Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2019.11.25 0 0 51436

Ja, ez lehetett az ok :-)

Előzmény: RS Odon (51431)
gaba520 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 51435

Ha jól látom mindjárt velem kezdődik a sor! :) 

Hegykő 2008 /?/ 

Előzmény: RS Odon (51429)
Papka11 Creative Commons License 2019.11.18 0 0 51434

Szíííííp :-)

Előzmény: Agent_Gibbs (51433)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2019.11.18 0 0 51433

Hegykő, 2008 vagy 2009 :)

 

Amúgy én is Skodázok per pillanat (jobb híján :) ), de ha érdekel valakit, akkor eladó ez:

 

 

2014-es gyártás, de már 2015-ös modell év, 8 kerékkel, 150e km, manuális, frissen cserélt termosztát-vízpumpa egységgel.

Előzmény: RS Odon (51429)
Papka11 Creative Commons License 2019.11.18 0 0 51432

Ha jól látom? Hegykő :-)

Előzmény: RS Odon (51429)
RS Odon Creative Commons License 2019.11.18 0 0 51431
Mert ugye az 1.6-al hosszabb volt az út.
Előzmény: ckerti (51430)
ckerti Creative Commons License 2019.11.18 0 0 51430

A választ nem tudom, de én nem voltam ott :-)

Előzmény: RS Odon (51429)
RS Odon Creative Commons License 2019.11.17 0 0 51429

Kvíz kérdés mikor és hol volt?Ha még fellelhetők a résztvevők!

sonar123 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 51428

Sziasztok! Nincs valakinek egy elfekvő (eladó) O2 RS (2007) első lökhárítója a padláson, 1Z1Z színkóddal, és fényszóró-mosó lyukakkal, jó állapotban? Esetleg 2 xenon lámpa ugyanehhez? Előre is köszi.

Juda011 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 51427

Köszönöm a választ!A legutóbbi ellenőrző szerviznél a fékfolyadékot cserélték.A továbbiakról majd-akkor-megpróbálok a márkakereskedésben érdeklődni.

Előzmény: sr1 (51426)
sr1 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 51426

Az autó garanciális. Menj be a legközelebbi szakszervízbe és megmondják, a rendszerbe be van vezetve minden munkalap. 

De én nem foglalkoznék vele, ezek jó autók, 74.000km futás után max. féktárcsákat kell cserélni, nekem van egy 2015 Scoutom, annak 83e km-be kellett hátsó tárcsákat és betéteket cserélni. Semmi baja nem volt, de 15e cseréld az olajat és az olajszúrőt.

A fékfolyadékot is kellett volna cserélni, azt nekem 3 évesen cserélték.

Egy olyan szerelőhöz vidd, aki érti a részecskeszűrő működését. 

Előzmény: Juda011 (51425)
Juda011 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 51425

Sziasztok!

Kezdő Skodásként egy kérdésem volna Hozzátok:fél éve lettem egy 2016-os Octavia Rs Tdi tulajdonosa.Eddig Skoda márkakereskedésben szervizelték az autót.Legutóbb pár napja 74.000-nél volt ellenőrző szervizen a gép.Viszont a továbbiakban a tetemes szervizdíjak miatt inkább egy megbízható szerelővel végeztetném a szükséges cseréket/javításokat.

Szóval a kérdésem annyi volna,hogy valahol hozzá lehet-e férni,hogy adott km-futás után mit kell cserélni az autón.Perzse az évenkénti motorolaj és szűrők cseréje és a DSG váltó olajának 60.000-es olajcseréje természetes.Előre is köszönöm a segítséget!Üdv.:Imi

itreb Creative Commons License 2019.10.23 0 0 51424

Sziasztok!
Eladósorba kerül 2014-es TDI RS, 112000km magyar végig vezetett szervizkönyv. 

Hörbi Creative Commons License 2019.10.12 0 1 51423

Azt nem tudom, de a 140 LE Superb után semmi extra igénye nincs.

Előzmény: glackolezli (51422)
glackolezli Creative Commons License 2019.10.12 0 0 51422

Tisztelt fórumtársak.

Érdeklődnék hogy a 184Le TDI motorral kinek milyen tapasztalata van.

Mennyivel nyűgösebb mint egy egyszerű 150Le változat?

Varshi Creative Commons License 2019.09.29 -1 0 51421

Végül kiszedtük a lefújót... éés.. volt benne egy másik is. :D

A turbónál.

Mindegy, most eladó, ha valakinek kell. 15e Ft. 2013 utáni 2.0 TSI-hez:

https://www.forgemotorsport.com/Blow_Off_Valve_and_Kit_for_Audi_VW_SEAT_and_Skoda--product--814.html

Előzmény: Realtukko (51394)
Papka11 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 51392

Szép futásteljesítmény :-)

Előzmény: Iconingyoursoul (51416)
Realtukko Creative Commons License 2019.09.12 0 0 51419

Igen, mások is mondták, hogy a cr tdi elviseli.

A 2.0 tsi meg nem viseli el. Az én tapasztalatom "és még sokan mások". 

Ha paraszt gazdája volt, ha nem.

Előzmény: valerossi46 (51418)
valerossi46 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 51418

170cr

30ezrenkent csereltem, 0km-tol en hasznaltam, 500ezernel sem kellett utana toltenem semmit

Most 184cr hasznaltan véve, toltogetem. Ez paraszté volt az meg nem

Realtukko Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51417

Skoda vonalon sajna a BWA volt az utolsó szíjas 2.0 tfsi.

 

Viszont kis türelemmel szerintem hamar találsz olyan CCZA-t is, amelyiknél ellenőrizhető, hogy újabb fajta dugattyús-e. 2012-esek nagy eséllyel azok, talán még 2013 elején is gyártották az O2-t. Az utolsó szériák közül kéne keresni egyet.

Előzmény: Iconingyoursoul (51416)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51416
Én személy szerint elszörnyülködök ezen a 30 ezres olajcserén. Lehet, hogy jó olajokat csinálnak, de a 10-15ezrenkénti cserét szerintem meghálálja a motor hosszú távon.
Az én BWA kódos Rsemben, 424ezer van éppen. Nem zabálja az olajat, de azért kell rá töltögetni 2, 2és fél ezrenként fél litert. Mobil1 5w30

Skoda vonalon gondolkodom, ezeknek amit írtál a márka név miatt mindig egy picit több a fenntartása. De azért ránézek ezekre is, köszönöm.
Előzmény: Realtukko (51415)
Realtukko Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51415

Nyilván semmi sem szentírás, de 30 ezerrel nagyon kockázatos szerintem. Az én saját tapsztalatom szintén németországi 30 ezrenként cserélt olajos autónál CCZB motorral (az CCZA pepitában) olajzaba volt. És nemcsak nekem.

 

Ha nem ragaszkodsz az O2FL-hez, akkor ha van rá keret, szóbajöhet az O3 Rs. Abban már az EA888 3. generációja van, ami sokkal jobb az első kettőnél, mind az olajzabálás, mind a láncnyúlás jóval kisebb veszéllyel áll fenn.

De persze ez se régi Suzuki benzinmotor, hogy "tőccsé olajat meg benzint oszt megy". Viszont amit cserébe ad, az is más szint. :)

 

B terv:

 

Facelift előtti Octavia 2 BWA motorral. Láncgond itt nincs, olajzabálás itt is van, de valamivel olcsóbban javítható. De még itt is szép összeg lehet. Viszont elég sokat ismerek 300 ezer felett, szóval azért jó tud lenni megfelelő karbantartással.

 

C terv:

 

Ha nem csak Octavia jöhet szóba, de 2010-2012-es évjárat környékén keresgélsz, viszont szíjas motort akarsz:

 

Seat Leon Cupra R, Audi S3, Vw Golf VI R

 

Jellemzően 265 ló körüli autók, és mindhárman szíjasak. (Golf VI GTI, Seat Leon FR viszont nem!)  

Előzmény: Iconingyoursoul (51412)
skt15 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51414
30000 km-t azért elég sokféleképpen lehet lefutni. Így emiatt nem biztos, hogy temetném.
Előzmény: Iconingyoursoul (51412)
jajjdejolenne Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51413
Állítólag folyamatosan szondazott ügyféligenyek alapján...
Előzmény: Lónyak (51408)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51412
Köszi a részletes leírást, így még érthetőbb.

A hírdető magánszemély, egy kollégám unokatestvére, ezért is reménykedem, hogy nem verne/vernének át.
Németországi autó volt, ott pedig igen, 30 ezrenként cserélték az olajat :/
Így akkor ez el is dőlt szerintem.
Az eladó azt mondja nem tapasztalt olajfogyást, de hallgatok a tapasztalatotokra! Köszönöm!

Mit tudtok akkor javasolni? Nézzek inkább az O3as szériából? Benzinest szeretnék, a dízel nem az én világom..
Előzmény: Realtukko (51410)
Realtukko Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51411

Én amúgy arra tippelnék inkább, hogy hirdetési pénzt fizeni nem akaró, magát magánszemélynek álcázó autónepper eladóról van itt szó. :)

Legalábbis találkoztam már ilyennel.

Előzmény: Lónyak (51407)
Realtukko Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51410

Én új dugattyúsról még nem hallottam, hogy zabálná. Kicsit persze abból is fogyhat, főleg sok pályázásnál és főleg ha 5w30 olajról van szó. De még úgy is illik neki kihúzni a következő csereperiódusig utántöltés nélkül. Ha mondjuk eltűnik 1 deci 1000 km alatt, az még teljesen ok, akár 2 dl is. 2.0 tsi-knél legalábbis ez a divat.

 

Zabálás alatt itt azt értem, hogy akár 1 liter/1000 km, sőt hallottam több helyről 1 liter/500 km-ről is. 

 

Sajnos km-hez nem nagyon lehet kötni a dolgot, volt akinek 100 ezernél kezdődött, volt akinek már 30-nál. Nyilván használatfüggő, meg hogy korábban milyen sűrűn cserélték benne. Ez ugye közel van a 200 ezerhez, szóval ha régi dugattyús, akkor több olajat fog inni eddigre már, mint te vizet.

 

Ha van eseteg vezetett szervizkönyve, és azt látod, hogy 30 ezerhez közeli csereperiódussal használták, akkor inkább hagyd ott, bármit is mond az eladó, mert az a motor szar lesz. Most megint kitérek arra, hogy a 2.0 tsi-ről beszélek, tudom, hogy egyes motorok ezt is elviselik. Ez nem.

 

Az a legfőbb probléma, hogy az ilyen ugye csak használat során derül ki, egy átnézéssel is lehetetlen megállapítani, mert nem szivárgásról van szó.

 

Egy dologra azért mégis figyelj. Az EA888-ak (a CCZA is) olyanok, hogy a legmagasabb olajszintet a nívópálcán leállítás után pár perccel mutatják. Ahogy kihűl a motor, az olajszint is lejjebb megy rajta. Nézd meg úgy az autót, hogy az motor legyen csont hideg. Ekkor ellenőrizd az olajszintet. Ha már erősen az alsó tartomány felé figyel a jelzés, akkor szinte biztosan olajevős példányba botlottál, főleg ha nemrég lett cserélve. Ezt csak felújítással lehet orvosolni, ami hétszámjegyű összeg, legalábbis számlával biztosan.

 

 

 

Előzmény: Iconingyoursoul (51409)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51409
Azt mondja, hogy nem eszi az olajat.
Kb mennyi km nél szokott ez az "olajzabálás" előjönni ennél a motornál?
Illetva, ha az új dugattyús típus, ahogy már írtátok, hogy akár az is lehet, akkor erre jó eséllyel nem kell számítanom?

Előzmény: Lónyak (51407)
Lónyak Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51408

Csak viccből tiltották 7/8-nál vagy esetleg újból be fog szarni neked idővel?

Előzmény: jajjdejolenne (51406)
Lónyak Creative Commons License 2019.09.11 0 0 51407

Én arra figyelnék inkább hogy ha zabálja az olajat (pl. ez is lehet az oka annak hogy kevesebb mint egy év után eladja) akkor az nem lesz olcsó. (Értsd: elvinnéd belőle a kedvesed valami egzotikus szigetre télen)

Előzmény: Iconingyoursoul (51405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!