Érdekes egyébként, hogy a -1 fokot fújó, eladáskor még tökéletesen működő R12-es klímáról egy szót sem ejt a méltán világhírű tulajdonos. Azon aggódom, hogy esetleg nem a "hűtők kitisztításakor" történhetett valami a kondenzátorral a nagy szakértelem következtében. Mondjuk érdemes lett volna elolvasni a kocsihoz kapott kétkötetes szerelési útmutatót, feltéve, ha van a csapatban aki tud külföldiül (és olvasni), amit kétlek, mert a karosszéria leemeléséről és a motor leengedéséről hablatyol (ez a típus nem alvázas, a motor pedig felfelé jön ki).
Ugy szinten nekem meg a 4 volt a gond. 1 2 3 elvaltota hamarabb, csak 4 be joval nagyobb fordulaton valtota el a tobbitol. raider uj olajal is sajna nem segitett.
van 3 automataváltom 1 drb szetszedve is. vagy rugo gyengules vagy tomitesi hiba vagy szivargas, atereszt stb
az automataban, szerintem valami az lehet a gond, mind nalam. elektronika a valtoban nincs. csak a olajnyomas dolgozik, vagyis mikor hol valtson az olajnyomas dont.
A lóerő csak akkor kér enni, ha nem dízel:)) És persze nem a 605 korabeli adagolós dízelekre gondolok.
Nekem egy w211 270cdi merci van mellette, teljes elégedettséggel használom, de ezzel ellentétben a 605 nél soha sem kellett az ülést állítgatni, ha be akartak ülni mögém. Sajnos ez van.
Én 607 et akartam venni a 605 mellé, de sajnos nekem az nem hozza azt a minőséget, amit elvárnék. Lapos bőrülések, hamar lötyögő ajtókárpitok, gagyi fedélzeti rendszerek, az első szériában még a 605 ből átvett kapcsolók, amik rohadtul nem illenek oda.. A legerősebb dízel egy üzemórás szerkezet (2.7V6). V6 benzin alig van eladó. Kívülről gyönyörű, de én bent is szeretném magam jól érezni. Szóval ebben a kategóriában én elengedtem a peugeot kezét, a 605 a maga korából egy remek autó de onnan nem volt tovább. Most talán az S2 508 gurít igazán nagyot, de az az árfekvés már más világ.
Sajnos (bár inkább szerencsére) az előttem írt műszaki problémák sorolásához nem tudok csatlakozni, mert nekem soha semmi gondom nem volt a 605 tel a rozsdán kívül. Persze esett ki alóla már megolvadt vezetőgörgő, de az sokkal inkább az alkatrész hibája volt. Ezek az elektronikai gondok szerintem azért lehetnek, mert már valaki valahol valamikor belepiszkált.
Jelenleg is az egyetlen gondom, hogy a turbó környéke olajos, de ez is inkább az én hibám, fel kéne újíttatni és cserélni pár csövet.
Meg kicsit zavar, hogy pont 50 nél nem vált fel hármasba az automata, lehet ezt is egy szeleptömb felújítás/csere megoldaná, nem tudom hogy kéne működnie, de az speciel engem a halálba idegesít.
Kényszer az nagy ur, sajna. az elso 2 autot amit vettem, 605 volt, az utolso még meg van. Az elso 605 ami még a talakozon is voltam azt sajna osszetortem. azota vettem es eladtam egy Ford mondeo 2008 2.2TDI 175lo. BOXER3 9 szemelyes.(ez még meg van) passatB5.5 1.8t. 150L és már 2 éve szeretem volna valami nagy autot ami be is fér a garazsba és amibe el is férek és a család is (3 gyerek). 2 hette lett, (fizethetem) Skoda Kodiaq amiben mar majden annyi hely van elol es hatul is mind a 605ben. Kényszer az nagy ur, sajna. meg egyszer.
2éve majdnem az osszes automarkat kiprobaltam.A hely kinalat az messze nincs a 605hoz
RAIDER amelyik autoban van loero az esszik is. 5 es 4 literes fogyastas az csak mese. varosban, rovid uton fogyast minden auto, ha csak nem nyomod az autot. Hátszél, 90 temponat, autopalya esetleg 1000 km után. de semmi fék és gázfrocs esetleg
P605 az marad, sajna én most nem tudom elvezni a vezeteset vele, de remélem pár éven belul megint mehessek.
Én (605 addict-ként) nem tudok senkit elítélni, ha pl. egy 605 helyett vett egy új(szerű) 307-et vagy bármi más kisautót, van is ilyen jó ismerősöm, nekik egyszerűen szenvedés volt a kisgyerekekkel az, hogy nem volt igazán megbízható a 605 (jó, egy TCT-t vettek, mert vmi ismerős megszakértette nekik, hogy az milyen jó modell).
Másik, hogy nagyon nehéz mostanában normális szerelőt (ad absurdum lakatost, fényezőt) találni, aki hajlandó és képes jó minőséget produkálni. Nehéz alkatrészt találni, pl. a gyári elektronikus lengéscsillapítók beszerzésére nincs esély (és talán jobb is, mert nekem a vége felé nagyon sok hibás jutott, gondolom túltárolt készletek voltak, amikben elöregedtek a tömítések). Én pl. eljutottam oda, hogy lehetőség szerint már a nagyobb munkákat is magam végzem el. Többünknél azt gondolom - szerencsére - hogy a pénz nem komoly akadály, és mégis nagyon nehéz ügy az autó üzemeltetése sok esetben.
Az autóval kapcsolatban, hogy még mindig nagy élvezet vezetni napi szinten is egy 605-öst, az új autók jók és szépek is sokszor, de teljesen sterilek, és nagyon ridegek. Más kérdés persze a fenntartási költség, és mondjuk a fogyasztás is. Én mondjuk már eljutottam arra a szintre, hogy egyszerűen csak élvezem, ahogy megy, és nem igazán érdekel sem a fogyasztása, sem az, hogy milyen gyorsan tud menni (mert azt már tudom :) ). Az is biztos, hogy akit egyszer elkap az érzés, hogy nagyobb autója van (gondolom más kategóriákra, pl. SUV-okra is igaz ez), azt nagyon nehéz belevarázsolni egy olcsó kompaktba.
A mi 605-ösünkre több millió Ft-ot mondtak karosszéria lakatolás szempontjából (a tornyok is rosszak voltak, meg az egész alja, nemcsak a küszöbök), már ahol egyáltalán elvállalták volna (igaz, a raider féle kapcsolatot nem próbáltam komolyabban, ott meg soknak tűnt a kb. 2 éves várakozási idő, ami persze már rég letelt volna azóta). Annó kiegyeztem volna félmilliós javítással.
Nem tudom, Ti hogyan használjátok a 605-öseiteket, de mi abszolút daily driverként mentünk vele, és az utód kappát is így használjuk. Viszont ilyen esetben olyan "apróságok", mint hogy nem megy a fűtés/hűtés vagy az el. ablak, erősen befolyásolják a használhatóságot, és engem nagyon zavar a rohadás is biztonsági szempontból. S még ha van is alkatrész, a szervizelések miatti állásidő jelentős lehet (ebbe idén a kappával is belefutottunk). Így nem túl praktikus. Szerencsére mindig volt kölcsönbe autó, ha kellett, meg hát nem a világ végén lakunk, a gyaloglás sem derogáló. Most pedig megint szert tettünk egy 2./1. autóra is (Citroën C5 Tourer 2.2 HDI 200), így a kappa capriccioso-ságát ki lehet "védeni". Ami még gond, hogy van egy teljesítmény és nagyság szint, ami alá még a "boltba járós" autóval sem igazán szeretnék menni. Mert nyilván lehetne venni kisebbet, megbízhatóbbat, könnyebben fenntarthatóbbat, de nehezen szoknám meg, hogy nincs szolid "ülésbe préselés" és bőséges hely.
Hát, ha lesz szélvédőkeret (perem), akkor majd írj ide is, mert nekem is kellene, hátra is. Egyszer egy BMW arcoskodott az M5-ösön (vagy én arcoskodtam vele), és azért kelllett feladni a csatát, mert elszállt ez a műanyag peremezés, és eléggé csatttogni kezdett, ezekután leoperáltam, de azért eléggé hiányzik.
2002 óta van 605-öm, ami most van sv24 az 2013-óta. Olcsón vettem, ha euróba számoljuk kb. 700, viszont a bontásból lett megmentve sok munka volt vele. Már jó ideje nincs napi használatban, évi talán 3-4ekm rakok bele. Kasznija rendben van, egy két helyen pereg a lakk, de annyira nem zavar még, hogy ezért fényezve legyen, és két ajtó alsó élén vannak hólyagocskák. Motorból már jó ideje csöpög az olaj, szelepfedélre tippelek, de nem lehet rálátni. Próbáltam orvosolni sikertelenül, így viszont biztosított a folyamatos alvázvédelem :)
A folyamatos béremelkedések miatt elértük azt a nyugati szintet, hogy az emberi munka annyiba kerül, hogy egy egyszerű küszöb csere gazdasági totálkárra vágja az autót. Körül nézünk, már mindennel ez van.
Időnként elgondolkodok ha meg semmisülne a 605 milyen autóm lenne. Lehet a racionális érvek szerint vennék egy új alsokategóriásat akár részletre is, és mint használati tárgyra úgy tekintenék az autóra.
Így van, hihetetlen, hogy egy nyomorult szélvédőkeretet sem lehet hozzá kapni... A javítóív és a küszöb ugye pedig már régi probléma.
Pilkingtonnál is (állítólag) én vettem meg az utolsó elérhető esőszenzoros szélvédőt, azt is lengyel raktárból hozták ide.
A keretet nem tudták sajnos pótolni így megvárom mit ajánl majd rá a Peugeot Classics, remélem ennél a típusnál is betartják, h a 30 éves modellekhez újra forgalmaznak alkatrészt.
Nekem is rohad egy Mi16 az udvarban sajnos (nincs neki máshol hely), de a növekvő értéke miatt nem válok meg tőle egyenlőre. Főleg, mert ez még a 158 lovas, azt nem gyártották valami sokáig (talán 2 évig max, aztán jött az újabb euro norma). Az a kocsi speciel hiányzik a napjaimból, zseniális autó úgy ahogy van (csak kicsit kicsi a beltér).
De egyébként én is kb 10 éve 200ezer forintért vettem, mert akkor ez volt a legolcsóbb erős benzines amiben volt legalább elektromos ablak:)
Itt a gond az autó korával van, a legfiatalabb 605 is 22 éves. Emiatt nem gondolom egy újabb autó megvételét feltétlenül hülyeségnek (még akkor is, ha sok esetben nehezebben vagy drágábban javíthatóak).
Befektetésnek biztosan nem jó, viszont használni és vezetni marhára, ami pedig az alkatrészellátást illeti, az általános kopóalkatrészek azért még beszerezhetők, és meg kell bontásra venni 1-2 autót. Amit egyébként a PSA művel alkatrészellátás címszó alatt, az szégyen és gyalázat.
A másik oldala dolognak, és erre utaltál Te is, hogy addig rendben van, hogy 20e EUR valami, de ha használod is évi 5-10e km-t, és ráadásul ritka a típus, ill. kvázi beszerezhetetlen az alkatrész hozzá, ami sajnos jellemző a PSA-kra :-( , akkor azért 10 év alatt simán rákölthetsz annyit (évi átlagban mondjuk "csak" 1000 EUR-t), hogy a mostani "magas" ár is éppen csak fedezi az akkori árának a jelenértéké-t + az azóta elvégzett szervizelések költségét.
Szerintem a 605 sohasem lesz kult-autó, azt gondolom, ezt jól érzed, bár Dél-Amerikában más egy kicsit a modell státusza. Mondjuk azt sajnáltam, amikor t16Attila eladta a 405t16-ot a németnek, abban biztos voltam, hogy később sokkal többet fog érni az az autó.
SZVSZ nem lesz jelenértékben 20e EUR a 605-ös, még a leginkább kívánatos PRV V6 24V-s változatban sem, hacsak nem extrém keveset futott. Ha erre lett volna esély, ez már bekövetkezett volna vagy legalábbis látnánk az előjelét. Azt nem mondom, hogy nem lesz drágább idővel, de nem annyival. Ma talán ez a csúcs, de ez messze nem átlagos futásteljesítményű: https://www.autowereld.nl/x/x/x-33666121/details.html.
Nem mindegyik típust kapják fel, és ez nem a típus kvalitásaival van összhangban, hanem a nosztalgiafaktorral - legalábbis ez a véleményem :-) Amelyiknek már fiatalkorában nagy volt a rajongótábora, ill. amelyikben (akár az alaptípusban) sokan ültek gyerekként, annak ment, vagy megy fel az elmúlt 10 évben az ára. Persze azon belül is a csúcsmodellek viszik a prímet. A 605-ös nem volt ilyen sikersztori, keveseknek adatott meg, hogy kiélvezzék, és jóleső nosztalgiával gondoljanak vissza rá.
Két példa, ami a 605-öshöz közel van, és amelyiknek figyelemmel kísértem az elmúlt húsz évét:
405 Mi16: 2014-ben volt a piac az alján, sok volt eladó 1000-2000 EUR-ért. Én is akkor adtam el az enyémet T16-os motorral, alig többért. Aztán megugrott. Ma - képről - normálisnak mondható Mi16-os nincs 6000 EUR alatt, de a zöm simán 7000-8000 EUR, és akkor még a spéci Le Mans-okról ne is bezséljünk. 405 T16 dettó: 6-7000 EUR-ért lehetett venni, ma valamirevalót nem kínálnak 15e EUR alatt. Nyilvánvaló hogy miért, azon kívül, hogy egy tanítanivalóan jó autó volt: az az Európában eladott 2,5 millió 405-ös megágyazott annak, hogy most tömegesen vágyjanak az akkor megérintettek az akkori csúcsmodellekre.
Citroën CX GTI Turbo - 8000-10000 EUR-ért már lehet kapni, persze amiben nagyon kevés km van, annak 20e EUR fölött van a kínálati ára, de én most az átlagos használatú autókra gondolok. Pedig igazán különleges, régebbi is, és mégis "csak" ezen a szinten van, nyilván 15-20 éve ezek is voltak 2-3000 EUR-os autók, de a különbség nem olyan nagy, mint pl. a MI16-osok esetében.
Az a 20e € sincs köszönőviszonyban azzal, amennyit ráköltött az ember, de nem is nagyon akarom eladni. Én egyébként 2001-ben vettem, és 10800 német márkáért (200 márkát tudtam alkudni :D ), de az csak a kezdet volt. A német márka nem is bírta addig, amíg az autóm :))))
Másfél év volt, mert a lakatos eléggé rapszodikusan dolgozott rajta, de összességében jó munkát végzett. Összesen kb. 350e ft volt, de ebben voltak más (igaz kisebb, de elég c@patós) javítások is.