Az olvasói levélként érkezett suboticai őrházas fényképekhez kapcsolt félmondathoz hozzátenném, hogy az ELTE Múzeum körúti épületének felújításakor lecsiszolták a falfirkákat.
Nekem is ez volt az első gondolatom, pedig még csak egy pár oldalba olvastam bele. A műszaki részben van egy pár durva blődség. pl. sikerült kifordítani az indítást elősegítő dekompresszor működését, a fokozatmentes fordulatszám szabályozásról beszélni a szervomotoros másolóberendezéssel a római számozású motoroknál szintén csúsztatás, a DVM-2 esetén pneumatikus hűtőventillátor hajtást emlegetni szintén nem igaz (ez az 500-asoknál jelent meg). Hengerenkénti vízköpenyei a Pielstick motoroknak van, az arab számozású motoroknál nedves hengerperselyek vannak. A prototípusnál nem igazán értem a levegő hűtésű olajhűtőt, ugyanis az olajhűtő a motor és annak vízkörének a szerves részét képezi.Stb, stb..
A Szergejes extra 3.részében a remot-táblázat egy az egyben rossz volt első szolgálati helyek szempontjából.
A Gigantosnál az első részben a 41.oldalon levő táblázatból kihagyták a 2-es meg az 5-ös selejetezési dátumát,igaz a helyesbítésem a második Gigantos extrában benne volt.
Szerintem sokat segítene az elkészült lapszámoknál nyomda előtt egy szakértői átfésülés. Mert azt írni, hogy a Bobo azért M424, mert kb. ugyanaz a teljesítménye, mint a Nurminak (600 LE kontra 1 350 LE). Vagy egy FORTEPAN képre nevet megadni, holott bárki egy kattintással meggyőződhet róla, hogy az nem a képgyűjtőtől származik...
Más felől meg ott a közhely, hogy aki szebbet, jobbat, minőségebbit tud, szabad a pálya. Viszont a szerkesztőségnek is el kellene választani az építő kritikákat a "hétköznapi mocskolódástól" , mert az előbbiek megszívlelése építhet, hiszen épp ezért születik.
Nem hiszem el, hogy a 6-7 klf. horgász szaklap, vagy 4-5 veterán közutas lap mellett ne tudna az Indóház (a Vasút & Modell mellett) élni és fejlődni. Egy újságot pedig bizony a tartalom tesz keresetté.
Nem tudom, melyik cikkre gondolt a topictárs. De az is biztos, hogy ha ma megmondod nyíltan, hogy akik jelenleg döntenek, szerinted hülyék, máris politizélsz. És ez nem jó, mert a hülye, az hülye, rendszertől függetlenül. Hogy aztán kinél hol van a határ ebben a véleménynyilvánításban, az egy másik kérdés.
Lehetséges lenne, hogy a csökkenő példányszám és pénzügyi forgalom miatt a politikai hátszélből jutnak csak kiegészítő forráshoz? Vagy mi lehet az oka, hogy beálltak a politikába?
Annak viszont meglehetősen gyenge... Én egyébiránt hardcore gépésznek tartom magam, de még én is úgy érzem, hogy az utóbbi számokban erősen túl lett tolva ez a vonal, nem egyszer az érdektelenségig....
Ezzel amit mondasz nincs semmi baj. Meg is indoklom miert: Tudjuk, hogy ha valaki nem ert semmihez - mint pl az indohaz stabja az ujsagirashoz - akkor elkezd politizalni. En ezt egy szep onigazolasnak fogom fel. :D
Na, akkor jó is, hogy nem sikerült a nyomtatott lapba átmenni az írásaimmal, mert akkor már onnan is menekülhetnék...
Azért szomorú, hogy a lap is már idáig süllyedt. Mondjuk már 3 éve nem vettem egy darabot sem tőlük, de akkor biztos, hogy nem is fogok még véletlenül sem. Nincs szükségem politikai havilapra. És így már könnyeket sem hullajtanék érte.
Én pedig nagy megrökönyödéssel tapasztaltam, hogy már a nyomtatott újság is elkezd kacsintgatni a politikai hátterű kinyilatkoztatások és jövőkép-jóslások felé. Sőt, még Z.P. is elkezdett írogatni bele (bár egyelőre meglepően semleges hangvétellel). Minden esetre csodálkoznék, ha záros határidőn belül nem válna az Indóház is egy olyan politikai indíttatású sárdobáló pöcegödörré, mint az IHO :-(
Picit sajnálom, de igazából én csak a Figyládás számig tudtam élvezni (a puposos és az MD-s szám egyenesen rongyosra lett olvasva); utána a sztorizgatos vonal kárára gépész szaklap lett belőle.
En 2005-2012 kozott vettem meg minden szamot (extrakat is beleertve). Mar akkor sem tetszett, hogy THF minden eloszava egy nagy sopankodas, hogy kilatastalan a jovo es mi lesz es csak borus fellegek vannak stb stb. De viszonylag voltak neha napjan egesz erdekes cikkek. Ezt a szokast viszont igy evenkent kezdtek elhagyni. Es konkretan mara mar a gondolkodas es egyeb alapveto tulajdonsagok ritkasag szamba mennek naluk.
Viszont mindenkepp el kell ismerni, hogy az ujsag egy kituno pelda. Egy kituno pelda arra, hogyan ne irjunk/szerkesszunk ujsagot. :D
Ezt a kérdést én is feltenném. A rendes újság évek óta értékelhetetlen számomra, nem is veszem meg. Az extra a maga nemében mindig közölt valami újat, még ha be is csúszott egy-egy blődség. Az utolsó számok színvonala viszont is érzékelhetően esett. A szergejből-gigantból pl. sokkal többet is ki lehetett volna hozni.
Az alábbi könyvet szeretném valamilyen úton-módon megszerezni:
Ábrahám Zoltán et al.: A MÁV Északi Járműjavító Kft. 140 éve 1867-2007. Budapest, Északi Járműjavító Kft., 2007
Ha valakinek van ebből egy felesleges példánya, azt pénzért is szívesen átvenném, de tippeknek is örülnék, hogy hogyan tudnék hozzáférni. Könyvtárban, kereskedelmi forgalomban nem találtam.
Nem, ha csak a szokásos gyalázkodás ment volna, akkor nem írom hogy hitelesen. Elég egy adott mozdony hibalistájának felsorolása egy évre visszamenőleg, és minden kommentár nélkül le lehet szűrni a tanulságokat pl. egy hónapokon (!) át ismétlődő, fekvemaradásokat okozó hibából. Tanulságos a TMK rendszer felhígulása is a szűkös lehetőségeknek megfelelően. Hiteles, mert ezek azok a jelenségek, amiknek a végeredményével találkozom ha a vasutas kollégákkal kell dolgozni.
Amúgy meg mindegy, úgy emlékszem nem lesz több extra.
"Több cikk is nagyon hitelesen ábrázolja hogy milyen gondolkodásmóddal, milyen színvonalon zajlik a járműfenntartás az állami cégen belül." – még nem olvastam a nevezett extrát, de ez azt jelenti óvatos megfogalmazásban, hogy az Extrába is átköltözött az IHO-t lassan olvashatatlanná tevő MÁV-gyalázás? :)