hogy az ember kiköhögi a "prémiumra" a nagy lóvét, aztán egy-két szezonra jó is lesz.
Nem azt mondom, hogy a közép vagy alsó kategóriágan nincs ilyen, csak ugye inkább megbocsátható. 
Egy szar szemét az egész iparág (ez is), kár itt illúziókat kergetni.

Előzmény: probody (89625)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89626

Szerintem stabilitásnál lesz értelme a plusz beépített anyagnak. Most H-s gumik vannak fent, majd beszámolok hogy éreztem e különbséget vészmanővernél 

Előzmény: BmS1 (89624)
probody Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89625

Most akartam szereltetni offos autóra a nyári Bridgestone-okat. A futófelület körbe van repedve, 2020-as a gumi.

 

Alufelnikkel kaptam Michelin pilot sportokat. DOT 2504 tehát 20éves. Sehol, semmilyen repedés!!! Ebben még volt kaucsuk

BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89624

Igen, már vannak jó négyévszakos gumik, én is gondolkoztam rajta.

 

Sebességindex: na, ezt egyáltalán nem értem.

Már a V indexű gumik is 240-ig használhatók, még a tökösebb Avensiseket is bőven kiszolgálja.

A W indexűek 270-ig tolhatóak, nemigen értem, a Toyota milyen meggondolásból jelöli ezt (szvsz teljesen fölöslegesen) meg.

 

Jól fogalmazol: A vállalható 4s gumik (Goodyear, Michelin) darabja 45 - nél kezdődnek.

Előzmény: DonPrego (89623)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89623

A vállalható 4s gumik (Goodyear, Michelin) darabja 45 - nél kezdődnek. Sajnos én méretemben nincs, vagyis vita tárgya, így lett Uniroyal RainExpert 5.

Nem tudom kivitáztuk e már: T27 Avensis könyvében V és W sebességindexek szerepelnek a gumiknál, a maximális sebességek motor függvényében 195-220kmh között vannak.

Előzmény: BmS1 (89622)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89622

 

Urak

 

 

mondjon bárki bármit, 19e Ft-ért nem lehet egy ilyen méretű gumit adni. Ebben benne van az előállítás költsége, a gyár profitja, a raktározás, a messziről ideszállítás, az itthoni raktározás költsége, az állami sarc, a gumis cég profitja... és ki tudja még mi minden. Aki dícséri, járjon vele örömmel, nekem (ügyfél kocsiján) egy ócsó Marangoni garnitúra okozott életveszélyes helyzetet. Gumival, féken nagyon nem érdemes skótoskodni, szvsz.

 

"A jó az drága"   Sajnos így van.

TudatLan Creative Commons License 2024.04.07 0 0 89621

jo reggelt

 

achilles egyáltalán nem nóném gumi , középkategória//budget megoldás

elvileg indonéz, de gyártják pl.usa-ban is , tesztek sem szidják különösebben

 

nekem régebben volt gt radial champiro gumi, először mindenki elnézően mosolygott (külföldröl hoztam a kocsit, amire ez volt szerelve) .... aztán, amikor használni is kezdtem , ezt a szintén indonéz eredetű gumit, lett a meglepetés (a többieknek) ..... nagyon jól tapadt esőben és csendes volt ,a mi szerintem szintén lényeges egy guminál (zajkomfort hiánya megöli az utazás élményét plusz fárasztó és ezért baleset  veszélyt is növeli)

 

minő meglepetés, indonéz szigeteken található gumifa ..... kaucsuk kinyerhető belőle.....

 

.... kár, hogy amiótaa minden hüje tapiképernyőt meg nagy csillogós felnit akar a guruló multimédiás kanapéjára (=modern szgk/suv/1éb sz@rok) .... és persze óóóóóóóóóóóócsóóóóóón akarja a divatcikk kiegészítőt (gumiköpeny) ... nos azóta a gumi ipar inkább eladja az űrkutatásnak plusz hadiiparnak a kaucsuk nevű dolgot.... a járműipar pedig kénytelen darált drótkötélből és mart aszfaltból előállított valamikkel beérni.... gumiabroncs helyett....

Előzmény: DonPrego (89620)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.06 0 0 89620

A mai nap felfedezése: miközben pakolgattam a kocsihoz kapott, nyárinak használt gumikat, felfedeztem a hópihe meg a napocska emblémákat is. Szóval üljön le mindenki aki áll: 2 éven keresztül
2017-es, Noname (Achilles Ecotech), NÉGYÉVSZAKOS gumikkal közlekedtem 130-150kmh-val, ön és közveszélyt okozva!!!!!!!!!!!!!!!!!négynégy4BrüsszelSorosGyurcsány
De mivel még nem jöttek meg az új nyáriak, holnap rakom őket vissza a kocsira
U.I.: Eddig nem ez volt az Achilles pontja a kocsinak...😀

BmS1 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 89619

Nálad a hibrid mondeó az élményautó.

 

Hát nem. Élményautó? Semmiképp sem az, nem arra találták ki, senki nem mondja róla.. Viszont: kényelmes, biztonságos, baromi takarékos, igényes (csak a Vignale) belterű, jól felszerelt. Jól szól a zene :-D  Kellemesen masszíroz az ülés :-DD

 

 

Nálam, mondjuk ez lenne az: https://www.automotor.hu/tuning/mernoki-turmix-456753/

 

 

Nem baj.  Majd kiöregszel te is belőle  :-DDDD

 

Előzmény: Sütemények Réme (89618)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.04.06 0 0 89618

Rosszul tetted, hogy kihagytad a fogadást, biztos nyertes lettél volna :-)

 

Próbáltam rá, utalni, miszerint, úriember, biztosra nem fogad....  Jelen esetben és értelmezésben, kivételesen, saját magamra utaltam evvel, még ,ha, egyébként,  általában, túlzás is, az úriember definició....  :-DDD

 

Nagyjából és egészében, kizártnak tartom, hogy visszaülj , egy antik technikába (költségek,zajkomfort , családi körülmények, fenntarthatóság bla bla bla ).  Nyilvánvalónak tűnik, számomra, hogy te előrefelé haladsz (az idősíkon).... velem ellentétben, aki megrekedt a '90-es évek elején - közepén.

 

 

Antik dízel versus modern hybrid esete ----->  nem jókedvemben ülök benne, elhiheted.  Rákényszerültem.

Ha tehetném, akkor, a jelenlegi realitásokat szemlélve, Lönci -féle Bravo lenne, az, ami alá nem szívesen mennék....de , amíg, egy nyamvadt dízel, mindennapos üzemltetése is, feszegeti az anyagi lehetőségek határait, addig a továbblépés, is, csak, ködbe vesző ábrándozás kategória....

 

Nem akarom a két teKKnikát összehasonlítani, semmi közük 1máshoz.

Pusztán annyit szerettem volna közölni, hogy per.pill, nálam ez a nyomorszint van jelenleg.

 

Ugyanis, ha az élményautózásnál, számolgatni kell minden egyes ráköltött forintot, akkor az eléggé szegényes egy élmény, SZVSZ.

Nálad a hibrid mondeó az élményautó. Nálam, mondjuk ez lenne az: https://www.automotor.hu/tuning/mernoki-turmix-456753/

 

Igen ,sajnos, kimond6atlanul elítélendő és sátánian bűnös dolog....az élményautózás, a mindennapokban, javarészt közúton (korlátozás mentes német autobahn oder route66) történne

...

 

:-D

 

Előzmény: BmS1 (89605)
sooty Creative Commons License 2024.04.05 0 0 89617

Ma beigazolódott. Valóban jobb és bal oldalt különbözően kell összerakni. S és D valóban a bal és jobb oldalt jelenti. 

Köszönöm mindenkinek a tippet/trükköt!

Előzmény: sooty (89611)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 89616

, cirkuszigazgató?

 

Legközelebb megkérdezem:-D

 

Vsz. nem az orig állapot megtartása a cél. Mind emellett, le a kalappal, az általános állapota irigylésre méltó, nagyon-nagyon kevés ilyen korú, ennyire karbantartott autót látni már.

Előzmény: rfc (89615)
rfc Creative Commons License 2024.04.03 0 0 89615

Uramjézus, mik ezek a gumik, felnik, tízcentis krómküszöb meg a felragasztott króm az ajtó élén? Mivel foglalkozik ez az ember, cirkuszigazgató?

Előzmény: BmS1 (89608)
downer Creative Commons License 2024.04.03 0 0 89614

Jaja.

Előzmény: DonPrego (89612)
downer Creative Commons License 2024.04.03 0 0 89613

Szerintem igen. 

Előzmény: sooty (89611)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.03 0 0 89612

Destro, Sinistro? 

Előzmény: downer (89610)
sooty Creative Commons License 2024.04.02 0 0 89611

Ha igy van, akkor az egyiket oldalit igy, a másik oldalit meg ugy kéne összerakni? 

Előzmény: downer (89610)
downer Creative Commons License 2024.04.02 0 0 89610

Szerintem az olaszoknál az S és D jelölés mindig a bal és a jobb oldalt jelenti.

Előzmény: sooty (89609)
sooty Creative Commons License 2024.04.02 0 0 89609

Akkor kicsit nézzünk műszaki dolgokat is. 

A 166on első lengéscsillapítót is cseréltem. Közben lettem figyelmes egy dologra, amihez a kérdés is csatlakozik. A lengéscsillapítóra ráhúzzuk a rugót. Itt már feltűnt, hogy a kappánál gumi van lent is, na itt nincs, fém a fémen. Illetve az egyik rugó némi gumírozott bevonatot tartalmaz. A rugó tetejére ugye egy gumitányért kell rakni, majd arra egy fém házat, majd toronycsapágy, és így kell összehúzatni a felsorolt alkatrészeket. 

Fontos ugye a rugó pozíciója, mert ha figyelmetlenül rakjuk össze a két lengéscsillapító eltérő magasságú lehet, ami azt eredményezheti, hogy az autó ferdén állhat, lejthet egyik irányba. 

Kappánál a rugó alsó és felső fele egyértelműen pozicionálható, gyerekjáték összerakni. A 166nál alul nem igazán van fix pozíció, gyakorlást, odafigyelést igényel, hova rakod a rugó végét. De ez 1-2mm eltéréssel jól eltalálható. Na felül az érdekesség. 

A gumitányérba a rugó vége egyértelmű. Hanem a gumitányér és a ráhúzható fém ház pozíció?

Na a gumitányér egyik felöntésén van egy nyilacska. A fémházon pedig van egy S és egy D jelölés. Mind a két jel egyértelműen a fémház élére is rá van vezetve, ide kell a gumitányéron lévő nyilacskát illeszteni. De ezek szerint a gyár kétféle pozíciót határoz meg. Nekem a D-nél volt mindkettő, mielőtt szétszedtem volna. Úgy is raktam össze. De összerakhattam volna úgy is, hogy az S-nél legyen. Csak az a lényeg mindkét oldali egyforma legyen. 

Előfordulhat, hogy az egyik jelölés esetén alacsonyabb a másik esetén pedig magasabb lesz a futómű, illetve a hasmagasság?

BmS1 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 89608

A '80-as évek német autói közül a MB 107-es jött be legjobban. OK, gyártott a MB talán jobb autót is, mégis.

Jópár darabot javítottunk. Ez is egy szép példány :-)

 

 

Már ezek is kikopnak az utakról, egyre inkább csak  gyüjtői példányok maradnak még.

 

 

Előzmény: MyKappa (89606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!