Ebben a topikban írom majd meg a vonatos honlapom frissítéseit, ide lehet írni az elismeréseket, vagy a rosszalló megjegyzéseket, esetleg a hibák javítását.
Feltételezem, hogy azért alakították ki ezt a menetrendet, hogy a délutáni kedvező fényviszonyoknál lehessen fényképezni az északi- és nyugati-parti fotóhelyeken. Én értékelem, hogy nem a szokásos, és napos idő esetén kifejezetten kedvezőtlen időszakban lesz a vonat a Balaton mellett.
Nagyon jó lett volna ez a Balatont körbejáró Nohabos vonat, de az indulási és érkezési időpontok teljesen hazavágják az egészet.
Teljesen megdöbbentő a vonat időzítése!
9 óra 30 perces indulás? Az ilyen távolsági fél országot bejáró menetek kb. 6-7 óra körül szoktak indulni!
De még ennél is rosszabb a vissza érkezés! Éjjeli fél 1-kor ér vissza Nyugatiba! Ez valami rossz vicc?
Miért csak 9-kor indul vissza Fonyódról? Nem létezik, hogy csak akkor ér oda. Addigra már rég ott kéne lennie, mégha fél 10 kor indul akkor is.
Még akkor is, ha sok helyen megáll fényképeszkedni.
Ha este 9 kor indul vissza, akkor az út nagy részét sötétben teszi meg, ami semmi élményt nem nyújt és akkor a Nyugatiból az éjfél utáni hazajutásról még nem is beszéltem.
Amúgy az útvonal jó lett volna, az tetszik hogy Pusztaszabolcs-Börgönd felé megy, ami az észak-balatoni vonal eredeti iránya.
Kár ezért a rossz szervezésért, mert nagyon jó lett volna egy Nohabos Balatont körbejáró vonat, persze végig világosban.
Úgy kellett volna intézni, hogy világosban induljon és úgy is érkezzen vissza! Ezt a májusi nappal hosszúság már lehetővé tenné!
Egyébként a Topiktársnak is igaza van, valóban by kocsikkal kellett volna menni, nem a Nosztalgia Kft-s szedett vedett kocsikkal.
Megnéztem az új "Csakavasut" honlapot, de sajnos nem találom ott a Trains.hu gőzmozdonyokról szóló cikkeit, pl. a Kis-Burmáról szólót vagy a Trumanról vagy az Istvántelekről szóló cikkeket!
Elolvastam egy cikket az új oldalon, a fehérgyarmat-eger visszavágással kapcsolatban. Találtam benne egy-két nagyon érdekes dolgot.
A cikk többször utal rá, hogy ez nem inga, hanem csörgős sima személyvonat, más helyen meg azt írja, hogy inga, utána azt, hogy amikor lehetett, inga, néha meg azt, hogy nem inga. Ez az esetek túlnyomó részében egy ingaszerelvény volt, fehérgyarmat felé géppel előre, debrecen felé vezérlőkocsival előre közlekedett, hogy Füzerabonyban merre meg hogyan forgatták, azt nem tudom.Műszaki meghibásodásokon kívül tudtommal állandóan ez ment, mióta a járat megvan/volt. Az, hogy 100-ből mondjuk 5-ször "nem jött össze", ahogy az író fogalmaz, az nem azt jelenti, hogy konstans kudarc volt.
A távolban a Csörgő hangjára felsíró kisgyermek meg no comment.
Remélem, hogy sikerül hamar megszoknotok. A lényeg úgyis azok a cikkek, amelyeket a trains.hu-ról már ismertek. Az új oldal továbbra is szeretne mindenki számára lehetőséget adni munkáinak bemutatására, ezért azt szeretném, hogy az évek során összegyűlt közönség és közösség együtt maradjon. Ehhez viszont nem lesz szükség külön topikra, az Index többi topikján tartsuk a kapcsolatot. A Trains.hu topik nevében köszönöm a több éven át tartó figyelmet, és ahogy már korábban többször elhangzott:
Örömmel látom, hogy még tudok írni ebbe a topikba. Ezt azért írom, mert pár héttel ezelőtt egy ember a topik lezárását követelte, bár nem tudom mi igaz belőle, de ez már minket csöppet sem érdekel!
Jelentem mindenkinek a terve nem sikerült, a topik él!
Gyerünk emberek írogassunk, beszélgessénk, leheljünk életet a topikba!
Remélem, hogy az új oldalt is sokan szeretik majd. Olyan cikkek lesznek, amelyek évek múltán is vállalhatók. Menetrendváltáskor indul, de ez itt már OFF...
Én is gondolkoztam már rajta. De amíg kicsik a gyerekek, nem hagyhatom ott őket több napra. Legfeljebb arról lehet szó, hogy előre eltervezem a dolgokat, és elmentek nélkülem.
Nagy kihívás manapság, amikor szerintem eléggé mélyponton van az érdeklődés, új vasúti honlapot indítani. De remélem sikeres lesz, legalább annyira, mint a trains.hu volt, amelynek kezdeti korszaka tetszett nekem a legjobban.
"... vasút hobbi terén sajnos mostanában egyre több honlap került parkolópályára ..."
Igazad lehet. Én úgy tapasztalom, hogy az olvasók száma is nagyon visszaesett az elmúlt évekhez képest. Ebben nyilván benne van az, hogy ugyanazokat a pályákat koptatom. Másrészt meg volt egy mesterségesen felfokozott érdeklődés a mellékvonal bezárások kapcsán, ami szintén sok látogatót generált. Most meg a vicinális topikon is több mint kéthetes az utolsó hozzászólás.
A következő néhány évben nem tervezek újabb fotósvonatot. Egyszerűen nincs olyan útvonal és jármű, ami érdekes és egyben megfizethető. Nagyot változott a világ, örüljünk annak, hogy volt néhány jó évünk.