Rendesen viselkedő autósok, rendesen viselkedő bringások, jó autó -és bicikliutak... Csak a saját kis környezetünket tudjuk befolyásolni valamennyire. Naphosszat szájkaratézunk, biciklizés helyett... A hollandok és a dánok egy picit sem jobbak vagy rosszabbak nálunk, más keretek között élnek, de a kerékpárutakat ott is meg kellett építeni, az autósoknak ott is meg kellett fogni valamikor...
Szal' tegyük, amit tehetünk! Gyertek bringázni április 27-én!
Nem olyan újkeletű találmány ez, csak meg kell nézni a kisebb-nagyobb alföldi városokat! Meglepődnénk, hogy mennyivel több a bringaút és mennyivel természetesebb, hogy Mari néni felpattan a fekete vascsigára (az első kerék tengelyénél névtábla) és elkerekezik a kenyérboltba...
Meghívunk mindenkit még egy körre! Örömmel tudatom- veletek először -, hogy idén is megrendezésre kerül az immár hagyományos ÉRD KÖRBE kerékpáros felvonulás. Idén, 2008 április 27 vasárnap 10.00 órakor dördül el a rajtpisztoly az érdi Stop Shop parkolójában. A tavalyi, több mint félezer(!) résztvevő számát, idén szeretnénk megdönteni, ezért kérlek benneteket, továbbítsátok ezt az üzenetet, hogy idén 2008 fővel vághassunk neki a távnak. Célunk: a kerékpár, mint közlekedési eszköz elfogadtatása, a kerékpározás népszerűsítése és a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése, kerékpárutak megépítésével.
További info: www.tekergo.extra.hu www.erdkorbe.hu http://www.youtube.com/watch?v=17o1rJGsO4w;
(A résztvevők száma várhatóan hasonlóan nagy lesz, mint az előző évben, ezért szükségünk van önkéntesek segítségére! Ha a segítségünkre tudtok lenni a rendezvény napján a lebonyolításban, vagy ha a továbbiakban szeretnétek idejében tudni a programjainkról, kérünk benneteket, hogy jelezzétek ezt, ezen az e-mail címen: teker.go@freemail.hu)
Utólag kívánsz értesülni, hogy mennyien voltunk, vagy részese kívánsz lenni a rekorddöntésnek?
Lassan ilyeneket küldenek vasuti kocsik helyett. :-) Ezt könnyebb takarítani, és a fűtésre eddig se fordítottak sok gondot... De ezek legalább nem büdösek... :-D
Igen. A battai szakasz is kritikán aluli. Nem megfelelő űrszelvény, rázós, osztatlan gyalog-kerékpárút mindkét végén több centi vastag szegéllyel, idióta átvezetések, jelölés hiánya.
Sajnos, ez tipikus érdi útépítési módszer. Oldallejtés és vízelvezetés nélkül, kátyúsodásra hajlamos anyagból, egyenlőtlen tömörítéssel készített "burkolat". Aki ezt átvette, az is megéri a pénzét! Szakmai képességei azonos szinten vannak a készítőkével.
Sajnos Ausztriában nem sokat jártam, amit láttam az főként mezőgazdasági utak voltak szépen leaszfaltozva és a kerékpárosok számára megnyitva (Léka és környéke). Olyan, mintha Ercsi és Batta között illetve a Csenterics úttal szemben le lenne a földút aszfaltozva és kitiltva a gépjármű forgalom.
Az erdei utakkal kapcsolatban teljesen igazad van. Ezzel eljutottunk az teljesen kerékpár ellenes erdőtörvényhez, amit módosítani kéne mihamarabb.
Érdekes, hogy katonai célokra szépen leaszfaltozták az erdei utakat Kőszeg környékén.
nem, fehér murva volt, abból is a nagyobb szemű, hogy a kerék ne kapja fel ... de ettől eltérő megoldások is vannak ... ha Te is kerékpáros vagy, akkor minden bizonnyal te is jártál már deszkából készült erdei úton, karban tartott földúton, stb ... kész téboly, hogy környezetbarát közlekedési módszer (kerékpár) miatt kell erdőművelésből kivonni területet ... az erdész a terepjárójával olyan úton megy, ami nincs kivonva, a kerékpárosok miatt meg ki kell vonni ...
a földút lehetőségének a vegyes forgalmú utaknál van még jelentősége ... külterületeken gondot szokott okozni a mezőgazdasági gépekkel való társítás ... nálunk ... mert hogy nyugaton ezt is meg tudják oldani ... itthon egyelőre csak a stabilizált földutat látom megoldásnak ...
gondolj bele: ha ezeket az utakat is használhatnánk, micsoda hálózat lenne!
... félre értés ne essék ... első valóban a szilárd útburkolat ... de ahol ez egyelőre nem megoldható, esetleg a helyzet mást diktál, ott lehetne ettől eltérni. Lásd erdei utak, töltések, stb.
A murvás osztrák úthoz: én anno 35 km/h-s sebességgel, versenygéppel és 90 kilóval mentem. Indulni nehéz volt rajta, de működött. Azon a szakaszon környezetvédelmi okokból nem tudták megoldani az aszfaltozást.
Egy kerékpárút szerinem legyen aszfalt, beton. Egyszerűen azért, mert egy kerékpárútnak nem csak a mountain bikeokat kell kiszolgálnia, hanem az országúti kerékpárokat és az akár 30-40 kg csomaggal megpakolt túrakerékpárokat is.
Érd és Batta között ez a rövid időn belül szétjárt stabilizálatlan murva nem tudja a fent említett kerékpár típusokat kiszolgálni. Lesz is ebből balhé, mert ezt a GKM nem fogja átvenni és bukja a teljes szakaszra nyert pénzt a két önkormányzat.
Az EV folytatása érdekében Érd is nyomás alá helyezhetné a XXII. kerületet. Mert így a Termál Hoteltől kifelé szinte semmi értelme nincs a kerékpárútnak.