Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 69
12
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 68
11
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 62
Öt.
ketszerketto Creative Commons License 2010.04.28 0 0 57


MMMMMMMMMMMMMMm
lazarov Creative Commons License 2010.02.24 0 0 53
lazarov Creative Commons License 2010.02.24 0 0 52
lazarov Creative Commons License 2010.02.23 0 0 51
lazarov Creative Commons License 2010.02.23 0 0 50
Sanon40D Creative Commons License 2009.11.22 0 0 49
Előzmény: Sanon40D (48)
Sanon40D Creative Commons License 2009.11.22 0 0 48
Prendergast Creative Commons License 2009.11.20 0 0 47
proba

proba
m.musashi Creative Commons License 2009.10.31 0 0 46
_____________________$$$$$$$$$$$$$$$$$____________ _________
_________________$$$$$_______________$$$$$________ _________
_______________$$$_______________________$$$______ _________
_____________$$$___________________________$$$____ _________
____________$$_______________________________$$___ _________
___________$$_________________________________$$__ _________
____________$$_______________________________$$___ _________
__________$$__$_____________________________$__$$_ _________
__________$__$$_____________________________$$__$_ _________
__________$__$$_____________________________$$__$_ _________
__________$$__$$___________________________$$__$$_ _________
___________$__$$___________________________$$__$__ _________
___________$$__$___$$$$$$$_______$$$$$$$___$__$$__ _________
___________$$$$__$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$_$$$$$__ _________
_____________$$$_$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$_$$$____ _________
____$$________$___$$$$$$$$_______$$$$$$$$$__$_____ ___$$____
___$$_$$_____$$____$$$$$$___$_$___$$$$$$$___$$____ _$$_$$___
__$$___$$____$$_____$$$$___$$$$$____$$$_____$_____ $$___$$__
_$$_____$$$$__$$__________$$$_$$$___________$__$$$ $____$$__
$$_________$$$$$$$$_______$$$_$$$________$$$$$$$__ ______$$_
$$$$$$$$______$$$$$$$$____$$$_$$$____$$$$$$_______ _$$$$$$$_
__$$$$$$$$$______$$$$$_____________$$$$$_____$$$$$ $_$$$____
__________$$$$$$__$$$_$$___________$$_$$$__$$$$$__ _________
_______________$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$_____ _________
__________________$$__$_$_$__$_$__$_$__$$_________ _________
________________$$$$__$_$_$__$_$__$_$__$$$$$______ _________
____________$$$$$_$$___$$$$$$$$$$$$$___$$_$$$$$___ _________
____$$$$$$$$$$_____$$_________________$$______$$$$ $$$$$____
___$$___________$$$$$$$_____________$$$$$$$_______ ____$$___
____$$$_____$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$$____ __$$$____
______$$___$$$___________$$$$$$$$$____________$$__ _$$______
_______$__$$___________________________________$$_ _$$______
________$$$______________________________________$ $$_______

Hetesi György Creative Commons License 2009.02.08 0 0 45
x
Indián Creative Commons License 2009.02.02 0 0 44

    1998. évi LXVI. törvény
    az egészségügyi hozzájárulásról


    Az egészségügyi szolgáltatásokra szolidaritási elv alapján jogosultak ellátásai pénzügyi fedezetének biztosítása és az arányos közteherviselés elvének érvényesítése érdekében az Országgyűlés a következő törvényt alkotja:

    1. § (1) A külön törvényben meghatározott egészségügyi szolgáltatások finanszírozásához szükséges források kiegészítése érdekében az e törvényben meghatározott egészségügyi hozzájárulást kell fizetni.

    (2) Az egészségügyi hozzájárulás százalékosan és tételesen meghatározott, adó jellegű fizetési kötelezettség.

    A százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás

    2. § Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás-fizetési kötelezettség terheli az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) szerinti munkáltatót, kifizetőt (a továbbiakban együtt: kifizető) a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Tbj.) szerinti belföldi magánszemélynek juttatott, a 3. § (1) bekezdésében, a belföldi magánszemélyt az általa megszerzett, a 3. § (3) bekezdésében meghatározott jövedelem után.

    3. § (1) A kifizető 11 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizet az adóévben juttatott (megszerzett), a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényben (a továbbiakban: Szja tv.) meghatározott, az alábbiakban felsorolt jövedelmek után:

    a) az összevont adóalapba tartozó jövedelemnél - ide nem értve az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 51/C. §-ában meghatározott szolgáltatást és az ingatlan bérbeadásából származó jövedelmet - az adóelőleg megállapításánál figyelembe vett összeg,

    b) a külön adózó jövedelmek közül:

    ba) a természetbeni juttatások adóalapként meghatározott értéke, azonban az Szja. tv. 69. §-a (7) bekezdésének rendelkezései szerint számított összeg után az egészségügyi hozzájárulást nem kell megfizetni,

    bb) a kamatkedvezményből származó jövedelem,

    bc) az egyösszegű járadékmegváltások,

    bd) a kisösszegű kifizetések, ha a természetes személy a társadalombiztosítási szabályok szerint nem biztosított, vagy a külön törvény szerint nem minősül alkalmi munkavállalónak.

    (2) Ha az (1) bekezdésben meghatározott jövedelem nem kifizetőtől származik, a kifizetőt terhelő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást a jövedelmet szerző magánszemély köteles megfizetni. Ha a jövedelem juttatása nem pénzben történik, a százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást a kifizetőnek akkor is meg kell fizetnie.

    (3) A magánszemély az adóévben megszerzett, bevallási kötelezettség alá tartozó

    a) vállalkozásból kivont jövedelem [Szja tv. 68. §],

    b) értékpapír-kölcsönzésből származó jövedelem [Szja tv. 65/A. §],

    c) 25 százalékos adóterhet viselő osztalék [Szja tv. 66. §], vállalkozói osztalékalap [Szja tv. 49/C. §],

    d) árfolyamnyereségből származó jövedelem [Szja tv. 67. §],

    e) ingatlan bérbeadásából [Szja tv. 16. § (1) bekezdés és 74. §] származó egymillió forintot meghaladó jövedelem esetén a teljes összeg

    után 14 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizet mindaddig, amíg a biztosítási jogviszonyában a Tbj. 19. § (1) bekezdése és az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény 9. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségbiztosítási járulék, a Tbj. 36-37. §-a és 39. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségügyi szolgáltatási járulék (a továbbiakban együtt: egészségbiztosítási járulék), valamint az a)-e) pontban meghatározott jövedelmek után megfizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás együttes összege a tárgyévben el nem éri a négyszázötvenezer forintot (a továbbiakban: hozzájárulás-fizetési felső határ).

    (4)

    (5) Mentes a százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás fizetése alól az a jövedelem, természetbeni juttatás, adóköteles béren kívüli juttatás és járulék alapjául szolgáló azon összeg, amely után a fennálló biztosítási jogviszonyra tekintettel járulékfizetési kötelezettség - ideértve az egészségügyi szolgáltatási járulékot is - keletkezik, valamint az a jövedelem, amely után az adót nem kell megállapítani és/vagy megfizetni. Mentes továbbá az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem, ha a lakásbérleti jogviszony tárgyát képező lakás a bérbeadó állandó lakóhelye, kivéve, ha a bérbeadó a lakást saját vállalkozása vagy vele együtt élő közeli hozzátartozója (élettársa) vállalkozása részére adja bérbe.

    4. § (1) A százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás-fizetési kötelezettség a 3. § (1) és (3) bekezdéstől eltérően a (2) bekezdés szerint a kifizetőt, a (3)-(4) bekezdés szerint a magánszemélyt terheli.

    (2) Az Szja 70. §-a szerinti természetbeni juttatás esetén a fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás a fizetendő cégautó adó 25 százaléka.

    (3) Az átalányadózást választó mezőgazdasági kistermelő által fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás az átalányadó (átalányadó-előleg) 25 százaléka. A tételes költségelszámolást választó, egyszerűsített bevallási nyilatkozatot benyújtó őstermelő által fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás a bevétel 5 százalékának a 15 százaléka.

    (4) A fizető-vendéglátó tevékenységet folytató magánszemély által fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás a tételes átalányadó 20 százaléka, ha e tevékenység alapján a magánszemély nem minősül a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény szerinti egyéni vállalkozónak.

    (5) Ha a kifizetés a magánszemély önálló tevékenységére tekintettel vagy költségtérítés címén történik, és a magánszemély bármely bevételéből az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség meghaladja az adóbevallásban elszámolt igazolt költséget, akkor az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség és az adóbevallásban elszámolt igazolt költség különbözete után a magánszemély köteles az (1) bekezdésben meghatározott százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás megfizetésére. Nem kell alkalmazni ezt a rendelkezést akkor, ha a költségkülönbözet nem haladja meg az adóelőleg(ek) megállapításánál figyelembe vett költség 5 százalékát.[1]

    1997. évi LXXX. törvény
    a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről

    Járulékalapot nem képező jövedelem


    21. § Nem képezi a társadalombiztosítási járulék, a nyugdíjjárulék (tagdíj) és az egészségbiztosítási járulék alapját:

    a) a foglalkoztató által megállapított és folyósított társadalombiztosítási ellátás, valamint a szociális ellátásnak nem a foglalkoztatót terhelő összege,

    b) az Szja tv. 7. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerinti foglalkoztató által az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárba, foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézménybe a tag javára havonta fizetett tagdíjnak, illetve hozzájárulásnak az a része, amelyet az Szja tv. 7. § (1) bekezdésének k) pontja értelmében a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni [havonta fizetett tagdíjnak minősül az Szja tv. 7. §-a (2) bekezdésének c) pontja szerint tagdíjként jóváírt összeg is],

    c) a jövedelmet pótló kártérítés (keresetpótló járadék),

    d) a szerzői jogi védelem, találmányi szabadalmi oltalom, védjegyoltalom, földrajzi árujelzők oltalma, mintaoltalom alatt álló mű, alkotás, valamint az újítás hasznosítására irányuló felhasználási, hasznosítási, használati szerződés alapján a vagyoni jog (védelem alatt álló jog, oltalmi jog) felhasználásának ellenértékeként kifizetett díj,[2]

    e) a késedelmes teljesítéshez kapcsolódó kamat.

    1995. évi CXVII. törvény
    a személyi jövedelemadóról


    14. § (1) A munkáltatói adómegállapításra nyilatkozatot adó magánszemély adóját - az e §-ban foglalt feltételek fennállása esetén - az adózás rendjéről szóló törvény szerint a munkáltató (az adó elszámolását vállaló munkáltató) állapítja meg és számolja el. E § alkalmazásában az adó elszámolását vállaló munkáltató a társas vállalkozás, a polgári jogi társaság is, amellyel a munkáltatói adómegállapítást kérő nyilatkozattétel napján a magánszemély tagi jogviszonyban áll, feltéve, hogy e napon nem áll más kifizetővel munkaviszonyban, és tagi jogviszonya alapján a társas vállalkozásnál, illetve a polgári jogi társaságnál díj ellenében személyes közreműködésre vagy mellékszolgáltatás teljesítésére köteles.

    16. § (1) Önálló tevékenység minden olyan tevékenység, amelynek eredményeként a magánszemély bevételhez jut, és amely e törvény szerint nem tartozik a nem önálló tevékenység körébe. Ide tartozik különösen az egyéni vállalkozó, a mezőgazdasági őstermelő, a bérbeadó, a választott könyvvizsgáló tevékenysége, a gazdasági társaság magánszemély tagja által külön szerződés szerint teljesített mellékszolgáltatás, ez utóbbinál feltéve, hogy a tagnak a bevétele érdekében felmerült költségét a társaság a költségei között nem számolja el.

    (2) Az önálló tevékenységből származó bevételből - kivéve, ha törvény másként rendelkezik - a 17-23. § rendelkezéseinek figyelembevételével számított rész a jövedelem.

    18. § (1) Az önálló tevékenység bevételével szemben a jövedelem megállapításához elszámolható

    a) az e törvényben meghatározott kivételekkel, legfeljebb az adott tevékenység bevételének mértékéig az e tevékenység folytatása érdekében az adóévben ténylegesen felmerült és igazolt - a 3. számú melléklet rendelkezései szerint elismert - költség (tételes költségelszámolás), vagy

    b) az önálló tevékenység bevételének 10 százaléka (10 százalék költséghányad).

    (2) A 10 százalék költséghányad alkalmazása esetén a magánszemély az adott adóévben önálló tevékenységből származó bevételeinek egyikére sem, valamint az önálló tevékenységre tekintettel kapott költségtérítésre sem alkalmazhatja a tételes költségelszámolást.

    (3) A 10 százalék költséghányad alkalmazása esetén a korábban és a 10 százalék költséghányad alkalmazásának időszakában beszerzett tárgyi eszközök beszerzési, előállítási értékének erre az időszakra jutó értékcsökkenési leírását a 11. számú melléklet rendelkezései szerint elszámoltnak kell tekinteni. A 10 százalék költséghányad alkalmazását megelőző évekből fennmaradt összes elhatárolt veszteségből a 10 százalék költséghányad alkalmazásának időszakában minden évben 20-20 százalékot elszámoltnak kell tekinteni.

    2006. évi IV. törvény
    a gazdasági társaságokról


    119. § (1) A társaság tagjai törzsbetétjük szolgáltatásán kívül egyéb vagyoni értékű szolgáltatás (a továbbiakban: mellékszolgáltatás) teljesítésére is kötelezettséget vállalhatnak. A tagok által - nem választott tisztségviselőként - végzett személyes munkavégzés is mellékszolgáltatásnak minősülhet, ha nem munkaviszonyon vagy polgári jogi jogviszonyon alapul. A mellékszolgáltatás teljesítésének feltételeit a társasági szerződésben kell szabályozni.

    (2) A mellékszolgáltatásért a tagot külön díjazás illetheti meg.

    (3) Az üzletrész átruházása a mellékszolgáltatási kötelezettséget megszünteti, kivéve, ha azt az üzletrész megszerzője a társaság hozzájárulásával átvállalja.


Magyarázat


[1] EHO mentesség

EHO tv. „4. § (5) Ha a kifizetés a magánszemély önálló tevékenységére tekintettel vagy költségtérítés címén történik, és a magánszemély bármely bevételéből az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség meghaladja az adóbevallásban elszámolt igazolt költséget, akkor az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség és az adóbevallásban elszámolt igazolt költség különbözete után a magánszemély köteles az (1) bekezdésben meghatározott százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás megfizetésére. Nem kell alkalmazni ezt a rendelkezést akkor, ha a költségkülönbözet nem haladja meg az adóelőleg(ek) megállapításánál figyelembe vett költség 5 százalékát.

Ha az adózó a 10%-os költségátalány elszámolást választja – SZJA tv. 18. § (1) b) –, abban az esetben fogalmilag kizárt, hogy a nyilatkozat szerinti, és az adóbevallásban elszámolt költségek között különbség legyen, így nem kell alkalmazni a rendelkezést.

[2] TB-járulék mentesség

TB tv. „21. Nem képezi a társadalombiztosítási járulék, a nyugdíjjárulék (tagdíj) és az egészségbiztosítási járulék alapját:
[...]
d) a szerzői jogi védelem, találmányi szabadalmi oltalom, védjegyoltalom, földrajzi árujelzők oltalma, mintaoltalom alatt álló mű, alkotás, valamint az újítás hasznosítására irányuló felhasználási, hasznosítási, használati szerződés alapján a vagyoni jog (védelem alatt álló jog, oltalmi jog) felhasználásának ellenértékeként kifizetett díj

Mivel a mellékszolgáltatási szerződés szerzői jogvédelem alatt álló mű hasznosítására irányul, így az ezért kapott díjazás nem képez járulékköteles jövedelmet.
Indián Creative Commons License 2009.02.02 0 0 43
1. bek

Középre


2. bek
Előzmény: Indián (42)
Indián Creative Commons License 2009.02.02 0 0 42
1. bek

Középre

2. bek
Előzmény: Indián (41)
Indián Creative Commons License 2009.02.02 0 0 41
1. bek

Középre


2. bek
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.30 0 0 40
1¹
blogger Creative Commons License 2009.01.29 0 0 39
italic
Indián Creative Commons License 2009.01.26 0 0 38
Májdír Kartácsak, meg vaok lepődve, hogy nem ordít sem a ménsztrím médija, sem a kormánypropaganda arról, hogy eltörölték a 35%-os osztalékadót... Mennéztem Gugli barátommal, és jóformán csaxaklapok, illen-ollan szakmai fórumokon merűtt fel, úccólván a legnagyobb titokban törölték el ezt az adókulcsot. Maga az adócsökkentés ténye kéccségkívül örömteli, és helyes is, de megint azok a nüancok...

Kik jártak lyól? Természetesen ismét azok, akik évek óta görgették pappéron a zeredménytartalékot, amit valójában már réges rég elkőtöttek, rencerint szanzsén elsikkasztván a cég pénztárából. Mások meg futóbolond móggyára, törvényesen, szépen kiköhögték a 35%-os adót is - bár a PM számításai szerint elenyésző számban akattak illen balekok...

Mit jelent ez számszakilag? Nos, Ha figyelembe vesszük a 14%-os egészségbiztosítási járulékot is, akkó' a legrosszabb esetben évi 3 200 ezer forint osztalékjövedelemig 39% lineáris adóterhelést látunk, felette már csak a 25% figyel. Példáuk egy 10 milliós osztalékfelvétel alkalmából köll fizetni 2,5 millió osztalékadót, és 450 ezer forint egészségbiztosítási járulékot, ami már 30% alatti lineáris terhelést jelent.

20 millió esetén 5 millió az osztalékadó, és persze a 450 ezer eho, ez 27,25% lineáris terhelés. Ahogy nő az oszelék, úgy csökken az effektív elvonás. Ez persze még mindig sokkal több, mint mongyuk Szlovákiában, ahol nincs osztalékadó, viszont a 30% alatti effektív elvonás már elgondókottató lehet azoxámára, akiknek évek óta fiktív eredménytartalék ücsörög a pénztárában.

Persze, nem vaok naív, ahogy a 2006-os 10%-os menekülőadót is csak alig nehányan vették igénybe - mondhatnók: érdektelenségbe fullat -, úgy ebből a zalkalomból sem várok össznépi adómorál-javulást, de mindenesetre szóttam...

Azért sem hiszem, többek közt, hogy itten farokfelvágva rohannának a népek adót fizetni, mer' ú'ffest, lecsihattak a vagyonosodási vizsgálatokkal, ebből az láccik, hogy nem hozta a zelvárt eredményeket,

Ami miatt mégis elgondolkodtató, hogy a számviteli törvény módosítása szerint az 500 ezer forintot meghaladó pénztári pénzkészlet mulasztási bírság kiszabására ad okot, mégpedig akárhányszor, vagyis akár naponta megkínálhattya a revizor a zadózót.

Sz'al, kéretik fogyelkenni, számógatni, illesmi, mer' ezekről a joxabályi változásokról naon nem lehet eldönteni előre, hogy elmeszeli-e valamikor, valamilyen hatállyal az Alkotmánybíróság. Vannak ugyan alkotmányossági aggályaim - különösen a pénzkezelési szabályzattal, a 500 ezer forintos limittel kapcsolatban -, de nemt'om, hogy mikor és mit lépne a taláros testülep, addig viszont hatályos joganyag ez, tehát április 30-tól kirajzhatnak és szakmányban bírságolhatnak a revizorok, ha a 2007-es már rendelkezésre álló mérlexerint feltételezhető, hogy 500 ezer forintnál több akad a pénztárban...

Mást nem'ok mondani, kérem kapcsójja ki...

A vonatkozó, hatályos joxabályok:
    Szja. 66. § (1) A magánszemély osztalékból, osztalékelőlegből származó bevételének egésze jövedelem. E törvény alkalmazásában

    a) osztalék

    aa) a társas vállalkozás magánszemély tagja számára a társas vállalkozás által felosztani rendelt, a számviteli törvény szerint meghatározott adóévi adózott eredmény, illetve a szabad eredménytartalékkal kiegészített adóévi adózott eredmény terhére jóváhagyott részesedés;

    ab) a kamatozó részvény kamata;

    ac) a külföldi állam joga szerint osztaléknak minősülő jövedelem;

    ad) a kockázatitőkealap-jegy hozama;

    b) osztalékelőleg az adóévi várható osztalékra tekintettel az adóévben kapott bevétel.

    (2) Az adó mértéke

    a) bármely EGT-államban működő, a tőkepiacról szóló törvény szerint elismert (szabályozott) piacnak minősülő tőzsdére bevezetett értékpapírnak az adott tagállam joga szerint osztaléknak (osztalékelőlegnek) minősülő hozama után 10 százalék;

    b) az a) pontban nem említett osztalék (osztalékelőleg) esetében 25 százalék.

    ***


    Eho tv 3. § (3) A magánszemély az adóévben megszerzett, bevallási kötelezettség alá tartozó
    [...]
    c) 25 százalékos adóterhet viselő osztalék [Szja tv. 66. §], vállalkozói osztalékalap [Szja tv. 49/C. §],
    [...]
    után 14 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizet mindaddig, amíg a biztosítási jogviszonyában a Tbj. 19. § (1) bekezdése és az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény 9. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségbiztosítási járulék, a Tbj. 36-37. §-a és 39. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségügyi szolgáltatási járulék (a továbbiakban együtt: egészségbiztosítási járulék), valamint az a)-e) pontban meghatározott jövedelmek után megfizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás együttes összege a tárgyévben el nem éri a négyszázötvenezer forintot (a továbbiakban: hozzájárulás-fizetési felső határ).

    ***


    Szt. 14. § (8) A pénzkezelési szabályzatban rendelkezni kell legalább a pénzforgalom (készpénzben, illetve bankszámlán történő) lebonyolításának rendjéről, a pénzkezelés személyi és tárgyi feltételeiről, felelősségi szabályairól, a készpénzben és a bankszámlán tartott pénzeszközök közötti forgalomról, a készpénzállományt érintő pénzmozgások jogcímeiről és eljárási rendjéről, a napi készpénz záró állomány maximális mértékéről, a készpénzállomány ellenőrzésekor követendő eljárásról, az ellenőrzés gyakoriságáról, a pénzszállítás feltételeiről, a pénzkezeléssel kapcsolatos bizonylatok rendjéről és a pénzforgalommal kapcsolatos nyilvántartási szabályokról.

    (9) A (8) bekezdés szerinti napi készpénz záró állomány maximális mértékét annak figyelembevételével kell meghatározni, hogy a készpénz napi záró állományának naptári hónaponként számított napi átlaga - kivéve, ha külön jogszabály eltérően rendelkezik - nem haladhatja meg az előző üzleti év - éves szintre számított - összes bevételének 1,2%-át, illetve ha az előző üzleti év összes bevételének 1,2%-a nem éri el az 500 ezer forintot, akkor az 500 ezer forintot. Az átlag számításánál az adott hónap naptári napjainak záró készpénz állományát kell figyelembe venni. Mindaddig, amíg az előző üzleti év összes bevétel adata nem áll rendelkezésre, addig az azt megelőző üzleti év összes bevételét kell alapul venni.

    (10) A jogelőd nélkül alapított gazdálkodónál az alapítás üzleti évében a - (9) bekezdés szerinti - napi átlag maximális mértékének meghatározásakor az összes bevételt a tárgyévi várható adatok alapján kell figyelembe venni.

    (11) Az újonnan alakuló gazdálkodó a (3)-(4) bekezdés szerinti számviteli politikát, az (5) bekezdés szerint elkészítendő szabályzatokat a megalakulás időpontjától számított 90 napon belül köteles elkészíteni. Törvénymódosítás esetén a változásokat annak hatálybalépését követő 90 napon belül kell a számviteli politikán keresztülvezetni.

    (12) A számviteli politika elkészítéséért, módosításáért a gazdálkodó képviseletére jogosult személy felelős.

    ***


    Art. 172. § (1) A magánszemély adózó 200 ezer forintig, más adózó 500 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható, ha

    e) a jogszabályokban előírt bizonylatok kiállítását, illetve könyvek, nyilvántartások vezetését elmulasztja, a bizonylatokat az előírásoktól eltérően állítja ki, a könyveket, nyilvántartásokat hiányosan vagy az előírásoktól eltérően vezeti vagy a számviteli törvényben meghatározott pénzkezelési szabályzatra vonatkozó rendelkezéseket megsérti,

    (7) A bejelentkezési, bejelentési, változásbejelentési, bevallási, adatszolgáltatási, bankszámlanyitási, bizonylat kiállítási kötelezettség elmulasztása, továbbá a számviteli törvény szerinti pénzkezelési szabályok megsértése esetén a mulasztási bírság megállapításával egyidejűleg az adóhatóság az adózót - határidő tűzésével - teljesítésre hívja fel. A kiszabott bírság kétszeresét kell újabb határidő tűzésével megállapítani, ha a teljesítésre kötelező, előző határozatban előírt határidőt az adózó elmulasztotta. A kötelezettség teljesítése esetén az e bekezdés előző mondata alapján kiszabott bírság korlátlanul mérsékelhető.
Midnight Shadow Creative Commons License 2008.11.09 0 0 37
nemtom
Előzmény: msmks (35)
Dumás Sanyi Creative Commons License 2008.09.19 0 0 36
[color=#0000ff]Anyám[/color], borogass.
msmks Creative Commons License 2008.07.29 0 0 35
Pr?ga sz?p v?ros
Előzmény: KelemenGy (28)
msmks Creative Commons License 2008.07.29 0 0 34
ppp
Előzmény: KelemenGy (28)
msmks Creative Commons License 2008.07.25 0 0 33
proba szoveg 2
Előzmény: KelemenGy (28)
msmks Creative Commons License 2008.07.24 0 0 32
a
Előzmény: msmks (31)
msmks Creative Commons License 2008.07.24 0 0 31
leültek a bölcsek cseverészni
Előzmény: msmks (29)
milanbert Creative Commons License 2008.07.21 0 0 30
http://www.hackthat.net/df/ddos/33292/index.html nézzétek meg jó játék
msmks Creative Commons License 2008.07.18 0 0 29
proba szoveg
Előzmény: KelemenGy (28)
KelemenGy Creative Commons License 2008.07.12 0 0 28

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!