Keresés

Részletes keresés

exvérmezö15 Creative Commons License 2023.08.10 -2 2 8099

És tudod mi épület helyette..? mi más, természetesen  foci pályák

Előzmény: Jobbramagyar (8098)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.10 0 2 8098

Akartak a józsefvárosi pályaudvar helyén egy szupervillamoskocsiszínt építeni. Talán 15 éve futott a terv?  Aztán elhalt szép csendben.. 

Előzmény: király2644 (8097)
király2644 Creative Commons License 2023.08.10 0 3 8097

OFF

Jó, de azt úgy hívják tudatos várostervezés és közlekedésfejlesztés. Az meg nálunk nem megy. Új kocsiszín? Stb? Ezek ráadásul min. 5-6 éves átfutási idővel rendelkeznek. Én örülök az új villamosoknak, de hol a koncepció, az átgondolt fejlesztések, stb? Nem, amire van épp ad hoc pénz, az igen, más nem. Okokat hagyjuk, mert az meg politika sajnos, nem szakmai vita. Így lesz előbb metró a lakópark közepén, amikor még egy lakás sincs még átadva. Náklunk meg majd talán 40 éveel később, ha egyáltalán.

ON

Előzmény: Jobbramagyar (8096)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.09 0 3 8096

Egy darabot se kéne kidobni, hálózatfejlesztésre kéne a "felesleget" felhasználni. ÉPÍTENI. 

Előzmény: zsig (8087)
BP-1 Creative Commons License 2023.08.09 0 1 8095

Angyalföld?

 

Annyira adná magát. 

1-esek. 14-es. Bécsi úti végállomás ( 17-19 )

Előzmény: zsig (8090)
zsig Creative Commons License 2023.08.09 0 1 8094

Az 51 villamos nem csak Budára megy. Budán a közeljővőben 9-10-zel nő meg a kiadás az 56-os miatt, a maradékkal fog tudni a 61-es is érdemben alacsonypadlós lenni. A teljes állomány ittléte esetén a 14-esen, a 69-esen, a 62-esen, a 24-esen is lesz nagy valószínűséggel érdemi CAF kiadás, és ha sikerül lóvét szerezni, akkor a 2-esen is pl. De nincs még semmi leütve.

Előzmény: király2644 (8091)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.09 0 0 8093
Jim1987 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8092

Szépilonában lesznek

király2644 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8091

Elhiszem, de cserébe meg annyi rezsimenet lesz, hogy ciki... Budafok tele (vagy legalábbis azt hallottam), Kelenföld se nagy, és ott vannak az ICS-k a legjobb helyen (amiket nem lehet kidobni), de jól jönne most Óbuda....

Pesten mi? Baross vagy Fradi? Jó, legalább Fradiból közelebb vannak a budai vonalak, de azért ez így eléggé nem optimális. 

Előzmény: zsig (8090)
zsig Creative Commons License 2023.08.08 0 1 8090

Budai telep szinte kizárt, valami pesti, egyszerűbben átépíthető jöhet szóba üzemeltető kocsiszínként, plusz még 1-2 telephelyen lehet talán megoldani az éjszakai tárolás, mosás feltételeit.

Előzmény: király2644 (8089)
király2644 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8089

Egy jelentős részüket Budára szánják,adná magát Ilona....

Előzmény: FKU-911 (8088)
FKU-911 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8088

Melyik kocsiszínnek van esélye átépülni a következő adag CAF-hoz?

Előzmény: zsig (8087)
zsig Creative Commons License 2023.08.07 0 2 8087

Az 51 CAF után megmaradó állomány van vizsgálat alatt. Jó lenne a típusok számát csökkenteni, ha ez nem megy, akkor a Tátra K programot abbahagyni, stb. Az egyes típusok sorsát a kocsiszíni átépítési igény is meghatározza, szóval összetett fejvakarás zajlik, az 51 új CAF elég nagy horderejű változást fog jelenteni. 

Előzmény: Gianmarco (8057)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.02 -1 1 8086

4332-4339 @ 41/11.

(2023.07.26 óta közlekedik - és úgy fest, elfogytak azok a fertelmes zárfény/indexbúrák)

4014 Creative Commons License 2023.07.10 0 1 8085

Mától 2 forgalmi Tátrával Baross kocsiszín is beszáll a 17-es kiadásába, így összesen már 6 db Tátrás forgalmi van a 17-esen.

4014 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8084

Vannak szaggatós villamosok Ukrajnában is pl. ex prágai T6A5, de mintha olyan T3-asról is láttam volna videót, ami hang alapján egy az egyben azt a szaggatót kapta, amit a mi Tátráink is. Inkább a csodálatos sedulitas, ami bajos. De szerintem mindegy is, perpillanat itthon kellenek és még egy darabig kelleni is fognak.

Előzmény: Thermo-blinker (8082)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8083

Azt majd ők megoldják. A csehektől is kapnak elvileg villamost, az se 1520 mm.

Előzmény: Jobbramagyar (8081)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8082

Annak nem lenne sok értelme, mert amíg a klasszikok kontaktoros vezérlése az akcelerátoros hajtásra hasonlít, amit kint ismernek, addig a K-ké semmi kintire sem.

Előzmény: 4014 (8079)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8081

ott elbukik hogy 1435 mm vs 1520 mm. 

Előzmény: Thermo-blinker (8078)
4014 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8080

Persze ezt én is tudom, hogy mi történik a TW-knél karbantartás címén. A mezei Vjsz-s felújítások dettó, régebb óta vezető járművezetők szerint, akik még vezettek Vjsz-es felújítás előtti TW-t, össze nem lehet hasonlítani a mostani állapotukkal. Másik kedvencem, amikor tavaly télen az egyik zuglói TW-t ajtóhibával cserélni kellett majd másnap megint ugyanaz az ajtaja adta meg meg magát, mire a műszak közölte, hogy tegnap pedig kicserélték bontott alkatrészekből (1516-osból) hát nem sikerült a műtét... Viszont a meleget valószínűleg jobb karbantartás mellett sem bírnák, eleve nem erre az éghajlatra lettek tervezve, plusz a nyarak is egyre melegebbek, a szaggató hűtés ugyan át lett kötve, hogyha kiveszik a riwát irányból akkor is menjen, de a probléma ugyanúgy fennáll.

Előzmény: Thermo-blinker (8077)
4014 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8079

Én ezt régebbi kiadású angyalföldi K-Tátrákkal hallottam... :D

Előzmény: Thermo-blinker (8078)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8078

Hallottam olyat, hogy a klasszikok mennek Ukrajnába.

Előzmény: 4014 (8075)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 1 8077

A pénzégető, fixlépcsős hannoverik, ezzel egyetértünk, ütni kellene azt is, akinek ez egyáltalán az eszébe jutott.

Azért ne felejtsük el azt sem, hogy ezek a kocsik a gyártáskori hajtással üzemelnek (47 év). Amióta itt vannak, ráadásul ridegtartásban, "honosított" vizsgálattal. Kint egy ABC vizsgálat majdnem egy hónapig tartott, itt az ABC+ (tehát túlfuttatott kocsi), van, hogy 7:00 körül beáll a vizsgálóállásra és még aznap 11:30-kor már viszik fékmérésre, másnap megy forgalomba. Ki lehet számolni a különbséget.

Sok-sok év után sikerült odáig eljutni, hogy minden tavasszal kampány jelleggel kitakarítják a hajtás alvázon lévő erősáramú elemeit, no nem a német precizitással, hanem csak úgy magyaroschan.

Szóval lehet ekézni a TW-t, de nem itt tartanának azok se, ha megkapták volna azt, ami jár nekik.

Előzmény: 4014 (8075)
T5C5K2 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8076

*4225-4331 is Kelenföldön van, így csak 31 db K kocsi lett bezárva Szépilonára.

Előzmény: T5C5K2 (8068)
4014 Creative Commons License 2023.06.20 0 4 8075

Azért ez "vicces" lesz még, ha arra is játszanak, hogy az újabb adag CAF érkezésével elkezdik selejtezni a Klasszikokat. Az első új CAF jövő szeptemberben jönne és 2025 nyarán az utolsó, selejtezni meg nyilván utána lehetne csak és erre még jöhet csúszás is, mind a gyártó részéről, mind a forgalomba állítás részéről (lásd előző adag CAF). Közben meg már most is ott tartunk, hogy 13-14 éve nem voltak felújítva, mind műszakilag, mind esztétikailag kezdenek lepukkanni, gondolom kilométerre is bőven meg lenne mindegyiknek a következő ciklus. Még egy célfényre se futja, persze a Hannoverik közül sikerült párat újrakenni, hogy legalább kinézzenek valahogy, mert az nagyon fontos, de nem a Klasszikoknál még azt se. Szerencsétlen 4336-ra is csak annyi új festék jutott amennyi nagyon muszáj volt a sérülésjavításkor. Szigorúan csak egy forgóváz cserét kaphatnak a V2 során, a forgóvázat aztán úgy is lehet még a K-Tátrákhoz használni... És akkor ezzel az állapottal kellene még kb. 2 évet lefutniuk... Persze becsületükre legyen mondva, hogy végig dolgozzák a napot komolyabb meghibásodás vagy menetkimaradás nélkül, de ha így megyünk tovább, akkor tényleg sikerül visszajutni a korai 2000-es évek sötét korszakába. Szerencsére a Vjsz-ben készülnek az újabb adag pénzégető fixlépcsős Hannoverik igaz a prototípus 1624 így lassan 3 évvel az elkészülte után is többet áll, mint megy most is vissza lett küldve a Vjsz-be, közben a mezei TW-k se sokkal jobbak az első komolyabb hőhullámnál, már hullanak is, mint a legyek jönnek a jó kis menetfékzavarok és társaik. De nem baj inkább selejtezzünk Tátrát, mert így kényelmesebb, hurrá (oké a K-Tátra se tökéletes, de egy normális szoftverrel lehetne azon is segíteni, igaz a kísérleti kocsik abból is már lassan három éve készülnek Angyalföldön). Szóval megint jó irányba mennek a dolgok...

Előzmény: ICS MÁNIÁS (8073)
nemeza Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8074

Azért kellene a Galvani híd villamossal, a Budai rakparti villamos - csak bekötve bárhová délen is: pl.1.

Vagy a Szerémin/Budafokin villamos végig a Savoyába.

Ezekhez kellene kocsi is.

Bár jelenleg mindegyik eléggé kérdéses, lesze e bármikor.

Előzmény: TWdoktor (8072)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8073

14db. kocsira volt eleve szerződés, a 4167-4277 volt a sorban a 13-14. A többiért lehet majd izgulni.. :D

Előzmény: király2644 (8067)
TWdoktor Creative Commons License 2023.06.19 0 0 8072

Mert "nincs rá pénz", és a lakosság ellenáll, pl. Thököly út visszaépítés és hosszabbítás Palotára.

Előzmény: Jobbramagyar (8071)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.06.19 0 2 8071

Miért nem épitünk-hosszabbitunk vonalakat? 

Előzmény: 18-09 (8069)
nemeza Creative Commons License 2023.06.19 0 3 8070

Azta!!Hogyhogy nem TW?

Előzmény: 18-09 (8069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!