Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Hát már hogyis ne emlékeznénk 15 évre visszamenően? :-DD
2008 és 2011 között biztosan egyrégi topic társunké volt. (Lehet, hogy tovább is) Tibi, "Kunyhó". A bal első lámpa jobb felső harmadán egyszer láttam egy szép Thyatira Batis (rózsafoltos pihésszövő) lepkét, ami elég ritka errefelé, a bal szárnyán volt egy kb. 2,65 mm-es sérülés :-DDDDD
Most direkt ránéztem a műszaki adatokra, 14:1 kompresszióviszony? Elég öngyilkosnak tűnik így egy szívómotor...tudom-tudom, euro normák...mert teljesítményben az +10 LE és +20 Nm mondjuk egy 20-25 évvel korábbi 2 literes motorhoz képest, az nem sok minden.
A 3,0 V6 Kappa -főleg a maga idejében- nem volt egy erőtlen darab, de kellemes utazó limuzin volt, a nyugodtabb figurákat szólította meg, sohasem csábított a keménykedésre. A nem sokkal nagyobb teljesítményű 5.20VT-m már inkább.
Más. A Papád CX5-e ezzel a motorral nem lomha kicsit? Van tömege, van rendesen légellenállása, meg az összkerék.
Apám 2018-ban úgy döntött, hogy itt az ideje a 2004-ben újonnan vásárolt Mazda 6 kombiját egy új autóra - miután kint ragadt vele egyszer Bolognában elektronikai hiba miatt. "Kampányoltam" én magam is mindenféle autó mellett akkor, de az akkori 60+-os kora mellett egy ismerőse Suzuki SX4-esébe beleszeretve végül ő is egy 1.4T (még a hibridek előtt) Suzuki SX4-est vásárolt a jobbik felszereltséggel 4,5 millióért. Az elmúlt 6 évben az év 350 napján a garázsban pihent, így most 46e km van benne - csak nyaralni, kirándulni járt vele és persze csak márkaszervízbe hordta.
Mindenféle előzmény nélkül egyszer csak jött nála egy "titkos/érthetetlen" kapuzárási pánik és lecserélte egy kevésbé szürke autóra (összkerekes mazda-bordó szívó benzines 2.0 manuál CX-5) szintén 2018-ból, szintén nyugdíjas első tulajtól bőr kivételével full extrásan, vezetett szervízkönyvvel 8,5 millióért 36e km-el).
A vicc az, hogy a piaci árak alapján a suzukija kb 5,5 milliót ér jelenleg, a vele egykorú CX-5 viszont annó közel 12,5M-ért volt vásárolva - tehát amíg a Suzuki nyert 1 milliót, addig ugyanaddig a mazda veszített 3,5 milliót.
Azért valljuk be: nem sok olyan autó van a Ferrari F40-en kívül, amit megvesz az ember, használja hat évig és egy millióval többet ért :) ...Persze másik oldalról elemezve szerintem az új autó árak szálltak inkább el irreálisan magasra.
Sajnálom :/ .. De amúgy kíváncsi lennék, hogy mi a nyűgje, mert a mai felhozatalhoz képest nem tűnik gáznak. És a V6 azért csak V6 - ilyen motor már nem lesz többet a mai világban. Pl a Vályi Pista évek óta rá volt cuppanva a Kappákra. Oké - a 2.0 öthengeres, de ha élményautónak vette, akkor ez legalább megy is a turbosok mellett (mondjuk 5.20VT-t már nem látok egy ideje fent, nyilván az lenne a legvigyorgósabb)
Én próbálkozom ezzel a festéses dologgal. Mivel ugye az összes autóm lakk hibás, ezért ha mindet el szeretném vinni fényezőhöz akkor ugye a jóisten pénze sem lenne elég. Meg ugye az összes fényező egy rabló banda!
Szóval acélszerkezetek festése egészen jól megy. Van egy 12méter x 5méter x5méter magas terem amiben a különböző acélszerkezeteket festem ipari festékkel. Ez azért jó, mert drága, gyárilag narancsos és egy jó pisztollyal fújva a magam fajta amatőr is tud rész sikereket elérni.
A teherautó alvázak nagyon jól mennek már. Homokszórás után festés. Meg 1-2 terepjáró alját is megfújtam már homokkal utána pedig alváz és üregvédelem. Ez sem volt rossz! Aztán egy pajero-t kellett Raptor festékkel fújni, ez is jó lett. Aztán elvállaltam egy t5-ös transportert alváz+fülke fújás. Még mindig ipari festékkel, viszont a végeredményt felpolíroztattam (ez is egy szakma). Na ez már annyira jó lett, hogy azt mondtam, ha a kappáimat így meg tudom fújni akkor én megvagyok. De folyamatos a próbálkozás az autóipari festékkel is. Most épp egy ford galaxy bal hátulját fújtam meg. Ma lesz felpolírozva, még jó is lehet.
Szóval az eddigi tapasztalat, hogy nem is biztos, hogy a fényezők rablók. Egy már kész autót úgy megfújni, hogy az patika legyen, hogy sehol ne fújj össze se matricát, se bowdent, se semmit, az óriási előkészületet, tapasztalatot, rutint és időt igényel. És főleg időt. Ami ugye pénz, sok pénz. Arról még nem is beszéltünk, hogy fújás előtt a hiba kijavítása után milyen előkészületek kellenek, hogy végre a fújás megtörténhessen. Pl a galaxy hátulját kb 1 óra alatt fújtuk meg lakkozással együtt. De előtte 2 napig simogattuk. És most látom, hogy ráfért volna még egy kis simizés!
Szóval egy avatott szem pillanatok alatt kiszúrja, ha valami volt már fényezve, javítva. Vérprofinak kell ahhoz lennie egy fényezőnek aki nem hagy maga után árulkodó jeleket.
De egyébként miért is baj, ha egy használati cikken (autó) néha elvégeznek egy-egy építő jellegű felújítást, javítást?
Ez a rétegvastagság mérős sztori a kedvencem. Hát fújva volt, biztos rommá volt törve. Vagy hát az első szélvédő már nem gyári, biztos összetört autó volt. Persze, van benne 2-3-400ezer km, kapott az élete során pár kavicsot, az út porától jól összekarcolódott, és végül ki lett cseréltetve.
De manapság ez is baj.
A másik a vélemény nyilvánítás és a hangnem. Nem egy véleményen kell lennünk, hanem egy szinten. Ha ez megvan akkor nyugodtan mehet a vita! A vita pedig nem veszekedés.
És, ez nem egy facebook csoport, amihez minden fotelhuszár aki a google egyetemen végzett hozzászólhat! Ennek a forumnak itt már lassan történelme van!
Természetesen akinek nem inge nem veszi magára, de akinek inge, az vegye magára és gondolkodjon rajta.
Az a fotó ami nem tudom hogy ki által vagy hogy miért került ide(mivel ez egy Kappa forum) ugyanaz az állapot volt mint a mai amit én készítettem... de különösebb jelentősége nincs mert nincs senki felé elszámolni valóm csupán szóvá tettem, hogy valótlan a feltételezés. Aki szimpatizál az öreg autókkal vagy netán a típussal annak szívesen megmutatom és itt pont le is zártam.
Mentségemre szolgáljon, hogy megnéztem jónéhány olasz autó motorterét, amely fotók különböző eszközökkel, különböző fényviszonyok mellett készültek.
Orig gyári állapotúak közül egyetlen egyet sem találtam, ahol "véletlenül" a kocsi színével megegyező elszíneződést lehet találni bowdenen, cimkén, rászegecselt kis alutáblán.
Józan érvekre vevő a topic, de ha lehet, ne nézzük már egymást vállon felül gyengének :-D
Üdv. Nem mai történet. Gyönyörű állapot, nincs mese :-)
nem is értem h milyen fújás nyom nincs letakarítva ...
Te nyilván pontosan ismered, biztosan igazad van. Hogy én nagyobb összeget nem mertem volna tenni az echte, szűz, gyári állapotra, azt bejelöltem.
Ha a fénykép nem vezet meg, akkor úgy tűnik, hogy a hűtő bal alsó sarkánál lévő cimke kapott egy kis festéket. Ugyanígy a másik nyíl amire mutat, a felszegecselt kis alulemez. De a sárga keretű bowden szakasz is valahogy beszíneződött.
A fotón gyönyörű az állapot, le a kalappal, de szerintem a gyárból nem így jött ki. Persze tévedhetek :-)
Üdv, Google képek nézegetése közben dobta fel a 33-ast ebben a fórumban:)
Jót mosolyogtam a komenteken nem is akartam hozzá szólni de aztán csak nem bírtam ki ...
Az autó nem felújított se nem javított ..bármilyen hihetetlen de így maradt meg, nincs összefújkálva sem nem is értem h milyen fújás nyom nincs letakarítva ...
Azok a fotók amiket számomra ismeretlenül valaki feltöltött 29 ezer km-nél készültek :) ...
Ráadásul alapvető szempont a forgórész minél kisebb tömege, a méretek már-már valószínűtlenül karcsúak. Ha a vékonyka tengely deformálódik ("üt") akkor el fog törni. Mérni meg csak szétszerelt állapotban lehet, ilyenkor szakszerűen visszaszerelni műhely szinten nem lehet.
a 200-300 ezret forgó turbó sikló csapágya mindkét oldalon olajfilmen fut. Radiális irányban jelentős a "lógása". A csapágy ford.száma nagyjából fele a tengely fordulatszámának.