Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.10.15 0 0 263
120 km/h-s közlekedéshez max 10 %0 lejtésnél...

...108-as fékszázalék szükséges.

Személyvonati fékezésnél mekkora a megengedhető legnagyobb vonathossz?

100 km/h-ig tehervonat esetében akár 700 m is lehet, ha az első 5 kocsi és a mozdony T állásban fékez, egyébként 600 m. Tehervonat a fékutasítás szerint 100 - 120 km/h közötti sebességgel nem közlekedhet, 120 km/h-nál gyorsabban viszont igen, 500 m-es hosszal, ha van rajta Sz-nél hatásosabb fék.
Előzmény: daniel81 (262)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 262
Ez legyen a legnagyobb probléma!
Egye fene! A konténervonatom csak olyan gyors lesz, mint egy IC! ;)

Arról írj nekem légyszíves, h milyen ?megfékezettség? (féksúlyok/vonat tömege) szükséges 120 km/h-s közlekedéshez max 10 %0 lejtésnél.
Kiváncsi vagyok mennyire szoros ez a fékes dolog.
Egy 4 tengelyes, SS közlekedésre alkalmas kocsi féksúlya max. 72 to, a kocsi+rakomány pedig 80 to lehet (a mintául vett kocsi Sgnss 457). A fékszázalék 90%-os. Személyvonati fékezésnél mekkora a megengedhető legnagyobb vonathossz?

Igyekszem utána keresni ezeknek a dolgoknak, de nekem ilyen infókhoz hozzájutni nem egyszerű...
Előzmény: czzf50 (261)
czzf50 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 261
"A félrerakás ellen is jó a 120km/h! Ha ennyivel mehetne egy konténervonat vszeg nem kéne minden körtefánál megállnia... Csak az IC lenne gyorsabb nála."

Tévedés. A 120-as tehervonatod mindig utolérné az IC-t, ezért kellene állandóan megállnia. Mivel az IC meg-megáll, a konténered meg (elvileg) nem.
Előzmény: daniel81 (247)
czzf50 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 260
"A félrerakás ellen is jó a 120km/h! Ha ennyivel mehetne egy konténervonat vszeg nem kéne minden körtefánál megállnia... Csak az IC lenne gyorsabb nála."

Tévedés. A 120-as tehervonatod mindig utolérné az IC-t, ezért kellene állandóan megállnia. Mivel az IC meg-megáll, a konténered meg (elvileg) nem.
Előzmény: daniel81 (247)
Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.13 0 0 259
Okés ,ennek örülök, ha könnyítesz majd a munkánkon is ! :-)
Előzmény: daniel81 (258)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 258
Azon leszek...
Előzmény: Zsotikucó (256)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 257
Kössz!
Előzmény: toth_bela (253)
Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 256
Akkor készíts ezekhez alkalmas Utasításokat is !
Előzmény: daniel81 (247)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 255
:)
Előzmény: Dash 9 (254)
Dash 9 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 254
Jó kis papírnehezék!
Előzmény: varjan01 (242)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.12 0 0 253
Ez vagy valami vagy megy valahova :-)))
Előzmény: 2241 198-7 (250)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 252
Transzformátorszállító kocsik, transzformátorokkal. (99%)
Előzmény: 2241 198-7 (251)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 251

És ezek mik?

 

Előzmény: varjan01 (242)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 250
Ez valami és viszik valahová.:-)))
Előzmény: varjan01 (242)
Levi12 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 249
Ez kérlek szépen egy atombomba:-) Honnan tudtad, hogy fog jönni?:D
Előzmény: varjan01 (242)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.11 0 0 248
Asszem Vásárosnaményba megy, ot építenek valami erőművet, vagy mifenét. Ha az infóim helyesek.
Előzmény: varjan01 (242)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 247
A félrerakás ellen is jó a 120km/h!
Ha ennyivel mehetne egy konténervonat vszeg nem kéne minden körtefánál megállnia... Csak az IC lenne gyorsabb nála.

A közút "ellen" minden perc számít!

Engem az zavar, h még a lehetőség sincs meg a 120km/h-s tehervonat-közlekedésre! Majd én eldöntöm, h nekem megéri-e! (azzal a példával hozakodtam elő, h tegyük fel, nekem vannak alkalmas kocsijaim és mozdonyom)
Előzmény: poznamokus (241)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.11 0 0 246
Ja fémből akkor télleg nem mert abból nehezen lehhet oszlop:)
Előzmény: varjan01 (244)
Siemens113 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 245
ma Rákoson állt egy csili-vili "VTG"-s tartálykocsikból álló teherszerelvény....

nem tudom honnan jött hova ment de a szerelvény össze kocsija mostanság készülhetett el mert olyan friss volt mind h még szinte ropogott :)))

kárh ne mvolt nálam gép :(

üdv
varjan01 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 244
Én sem tudom hogy micsoda!
Az viszont biztos hogy nem oszlop, mert fémből volt!
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.11 0 0 243
Én valami oszloprésznek nézem vagy valami ilyesmi nem?
Előzmény: varjan01 (242)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 242
Szerintetek ez mi??
poznamokus Creative Commons License 2006.10.11 0 0 241
Amúgy meg annak a 40 percnek kb a 3-4 szeresét teszi ki az, hogy menet közben minden körtefánál meg kell állnia a tehernek a személyvonatok miatt. Ésszerűbb menetrendszerkesztéssel többet lehetne azzal spórolni, mint a 100>120 update-tel.
Előzmény: czzf50 (238)
Mickamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 240

Jó estét!

 

Minek a szegedieknek Tau tipus? Fradisoknak belefér egy kanyar Szegedre és vissza, nem!? Fradiban leváltják a hegyesi, vagy győri kollégát és viszik tovább a vonatot. És ha jók az infóim (lehet, hogy nem?) akkor a szegediek nem is igazán szeretnek feljárni most Pestig a RoLa vonatokkal.

Előzmény: tsy28 (239)
tsy28 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 239

Jah tegnap hallotam,én is,méghozzá Szegeden,20 fővel,főleg rolák miatt,mert a szilik helyett piros taukkal fogják megoldani a menetrendválltástól...

És szeretnének még 1-et ferencvárosban januárban,de erre még nem adták az álldásukat a fentiek.

Előzmény: 1047 005-2 (233)
czzf50 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 238
"de sajnos Te nem látsz benne fantáziát"

Látok benne, csak látom, mi kell hozzá: ugyanannyi elegyhez több és jobb mozdony, több személyzet, kizárólag "ss" jelü kocsi, igencsak szoros megfékezettség, nem utolsósorban a mozdonyok fokozott elhasználódása, nagyobb energiafelhasználás, stb. Mit nyerünk ezzel Bp-Zh között? 40 percet?

Nem véletlenül állt meg általánosságban 100-nál a sebesség, ez egy gazdaságilag-müszakilag kialakult optimális érték.

Előzmény: daniel81 (232)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 237
Szombaton nagy nyüzsi volt Kőfelsőn: másfél óra leforgása alatt (11.30-13.00.) 6 tehervonat dübörgött keresztül változatos gépekkel (Giganttól Szergejig) és változatos összeállításban (magyar cementestől svájci fedettig).
Sabee Gigant Creative Commons License 2006.10.10 0 0 236

Nem tudom, ez a cikk mennyire tartozik szorosan a topichoz, de mivel teherszállítás, azért szerintem valamennyire igen:

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/mav061010/

 

Azért erre kíváncsi leszek:

A társaság a közelmúltban eszközparkjának és informatikai rendszerének 17 milliárd forintos fejlesztéséről döntött. A hétéves program részeként a jövő év közepére létrehozandó saját vontatóbázisra a tendert rövidesen kiírja. A mozdonyokkal rendelésállománya legsebezhetőbb részének szállítását biztosítja, a teljes évi 45 millió tonna áru továbbítása mintegy 200 mozdonyt igényelne.

 

200 gép? Mégis milyen? Tau-k 800 milláért?

Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 235
Egyet máris írtál ! Az "ósdi szabályok" ,ahogy mondod átdolgozása nem kis feladat ,nem kis pénz. Ez nem olyan mint egy napilap, ha akarom megveszem ha akarom nem. Átdolgozok, ami eleve hónapok, de lehet ,hogy évek munkája. Nyomda ,leoktatni minden érdekeltnek. Alkalmazásához pl. módosítani a fuvarokmánykezelést, Vonatterhelési Kimutatás elkészítését. Mindezt azért ,hogy 100 helyett 120-al roboghass, az amúgy nem valami jó pályák egyes (rövid) szakaszain. Ez Magyarország ,még mindig ! És még a vonatközlekedés szervezésénél nem is jártam......
Előzmény: daniel81 (232)
Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 234
Annyira ,hogy ez a max., de a legtöbb vonalon már a 600m is túlhosszú
Előzmény: Levi12 (230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!