Keresés

Részletes keresés

Fabzomb6 Creative Commons License 2023.08.20 -1 1 7450

Hosszú évek óta először nem tudom elfogadni az érvelésedet. Talán az a legegyszerűbb reakció, hogy ha így van, akkor több pénzt kell fordítani a karbantartásra amellett, hogy az elmúlt években jelentős építési és felújítási munkák valósultak meg. Én viszont azt látom, hogy a közutak jelentős mértékű felújításában - az előbbi megállapítás ellenére -  évtizedes elmaradások vannak. A padkák nyesése több évre is elmarad, a gaztalanítás kevés. A padkák így megakadályozzák, hogy a közutakról a víz az árokba folyjon. A évi felújítás legtöbb esetben a foltozgatással kimerül. Ez természetesen hozza maga után a víz időszakos "megtelepedését" és beszivárgását.  A területi közúti szervek legnagyobb gondja, hogy kettős alárendeltségben működnek. A vezetők  munkajogilag  a főispán alá tartoznak, a szakmai irányítás  Budapesten van. A lényeg a politikai alárendeltségben történő alkalmazkodás bármi áron, mert így élhető meg a holnap. Szóval van teendő bőven.

Előzmény: The_Rible (7448)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.20 0 0 7449

Az lehet hogy tényleg ezért.

Előzmény: The_Rible (7448)
The_Rible Creative Commons License 2023.08.19 -1 2 7448

Svédeknél sincs gond az utak szétfagyásával. Mégpedig azért, mert nem a sima fagy a veszély, hanem ha +/-0 körül ingadozik a hőmérséklet. Nappal felolvad, éjszaka lefagy. A nappali olvadék megtalálja a legkisebb repedést is, majd éjszaka belefagy, és szétnyomja. Nálunk szinte egész télen ez megy. Ha egész télen le van fagyva, azzal semmi gond nincs. Ugyanez a hegyekben. 

A hozzánk hasonló klímájú helyeken a legnehezebb az utakat jó karban tartani.

A másik pedig tényleg az, hogy sziklára épült ott minden. Az biztos nem fog megsüllyedni.

Kérdeztem is a bosnyákokat, hogy miért csak simán a zúzalék alapra terítik az aszfaltot közvetlenül az autópályák építésénél, hogyhogy nincs alatta betonréteg, mint náluk. Azt mondták, az luxus lenne.

 

Ez van a bosnyákoknál:

https://www.vecernji.hr/vijesti/ovo-su-prvi-kilometri-autoceste-grade-se-i-naplatne-kucice-479144/galerija-29053?page=8

 

Ez van nálunk (M6 most épülő része). látszik, hogy végig ott van alatt a betonréteg.

Előzmény: Bombyna (7446)
tinóra Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7447

mert nem agyagos homokra aszfaltoznak

Előzmény: Bombyna (7446)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7446

2 hét és indulok Al. Hazafelé Bosznián át nézelődéssel. Tényleg nem értem hogy ilyen jók ott az utak pedig a tél is nagyobb a hegyekben.Hogy nem fagynak szét?

Előzmény: yulo62 (7445)
yulo62 Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7445

ENNYI!!! 44!!444🤣

Előzmény: Bombyna (7443)
yulo62 Creative Commons License 2023.08.19 0 1 7444

Most persze a harmad- es akárhányadrendű utak nem biztos, hogy olyan jók, de nem is ezeket használod általában. Az a különbség, hogy Magyarországon kb. mindenhol középszar utak vannak, Boszniában viszont a fő közlekedési útvonalak igenis jók. Jobbak, mint Magyarországon. 

Előzmény: The_Rible (7441)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7443

BOSZNIÁBAN JOBBAK AZ UTAK MINT MO!!! YULO IS MEGMONDTA.

Előzmény: The_Rible (7438)
The_Rible Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7442

Inkább a video eleje releváns.

 

Előzmény: The_Rible (7441)
The_Rible Creative Commons License 2023.08.19 -1 0 7441

Nem igaz, már írtam egy csomó példát ezekre. Te csak a legfőbb utakat ismered, ez olyan, mintha az M1 vagy az M6 alapján mondanád, hogy milyen tökéletes Magyarország útminősége (de ez is sántítana, mert pl. az M1 néhány évvel ezelőtt eléggé szét volt esve, de már megcsinálták). Ráadásul ezek a főútjaik is elég vályúsak, egyáltalán nem lehet dicsekedni vele.

Arról fogalmad sincs, hogy milyen úthibák vannak év közben, hányszor van kőomlás még ezeken a főutakon is. Emlékszem olyanra, hogy Jablanica és Mosztár közötti Neretva kanyonban leomlott a hegy az útra, a rogalmat meg ráterelték egy szerpentines földútra a hegyek  között, kb. fél órát zötykölődtünk. Ott ment minden teherautó, busz is. Nem beszélve arról, hogy éveken keresztül murvás útszakaszokon kellett közlekedni Szarajevó és Zenica között, amikor az autópályát építették. Ez az ország legfontosabb főútja, és murvára terelték a forgalmat.  És nem csak pár órára, hanem hónapokra. Az alsóbb rendű utakról meg jobb nem is beszélni, sok helyen (sok helyen azok is rendben vannak). Menj fel a Neretva mellett a Borci tó feletti szakaszon végig. Ott is le van szakadva a fél út legalább 10 helyen. És alattatényleg szakadék van, nem csak egy árok.Ezek mind teljesen elképzelhetetlenek nálunk.

A hozzászólásaimból kiderülhetett, hogy szeretem és jól is ismerem Boszniát, de hülyeségeket nem kellene írni. A főbb útjaik általában teljesen rendben vannak, de össze sem lehet hasonlítani a magyar utakkal.

 

Annak idején nem készítettem videót a murvás szakaszról Zenica és Szarajevó között, az alábbi már akkor készítettem, amikor az út egy része készen volt, de azért el lehet képzelni, miről beszélek:

https://www.youtube.com/watch?v=bbtNS8gKQiA&t=528s

Előzmény: yulo62 (7439)
yulo62 Creative Commons License 2023.08.19 0 1 7440

Benne vagyok pár határinfós Viber-csoportban. Az északi határok közül Gradiškánál van a legtöbbször nagy sor, illetve Svilajnál, ezekre gyakran panaszkodnak. Gradina (Jasenovac) és Kozarska Dubica pedig 50-50, hogy jó lesz-e vagy sem, Brod is hasonló. Šamacra pedig ritkán írják, hogy nagy sor van, legtöbbször jól járható.

Brčko és Orašje pedig kb. sose szóba se kerül.

 

A hozzászólásom időpontjában is éppen Gradiška meghalt... 

 

Előzmény: enddav90 (7436)
yulo62 Creative Commons License 2023.08.19 0 0 7439

De még mindig arról beszélünk, hogy van ez a híresen szar 15 km Humnál, de a többi út az viszont tényleg jobb, mint a magyar.

 

Magyarországon meg kb. az a szenzáció, ha nem híresen szar valamelyik út. 

Előzmény: The_Rible (7438)
The_Rible Creative Commons License 2023.08.18 -1 0 7438

Na, és akkor jönnek azzal itt emberek, hogy Boszniában jobbak az utak. Most már érted miről írtam korábban. Az meg, hogy már elkezdték felújítani, kb. 10 éves történet.

Előzmény: enddav90 (7437)
enddav90 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 7437

Vasárnap délelőtt megint teljesen jó volt Samac, 10 perc várakozás befelé, Deleuša viszont hétfőn délelőtt kifelé egy órás várakozás. Montenegró viszont kutyapokol, Podgorica elkerülőnél az a rengeteg körforgalom, a tengerparti részen Sutomore, Barnál pedig a folytonos torlódások.

Csütörtökön 40km 2 óra alatt ezen a részen, viszont a Hum előtti montenegrói rész tényleg nagyon szép és a határon befelé is csak negyedórás várakozás. A boszniai részen tényleg jó szar az a 15km, de így elsőre élmény volt. = D Amúgy az út elejét már elkezdték felújítani.

Aztán tegnap este Samac kifelé senki.

Előzmény: enddav90 (7436)
enddav90 Creative Commons License 2023.08.10 -1 0 7436

Én mindig retrozok és Samac felé megyek. : D   Idén és tavaly vagy szerencsém volt vagy Svilaj elvisz a forgalomból és azért nem kellett 5-10 percnél többet várnom. Vasárnap délelőtt leszek legközelebb arra, kíváncsi leszek. Hétfőn pedig Ulcinj Deleusa határon keresztül, sosem voltam még arra.

fekvőrendőr Creative Commons License 2023.08.10 0 0 7435

Én ma három hete Jasenovácnál mentem át két személykocsi volt előttem.

Előzmény: The_Rible (7433)
ufonauta2 Creative Commons License 2023.08.10 -2 0 7434

Kösz a megerősítést! Valószínű így fogok menni. Hétfőhöz egy hétre megyünk.

Előzmény: The_Rible (7433)
The_Rible Creative Commons License 2023.08.10 0 0 7433

Én megpróbálnám, ha nem szombaton mész, akkor Svilajnál valszeg gyorsabban átérsz. Két hete szombaton 1 óra alatt léptünk be Boszniába Svilajnál

 

Előzmény: ufonauta2 (7431)
ufonauta2 Creative Commons License 2023.08.09 0 0 7432

"Boszniába"

Előzmény: ufonauta2 (7431)
ufonauta2 Creative Commons License 2023.08.09 -1 0 7431

Ha már itt az autópályák kerültek szóba. Szerintetek érdemes kipróbálni a Doboj-Banja Luka közötti szakaszt úgy, hogy a szokásos Gradiskai belépés helyett Svilajnál lépnénk be boszniába? Nem tudom, mennyit lehet időben nyerni, mert Gradiskánál néha fél-egy órát is várakozunk. Igaz idén hétfői napon megyünk, nem hétvégén. Ráadásul így a horvát A5 után nem kéne az A3-ra hajtani, ahnem ugyanazt a távot Boszniában tennénk meg.

policecars Creative Commons License 2023.08.09 -1 0 7430

A zöld vonalak az átadott autópályák, autóutak:

 

policecars Creative Commons License 2023.08.09 0 1 7429

Odzak és Zenica között nincs autópálya. Odzakig van autópálya, de ez csak pár kilométer, a horvát pálya folytatásaként. Odzaktól egészen Zenica előttig sima kétsávos főút van, Zenica előtt nem sokkal kezdődik a hosszabb autópálya szakasz (kb. 100 km), mely Szarajevó után ér véget.

Nem írtad, honnan indulsz, az sokat segítene, hogy használható tanácsot tudjunk adni.

Előzmény: Piteka82 (7428)
Piteka82 Creative Commons License 2023.08.09 0 0 7428

Sziasztok! 

Még sosem utaztunk így, viszont ezúttal az a cél, hogy Horvátország - Bosznia - Horvátország útvonalon mennénk Udvar - Eszék irányából Makarskára. 

Nem vagyok járatos Boszniát illetően. Úgy tervezném, hogy Odzak - Zenica útvonalon keresztül jutnánk le Posusje-ig, majd a horvát tengerpartig. 

Úgy informálódtam, hogy ezen az útvonalon Odzak és Zenica között van egyedül autópálya és itt is a Horvátországhoz hasonló kapus rendszer működik. Jók az értesüléseim? Illetve mit gondoltok a tervezett útvonalról? Mennyire praktikus, illetve van-e jobb, "élhetőbb" útvonal-tippetek? 

Köszönöm előre is a válaszokat. Üdv, P

The_Rible Creative Commons License 2023.08.09 -2 0 7427

Te arról beszélsz, hogy nem tetszik neked a dobostortán a karamell, én meg arról, hogy kimaradt belôle a cukor és valami mérgezô került bele. Most pl az derült ki, hogy a még csak most épülô Pocitelj autópálya hídon repedések vannak. Egyelôre javíthatónak tûnik, de ha újra megjelennek rajta a repedések, akkor azt a szegmenst el kell teljesen bontani. Ahogy írtam Zenicánál is zárva az egyik sáv hónapok óta, pedig csak tavaly adták át azt a szakaszt.

 

Az autópályák kopórétege egy idô után tönkremegy, ez egy természetes folyamat, ezzel terveznek. Ilyenkor egyszerûen kicserélik ezt a kopóréteget. Ez van Magyarországon. Mivel most már sok autópályánk van, ezért valahol mindig kell cserélni a kopóréteget, és ha megnézed, csinálják is folyamatosan, de olyan, hogy mindegyik út tökéletes állapotban legyen egyszerre nem lesz, és máshol sincs ilyen.

Előzmény: Bofied (7426)
Bofied Creative Commons License 2023.08.08 0 0 7426

Relatíve sokat mentem pályán Boszniában (ugye eleve nincs sok ), de én semmi problémát nem vettem észre, csodálkoztam is hogy teljesen jó autópályák..  menj végig itthon az M7esen, a Balaton alatt, néhol elharapod a nyelved ha nem vigyázol, tele van ilyen kis alattomos huplikkal, besüllyedésekkel..

Előzmény: The_Rible (7408)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.06 0 0 7425

Igen arra neked elég ha félkész a szerpentinen és vissza vannak klassz kilatopontok balra ahogy mész fel de van csomó csipkés tetejű alagút de nincs kiírva magassagkorlatozas nehogy koppanjon a teteje.

Előzmény: triker (7422)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.06 0 0 7424

Most is útépítés van azt írta aki volt remélem nem nyiffan ki a futòmű.

Előzmény: triker (7421)
Bombyna Creative Commons License 2023.08.06 0 0 7423

Jó neked spací vak. Gondolkoztam én is 1 TSI octin de annyira sok bajt hallottam hogy lebeszeltem magam.

Előzmény: JAWA SK/CZ (7420)
triker Creative Commons License 2023.08.06 0 0 7422

Jajca Bugojno Mostar útvonal már régi ismerős.

Autópálya nem érdekel, mert nem megyek 90-nél többet a lakóautóval.

Az a "beszarás" út érdekel. Humi határ után kb 20 km-rel a Piva hídon balra nekem a térképen P14 jelű alacsonyabb rendű út van jelölve. Erre gondoltatok? Mennyire járható? Egy darabig bemennék, de vissza is fordulnék, mert nem ezen terveztem. 

Előzmény: The_Rible (7415)
triker Creative Commons License 2023.08.06 0 0 7421

Tavaly szeptemberben a Korca-Leskovik szakaszon az SH75-ön sok helyen útépítés volt. Alapig kiszedve a föld, nem makadám, nagyon rossz volt. Lakóautó lengéscsollapítója kuka lett. Előtte az SH25 (Komani tó) is rásegített a lengéscsillapító cseréjére. Amúgy jók az utak. Szerintem sokat fejlődtek, sok új út van, amik csak késéssel kerülnek fel a térképre.

Szerbián keresztül még nem mentem. Mindig Mne BIH keresztül.

 

Előzmény: Bombyna (7418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!