idén nekem nagy csalódás, de maradok a Lambo mellett a Hypercarban, LMGT3 meg nem kérdés hogy a 46-os BMW :) úgy 25 év alatt ha már eddig nem cseréltem kedvencet, maradok Rossinál 4 keréken is. De jók a csapattársai, Farfust itt senkinek se kell bemutatni, de a bronz kategóriás Al Harthy is jó, nem az a típus aki miatt totál visszaesnek majd ha beül a kocsiba.
De ha nekik nem jönne ki a lépés, akkor jöhetne itt is valami Lamborghini siker.
Unom a Porschét mindenhol már :)
Rengeteg ex F1-es van itt szokás szerint, és mind a Hypercarban
Bourdais, Nasr, Kobayashi, Lotterer, de Vries, Buemi, Hartley, Stevens, Grosjean, Schumacher, Button, Giovinazzi, Kvyat, Kubica, Vergne, di Resta, Vandoorne, Aitken
Nők meg azért voltak néha-néha, de ez az Iron Dames vonal már a minőségre is rámegy Bovy - Frey - Gatting trió egy autón osztozik. Itt indult volna Pin is, de sérülés miatt visszalépett így Frey helyettesíti.
Florsch meg ugye megint formaautózik, nála kimarad az idei 24 órás is, de 20-21-ben ő is egy csajcsapattal ment de az LMP2-ben.
elejéről lemaradok, mert 15 órakor válogatott játszik az EB-n :)
betétfutam a Lamborghini Super Trofeo második futamát törölték, mert az első versenyen csütörtökön több defekt is volt így biztonsági okokból lefújták a mait
WEC-ben a GT3-as Lamborghinik Goodyear gumikkal mennek, nem Hankook a beszállító, így talán nem lesz gond.
Ja persze, nem elsősorban azokat soroltam fel akiknek drukkolok személy szerint hanem úgy általában milyen jelentős történések zajlanak éppen most, ami egyenként is kibeszélésre érdemes téma.
Az általad felsorolt versenyzők közül az F1-esek engem nem hoznak lázba, de a Hasburg srácot kedvelem, neki őszintén tudok drukkolni, ahogy az egész JOTA csapatnak is az élén Illottal, aki méltatlanul vesztette elsteljes szezonos állását az IndyCarban és vele együtt természetesen a többi IC-s ásznak, Dixonnak, Palou-nak szintén.
Ha az autókat veszem alapul, a JOTA marha jól néz ki egyébként, de a Proton #99-es Porsche az igazi kedvenc ezzel a retro festéssel, olyan 90-es évekbeli hangulata van a letisztult, egyszerű színeivel.
A Cadillac egyébként a kedvenc autó, iszonyatosan jó hangja van a V8-nak, drukkolok nekik. Remélhetőleg a Wheelen Cadi ezúttal nem amortizálja le magát már a legelején.
Szóval én nagyon várom a holnapi rajtot és igyekszek a lehető legtöbb órát élőben megnézni belőle.
Penske pole, Penske már megint, Penske itt is, Penske mindenhol. :)
Estre éppen belül maradt az utolsó sikánban, fantasztikus volt.
A Cadillac pedig bejött 2-3-nak, Ferrari 4-5. És ez csak az eleje, a McLaren is története első pole-ját szerezte, aztán ott van még Illot és a JOTA, Penske-től kaptak kasztnit és építik ezerrel hogy kész legyen szombatra.
Micsoda mezőny, és milyen elképesztő verseny lesz.
TOYOTA DRIVER CONWAY RULED OUT OF LE MANS, REPLACED BY LOPEZ
Le Mans 24 Hours winner Mike Conway will miss this year’s edition of the World Endurance Championship blue riband after sustaining injuries in a cycling accident.
és újra sem kezdték, ez lett minden idők legrövidebb Nürburgring 24 órása -> 7 óra 22 perc, ha azt az 5 kört is beleszámoljuk akkor 8 óra 57 perc, és 50 megtett körrel.
Bármelyiket nézzük a 2021-es 59 kör, 9 óra 30 perces rekordot megdöntötték
Hiába ment reggel 7 óta a folyamatos 30 percenkénti halasztás végül kimentek 5 körre 13:30-kor SC mögött hátha javul a helyzet, de végül lefújták meg se várva a 24 órát
Amikor eldőlt, hogy vége, meg látványosan javultak a körülmények.
Audi 7. győzelme, Mies és Stippler belépett a 3x-os győztesek klubjába, Marschall és Feller pedig először nyert.
Ha a csapatot nézzük, akkor a Scherer Sport először nyert, de az elődcsapatot a Phoenix Racinget akkor 7x. Amivel beérték a Mantheyt és most ketten a legeredményesebbek csapatszinten. Kérdés mikor lesz a következő Audis siker, mert Stippler eléggé arra célzott, hogy lehet az utolsó esélyt kapták meg, majd kitért saját magára is, hogy már 49 éves ki tudja meddig lesz ő is itt. 21 éve Audi versenyző ebből 16 évet itt volt a Phoenixnél különböző bajnokságokban
240.000 nézőt sajnálom nagyon, mert nézőszámokban megint jól szerepelt a futam.
És azóta is áll a verseny, bár az autók megjelentek újra és felállítják őket a megfelelő sorrendben, így ha javulnának a körülmények hamar elkezdhetnék. Reggelre csak rosszabb lett az időjárás
Versenyt vezető BMW kiütésének lett következménye, a Porschés Alesia Kreutzpointnert tették meg felelősnek, kapott 1500 eurós pénzbüntetést, és a DPN (DMSB Permit Nordschleife) engedélyét bevonták. Ez egy jogosítvány ami alapján felengednek valakit a pályára.
(ő Fritz Kreutzpointner egyik lánya, akit szerintem onnan ismernek a mai napig, hogy 91-ben ő volt Schumacher és Wendlinger társa a Mercedesben a Le Mans 24 óráson)
99-es BMW kiesett az este az élről, itt volt a dráma. Az egyik, vagy talán a legerősebb versenyzőkkel álltak ki: Frijns, van der Linde, Farfus, Vanthoor.
GT4-es Porschéval akadtak össze (van der Linde vezette a kocsit ekkor), és vittek egy harmadik autót is magukkal. Vagyis ahogy én láttam inkább a Porsche nézte be és döntötte a dominót.
Mercedesnél is vannak bajok először a 130-as (Engelék) majd a 8-as is kiírta magát.
ezt nem tudtam, mert ilyenkor engem germánnak tekint a rendszer és nincs lekorlátozva ill. azt se tudtam magyar tv közvetíti
nálam ugyanúgy megy az angol és a német nyelvű stream is, meg a mindenféle onboard kamerák természetesen ingyen most is
Magyarországon tehát azért nem tudjátok így nézni a hivatalos közvetítést, mert ez az Aréna megvette a jogot úgy, hogy ugyanúgy csak streameli az eredetit, és mindezt magyar kommentár nélkül (ami talán nem is baj) és ezért pénz kérnek. Ha nem streamelnék akkor mehetne ingyen mint pl. nekem külföldön
Biztos sok nézője van ennek náluk, és emiatt majd előfizetnek, akik eddig nem tették. Csak pont azokkal a kevés magyarral tolnak ki, akik belenéznének 1-1 endurance versenybe vagy csak Le Mansra hangolódnának és nem akarnak innen onnan vadászott streamet nézni hanem a hivatalost.
Érdekes, mert németeknél ott van a NITRO kínálatában, ezen cikk szerint már 9 éve, és 26 órás élő adást tolnak le szombat 14:45 és vasárnap 16:45 között a tévében
Miközben a YouTubeon Németországban is elérhető Nürburgring csatornája, ami mindent ad ami ott zajlik az évben
hivatalos stream, nem fogják ezt kilőni (angol nyelv, de van német is)
Eső még jöhet késő este.
Időjárás rögtön bekavart a startnál, vagy inkább a gumiválasztás. Amikor a pole-osnak már a start előtt boxba kell menni, mert cserélni kell a slicket elég szép hátrány
Porsche meg visszaadta ezt a szívességet, ők meg túl sokat maradtak kint az elején. 5. körtől engedélyezett ugye a tankolás is, ők ráhúztak és elment vagy fél perc.
az a BMW-Porsche csattanás a GT4-ben sokkal durvább is lehetett volna elsőre, de rendben van mindenki
Glickenhaus meg kb. szét fog esni. Pénteken motort kellett cserélni, és most is ott lehet a gond