Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Pontosan, 5001-től 5008-ig létezett a sorozat (és hogy miért nem simán 500-asok lettek, azt tudja a fene). Később a sorozatot normál nyomközűre alakították, ezzel együtt pedig a szintén Záhonyban tevékenykedő 900-asok mögé számozták őket.
Régebben úgy olvastam hogy a 113-as múzeumi megőrzött gép. Akkor neki van esélye a megmenekülésre a lángvágók elől vagy akár feltámadásra összelegózott alkatrészekből? Az eredeti 112-es vázával vannak tervek? A Záhonyban álló gépek közül nem tervezi valamelyiket még megvenni a MÁV Nosztalgia?
Nem nem. 98-ban selejtezték. Észrevettem, hogy több záhonyi gépnél is rossz vágási dátum van a bontási jegyzékbe feltüntetve. Hogy miért, az talán sosem derül ki.
Ami a felvételen látszik az az eredeti 209-es 114-re átszámozva. Látszik a rövid géptér tetején lévő kiemelkedésen hogy 200-as. A 100-as gépeken a rövid géptér teljes hosszán végigfut.
a gépet 1999.02.14.-én Sátoraljaújhelyen összevágták. Ez teljesen hivatalos és pontos adat.
Saját magamat kell javítanom.
A Becsky féle videóban 1999. júliusában még Záhonyban van a gép, így nem vághatták össze 1999. februárjában. Vagy én írtam el a dátumot anno, vagy a bontási jegyzékbe írták el.
Az volt a zavaró abban a táblázatban (most előbányásztam, vonalzót rátettem, nagyító, stb.), hogy a 2000-es év oszlopába volt beírva, hogy "selejt". Én meg csak azt néztem.
(Aztán valahol a sor végén most megtaláltam apró betűkkel a dátumot is.)