Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2024.08.12 -1 2 67961
Előzmény: róbertke (67950)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.11 -1 0 67960

Igen, igazad lesz. Már csak az első kocsit kéne megfejteni.

Előzmény: György barát (67956)
György barát Creative Commons License 2024.08.11 -1 2 67959

De, igen. Félreléptem (~nyomtam). 

 

Előzmény: RhB (67957)
RhB Creative Commons License 2024.08.11 0 3 67958

De konkértan ilyen, teliajtós, "előszériás" 10 ablakos, eredetileg 1.o. kocsiból átképzett Bm járkálhatott be hozzánk?

 

Az A4üh 11 520-11 529 > Am 51 81 10-50 000-009 > Am 08-70 0xx > Bm 09-70 0xx/02-70 0xx kocsikra gondolsz? SGP 1957-58, teliajtós.

 

 

... és ugyanígy előszériás 12 ablakos?

 

Illetve B4üh 31000-31019 > Bm 51 81 22-50 000-019, SGP 1959, teliajtós?

 

 

Anno amikor járkáltunk fotózni az osztrák kocsikat nagyon nem ismertem, nem is tudtam mit kéne figyelni. Inkább azért fotóztam néha, mert nem Eurofima kocsi volt, tehát különleges. Megnéztem a beszkennelt fotóimat, de csak a ráncajtós 12 kis ablakost találtam. Elvileg ez a B4üh 31020-31029 > Bm 51 81 22-50 020-029 sorozat.

 

Wiener Walzer Herceghalomnál 1988.02.27-én ill. valami különvonatban a Keletiben.

 

Előzmény: Sz. G. Á. (67946)
RhB Creative Commons License 2024.08.11 0 1 67957

Az a B 31 500... sorozat, 1962-es évjárat. (Később 22-50 100-tól.)

 

 

Nem inkább  31 100-as sorozat (1962-64 B4üh 31 100-31 142 > Bm 51 81 20-50/80 100-142)?

Előzmény: György barát (67955)
György barát Creative Commons License 2024.08.11 -1 1 67956

Az emberek mennek haza a fogságból, nem a vagonok. 😣 

Az 1420-as számú (szerintem) egy WLC4ü-21, DRB hálókocsi. 

Előzmény: György barát (67948)
György barát Creative Commons License 2024.08.11 -1 2 67955

A vagonweb rajzocskái ráncajtós osztrák kocsikat mutatnak, 1200 mm-es ablakokkal. Az a B 31 500... sorozat, 1962-es évjárat. (Később 22-50 100-tól.) Te az 1957-től épült előszériára kérdeztél. A válaszom summája "nem láttam" volt.
Mellesleg. 1991-ben még nem lett volna kötelező a központi ajtózárás? (Teli ajtóval az nehéz.) 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (67953)
Tractron Creative Commons License 2024.08.11 0 0 67954

Ha már UIC-X, a pár éve vásárolt START-os 50-91 2xx Bcmz és 59-91 2xx Bcbmz kocsik eredetileg hol készültek? (Mármint NDK-n belül milyen gyár?)

Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.08.11 0 0 67953

na de akkor miért írja a vagonweb .cz tök konzisztensen, hogy a 90-es évek első felében ilyen x kocsik jártak Bukarestig
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CFR&cislo=346&rok=1994
Illetve ugyanilyen uic-x stokkot írja Belgrád  felé is...
Az általad említett 71-es dátum alapján te szerintem a proto 19-70 000 Amoz-ra gondolsz, mint ráncajtós kocsi, de annak nemigen lehet sok köze ezekhez.
Ezek az uic-x kocsik, illetve különösen ez a "Vorserie UIC-X", ami engem érdekel, egy évtizeddel korábbiak... (A Vorserie ráadásul nem is ráncajtós.)

Előzmény: György barát (67947)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.11 -1 0 67952

És ez egy ABa 2300-as kocsi volt korábban, a 2. o. része látszik.

Előzmény: alkotasu (67949)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.11 -1 0 67951

Az valami külföldi eredetű, az ablak formája alapján egy kkStB eredetű kocsi lehet. Hogy melyik országból zabrálhatták el, fogalmam sincs. Akár az osztrákoktól, akár a lengyelektől, akár a románoktól.

Előzmény: róbertke (67950)
róbertke Creative Commons License 2024.08.11 -2 0 67950

...és az utolsó kép? Festve van a szám és a címer.

Előzmény: alkotasu (67949)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.11 -1 3 67949

Hümmm... A második képen szereplő 1418-as kocsi valahogy nagyon emlékeztet egy magyar Csukára. Semmi különbséget nem látok a szegecselés tekintetében, alul a főkeret kilátszik. Szerintem az egy elzabrált ex. MÁV-os kocsi.

Előzmény: György barát (67948)
György barát Creative Commons License 2024.08.10 0 3 67948

Egy iránytábla, két évszám (1954 és 1955), négy vagon. 

Haza a fogságból. Forrás: Osztrák Fotóarchívum. 

 

 

 

 

 

Kérdés: 

három településnévbe, három nyelven hány hibát lehet besűríteni? 

 

György barát Creative Commons License 2024.08.10 -1 0 67947

A nyomtáv megegyezik. 👹 

 

1971-ben osztrák találmány volt a ráncajtós elő-Eurofima. Miután a sorozatgyártás megindult, a sógorok a széria vagonokat küldték keletre, hogy csorogjon a nyálunk. 

 

Röviden: én nem láttam. 😔 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (67946)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.08.10 0 0 67946

Ilyen fajta kocsi járhatott be hozzánk emzeközi gyorsokban a 90-es évekbn?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bm-20xx.php
általában sparlack ÖBB UIC-X kocsikat elég sok vonatban írja a cseh honlap (Dacia, Avala, Beograd stb)
De konkértan ilyen, teliajtós, "előszériás" 10 ablakos, eredetileg 1.o. kocsiból átképzett Bm járkálhatott be hozzánk?
... és ugyanígy előszériás 12 ablakos?

gumidani Creative Commons License 2024.08.09 0 0 67945

Hermann Jahn ismerősünk. Szerepelt itt a fórumon is.

Előzmény: alkotasu (67944)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.09 0 0 67944

Egy érdekes honlap forgóvázakkal kapcsolatban:

http://www.drehgestelle.de/2/PBN_2023_Ganz_1892.html

alkotasu Creative Commons License 2024.08.09 0 1 67943

A képet egy német honlapon találtam, nem a Wikipédián.

Itt: http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Personenwagen

Előzmény: róbertke (67941)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.08.09 0 1 67942

valószínűleg megérne egy kisebb esszét a téma, hogy melyik dizájn honnan miből merre,
és kicsit bíztam benne hogy az előzmény alapján működésbe lép Cunningham internetes törvénye, és felbukkan valaki, aki a téma szakrétője, és oktatást tart,
mert amúgy én is kíváncsi lennék, hogy pontosan hogyan mikor merre alakultak a színsémák...

Én annyit mernék mondani, hogy alapvetőena jugó festésekből... első és második ránézésre a különböző jugoszláv "területi igazgatóságok" hajlamosak voltak mindenéle saját önálló színsémát alkalmazni, és aztán ahogy esegetett szétfelé jugoszlávia, úgy az egyes utódállamok a területek szerint megörökltek mindenféle alapot: a fotódon az összes festés, a zöld alapon fehér trapézos oldalsáv, a telikék étkező, a sötétkék-kék-fehér trapézos parallelgorammás valami is mind JZ-s festés... ahogy egyévként az említett türkizkék oldalsávos ezüst is.
És végülis aztán úgy fest, a horvátok végül ez utóbbit vitték tovább és egységesítették... de egyébként én türkizkéktől a határozottan  türkiz zöldig is mindenféle árnyalatát láttam Hz kocsin, sőt az ezüstszürke, sötétszürke-világosszüke színből is volt többféle, nem tudom, mennyire az uv sugárzás műve, de valószínű, hogy türkizkék/ezüst/szürke dizájból sem egyféle volt, hanem sőt...

Előzmény: smnks (67921)
róbertke Creative Commons License 2024.08.08 -2 1 67941

Hogyan ismerte volna bárki is az 1914.02.02.-án készűlt Lokalbahn Wien-Preßburg kocsi műszaki rajzát, hiszen azt csak 110 évvel később, 2024.05.28.-án 16:31 -kor tették közzé a Wikipedian

Előzmény: alkotasu (67932)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.08 -1 1 67940

Fotót igen, de nem a rajzot. És nem a BCDFa kocsiét (bár nem tudom, mi volt valójában a jelölése).

Előzmény: róbertke (67934)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.08 -1 1 67939

Pontosan. A középső részen ott is van a trombita (szakszerű nevén: postakürt), a másik helyiség meg a kalauzfülke. Így a kocsi elvileg BCDFa. Még szerencse, hogy nem volt rajta 1. osztály. :-)

Előzmény: John Howard (67933)
schlierenkocsi Creative Commons License 2024.08.07 0 0 67938


Kedves Gyuri!


Indafotóra tettem fel pár (kevés) képet a kocsiról (kívülről-belülről), majd töltök még fel többet. Felhasználónév ugyancsak Schlierenkocsi. Egyelőre vegyesen vannak a képek, de majd rendszerezem őket! 

 

Üdv

Péter

 

 

Előzmény: RhB (67928)
gumidani Creative Commons License 2024.08.07 0 2 67937

SRB Ca 1203 belseje 2012.09.25-én Nagyszentmihályon (osztrákul: Großpetersdorf)

Előzmény: schlierenkocsi (67936)
schlierenkocsi Creative Commons License 2024.08.07 0 0 67936

Üdv!

 

Az Ap 10-27 000 kocsival mi lett egyébként? Megvan még valahol vagy már szétvágták?

 

Más: valakinek van képe valamelyik Cét kocsi belsejéről? Egy-két éve láttam valahol erről fotót, de sehogyse találom. 

Előre is köszönöm!

Péter

 

Előzmény: róbertke (67935)
róbertke Creative Commons License 2024.08.07 -1 0 67935
Előzmény: alkotasu (67932)
róbertke Creative Commons License 2024.08.07 -1 1 67934

Tévedsz! 

 

gumidani már 2015-ben egy rakás fotón közreadta :-))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136611881&t=9121413

Előzmény: alkotasu (67932)
John Howard Creative Commons License 2024.08.07 0 0 67933

Középen mi lehet a két különálló rész külön bejárattal? Az egyik nyilván postaszakasz (a középső, a WC "mögött"), a másik meg szolgálati és/vagy poggyász?

Előzmény: alkotasu (67932)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.07 -1 1 67932

POHÉV kocsi rajz:

http://images.zeno.org/Roell-1912/I/big/Ro080045.jpg

(Nem ismertem, hátha más se.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!