Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2024.04.03 0 1 67575

Jó napot mindenkinek!

A tegnapi szösszenetből kimaradt némi apróság: a tetővégek formája a trapéz fölött. (Márpedig egy felirat nélküli fényképet nézve ez segít az azonosításban.)
...................felül............alul (közép felől):
Hecht.........vízszintes . emelkedő,
Csuka........ereszkedő . vízszintes,
Štika..........ereszkedő . emelkedő (ČSD 1925),
Szczupak . vízszintes . vízszintes,
Harcsa.......a vagon közepével azonos.

És akkor néhány mondat az átalakításokról.
0. Az ablakok fajtáját nem tudtam áttekinteni.
1. Az OKB 9 vagonját átvette az SJ. Azok közül hatot átépített Csukáról Harcsára. Kisebbre cserélt néhány ablakot, és variálta az utasteret.
0. Potsdamban bevándorlási fogadóközpontot alakítottak ki, 1941-ben. Oda '23-as és '27-es Trapéz vagonokat is adaptáltak, de ezekről a munkákról semmi anyagom sincs.
2. A CFR egy Hechtjét Csukává építette újjá a MÁV.
0. A DB a megalakulása után azonnal elkezdte a (Gesellschafts~) társasági vagonparkjának kiépítését. Került közéjük Trapéz is.
3. A szász AB vagonok közül legalább egy a DB-hez került. Ott a Hechtből Csuka lett.
0. A ČSD egy román vagont szalonkocsivá épített át (csak belül).
4. A Trapéz családban nem készült étkezőkocsi. Ám a DR 1957-ben egy WLC-ből nagy erőfeszítéssel mégis barkácsolt. Minden ablakot cseréltek (vagy befalaztak), a fülkék falait és ágyait elbontották, konyhát építettek. (Nem találok benne logikát.)
0. A MÁV a Hechtek ajtóit cserélte ki. Be! 😎

Üdv.:
György

György barát Creative Commons License 2024.04.03 0 0 67574

Válaszaim: 

 

1. "Az utolsó ... (hat)" = СЖД - SŽD. 

2. "Tulajdonos vasutak" 

Nem csoportosítás, csak fölsorolás. 

 

Előzmény: alkotasu (67573)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 67573

Kérdéseim:

  1. Az SZD nem lett örökös? Mármint a trófeás kocsik elzabrálása kapcsán.
  2. Miért vetted külön csoportba a CFR-t és a СДЖ - CES-t a némettől? Ugyanis ezeket a kocsikat (esetenként jelentéktelen eltérésekkel a németek gyártották, tehát nagyon nem önálló típusok. A Drezdai múzeum képei között van is róluk pár jó fotó:

Előzmény: György barát (67571)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 67572

Köszönöm, ezt nem ismertem.

Előzmény: rm40 (67570)
György barát Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 67571

Jó napot kívánok! 

 

Remélem, mindenki kipihente már az ünnepeket. 

A hosszú hétvége folyamán elővettem a porszívómat és összegereblyéztem vele a tudásom morzsáit. A kupacot bedobtam egy szitába, és átrostáltam. Az eredmény a tiszta prézli. Íme:
Egy bizonyos vagoncsaláddal foglalkoztam. Ám, hogy ne maradjanak ki az ősök és az oldalági rokonok, most bemutatom a famíliát.
A személyforgalmi kocsik hasznos alaptere téglalap alakú. Ezt egészíti ki valamilyen előtér a kocsik mindkét végén. Pácienseim esetében ez (legalább 2 méter hosszúságú) trapéz. A járművek homlokfala kb. 2 méter széles, és nincs rajta semmiféle áramlásterelő idom. A srég oldalfal magasságának állandósága vagy változása irreleváns. Így jól megfér egymás mellett a Hecht, a Csuka és a Szczupak.

A Trapéz család 1910-es születésű, a legifjabb tagja 1940-es. A szaporításban 2 + 6 ország vett részt. A felhasználó vasúttársaságok száma 25. (De itt is van épp elég átfedés.)
Tehát az országok:
Poroszország, Szászország + Németország, Svédország, Csehszlovákia, Magyarország, Dánia és Lengyelország.
A tulajdonos vasutak:
Porosz Vasutak,
Szász Vasutak,
Császári Posta,
DRB - DRG,
Lübeck-Büchener Eisenbahn (1938-ig privát),
Saarlandische Eisenbahnen (1935-ig külföld),
Mitropa (önálló cég),
Birodalmi Posta,
CFR,
СДЖ - CES (Szerb Vasút),
JДЖ - JDŽ (Jugoszláv Vasút),
TCDD (Török Vasutak),
ČSD,
MÁV,
DSA,
GySEV,
OKB (svéd magánvasút),
SJ,
PKP,
СЖД - SŽD,
DB,
Szövetségi Posta,
DR,
Deutsche Post,
ÖBB.
A GySEV, az SJ és az utolsó öt (hat) csak mint örökös. 

 

Az új építésű típusok száma 53. Ehhez jön négy lényeges átalakítás. Az ismertetés kiakasztaná a szolgáltató gépeit. 

 

 

rm40 Creative Commons License 2024.04.01 -1 3 67570
Előzmény: alkotasu (67564)
Adamsand93 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 67569

Tudomásom szerint lett elrakva nosztalgia flottába. 

Előzmény: schlierenkocsi (67568)
schlierenkocsi Creative Commons License 2024.04.01 0 1 67568

Jó estét!

Annyi kérdésem lenne, hogy lett már megőrizendő kocsinak elrakva poznani Ao kocsi? Azért most kérdezem, mert ma láttam Kuhár Bence sátoraljaújhelyi videójában (2024.03.25-ei videó), hogy ott áll még bontásra várva a 50 55 19-37 070-2 pályaszámú kocsi még viszonylag jónak tűnő festéssel, még egyben és ezt még talán meg lehetne menteni a kiskanállá átszellemüléstől.

Üdvözlettel: 

Schlieren

 

alkotasu Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 67567

Szerintem azért nem látszik, mert elmosódott a kép. Hogy aztán valamennyit hegesztettek is esetleg még, azt nem tudom. De más szegecselt kocsinál nem láttam ilyet, és a nosztalicska kocsi sem lett hegesztett.

Előzmény: rezgaras (67566)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 67566

Nem látszik szegecs. Ezeket valamikor meghegesztették?

Előzmény: alkotasu (67564)
gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67565

Arra emlékeztem én is, hogy nem az, ami rá van írva. De most már érdekelne a helyes megfejtés is.

Előzmény: FejesAntal (67561)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 67564

GySEV Ba 250:

 

 

A GySEV 252-es Vulkapordányban. Nem ez lett a Csárda vagon?

 

251-es:

 251 és 253, de a 253 JDZ eredetű:

 

Előzmény: György barát (67550)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 67563

Elég furcsa alatta az a korszerűbb Görlitz III (könnyebb változatú, 3 m tengelytávolságú változatú) forgóváz.

Előzmény: gumidani (67555)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.30 -1 2 67562

Itt lehet csemegézni mindenféle német kocsiból:

https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie/Wagen

FejesAntal Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 67561

Én a régi História Bizottsági iratokból vettem az adatot (lehet benne tévedés), de egy tuti: A B&B kocsija nem a 14821, tehát az osztrákok kevertek össze valamit...

Előzmény: BahnScorper (67557)
György barát Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67560

A motorkocsik témában nem vagyok járTass. 😞 

 

Előzmény: FejesAntal (67556)
György barát Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67559

Igen. Köszönöm. 

A kérdést csak a "Baü" miatt dobtam be. 

 

Előzmény: gumidani (67555)
rm40 Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 67558
BahnScorper Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67557

Ami valójában a Caü 14820...

 

A Szécsey-Lovász páros a 14822-t mondja...

Előzmény: FejesAntal (67556)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 67556

Ami valójában a Caü 14820...

 

A 14821 noszinál van, ezt a testvérkocsit meg akarta szerezni a nosztalgiaüzem (tehát nem a Kft., az még nem volt akkor), de mivel ingyen kérte a MÁV, a GySEV eladta az osztrákoknak, akik fizettek érte...

 

Elvileg nem használja a B&B, nincs a flottában, mondogattam, hogy vegye meg a noszi, de erdemény nélkül

Előzmény: gumidani (67555)
gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 1 67555

Ez ismerős?

B & B 50 81 08-11 002-6 ex DSA Caü 14821 

gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 1 67554

Ca 5428  ex DSA Caü 14827

Előzmény: gumidani (67552)
György barát Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67553

Kisűlt - a köszönet. Fogyasztható. 

 

És kisűlt a turpisság. Csiba József adatközlése (VaHis Évkönyv 2001/137) téves. Ő öt Baü vagont említ (14 823 - 14 827). Vajh a DSA kért másod osztály és a gyár nem vállalta, vagy a tervező kínálta a magasabb komfortot és a vevőnek nem kellett? 

 

Vagy valami egészen más. 😁 

 

Előzmény: gumidani (67551)
gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 1 67552

Ba 5834, ex Ca 5428, ex Caü 14827

gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 1 67551

80 55 117 9108-1 ex Ca 5424 ex DSA Caü 14823 

Előzmény: György barát (67550)
György barát Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67550

Uraim! 

 

Folytatom. De egy kicsit másKÉPp. 

Valaha volt három DSA eredetű vagon a nosztalgia vonatba tartaléknak kijelölve. Mégpedig a 14 823, a 14 824 és a 14 827. (MÁV 5424, 5425 és 5428.) Van-e valakinek fotója (ezekről) a parajosból? 

 

A köszönet már félkész:

György 

 

Tractron Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67549

Kicsit off, de valaki tud módot köszépszámra való rákeresésre? A fórum keresője egyszeűen mintha nem tudná felfogni, hogy egy kifejezésben szerepelhet kötőjel, és sose talál semmit, még ha idézőjeleket is teszek köré. A google meg elég bénán indexel és rossz oldalszámra visz mindig.

Tractron Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67548

Ja látom, logikus, hogy csak ennyi. Az ablakok számát nem ellenőriztem, de tényleg 10 (nagy) van egy oldalon.

Előzmény: C50 (67547)
C50 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 67547

Elírás lehet, az 10-27-es.

Előzmény: Tractron (67545)
György barát Creative Commons License 2024.03.30 0 1 67546

Szervusz, jó reggelt! 

 

Köszönöm a részleteket. 

 

További kellemes ünneplést kívánok: 

György 

 

Előzmény: zoltán.kabai (67534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!