Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Örülök az előszezoni és utószezoni étteremkocsinak, de azt nem gondoltam, hogy ez csak úgy lehetséges, ha leszedik a bécsi nem átlós vonatokról
Sajnos ez várható volt. Hiába áll 6db 2G étkező fővizsgára várva (és akkor a szentesi kocsikat nem is említettem), erre nem akart forrást adni a minisztérium. Sajnos már egy rendkívüli takarításra, nyomtatópapírra, síncsavarra is minisztériumi engedély szükséges. Nyilván, hogy ilyen "úri huncutságokra" mint a 84-44-es 2G étkezők már nem adtak engedélyt.
(Szinte hallom bizonyos Startos(!) vezetők beszólásait: "Különben is a francnak akar a parasztja a vonaton zabálni. Örüljön, hogy van valami a segge alatt, nem még majd étterem a sok bunkónak. Menjen autóval vagy busszal, de a legjobb ha marad a seggén)
Ez vajon a sima "gyorsvonatos" nyári 300 ftos helyjegy, vagy a rendes IC helyjegy?
Nyilván kedvezményes lesz, lévén nincs IC minőségű kocsi ezekre a vonatokra.
Az a pletyka járja, hogy a pécsi Helikon rövidesen Csörgős lesz, a Fenyves meg stabilan retro festésű Classic Csörgővel lesz kiadva, ami most készül Dombováron.
Nézegetem az 1-es pótlékkal bevezetett új menetrendet nyárra a déli partra.
Én minden kínálatnövelésnek örülök, de nem tudom szükséges-e még plusz bagolyvonat.
Ha már új vonat, én akkor 20:35-kor indítanék egy ütemes IC-t a Déliből, ahol párjaként pedig 21:48-kor Keszthelyről, mint régen.
Örülök az előszezoni és utószezoni étteremkocsinak, de azt nem gondoltam, hogy ez csak úgy lehetséges, ha leszedik a bécsi nem átlós vonatokról.
Nem örülök, hogy a 3 dunántúli fürdős (Fenyves, Lesence, Tanúhegy) helyjegyes lesz. Ez vajon a sima "gyorsvonatos" nyári 300 ftos helyjegy, vagy a rendes IC helyjegy?
Földvár és Szárszó közt helyenként friss zúzottkő van a pályán. Elképzelhető összefüggés azzal, hogy a M61 006 dozátoros kocsikkal dekkolt pénteken Lepsényben? :-) Milyen munkák lesznek a szakaszon?
Riportba szó volt a három ütemű déli felújitásról. A koordinált vágányzárakban van egy déli-kelenföld közötti vágányzár márciustól áprilisig. Ez már lehet az alagút felujítása?
Budafokon sorompóhiba miatt lépésben járnak a vonatok a 30a-n. Sajna ez már nem is számít akkora hírnek, hogy kikerüljön a mávinformra, hacsak meg nem reparálták azóta. :(
Cegléden ez mindennapos a 3 perccel egymás után induló vonatokkal reggelenként. Hangosbemondóban nem mondanak semmit, csak a kijárati jelző állásából derül ki, melyik vonat indul előbb.
Tegnap reggel ismét nagyon alkotott a fehérvári forgalomirányítás.
A 9009-re 8 perc (06:33 helyett 06:41) késést írtak ki, mondtak be.
Az utasok ezért átmentek a 8609-re, ami időben érkezett (06:35-kor már bent volt).
Csakhogy a vonat nem indult, megvárta a késő 9009-et, amelyet aztán elindítottak előbb, elverve ezzel a 8609-et.
Kérdések:
- Máskor simán megoldották, hogy ha késett a 9009, akkor előbb indult a 8609. Tegnap miért nem lehetett?
- Miért kell hülyére venni az utasokat? Miért nem lehet utasbarát módon előre jelezni (hangosbemondó) az ilyen (fent leírt esetben), hogy a két vonat közül melyiket indítják előbb?
Hiába van rengeteg tartalék idő ezen vonatok menetrendjében Kelenföldig, tegnap +6-tal ért fel a 8609 Kelenföldre köszönhetően a fent leírtaknak.