Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123160

Na igen. De nekem ez úgy tűnik, hogy 16 szelepes...

 

 

Előzmény: Rigo35 (123158)
tibc79 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123159

Kedves (ex)CAR-társak!

 

Ha valakinek esetleg szüksége lenne a következő portékákra, kérem ne tartsa magában! :)

 

Tetőcsomagtartó szett:

https://auto.jofogas.hu/heves/Thule_tetocsomagtarto_szett__Fiat_Grande_Punto__126691421.htm

 

Sport multikormány:

https://auto.jofogas.hu/heves/Kormanykerek_Fiat_Grande_Punto__735456821__126691562.htm

 

Képek készülnek még:
ARMSTER kartámaszról, DTE gázpedál tuningról, hímzett váltószoknyáról, gumiszőnyeg szettről, kárpit szőnyeg szettről, csomagtér tálcáról, pótkerékről, hátsó sárvédő gumikról, téli kerékszettről,...

 

(Minden megkímélt és működőképes állapotban van/lesz! :) )

 

Az alany egy 2009-es, 5 ajtós, 1.4 16V, GP volt.

 

Üdvözlettel

Rigo35 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123158

Nyugodj meg,tudtommal a 8v-be nincs.

Ált.az 1.4 turbosba van.(azt hiszem).

Aztán ott a twinair,ami meg kéthengeres 900as motor,csak hogy fokozzuk.

De mindennek utána lehet nézni,tele van a net velük.

 

Hibajelenségről is irnak szépeket fennt.

Volt egykor egy Evo fórum is itt a grande mellet,de az kihalt.Vagy tul jó gépek,és nincs velük semmi gond.😉

 

Előzmény: amator11 (123156)
ovoid Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123157

Kössz, de már látom, helyettem is levezették a dolgot...  :)

Többszázezres mulatság amúgy...

Előzmény: amator11 (123153)
amator11 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123156

De mi a hiba jelenség?

Előzmény: Rigo35 (123154)
amator11 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123155

ja ezt ismerem. Nálunk szinte mindenben egy év után van olajcsere és ehhez max 10-12 ekm futás tartozik. (Több autó, hossz(abb) távra dizel, városba, hobbihoz (bicaj, kutyázás) benzines, motor + ez lett a fiamnak....

 

Nem tapasztaltuk még ezt, de használt autónál bármi bármikor lehet... (Mondanám, hogy vezetett szervizkönyves, német autó, stb.) Mindenestre pozitivum, hogy a csomagtartóban volt egy tartalék olaj, bontatlan, de legalább a specifikációja megfelelő volt...

Előzmény: Rigo35 (123154)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123154

Ez;

https://www.szakalmetal.eu/letoltes/fogalomtar/auto/multiair-a-pillangoszelep-halala

Vagy :

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8429/fiat-multiair

Olaj minősége,és a lecsökkentett csereintervallum elvárt ezeknél a motoroknál.!

 

Előzmény: amator11 (123153)
amator11 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 123153

Nem tudom mire gondolsz. De két hónapja van meg, kb 1500 km-t ment vele.

Előzmény: ovoid (123152)
ovoid Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123152

Köszi!

A multiair rendszerrel volt már gondja?

Előzmény: amator11 (123151)
amator11 Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123151

A fiamé, de igen. 1,4 105 Le (2010-es évjárat)

Előzmény: ovoid (123149)
ovoid Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123150

A Grande-ban a P061 az érzékelő...

Előzmény: amator11 (123148)
ovoid Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123149

Bszerzés Szeged ret.hu.

Gondolom, hogy az EVO-é is ez lehet, de ellenőrízd le!

 

 

 

Milyen EVO-d van? A 105 lovas?

Előzmény: amator11 (123148)
amator11 Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123148

"mert párszáz forintos termisztorral megoldottam"

 

itt mire gondoltál pontosan?

Előzmény: ovoid (123144)
amator11 Creative Commons License 2022.03.14 0 0 123147

Szia, köszi a választ. Annó már raktatok fel képeket a nagy mozis változatról. Viszont a Punto Evo-ban teljesen más a műszerfal. Ez most annyiból nem érdekes, hogy márka kompatibilis android rádió van benne ami elég sok mindent "levesz" a fedelzeti elektronikáról. Többek közt mutatja az ajtó nyitást, a kormányszög állást (tolatásnál) és mutatja a nem valós konstans hőmérsékletet is.

Előzmény: ovoid (123144)
ovoid Creative Commons License 2022.03.13 0 0 123146

A burkolat belülről

 

Előzmény: ovoid (123145)
ovoid Creative Commons License 2022.03.13 0 0 123145

És akkor a képs....

 

Előzmény: ovoid (123144)
ovoid Creative Commons License 2022.03.13 0 0 123144

Ha szerencséd van, akkor a tükörben levő csatlakozóig elvitték a kábeleit.
Ha nincs, akkor a bodytól kell neked kivinni az ajtócsatlakozón keresztül.

 

Szoftveresen mindenképp engedélyeztetni kell.
A kijelződ alkalmas a C fok megjelenítésére? Mert ha nem "nagymozis", akkor azt is venned kell.

 

Én nem vettem kompletten, mert párszáz forintos termisztorral megoldottam. Vezeték nélkül beledugtam a lábait a csatlakozóba, oszt annyi. Így is tökélesen mér, nem vezettem fel a tükör alá. Az az igazság, hogy még nem is láttam, hogy egy gyári hová van téve. Mindenesetre az a jó, ha mentül szellősebb helyen van.

 

A takaró lemezkére szerintem bárhogy vigyázol is, a fülei törni fognak. Ha jól emléxem, felül kellene kibillenteni! De szilikon ragasztóval, kis pöttyökkel vissza lehet tenni. 165-nél, még nem vitte le a szél.

Persze mindent csak saját felelősségre!

 

És szerencsém is volt, a tükörben volt a kábelvég :)
Képeket is teszek fel nemsokára....

Előzmény: amator11 (123143)
amator11 Creative Commons License 2022.03.13 0 0 123143

 https://fiatalkatreszek.hu/termekek/fiat/punto_evo/1.4_benzin/ferdehatu/2010/999/28709 

 

Sziasztok,

 

utólag raknánk be külső hőmérőt a Punto Evo-ba.

 

Kérdéseim:

-a kábelköteg másik végét hová kell csatlakoztatni?

- csak az ajtóig meg és onnan másik kábelköteg kell?

- kell valamit szoftveresen engedélyeztetni?

 

Válaszokat előre is köszönöm.

 

 

gss Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123142

A belülre rásült koksz szerintem az olaj túl hordásától lehet.

Olcsó olajnál ez sokkal hamarabb bekövetkezik mint egy minőségi olajnál.

Jelenlegi grandémat én is úgy vettem hogy belül kokszos, mintha lassan ez a réteg csökkenne, de nem túl gyorsan.

Évente cserélem 8-10 ezer km-enként, motul x-clean vagy luqui molly toptech olajjal, bízom benne hogy ez elég neki.

 

Az ilyen videóknál a hozzászólásokban néha van annyi infó mint magában a videóban, de nagyon jó hogy egyáltalán magyar nyelven van vmi.

Facebookon is előfordul hogy van hasznos info, bár ott a rengeteg "a kérdező hülye" stílusú beírás közül kell kibogarászni.

Pontos alkatrészre meg az e-Per általában elég jól használható.

 

 

Előzmény: ovoid (123141)
ovoid Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123141

Egy-két észrevétel a filmen látottakhoz, ami persze nagyon hasznos, és köszönöm is neki!
Ha valaki próbált már hasonlót csinálni az tudja milyen nehéz is ilyen jót összehozni!

 

Ha már elsőre nem sikerült eltalálnia a szimeringek méretét, bemondhatta volna a jót, motorszámmal együtt.
Sokat kerestem én is, mert volt ellentmondás több helyen is, és én azt találtam, hogy a 350A1000 motorkódhoz 5mm belsőátmérőjű szimeringecskék kellenek.
Kérem, ha tévedek helyesbítsetek ki, köszi!

 

Nagyon sok képet, filmet néztem meg ebben a témában, és feltűnt, hogy a külföldi motorok mennyivel szebben néznek ki belülről! Milyen motorolajakat kapni kishazánkban?! Láttam olyan külföldi filmet, hogy a csupa rozsda motorterű, autó, levett szelepdeknije alatt tök tiszta, olajtól csillogó, aluminium felület volt. Semmi kátrány, semmi lerakódás... Mint egy új! És nem kitakarítva volt!

 

E filmen is azt látni, hogy sok helyen, rá van sülve az olaj, főleg a robbanóterek felett, pl. 2:31-nél!
De még a szelepdekni is olyan belülről, mint máshol az olajteknő alja.
Igaz mond is valami olyat a cartárs, hogy szereti forgatni, na de akkor is!

 

Az okoskerék mögötti szimeringet, én cserélem majd (igaz nem ereszt, de akkor is 15 éves), de nem olyan jellegű "ragasztóval" teszem be, és nem így, mert nem biztos, hogy jól áll a helyén, így visszatéve. Ennek, jól tudom, 40x55x7mm a mérete?

 

A hozzászólók között valaki ajánlotta, hogy teleszkópos mágnessel is kiszedhette volna az apróságokat, de ha jól tudom, az tilos, mert felmágneseződhetnek....
Egyszerűbb bedugni az olajlefolyó nyílásokat és kész, már nem is tud leesni semmi a motorba.

 

Gondolom egyre többen fognak bele ebbe a munkába, akik megtehetik, hiszen öregednek már nagyon a gumialkatrészek a Grandekba, ezért ki lehetne beszélni itt a témát.....

 

Természetesen jó lenne, ha mindennap ezzel foglalkozók is hozzászólnának, segítenének, hiszen náluk a tapasztalat! :)

 

Azt tudja e valaki, hogy az 1,4-es motornál egy alsó holtpontban levő dugattyú esetén bele tud e esni a szelep a hengerbe? Mert ha igen, akkor nem árt középre, egyvonalba állítani a dugók tetejét. Különben, írgalmatlan szopacs lesz belőle :)

 

És a film készítőjének becsületére legyen mondva, hogy ami utólag jut eszébe, az is a filmen van!
Nincs is ezzel semmi gond, ebből is tanulunk! Emberek vagyunk!

Előzmény: gss (123139)
BRUT1 Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123140

Sziasztok.

 

A biztonsági öv csat kicseréléséhez végül ki kellett mozditanom az ülést,hogy hozzáférjek a rögzitő csavarhoz.

Nem nagy dolog. Négy csavar az egész. A jobb hátsóval picit megszenvedtem mert az bele volt rozsdásodva. Most kapott grafit zsirt,hogy legközelebb könnyen menjen.

Nem nagy munka,de eltartott fél órát. :)

Előzmény: BRUT1 (123129)
gss Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123139

thx ez tényleg nagyon hasznos

Előzmény: ovoid (123138)
ovoid Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123138

Ha hamarabb nekifognál mint én, akkor ez talán segít, most találtam https://www.youtube.com/watch?v=RTHDLqm5icQ  köszönet neki!

Előzmény: gss (123136)
ovoid Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123137

Kössz, gyógytornász már nem játszik, de a doki beígért 8 csavart, 3 csigolyába, elvileg rozsdamenteseket  :)

Természetesen megírom...

Nem füstöl, és az olajfogyás okán nem is fognék neki, de valamelyik nap ellenőríztem a gyertyákat, és a nyílásokba bedugtam egy kis kamerát. Nem túl szépek a dugattyútetők, ezért lesz szimering csere.

A motorba 84000 van csak, de 2007-es...

Előzmény: gss (123136)
gss Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123136

Ismerek pár gyógytornászt, az segít. :-)

 

Majd írd meg mennyire nehéz kicserélni

Lehet hogy nekem is ildomos lenne megcsinálni, kicsit csipegeti már az olajat

Előzmény: ovoid (123135)
ovoid Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123135

Köszönöm!

Ó ez nem tétel (ami a filmen látható), ehhez nem kellett semmi amikor csináltam :)

De én a szelepszár szimeringeket akarom cserélni, és összerakásnál segítene.

Persze ez is megoldható a vasdarab nélkül, csak játékosabb akkor, de sajnos a derék, már rég nem derék....

Előzmény: gss (123134)
gss Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123134

Ja az más. 

Torx bittel és villáskulccsal próbáld meg.

 

Vezérlésrögzítőt én is hozzáfogtam legyártani, (rajzot sikerült hozzá szerezni) 

De ez alapján kicseréltem rögzítő nélkül: https://www.youtube.com/watch?v=wsU94lRD_dU

Előzmény: BRUT1 (123132)
ovoid Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123133

Urak!

Vevő lennék, egy a vezérműtengely végét rögzítő célszerszámra.

Vagy felajánlok cserébe egy a főtengely végét rögzítő vasat (NC-vel készült).

Köszönöm!

BRUT1 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123132

Le kell szerelnem mert mehanikailag nem jó.

Beszereztem egyet,és azt szeretném beépteni.

 

Előzmény: gss (123130)
gss Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123131

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!