Nem találtam így előadásos topic-ot, ezért nyitok egyet. Olyan sűrűn nem járok, de remélem más igen :) és így ötleteket kapok arra mit és hol érdemes megnézni.
Az első e tárgyban lévő hozzászólásomat csütörtök éjjelre ígérem :)
Hú, micsoda remek előadás volt! Nem ismertem a darabot, féltem is egy kicsit Dürremattól, mert A fizikusok nem hagytak anno mély nyomot bennem. De nagyon jó a darab, a fordítás, a díszlet egyszerűsége. A hatalom és az emberi gyarlóság úgy látszik nem változik évszázadok alatt sem... A jelmezek ütősek, és nagyon passzolnak minden szereplőhöz. Egytől egyig kiváló alakítások, most úgy jártam, mint a Katonában szoktam, hogy a jók közül kellett megtalálnom a legjobbakat, akik nálam: Pogány Judit, Mácsai, Gálffi, Máthé Zsolt, Polgár Csaba, és természetesen a címszerepben: Debreczeny Csaba voltak. Bagossy László eddig általam látott rendezései közül ez volt a legjobb, holott eddig minden munkáját szerettem. Még nézek tőle néhányat, és azt hiszem, ő ott van a számomra legélvezetesebb előadást tető alá hozó rendezők között.
Ragyogó előadás, kiváló rendezés (Horgas testvérek elképesztően invenciózus díszletei, megoldásai)!
Minden tetszett, és annyit nevettem, hogy görcsöt kapott a rekeszizmom.
Shakespeare ezt nagyon játékos kedvében írhatta, imádom, és Arany fordítása egyenesen pazar. Féltem, hogy lecserélik valami más fordításra, de szerencsére meghagyták az eredetit.
Köles Ferenc mesteremberként kiváló mulattató, óriási volt szamárként.
Egyedül az öreg balettosok, Uhrik Dóra és Lovas Pál szereplése lógott ki kissé az előadásból, nemigen tudtam felfedezni a gondolati ívet, mely indokolta a jelenetüket, hacsak azt nem, hogy előre jelezte, Theseus zsarnoki természetéből akár családon belüli erőszakra is telik, szegény Hippolyta már az esküvő előtt átesett a vak komondoron.
Mikola Gergő egészen új módon játszotta Puckot, különös mozgása a számítógépes játékok alakjait idézte.
Egy kérdés a darabbal kapcsolatban: ki és mit jelképez a "váltott gyermek", aki miatt összevész Titania és Oberon?
A pesti változatot (Radnóti Színház) én szerettem, az is két szünettel megy, nem rövid. Bohózatnak kétségkívül bohózat, hangolódni kell rá. Kár, hogy a pécsi ilyen mélyrepülés lett, ahogyan írod.
Noha tudom, hogy nagyjából a kutya sem olvassa ezt a topikot, az esetleges idetévedőket emberbaráti indíttatásból muszáj lesz megóvnom a pécsi színház Bolha a fülbe előadásától.
Alapvetően a Rázga Miklós vezette pécsi teátrum a biztonsági repertoárra játszik, amely igen csekély helyet ad a kísérletezésre, kortárs darabok műsorra tűzésére, újfajta értelmezések színpadra kerülésére.
Csupa népszerű vígjáték, a balett is (Diótörő) tuti biztos, még legtöbbet az operával (Szerelmi bájital) kockáztattak, de csak azért, mert operára kevesen járnak városunkban, pedig ez volt az általunk látott egyetlen igazán jó előadás.
Ám a Bolha a fülbe minden tekintetben mélyrepülés!
Már maga az a tény érthetetlen számomra, hogy ezt az idejétmúlt, avittas darabot előkotorja valaki, de ha már bohózat - mely műfajt alapvetően ki nem állhatom -, akkor lehetett volna választani Szép Ernőt, Heltait.
De ha már mindenáron Feydeau, akkor legalább kihúztak volna pár fölösleges szereplőt, sűrítettek volna, a legközönségesebb részeket elhagyták volna, pár kilométerrel kevesebbet futkoztak volna a színészek a színpadon!
Csüggesztő volt az egész előadás, és mindez három(!!!) felvonásra elosztva.
A sivárságban azért kiemelendő a kettős szerepet játszó Köles Ferenc, aki mindig jó, Lipics Zsolt és a fiatal, jobb sorsra érdemes Wunderlich József.
És akkor ebben az évadban már nem megyek a pécsi színházba, igyekszem felejteni...
Hattyúdal a József Attila színházban. Az első felvonás kicsit döcögős, a második rész remek, feldobja a sokkal több Republic-dal, a bravúros "szocilista" kultúrházi kultúrest-paródia, majd minden szereplő legalább egy jól sikerült megmutatkozása és persze Tahi Tóth nagy hattyúdala a végén.
Én csak azzal járok már jó ideje, oké, volt, h belefutottam szinte élvezhetetlen előadásokba, de az nem az oldal hibája, pl. a Nemzetiben már többször csak az tartott vissza attól, hogy kijöjjünk, h ha már elmentünk odáig, hátha jó is lesz benne... Imádom, h ilyen olcsón tudok menni, egyedül is járok, nem tarthat vissza senki és semmi:)
Igen, olvastam róluk, köszönöm a segítséget, gyűjtöm akkor szorgalmasan az infókat:) Ha tehetném, heti többször is elzarándokolnék színházba, az biztos.
Láttátok már, hogy a Cirque Eloize Magyarországra is jön? Egyszerűen elképesztő, hogy milyen táncmozdulatokra képesek. Ehhez aztán kell fizikum meg erőnlét! Remélem el fogok tudni menni áprilisban megnézni őket.
Kiválasztottam egy újabb darabot a kedvenc színházunkból, a Centrálból.. A darab címe: A vándor-színész mesél - Papp János útinaplói Egyszemélyes előadás egy Skóciában megtett 650 kilométerről. A hely a szokásos kis színpad, otthonos, szép, meleg...szinte baráti. Nem túl sok ember,láthatás biztosított.... És akkor elkezdődött....képekkel tarkított útinapló. Végtelenül szerethető ember, jó humorral, kellemes hanggal és szuper színészi tehetséggel... Kell ennél több? Kell:)) Kaptunk egy zarándoklevelet amibe előadás aláírást lehet gyűjteni...aztán azt a könyveire beváltani...Ráadásként pedig egy együtt túrát a színésszel májusban.És még még plusznak skót viszkit:)) Gyönyörű verseket szavalt, énekelt, minket is megénekeltetett a végén...Én általában menekülök a kevés szereplős estéktől,de itt most ki volt töltve a 120 perc.Volt benne szeretet, humor, meghatódás,fáradtság, öröm..és egy valag csoda:))
Összegzés:Ajánlom az estéit a színész úrnak....Mindenkinek:)
Nem a héten látott előadásokról írnék, hanem lenne egy kérdésem hozzátok: milyen előadást ajánlotok péntek és szombat estére? Azon ritka alkalmak egyike lesz, h kettesben leszünk a párommal, és ilyenkor ki szoktam használni az alkalmat jó kis színházazásra, így várom az építő ötleteket:) Köszi előre is!
Kortárs tánc, vicces, érthető és elgondolkodtató. Érdemes bárhol elcsípni. Nők, pasik, helyzetek, majdnem klasszikus görög stílusban, mégis teljesen mai nyelven, mai helyzetekkel. Nagyon pozitív. Olyan kortárs tánc, ahol táncolnak és van egyszerűen felfogható történet is. Szeretem.
Vania Gala: Cooling down signs
Kizökkentő jelenetsorozat a tehetetlenség témát kerülgetve. Szép és összehangolt mozdulatok, táncos és mozgás színházi elemekkel. Szinte harapni lehetett a feszültséget a teremben. Nem biztos, hogy értem, hogy a lánynak miért kellett levetkőznie a végén, bár a kiszolgáltatottságot azzal az őszintén elveszettnek tűnő nézéssel azt hiszem jól ábrázolta. Érdemes megnézni.
Isteni színházat láttam nemrég: Országomat egy csókért, a Kőbányai Kulturális Központban, rég nem szórakoztam ilyen fergetegesen. Tehetséges, a szó jó értelmében komédiázó színészek, szuper díszlet, móka és kacagás:) És a kultúrközpont is kiváló, a jegyár pedig töredéke a belvárosi színházakénak. Úgyhogy bőven ki lehet fogni igényes szórakozást "vidéken" is, tényleg ajánlom szeretettel az előadást mindenkinek.
Kampf, a sepsiszentgyörgyiek előadása a Bethlen Színházban
Tévedés volt megnézni, és ami még rosszabb: tévedés volt megrendezni.
Barátaimmal értetlenkedve pislogtunk, ám ennek ellenére nagy tapsot kapott az előadás, mely tapsorkánban magunk is részt vettünk. Nem tudom, a publikum többi tagja mi okból díjazta vastapssal a produkciót, magunk részéről az előadók erőfeszítését köszöntük meg ekképpen.
A több mint áthallásos cím erősen kijelöli a tartalmat, mely tartalom az első képekben tüstént dekódolva is lett, ámde utána még hosszan ismétlődtek ugyanazon motívumok.
És azok a motívumok!
Minek táncoltatja a koreográfus azokat a színészeket, akik a legjobb akarat mellett sem tudják a testük fizikai korlátai miatt megcsinálni a kunsztokat. Nem volt jó nézni a pendely alól kivillanó hájréteget, a műtétre váró kidagadó visszeres lábakat. Egyszerűen csúnya volt!
A jelmez nélküliségnek megvan az az előnye, hogy kevés pénzbe kerül, azonban meggondolandó, hogy nem szép testek látványának kitegyék-e a nézőket, ha annak nincs külön üzenete.
A mozgásszínházi előadás első felét egy teljességgel érthetetlen rész követte, melyen - mint olvasom - nevetni kellett volna.
Nagyszerű, vicces , fordulatos. Eszméletlen jó karakterek a kisebb szerepekben. Schneider Zoltán meg szenzációs. Komolyan azt hittem, hogy ott kap infarktust a színpadon. Kedvencem a céges buli volt :)
Kaisers Tv, Ungarn-Pintér Béla
Éveket vártam rá, hogy lássak végre egy Pintér Béla-darabot. Megérte. Menjetek, nézzétek. Már, ha sikerül jegyet kapni.
Mephisto-Víg
Stohl András csodálatos alakítása. A többiek is rendben. Féltem, hogy a Vígszínház túl nagy lesz ehhez, de nem.
Danton halála-Víg
Nekem ez még jobb volt, mint a Mephisto. Nagyon nehéz, koncentrálni kell a szövegre végig. Fájdalmas áthallások a mára. Stohl és László Zsolt tökéletes párosa.
Mártírok- Kamra
Egy kamasz fiú útkeresése, mely vallási fanatizmussá lesz. A környezete reagálása: a tipikus igazgató, a tornatanár, az empatikus tanárnő. A nagyon jó színészi alakítások /Ónodi Eszter, Tasnádi Bence./ Különösen megfogott és elgondolgodtatott az anya-fiú kapcsolat. Kamaszokat nevelő szülőknek különösen ajánlom.
Az átlagost jóval meghaladó lendületű, jó humorú, trendi előadás, felnötteknek. Nekem tetszett, bár kicsit merész, itt-ott tán közönséges is a humora. Kár, hogy a rengeteg poéntól hangosan hahotázó közönség miatt sokszor nem hallható a következő vicc, de ez legyen a legnagyobb baj. A számomra nagyrészt ismeretlen szinészek kellemes csalódást okoznak, láthatóan jól érzik magukat a szerepekben. Tulajdonképpen rendben van az egész (ha már hibát keresünk, talán a diszlet igénytelen kissé), tessék megnézni!
Kicsit régebben láttam (kb.2 hete), nagyon jópofa, vicces, jó előadás. A darab és a rendezés jó hangulata átragad a szinészekre is, ettől aztán a végére már parádés az egész. Nagyon-nagyon ajánlom egy kellemes, vidám szórakoztató estének. (Az első felvonástól ne tessenek megijedni, az őrület ezután jön, és kiderül, hogy szükség volt az elejét is végigülni!) Külön nem érdemes kiemelni senkit, semmit, az egész úgy jó, ahogy van!
Nyugodtan kihagyható. A darab maga szinte menthetetlen, locsogó-fecsegő, amerikai katyvasz, amit még az egyetlen normális szálon futó, tragédiába forduló történés se dob fel. Ami mégis díjazható, az Hernádi Judit, aki tényleg mindent megtesz: profi, mint általában.
Az ünnep óta a legjobb, amit itt láttam. Börcsök Enikő, Stefanovics Angéla, Igó Éva, Eszenyi, de általában a többiek is tetszettek. Női darab, láthatóan a női közönséget sokkal jobban megfogta. Szép játék, bár kiszámítható, de mégis jó előadás. Ajánlom.
Pogány Judit, Molnár Piroska, Kerekes Éva, a többiek is mind. Nagyszerű, gyönyörű, kicsit sírós. Külön ajánlom azoknak, akiknek idősödő szülei vannak. Szívfájdító.
Mary Poppins Madách
A történetet imádom, rengetegszer olvastam. Profi előadás, nagyjából hibátlan. Legjobban Koós Réka tetszett. Azért nem nézném meg újra.
Black Comedy Centrál
Rövid, félreértésekre és helyzetkomikumra építő darab, Simon Kornél nagyszerű benne. A főszerepet Schmied Zoltán helyett Vári-Kovács Péternek adtam volna. Sajnos nem Pokorny Liával láttam, hiányzott. A darab egy könnyed vígjáték. Egyszeri szórakozásra tökéletes, másnap nem emlékszel rá. Az előadás előtti koncert nagyon-nagyon jó ötlet volt.
Jó szívvel nem ajánlom. Hosszú, zavaros, kellemetlen darab.
Színészek közül a főszereplők nem sok szót érdemelnek, Csányi nem ér föl a szerephez, nem is az ő karaktere igazán, Kováts Adél láthatóan nagyobb profizmussal, de szintén elbukik a sajátjában. Schneider Zoltán azonban egy-két jelenetben döbbenetesen jó, magasan a darab legjobb pillanatait hozza. Petrik Andrea szép, jól ráérzett a szerepre, kellemes csalódás.