Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

autochip Creative Commons License 2012.12.03 0 0 72

Eza mérési lap talán érdekel, bár ez gyárilag 240LE Seat Leon Cupra 2.0 TFSI és MMC Tuning.

 

http://www.autochip.hu

Előzmény: vwszr (71)
vwszr Creative Commons License 2012.10.26 0 0 71

oct tuningrol van valakinek tapasztalata eszrevetele? 2.0 TSI motorba tennem es 170rol 240 lora emelne a teljesitmenyt.

kerkyra Creative Commons License 2012.07.23 0 0 70

Ha a fórum mind a 3 oldalát elolvastad volna , nem kérdeznél hülyeséget...

Nem kérdés chiptuning....Boxot  felejtsd el... !!!

Előzmény: ijblo2 (69)
ijblo2 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 69

Szerintetek jó ez a tuningbox vagy inkább a chiptuningot keressek?

gangstarr1969 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 68

Ez az idézet elkerülte  a figyelmem  a "neves" oldalról a chiptuning szapulások közt:

 

"rendkívül időigényes, gyakran csak többszöri próbálkozás után sikerül elfogadható programot rátölteni a vezérlőegységre"

 

Nem értem, ebben mi  a probléma? Szerintem, pont így kell működnie, mivel nincs két egyforma autó, ezért a beállítások is eltérnek. Ezért ha egy állítás után az autót padon megmérik és az nem az elvárt módon teljesít, akkor még alakítanak rajta. Ez nem a "bénázás" miatt van, hanem így állítható be a megfelelő teljesítmény. A haverom autóját pl. 3-szor állították és mérték le, miután áment mondtak rá. Bár szerintem a fenti idézet írója még csak parkolóban történt tuningot láthatott, onnan ez a jó sok tapasztalat. :-)

A nagy neves tuningcégek sem egyből kidobják a tuning programot, hanem hosszas fejlesztési idő áll mögötte. Ezért joggal merül fel akérdés, hogy ezt a tuningboxnál hogyan oldják meg az adott autóra hangolást? A kérdés természetesen költői, SEHOGY :-)

"Nesze vazze, dugjad fe azt nyomjadneki" beállítással.

chiptuning Creative Commons License 2012.02.27 0 0 67

Hi!Ez a topik még 2005-ben úgy indult,hogy a Dízel tuning fórumon  hosszas vitám támadt egy emberel aki bizonyítani szerette volna nekem, hogy az ő általa gyártott tyúkbeles módszere van olyan jó mint az amit én programot módosítok.És egy kedves emberke létrehozta nekünk ezt a fórumot,hogy vitánkat itt folytassuk. Én nem éltem vele,és a fórumozással is felhagytam. Egészen véletlenül tévedtem be most ide is.Felesleges számomra az interneten bizonyítana,bőven elég a valós életben.Sőt még a tyúkbeles emberkét is tisztelem becsülöm semmi bajom vele.Mindenki azt az utat válasza munkájában amihez jobban ért,amibe bízik.Aki ért a dolgokhoz az tudja hogy a boxoknak korlátai vannak,és lehetetlenség képtelenség olyan dolgokat megoldani vele,mint amit egy program módosítással lehetséges, és elengedhetetlen lenne teljesítménynövelés céljából..Elég csak ha egy nyomatékszabályozást hozok fel példaként. Na ha azt valaki boxal megoldja,akkor én benya......ok neki.Nem is szaporítom tovább a betűket, és autochip osztom véleményed.

chiptuning Creative Commons License 2012.02.27 0 0 66

Hi!Ez a topik még 2005-ben úgy indult,hogy a Dízel tuning fórumon  hosszas vitám támadt egy emberel aki bizonyítani szerette volna nekem, hogy az ő általa gyártott tyúkbeles módszere van olyan jó mint az amit én programot módosítok.És egy kedves emberke létrehozta nekünk ezt a fórumot,hogy vitánkat itt folytassuk. Én nem éltem vele,és a fórumozással is felhagytam. Egészen véletlenül tévedtem be most ide is.Felesleges számomra az interneten bizonyítana,bőven elég a valós életben.Sőt még a tyúkbeles emberkét is tisztelem becsülöm semmi bajom vele.Mindenki azt az utat válasza munkájában amihez jobban ért,amibe bízik.Aki ért a dolgokhoz az tudja hogy a boxoknak korlátai vannak,és lehetetlenség képtelenség olyan dolgokat megoldani vele,mint amit egy program módosítással lehetséges, és elengedhetetlen lenne teljesítménynövelés céljából..Elég csak ha egy nyomatékszabályozást hozok fel példaként. Na ha azt valaki boxal megoldja,akkor én benya......ok neki.Nem is szaporítom tovább a betűket, és autochip osztom véleményed.

autochip Creative Commons License 2012.02.24 0 0 65

"A chiptuning az ördög műve?" - ez elég vicces :-)  

A középkorban a boszorkányokat elégették és igaz ugyan hogy ez már a 3. évezred, de még is vannak olyan emberek akik az ördög művének nevezik azt amihez nem értenek:-)  pl. egyes tuningbox oldalak leírásai. 

 

Az is erős túlzás hogy "a chippelés egy és istentől való" ennek a valósághoz semmi köze, legfeljebb az irónia megmosolyogtató ebben a kijelentésben. 

Félretéve a tréfát a babonákat és a filozofálgatást,  hogy valami információértékű dolgot is megoszthassak a témában én inkább a tényekre szorítkoznék.

 

Azt talán senki sem vitatja, hogy nem minden chiptuning program jó. Az utóbbi években egyre több kókler szivárgott be a szakmába (ezt a weboldalamon már 2007-ben megemlítem) de amilyen gyorsan jönnek olyan gyorsan el is tűnnek.

 

Elég pár széthullott motor, tönkretett motorvezérlő és már nem is hallani többet róluk. 

Az ügyfelek több esetben számoltak be ilyen "kalandokról" és arról is hogy a "chiptuningmágusuk" egyszer csak elérhetetlen lett - "A hívott szám jelenleg nem kapcsolható.". 

Nyilván nem csak az ő autójukba írtak rossz programot, de az ő autójukban sajnos benne maradt. 

 

Abban az esetben amikor a rosszul megírt program füstölést, rángatást, rossz alapjáratot, magas fogyasztást, tiltást, vészüzemmódot, hibaüzeneteket és egyéb rendellenes motorműködést eredményez, az ügyfél megkeres egy olyan szakembert aki reményei szerint ki tudja javítani a hibákat és kérés szerint vissza tudja állítani a gyári állapotot. 

 

Az ilyen megkeresés az utóbbi években egyre gyakoribb és egyre többször javítok a saját magukat mágusoknak tituláló kóklerek után. 

A vezérlőprogram kiolvasása után a talált hibákat közlöm az ügyféllel, és írok egy jó programot amivel az autó hibamentesen működik és kevesebbet fogyaszt. 

Ha valaki azt kéri hogy a maximumot hozzam ki a motorból és a fogyasztás nem számít (ilyet manapság már nagyon kevesen kérnek) az is megoldható, de mindig közlöm hogy mi az a   biztonságos határ ami nem rövidíti a motor élettartamát.

 

A tuninboxra nem vesztegetnék túl sok szót, elég sokszor és részletesen leírtam már összehasonlítás itt hogy miért nem jó megoldás (az intelligensnek titulált programozható sem, ami egyetlen jelleggörbét módosít)  de létezik jó minőségű tuningbox 1000 euro-nál kezdődik, ami tudásban és beállítási lehetőségekben (jelleggörbék számában és az értékek finomhangolásában fordulatszám függvényében) még mindig alulmarad a vezérlőprogram módosításával - a chiptuninggal szemben.

 

Tegyük hozzá egy minőségi chiptuningért nem kérnek el 1000 euro-t kis hazánkban.

Nem véletlen az sem hogy komoly tuningcégek (világviszonylatban) soha nem szerelnek be tuningbox-ot, minden esetben a vezérlőprogramot módosítják - chiptuning - akár utcai használatról akár versenycélról van szó. 

 

baal Creative Commons License 2012.01.29 0 0 64

hát mi sem fogunk vitatkozni, mert egyet értünk:-)

 van jó és rossz chiptunig, és jó, rossz box is.

de olyat állitani, hogy a chippelés az egy és istentől való....na, mint olvashattuk, vannak ott is csodák.

de a lényeg:

az ember bármit próbál az autóján finomitani-ha elhiszi azt, hogy egy marék mogyoróért csodát kap, az akkora madár, hogy a ferihegyen sem tudna leszállni:-)))))

de az emberek hinni akarnak a csodákban, meg abban, hogy okosabbak másoknál.

nehogy már ő majd százezret fizessen, mikor tízből is megcsináltatja, mert ugye őt nem lehet átvágni.

de lehet!:-))))

nekem spec nincs turbóm, csak gyárilag 270 lovam a benzinesben, de olyan megoldást, ami csak egy jeladót figyel(vagy csapja be az ECU-t) be nem tennék.

 

az más kérdés, hogy a kocsimba lévő cucc nem 30-40 ezerbe került.

de tökéletesen teszi a dolgát.

p.s. ha az ismerős chiptuningmágust le nem csukták volna ebben a kocsimban is chip lenne:-D

 

Előzmény: gangstarr1969 (63)
gangstarr1969 Creative Commons License 2012.01.29 0 0 63

Igazad van, nem mindegyik tuningboxra igaz, de amit én említettem, ott globálisan állítják, hogy a chiptuning az ördög műve,a tuningbox pedig a királyság.

Természetesen chiptuningok közt is van különbség, nem is kicsi, de azt azért nehéz megmagyarázni, hogy mitől lesz egy beállítás optimális egy olyan tuningboxal, amit egy darab érzékelőre kötnek rá?

Mert ugyebár az "olcsóbb" tuningboxoknál ez van.

Pl.  a régi TDI-nél egy kb 20 Ft-os ellenállás van szépen bedobozolva, gyári csatlakozókkal, hogy profinak tűnjön.

Az újabb rail rendszereknél az elv ugyanaz, csak annyiban különbözik, hogy esetleg állítható fordulatszám és terhelés függvényében, de még mindig csak a rail nyomást növelik és aki egy kicsit is ért a dolgokhoz, az tudja, hogy mit okozhat ez. Még akkor sem lehet rá mondani, hogy profi megoldás, ha több ember több órán át matat az autóban, amíg beszerelik. :-)

baal Creative Commons License 2012.01.28 0 0 62

üdvözlet az uraknak!

benéztem a topicba-mint autókedvelő ember.

de sajna azt látom, hogy elég egysíkú (a chiptuning fasza-főleg ha én csinálom-a tuning box meg szar) reklám jellegű lett az egész.

csak egy hozzászólás:

mint ahogy nem igaz az hogy minden chiptuning remek műalkotás, az sem igaz, hogy minden tuningbox egy rakat szemét.

nos nekem egy "intelligens" programozható boxom van a kocsiban.

 

igaz, nemcsak elküldték postán, hanem először a kocsi állapotát mérték fel (3 ember kb 2 óra munka) majd a beszerelés, és a programozás, először járó motornál, majd vezetés közben (mellettem ült a szakember, és a laptopon figyelte a motor különböző paramétereit.

igaz, nem 15 ezerbe került, és nem is fél óra volt a beszerelés.

 

jómagam elégedett vagyok vele.

ja, és mielőtt a topicot reklámhelynek használók nekem ugranának:

nem, nincs ilyen tuning boxom eladó

nem, nem is szerelek ilyeneket

és attól persze a jó chip is értékes munka lehet

 

 

gangstarr1969 Creative Commons License 2012.01.25 0 0 61

A powertuningos tuningbox-chiptuning összehasonlítót olvastátok?

Még ennyi fasz...ágot összehordani :-)) 

Szerintük a chiptuningnak egyetlen előnye az, hogy extrém teljesítményt növelnek, aztán következnek a hátrányok, amin napokig gondolkodhattak, mert ennyi hül.eséget nem lehet csak úgy összehordani. Látszik, hogy értenek a témához :-)))

Bezzeg a railnyomásra rákötött tuningbox az aztán az igazi. Hagy nyomjuk be jó erősen azt a nyálat, attó megy jó a szekér :-)

autochip Creative Commons License 2011.01.04 0 0 60

Az általad (gizmoka33) belinkelt weboldallal kapcsolatban lenne néhány észrevételem, amit később kifejtek.

A topik témájához és (a hozzászólásodhoz is) kapcsolódik Chiptuning vs. tuningbox rovatunk http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

A teljesebb kép kedvéért itt a rovat kronológiája.
A rovat két okból született meg.
Az első az ügyfelek tájékoztatása, a második egy mondat miatt amit egy tuningbox weboldalon találtam: "A chiptuninghoz a motort meg kell bontani." :-)

Amikor a szócikket megírtam, az interneten található ilyen jellegű összehasonlítások maximális mérete 8-10 sorban merült ki.
Ma már számos weboldalon található hasonló jellegű, 10-nél több sorból álló leírás chiptuning és tuningbox oldalakon is.

A szócikk megírása óta eltelt néhány évben rá kellett jönnöm, hogy a chiptuning programok írása mellett rendszeres időközönként foglalkoznom kell a weboldalunkról másoló "konkurensekkel" is.


Ennek a kényszerű tevékenységnek a mellékterméke az lett, hogy lassan kívülről tudom az egyes weboldalak szövegét és azt is hogy ki másolt kiről vagy kikről, mindezt időrendi sorrendben.

Egy másik szükséges lépés a következő aloldal létrehozása volt http://www.autochip.hu/plagizalas.html

Néhány konkrét példa:

gizmoka33 linkje: A http://chiptuning-vagy-tuningbox.infobomba.hu oldalon található összehasonlítás három részből áll:
Egy rész másolat az autochip.hu leírásáról (a képen pirossal jelölve) http://www.autochip.hu/up/masolat9.jpg egy rész másolat egy másik weboldalról (képen sárgával jelölve)   és egy rész saját szerzemény.

Ez egy több helyről származó részleges másolat http://www.copyscape.com/view.php?o=25425&u=http%3A%2F%2Fchiptuning-vagy-tuningbox.infobomba.hu%2F&t=1293888356&s=http%3A%2F%2Fwww.eco-tuning.hu%2Fchiptuning_vagy_tuningbox.html&w=24&i=1&r=1 de legalább egy része saját és részben át van fogalmazva.

Egy keszthelyi "versenyző" aki első körben egy az egyben lemásolta Chiptuning vs. tuningbox rovatunkat (kép bal oldala) http://www.autochip.hu/up/masolat10.jpg majd miután törölte a másolatot, még aznap felrakott egy újabb másolatot egy másik chiptuning weboldalról (kép jobb oldala).
Ez is teljes másolat, ami jelzi hogy minimális erőfeszítés sem történt egy saját leírás megfogalmazására, ráadásul az elkövető már visszaesőnek tekinthető.

Talán nem véletlen, hogy ezen a helyen már 35e.Ft-ért is vállalnak turbodiesel chiptuningot (vagy valami hasonlót).

Az angol nyelvű chiptuning leírásunkról http://www.mmc-chiptuning.com/about-chiptuning.php is találtam teljes másolatot egy dubai weboldalon, hozzátéve hogy a német tulajdonos az első email után azonnal törölte és elnézést kért.
Ez utóbbi a magyar másolók többségéről nem mondható el, bár a törlést vélt vagy valós presztízs okok miatt általában ők is azonnal megteszik.
Ha valaki esetleg azzal vádolna hogy magamat sztárolom, megjegyezném hogy azok sztárolnak akik másoltak rólam, és ha ez nem történt volna meg akkor nem kellene ezeket a dolgokat leírnom.

 

Szerintem ha valaki chiptuninggal foglalkozik és saját weboldala is van, (másolás helyett) örülnie kellene a lehetőségnek hogy leírhatja a SAJÁT TAPASZTALATAIT a témával kapcsolatban.

 

A másolók kiszűrésére több módszer is létezik, mindenkinek ajánlom a Copyscape programot!

 

Előzmény: gizmoka33 (55)
A5 S5 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 59
Sziasztok Urak!

Tudodm ez nem "az" a topik,de hátha...

Nagy szükségem lenne egy ORI tartalomra, esetleg ez ha megvan valakinek...
Bosch
Diesel
0281010880
1037364125

Ez egy Peugeot 607, 2.2HDI- EDC15

Ha megvan és elküldené valaki nagyon nagyon megköszönöm!

maryska1@citromail.hu
davee Creative Commons License 2010.03.05 0 0 58
Ez egy kicsit már gáz.. :-)
davee Creative Commons License 2010.03.05 0 0 57
Na már megint egy....
gizmoka33 Creative Commons License 2010.02.24 0 0 55
Sokat gondolkoztam milyen irányba induljak el tuning kapcsán. Nekem az Infobomba oldal segített eldönteni, hogy melyik a helyes irány.
http://chiptuning-vagy-tuningbox.infobomba.hu/
Nortek_Jogger Creative Commons License 2010.01.10 0 0 54
Tessék?
BarG Creative Commons License 2010.01.10 0 0 53

ATC projectnick???!!!

 

Előzmény: Nortek_Jogger (52)
Nortek_Jogger Creative Commons License 2010.01.10 0 0 52

Nos megcsináltattam még november végén az ATC -nél a Chiptuningot. Ég és föld a különbség. Azóta mentem vele 5500 km-t és semmi hiba, viszont úgy megy, mint egy gyári 120d és kevesebbet eszik úgy fél literrel. Kivették a végesebesség korlátozást is és így mentem már vele 220-at is! :-))) Szóval klassz lett. Nagyon profi cég, a srácok nagyon normálisak és ügyfélcentrikusak még ingyenesen át is nézték, műszerrel a gépet, mielőtt megtuningolták volna, persze a mérés is meg volt.

Ahogy látom nagyon sok BMW-t csinálnak, legalábbis a blogjukban sok BMW-s esetről írnak. http://www.atc.hu/blog.html

 

 

 

autochip Creative Commons License 2009.12.16 0 0 51
Chiptuning vagy box?

Részletes összehasonlítás: www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

MMC Autochip
autochip Creative Commons License 2009.10.25 0 0 50
(Kiegészítés az előzőhöz: mikrochip létezik, microcsip nem.)
autochip Creative Commons License 2009.10.25 0 0 49
... én is kiegészíteném még annyival, hogy a csipkártya összetett szó és a szóösszetételben kizárólag magyar szavak szerepelnek (senki sem írja így "csipcard" , mint ahogy az általad ajánlott kiadványban sem található meg a "csiptuning" és bár szerepel a mikrocsip, nincs "mikrochip" vagy "microcsip" ) . A szóösszetétel mindkét tagjára ugyanannak a szabálynak kell vonatkoznia.
A chiptuning idegen szó, a tuning szintén az, megtalálható az idegen szavak szótárában és az angol szótárban is. Jelentése hangolás, behangolás, beállítás.
A nyelv élő és nem statikus, a nyelvújítók folyamatos törekvése, hogy a köznyelvben elterjedt és használatos idegen szavaknak találjanak magyar megfelelőt.
A chip esetében ez a csip, a tuning esetében a hangolás.
Egy Pink Floyd számot ajánlanék a figyelmedbe, címe: "Careful with That Axe, Eugene"
Előzmény: autochip (48)
autochip Creative Commons License 2009.10.24 0 0 48
Ezen már túl vagyunk, mint említettem nem ezen volt a hangsúly, de azért köszönöm hogy kiegészítetted a témát.
Előzmény: Varshi (47)
Varshi Creative Commons License 2009.10.24 0 0 47
> ne írd a chiptuningot csiptuningnak, mert azon kívül , hogy bántja az ember szemét, a chip
> cs-vel írva elég gáz mivel angol szó, kb. olyan mintha New York-ot Nyú Jork-nak írnád.

Mielőtt tovább osztanád az észt (ráadásul rossz példákkal, de ezt most hagyjuk), ajánlom figyelmedbe "A magyar helyesírás szabályai" (MTA) c. kiadványt. Ott van: "csip", "csipkártya" stb.

Függetlenül attól, mi néz ki jól és hogy írják New Yorkot (nem kötőjellel, hanem közvetlenül toldalékolva mellesleg szólva). Szóval csak óvatosan.
Előzmény: autochip (43)
autochip Creative Commons License 2009.10.24 0 0 46
Nem "chipkelődésből" írtam csak tényleg zavart a látvány, de megértem a szempontjaidat.
Ez amúgyis huszadrangú dolog, a hangsúly a szakmai részen volt, amit az előtte lévő hozzászólásomban fejtettem ki.
Örülök hogy a lényegi részben egyetértünk.
Előzmény: csipszerviz (44)
csipszerviz Creative Commons License 2009.10.24 0 0 45
Előzmény: csipszerviz (44)
csipszerviz Creative Commons License 2009.10.24 0 0 44

Nem gondoltam volna hogy nyelvtani problémákat is megbeszélünk a fórumon...vagy inkább 'on forum'?! :) Amikor az ország lakosságának több mint a fele angol középfokkal rendelkezik, és itt, azaz 'here', angolul fogjuk egymást csipkedni, nos akkor azonnal lefogom tiltani a'my domain's' és eltekintek a használatától is a magyar-fonetikus kifejezésnek!De ameddig "chips-tunningot", "cipptuningg-ot" és más hasonló butaságokat találok a joomla watch visitors-ban a google keresőn a hozzánemértő de tuningra vágyó érdeklődőktől, addig szeretném a magyarosított kifejezéssel közelébe terelgetni az érdeklődőket a CHIPTUNING-hoz.

Szakmai szemszögből egyébként teljesen igazad van!!!

autochip Creative Commons License 2009.10.24 0 0 43
Még egy észrevétel: ha van rá mód , ne írd a chiptuningot csiptuningnak, mert azon kívül , hogy bántja az ember szemét, a chip cs-vel írva elég gáz mivel angol szó, kb. olyan mintha New York-ot Nyú Jork-nak írnád. http://hu.wikipedia.org/wiki/Chip

Az IC szintén angol rövidítés, azt sem írja senki úgy hogy ícé:
http://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_circuit

A weboldalad elérési útja és a választott felhasználóneved a fórumon sem konzekvens.

Ch-val jobb lenne...
Előzmény: csipszerviz (41)
autochip Creative Commons License 2009.10.23 0 0 42
Hozzátartozik a témához, hogy a tuningbox forgalmazót nem éri kár ha visszaveszi a boxot, hiszen a teleshop rendeléshez hasonlóan működnek: Hívjon most, rendelje meg most, csak egy csatlakozót kell összedugni, ha nem tetszik visszavesszük!
Ha pl. rendeltek tőle 10 db-ot és abból 4-et visszaküldenek, máris eladott 6db-ot. Amiket visszaküldtek, postázhatja a következő ügyfeleknek, hiszen egy adott box univerzálisan több típushoz is alkalmazható. Ezzel szemben a chiptuning esetében figyelembe vannak véve a különböző szoftververziók és lehetőség van az összes paraméter pontos beállítására, figyelembe véve az autó állapotát és az ügyfél kéréseit, vezetési stílusát stb.
Előzmény: csipszerviz (41)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!