Napelemeket szereltettem fel két hónappal ezelőtt. Tud nekem segíteni valaki, hogy mennyi időn belül kéne az ELMŰ-nek az új órát felszerelni? Mert ez így nem poén, hogy Neki termelem ingyen az áramot.
Idén én is beléptem az ELMŰ előtt térdelő, egyelőre zárt szájjal ellenkezők táborába.
A sztori röviden: sikerült egy cipőbekötés után lefejelnem a villanyórát, ami megállt. Betelefonáltam, mert ismerősömet hasonlóért laza fél misivel húzták le a TIGÁZ-osok. Az óra később egy szándékos, kisebb erőhatásra újraindúlt. A procedúra viszont már elindult, kijöttek, cseréltek órát, azonban találtak egy-egy mikrokarcot a plombákon, ami eredményezett egy 187 ezres számlát (25A-es kismegszakító).
Vannak még kisebb nyalánkságok az ügyben, de ez csak a szorgalmasoknak: az óra anyám nevén van, a leszerelés, jegyzőkönyv az én aláírásommal/jelenlétemben történt, viszont adatokat nekem kiadni csak meghatalmazás ellenében lehet, stb.
Az lenne a kérésem, hogy van e valakinek ilyen ügyekben jártas ügyvéd kontaktja, illetve szakértője, akik a meglévő adatok alapján megmondaná hogy érdemes e megtámadni az ügyet, vagy fizessem be a felajánlott 50% kedvezményes akciós árat és tanuljak az esetből ....
Két villanyóránk van. Neten minden hónapban bejelentjük az óraállásokat. Az egyik órára a számlán mégis rendszeresen az van írva, hogy becslés. Tudja valaki, hogy ez miért van?
SZÁMLA KIEGYENLÍTÉSRE VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS: A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal, egyéb kiegyenlítés (csekkes, bankkártyás) esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 2 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.
Amióta szakítottak a Díjnettel, külön saját online befizetés van az oldalunkon, minden alkalommal be kell pötyögni a bankkártya adatokat, és hát, mivel nem a többi befizetendő között van, kiesik az ember látóteréből, és jön a kis késedelmi kamatocska.
De igazából a fenti tájékoztatás verte ki a biztosítékot, mert 2014-ben, amikor már napon belüli utalások léteznek, nekem kellene tekintettel kell lennem arra, hogy a rosszul szervezett munkájuk miatt min. 2 munkanap, mire bekönyvelik a befizetett pénzemet??? Nem lenne korrektebb, ha a határidőt úgy jelölnék ki, hogy a fizetési határidő legyen a fizetési határidő?
Én mindenesetre átigazoltam az Energetikai Központhoz, akiknél bár csak csekkes fizetés van, de olcsóbbak mint az Elmü volt...
Már két éve küzdök az Elművel, tegnap azaz péntek este január 10-én érkezett emailben írt az elmű rendezzen az hátralékomat, de most hétvégén nem tudok kihez fordulni, Részletesen: tulajdonképpen valami adminisztratív hibának lettem az áldozata. nem kívánom másnak a villanyszámláját kifizetni. Azt nem ismerem el. Az nem az enyém, villanyórás házzal soha nem rendelkeztem, az én hétvégi telek határom biatorbágyon nem esik egybe a villanyórás ház telekhatárával.
Én Budapesten élek, a biatorbágyi hétvégi telek szomszéd villanyórás ház tulajdonosai Alap nevű községben.
Röviden a tényállás:
2012. szeptemberében megkaptam a vidéki telek szomszédos villanyórás házának 508.000.- Ft értékű villanyszámláját Elmútól.
kértem az Elműt meg szeretném érteni miért küldték a számlát nekem, azért küldjék meg a villanyórás ház archívumát.
Levélben közölték nekem szerződésem nincs.
De küldtek egy mérőcserelapot, amelyen az én nevem szerepel felhasználóként, a villanyórás ház alapi illetőségű tulajdonosa a Fizető rovatban szerepel, gondolom, de csak gondolom ezért nem tudtam a villanyórás ház felhasználó rovatba történt bejegyzésemről, mert az alapi állandó bejelentett címen tartózkodó illetőségű tulajdonosnak küldték meg a számlákat, én budapesten lakom, elmű bácsinak megküldött számláiról nem lehetett tudomásom.
Összegezve: Én nem járultam hozzá aláírásommal a mérőcserelap felhasználói rovatba való megjelentetéshez, személyi igazolvánnyal Elműnél szerződéskötésben nem vettem részt,tehát sem elméletileg, sem gyakorlatilag nem rendelkezem elművel szerzőssel, nem tudom ki mondta be a nevemet, hogyan került a mérőcserelapra a nevem, most emiatt van az egész káosz. Elmű szóbeli információja alapján a villanyórás ház számlái már harminc éve (elmu vezeték bekötése óta, és azok az én nevemen lettek befizetve!! Körülményeket nem ismerem, szerintem alapra a mérőcserelpaon szereplő fizetőnek küldhették, mert a mérőlapon a villanyórás ház Fizető rovatban a villanyórás ház alapi címe szerepel! DE attól még nem tudtam, hogy a nevemben valaki fizet!! A szomszéd alapi illetőségű villanyórás ház tulajdonosa meghalt 2010-ben. DE, 2007-ben eltartási szerződéssel egy másik alapi illetőségű nőre hagyta) Tulajdoni helyzetről szóló Földhivatali papírokat beadtam az elmunek. De elmut semmi nem érdekli, csak az, hogy a nevem benne van a felhasználó rubrikában, de ez így tévedés, számlázásuk felém így nem hiteles!!
Hozzátartozik még a tényálláshoz:
Fogyasztóvédelemhez fordultam, aki egyszeüen elutasította megkeresésemet, keresetemnek nem adott helyt, mondván azt az információt kapta az elmútől, hogy az én nevemben voltak a csekkek befizetve, lehetőségem sem volt ezt a tényt megcáfolni, fogyasztóvédelem nem vizsgálta a részleteket, engem nem keresett meg, egyoldalú elmű bemondásra elutasította kérésemet. Sőt, fogyasztóvédelem és elmű sem akarja megérteni, (holott nem vizsgálta) miért nem akarom kifizetni!! a 30 év után elsőként kapott nagyösszegű szomszéd vilanyórás ház számláját!!??
Tegnap este vagyis 2014. január 10-én kaptam egy emailt az elmú PANASZKEZELKÉSÉTŐL hogy nagy hátralékomat a bírósági eljárás elkerülése érdekében egyenlítsem ki, mert a fogyasztóvédelem elutasította a keresetemet (nem is vizsgálta a részleteket, egyoldalúan utasította el).
Ki az a nyomozószerv, aki megállapítja, hogy elmu hozzám intézett számlája nem hiteles, nem engem illet
A meghalt alapi illetőségű bácsi (ez a hétvégi telek biatorbágyon van) 2010-ben meghalt, szintén alapi illetőségű nő tulajdonolja, birtokolja a villanyórás házat 100 %-ban, , 2007. május 18. óta földhivatali bejegyzés alapján, Még a tartási szerződésükben is benne van a 9./ pontban, hogy tartozik a villanyórás ház költségeit-javait szedni!! Tehát már 2007-BEN JOGFOLYTONOSAN ott megkezdődött a JOGUTÓDLÁSA A BÁCSINAK tartási zzerződés címén, Alap nevű bejelentett lakásán. Nem tudom megállapítani, csak feltételezm a számomra rendelkezésre bocsátott mérőcserelap alapján, Hogy a fogyasztási csekkeket aZ ALAPI ILLETŐSÉGŰ BÁCSIÉK alapi címükre kapták és ott is fizették be, az én nevemen. DE A MÉRŐCSERELAPON A FIZETŐ ROVATBAN BÁCSI NEVE ÉS ALAPI ILLETŐSÉGŰ CÍME SZEREPEL, MÍG A Fogyasztó rovatban:az enyém!!! vagyis a telek címe, ahol soha nem tartózkodom, Én nem járultam ehhez hozzá!! telek címe, ahol én soha nem tartózkodtam, a MÉRŐCSERELAPON AZ ÉN ALÁÍRÁSOM NEM SZEREPEL!!! A villany beszerelési ügyeknél a szomszéd bácsi járt el, mesélte, MÉG AKKOR, hogy oszlopokat rendelt meg az elmutól így visszaemlékezve , tehát a villany beszerelési munkáknál sem vettem részt, azt nem tartozott rám!!
Az én telekrészem természetben elkerített 80 négyszögöles üres beépítetlen telek, áramvételezési lehetőségem nincs, csak a telken keresztülmegy az elmu vezetéke
Miért engem jelölt ki az elmu bünbaknak, nem értem, Álláspontom szerint Hiteltelen az elmú számlázási megkeresése
DE hozzátartozik még a tényálláshoz:
hogy rendszerhasználati díjat elmű megkeresésére 2007. évben kifizettem negyedévi rendszerességgel, de az rendszerhasználti díj volt, és nem fogyasztási számla, tudomásom szerint a rendszerhasználati díj és a fogyasztási számla kifizetése nem köthető össze.
Tisztelettel várom lehetősége esetén szíves tanácsát, hova forduljak, ebben az esetben ki a nyomozóhatóság, kérem válaszát, illetőleg a lehetőséget, már az egész családnak két éve nincs nyugalma, állandóan csak a megrázkódtatásokat és a zaklatásokat kapjuk az elmutől.
Összegezve: szeretném látni a tényállás alapján hova fordulhatok, mit tehetek, elmu azzal érvel, hogy a fogyasztóvédelem nem adott helyt panaszomnak,(egyoldalúan) mert lekérték elmútúl egyoldalúan és én arra nem is reagálhttam!! hogy az én nevemben fizették ki a csekkeket már 30 éve.!! Elmúnek ettől az egyoldalú közlésétől a fogyasztóvédelem területi egysége nem adott helyt kérésemnek, most elmu ezzel revolverezik, emiatt fizessem ki a rám kirótt hiteltelen nagy számlát
Tehát Hatalmas gubanc, de látható nekem semmi közöm nincs a vidéki hétvégi telek szomszédos villanyórás ház áramfogyasztási számlájához.
elérhetőségem. mriatemesi@gmail.com
mobil: 06-70-202-2912
Ha ismer Ön Elmű Szakjogászt esetleg kérem segítsen az elérhetőségében
Az ELMŰ is, mint sajnos szinte minden szolgáltató, hivatalként működik, nekik "ügymenetük" van, ami elsősorban nyilván nem az ügyfelek életének megkönnyítésére lett kitalálva, hanem az ő adminisztrációjuk jóléte és boldogsága volt a szempont.
A probléma nem is ez, hanem a megfelelő tájékoztatás hiánya.
Hogy az a szerencsétlen ügyfél időben észlelhesse, hogy mit, mikor, és hogyan kell megtennie ahhoz, hogy a dolgok az ő lelki nyugalmának különösebb megzavarása nélkül bonyolódjanak, és neki ne kelljen állandóan idegeskednie amiatt, ami - bár a szolgáltató "hivatal" szempontjából észerűnnk, indokoltnak, és rendben lévőnek látszik - neki időről időre rendes kis idegeskedést okoz.
Mert menet közben már nem várható el a szolgáltató munkatársaitól, hogy belenyúljanak a "rendszerbe", nekik így bekavarni valószínűleg lehetőságük sincs ilyenkor, és ez érthető, ez így helyes.
A megoldás az lenne, hogy időben az ügyfél arcába ordítson egy-egy figyelmeztetés már a dolgok elfajulása előtt, hogy ember, ezt így és így, ekkor és ekkor tedd meg, mert különben gebasz van, meg idegeskedés.
Utólag a magyarázkodás, hogy ja, hát ezt még ez előtt kellett volna, most már a dolog így folyik a hivatali ügymenet szerint, már nem sokat segít az ember lelki nyugalmának helyreállításában.
(A járdán a kiásott gödörnél is jól láthatóan, és lehetőleg a gödör elé kell kihelyezni a figyelmeztetést, mert ha valaki már beleesett, az utólagos megmagyarázás, hogy hát a dolgok már csak így működnek, a gravitáció, meg a csontok törékenysége ugye... szóval ez így már senkit nem tesz különösebben boldoggá. Ez lenne a lényegi különbség egy modern szolgáltatás és egy középkori hivatal között is...)
Azért kerestem rá erre a forumra mert kíváncsi voltam, hogy egyedül vagyok-e a december havi kétszeri levonásban.
Volt egy olyan érzésem, hogy nem. És lám, igazam volt. A második levál már erről szolt.
Ebben a témában már a harmadik levélváltásban vagyok az ELMŰ-vel.
Nekem online E-számla szerződésem van, ami azt jelenti, hogy mindent ezen keresztül intézek. Óraállás lejelentés, ügyfélszámla, számla megtekintés, levelezés, stb. Az ügyfélszámlámon, a normál, haviszámla esedékessége 2013.12.13.-a. A részszámla esedékessége 2013.12.30.-a.
Részszámla = A 2013.11.19.-én, óraállás lejentése után, az ELMŰ kiállít egy részszámlát arra az esetre ha elfelejtenéd a következő, a 2013.12.19.-i óraállás lejelentését. (nem felejtettem el). Ha nem felejtetted el akkór kiállítanak egy stornószámlát és jóváirják az ügyfélszámládon, maj a két lejelentési időpont közötti fogyasztásra, a következő hónap elején, küldik a számlát.
A következő kérdést tettem fel nekik. Miért vonták le a bankszámlámról a részszámla összegét? A válasz, idézem.
"A 8112000xxxx sorszámú, előre becsült részszámla 2013.11.28-án készült. Mivel Ön bejelentette aktuális mérőállását 2013.12.19-én, az előre becsült 8112000xxxx részszámlát sztornóztuk. A beszedési határidő után került sor a stornóra, ezért emeltük le a számla összegét."
2013.12.19.-e és 2013.12.30.-a között eltelt idő, 11nap, nem volt rá elég. A stornószámlát 2014.01.02.-án könyvelték. Erre írtam egy kedves hangulatú levelet és várom a válaszukat. Jelenleg itt tartok, várom a válaszukat. Ha írnak, írok.
Egyébként 2013.12.30.-a évvége, éves záróegyenleg készítés ideje, és mindenki azt gondol amit akar.
Igazad van, de mit tehetünk? Nekem is ezek a dátumok vannak, befizetem, oszt jónapot. Persze nem nagy összeg, 15 rugó mindegyik, de akinnek több, az gondban lehet.
(Az a helyzet, hogy hosszú évek alatt nem volt áramszünet, vagy más probléma, ezért, ha köldöknézegetve is, de nem szívóskodom. Van elég gondom, ez a legkisebb)
Nem a két villanyszámlával van a baj, hanem a fizetési határidőkkel. Ha a havi számlákat esetleg ömlesztve előre kapod meg, az még nem baj, havonta egyszer befizeted a határidőnek megfelelően. De itt a két kiküldött számla között kb. 2 hét a fizetési határidő.
Az én számláimon a 10.23.11.22. közötti időszakra a fizetési határidő dec.13., a másikon a 11.23.-12.22. időszakra dec.30.
Gondolom rendes ügymenetnél ennek az utóbbinak a fizetési határideje január második hete lenne. Ezért vannak az emberek kiakadva. Ünnepek környékén előre hozott határidejű számla.
Nem (csak) a cég szabályzata, és nem akarja felülírni a törvényt. Egyébként a cég szabályzatát az energiahivatal hagyta jóvá, és mint ilyen eljárásoknál, a törvényekkel ellentétesség már puff, kizáródott - az energiahivatal jogászai a törvényeket képviselik.
De amúgy a 30 nap a törvény mellé használandó 273/2007. kormányrendelet 24. paragrafus 10. bekezdésében van leírva, és ha megnézed, szó szerint ez lett átvéve az üzletszabályzatba. Sőt, a rendelet fogalmaz úgy, hogy felmondja, és az cég szabályzata úgy, hogy felmondhatja.
Nem csak én, más is kapott ebben a hónapban két villanyszámlát..ránéztem, minden rendben. Erre hallom a médiából, hogy betelefonálók sérelmezik a két villanyszámlát...valamit nem vettem észre? Rajta van a teljesítési időszak, és a befizetési(beérkezési)határidő. Éves leolvasásnál akár egy évre előre is kiküldhetnék a csekkeket, vagy rosszul látom? Abban a hónapban fizetem be, amikor aktuális...
ELMŰ most 500.000Ft -ot követel jogosulatlan vételezésért.
Néhány éve volt egy kevés számlatartozás, ami rendezve lett , de közben ÁLLÍTÓLAG kikapcsolták az áramot. A lakásban ekkor nem lakott senki, az értesítési cím is más volt, nem az ottani. A tartozásról jött felszólítás, de arról nem, hogy ekkor és ekkor kikapcsolják majd az áramot. Így erről nem is tudtunk, a lakásba nem tudtak bejutni, ezért valahol máshol választották le a fővezetékről. A tartozás közben rendezve lett és egy bérlő be is költözött. Na most a szolgáltatásban kiesést nem tapasztaltunk, tehát még mindig foglalmunk sem volt arról, hogy kikapcsolták volna az áramot. AKésőbb találtunk a postaládában egy papírt, amiben írták, hogy kikapcsolták, de mivel az össze levél másik címre érkezett, így ezt is csak később láttuk. Mivel minden működött, a számlák fizetve voltak, így nem foglalkoztunk vele. Nemrégiben jött a levél, hogy jogosulatlan vételezésért 500.000 -et követelnek. Mi??? A kikapcoslásról eleve semmilyen jegyzőkönyvet nem láttunk, emailben elküldtek egy kikapcsolási lapot, amit az alvállakozó töltött ki, aki állítólag kikapcsolta az áramot. Ezen két aláírás szerepelt, a szerelő és a nevéből ítélve a felesége. Na most én azt gyanítom, hogy ezek ki sem kapcsolták, vagy mást kapcsoltak le a hálózatról és most jogtalanul követelik rajtunk azt az összeget, ráadásul kb. 2 év telt el azóta. Egyszer előfordult, hogy ugyanitt, ugyanez a brigád tévedésből kikapcsolta az áramot, de a mérőóránál, mert akkor volt ott éppen lakó, aki külföldi volt, így nem tudta miért engedi be ezeket. Akkor azonnal bementünk az ügyfélszolgálatra és délután már vissza is kapcsolták elnézést kérve.
Na most ilyenkor mit lehet tenni? Az ügyintézőnek csak annyit válaszolt, hogy peren kívüli egállapodás, vagy jogi út, pedig leírtam neki mindent részletesen.
Egy regisztrált villanyszerelő megvizsgálja, és ad egy szép összegű árajánlatot a jó régi vételező helynek az újabb szabályok szerinti átalakítására, hogy szabályosan kiadhassa a megfelelőségi papírt.
Ez az első jelentős összeg.
A következő pedig a villanyóra visszaszerelés díja (visszakapcsolási díj + a kiszállási díj, munkadíj), ami most lehet olyan kb. 20.000 Ft körüli összeg.
Ez a második jelentősebb tétel.
Az egész egy nagy szívás. De az ügyvéd, a pereskedés, ami esetleg bebiíonyíthatná, hogy a kikapcsolás jogtalan volt, és csinálják vissza, nyilván még többe kerülne. (És a szabályoknak, a műszaki-biztonsági előírásoknak ebben az esetben is meg kellene felelnie a mérőhelynek ahhoz, hogy vissza lehessen kapcsolni az áramot.)
Csodát ezzel az egésszel kapcsolatban sem itt, sem máshol nem fog tudni tenni senki.
Ezt írod: mnt megtudam a kikapcsolás is azért törént mert a néni nem tud sehova menni és akire bízta a csekkfeladást az lelépett a pénzével
Tehát valóban volt nemfizetés, mivel valami aljas mocsik lelépett a pénzel. :(
Ezek után Te vetted kezedbe az ügyet. Sajnos a szolgáltató tényleg elég bürokratikus (pl.: saját formátumu meghatalmazás, ...). De melyik nem az?
De ha jól értelmezem a szavaidat, akkor Te a kikapcsolás után 30 napal kerültél a képbe.
Az a bizonyos villanyszerelő papír az gondolom a kivitelezői nyilatkozat arról, hogy szabványos a mérőhely. Nem tudom a kikapcsolásos folyamatot, de gondolom ha "sokáig" ki van kapcsolva a mérő, akkor az után kérnek ilyet. A legrosszabb az, hogyha valami régi, rossz mérőhely, akkor még azt is fel kellhet újítani. :(
Ha valóban be volt fizetve a kikapcsoláskor, akkor lehet, hogy a szabálytalan kikapcsolás felől kellene megközelíteni, és minden papírt elfelejteni.
A szolgáltató rendszerében látszik, hogy mikor érkeztek be az összegek, az is látszik, hogy mikor lett kikapcsolva. Ha a kettő a néni javára szól, akkor .......
Egyébként a "cég szabályzata" nem írhatja felül a törvényt, mert az üzletszabáléyzatot is az energiahivatal hagyja jóvá.
Ezt mi is megtaláltuk csak az a baj,hogy egy cég szabályzata és mint ilyen hogy akarja felülírni az energia szolgáltatásról szóló törvényt. A néni már kórházban van kihülés miatt vitte el a mentő tegnap,én ma megyek oda elhozom a macskáit és széteresztem itt pesten a váci úti ügyfélszolgálati irodában és viszek még melléjük vagy 10 antiszociális kóbormacskát is, és már gondoskodtam arról,hogy egy menhely sem fog kimenni és összeszedni őket.