Ilyen címmel jelent meg egy cikk az indexen: Nem volt rá képesítése, ezért nem landolt a pilóta http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/372202/
A cikk egyébjként arról szól hogy az adott kapitánynak az adott típuson az időjárási minimumja alatti paraméterek voltak a reptéren ezért kitérő reptérre ment. Ez egy hétköznapi eset, viszont arra jó, hogy az emberekben a cikk alapján az rögződjön, hogy a repülés nagyon veszélyes, hiszen ámokfutók vezetik a repülőgépeket. :(
Nem akkora baromság ez, csak hülyén van leírva. Mondom, nem egy utasszállítót fogsz félrevezetni vele, de sok helyen rosszul jöhet egy ilyen. Minek atomóra? Az ahhoz kell, hogy pontos koordinátát adj meg, te meg pont nem ezt akarod.
Jó, az indextől megszokott színvonal és stílus, de az ötlet azért érdekes... Mármint, hogy egy kamu GPS adót talán valóban nem olyan nehéz építeni. Persze ettől nem fog a 767 a toronyháznak menni, de azért az élet sok területén lehetne vele komoly galibát okozni.
Egy „brit vagy magyar” segélyszervezet használta azt a gépet, amelyet iráni vadászgépek leszállásra kényszerítettek Iránban - közölte katonai forrásra hivatkozva az al-Alam arab nyelvű iráni televízió.
A tévé értesülése szerint a repülőgép eltévedt útban Afganisztán felé, ezért sértette meg az iráni légteret. A hírforrás szerint a francia gyártmányú, Falcon típusú kis utasszállító fedélzetén amerikai tisztek is utaztak. Az utasokat kihallgatták, majd elengedték, és a gép folytatta útját - jelentette az al-Alam iráni tévére hivatkozva az AP amerikai hírügynökség.
Az imént megtudtam a Spektrum tv-n futó filmből, hogy az EF-111 Ravent az EA-6B Prowler váltotta... Tudnám, hogy a fordító volt hülye vagy aki a filmet készítette...
"Sikeres kényszerleszállást hajtott végre egy kisrepülőgép motorhiba miatt szombat kora délután a Somogy megyei balatonkiliti repülőtéren - közölte a Készenléti Rendőrség légi rendészete az MTI-vel."
Persze, jogilag kényszerleszállás, csak hülyén hangzik, hogy egy movit motor nélkül már kényszerhelyzetben van...
A US Airways szóvivője szerint a pilótáknak nem büntetésül rendelték el a gyakorló órákat. "Az utóbbi években annyira felduzzasztottuk a repülők kerozinmennyiségét, hogy azzal a repülési idő akár 60 vagy 90 perccel is megnövekedhet. Ez a 8 pilóta többször is e szint fölé került" - magyarázta Morgan Durrant.
A US Airways nemrég üzemanyag-takarékos gépeket vásárolt, és megszüntette azokat a járatait, amelyeken kevés utas repült. A légitársaság azt állítja, hogy egy retúr repülés üzemanyagára utasonkéntmég még ezekkel az intézkedésekkel is közel 300 dollárba, vagyis 45 ezer forint.
Zavarok a csomagszállításban a kolozsvári repülőtéren 2008. július 10. 20:53
Nem működik úgy, ahogy kellene a csomagszállítás a kolozsvári nemzetközi repülőtéren, annak ellenére, hogy a repteret nemrég újították fel. Az utasok csomagjait érdekes módon a futópálya alkalmazottai szállítják és teszik fel a futószalagra, ahonnan majd magukhoz veszik a csomagokat az utazók.
A Kolozsvárra érkező külföldi turisták már többször rácsodálkoztak arra, hogy a reptér alkalmazottai kiskocsikon vagy éppen kézben viszik csomagjaikat, és teszik fel a futószalagra. – Nem értem, hol itt a probléma. A futószalag remekül működik, az alkalmazottaink végzik a dolgukat. Külföldön sincs ez másképp – nyilatkozta Gabriela Zanc, a kolozsvári nemzetközi repülőtér szóvivője.
Sziasztok! Utólag megnéztem az rtlklub beszámolóját a kalitta air balesetéről! Elhangzott benne többször is valami, ami sérti a fülemet: "Felszállás közben lezuhant!", hogy zuhanhatott le, ha még levegőben sem volt? Üdv, weagle