Krossz bukót krossz szemüveggel használóknak....... a "macerás" pántkezelést megkönnyíti........ a gumírozott pánt helyett teszed fel a krossz szemüvegre........ a sisakon mindkét oldalon öntapadós cuccon záródik........ az egyik oldalon "fix", bepattintós, de körbeforog......... a másik oldalon tépőzáras....... egy mozdulat levenni, vagy visszatenni a tépőzáras oldalon........ a másik "fix" oldalon meg lóg lefelé, ameddig pihensz, vagy akármit (is) csinálsz....... gondolom, hogy aki krossz szemüveget használ, az ismeri a macerát a gumírozott pánttal........ leveszed, felteszed, körbeforgatod hátra, vagy lehúzod a sisak állvédős részére......... ezzel pedig egy mozdulat ideiglenesen "levenni" a krossz szemüveget, ami persze ott marad lógva a sisakon....... szerintem ügyes megoldás.
Én 2 másodperccel EZ előtt szálltam le a motorról :-( Ott rogyott össze alattam - de már álló helyben - saját küllőzés 18-as hátsóban. Jó drága tanulópánz volt - de én is Ferihez vittem Budatéténybe...
Köszönöm a kimerítő, és precíz válaszodat! Meg azt is, hogy nem sajnáltad a bötűket pötyögni! 😊
A helyzet az, hogy az Acerbist most vettem. Volt ez a bukó korábban náluk már 180.ezer is, aztán meg 120.ezer akcióban, aztán újra 180.ezer, most meg éppen ennyi....... de a két link (és mögötte a buksik) között az a különbség, hogy amiből nagyobb választék van, az 1kg alatti (950g körül, ez a korábbi kiadás), a másik 1kg feletti (1050g körül, ez az újabb széria), mert versenypályára nem engedik fel a versenyzőket 1kg alatti bukósisakkal........
Hülye fejformám van, rengeteg bukót próbáltam az elmúlt években különböző boltokban, különböző stílusokban, de ez az Acerbis volt az egyetlen, amelyik nem nyomott sehol....... NOLAN bukóim voltak korábban, de már eltűnt belőlük az évek alatt a szivacs........ így 2 éve vettem egy Airoh Commander-t, ahhoz van pinlock, amit majd most teszek bele........ az Airoh kb. 1450 gramm, az Acerbis meg 1050 gramm, de hatalmas a különbség, és sokkal párnázottabb az Acerbis, az Airoh hozzá képest fapados belsejű....... komplett belsőt is árulnak az Acerbis sisakhoz..........
Az MX Guards szerintem korrekt cég! Nagyon sokszor várároltam már náluk személyesen, és a webshopban is. Rendeltem többször a webshopban úgy is (mert nem értem rá felmenni Vecsésre), hogy pl. kicsi lett a cucc, visszaküldtem, és szó nélkül visszautalták az árát, nem kellett levásárolnom. De ha rendelés előtt felhívod őket, és ezt a "levásárlási kötelezettséget" megkérdezed, akkor szerintem ugyanezt fogják mondani. Szerintem ez egy vásárlásnál nagy előny. Szóval még majd ezután próbálom a buksit, viszont a raktáron lévők szerintem "kifutó" széria, még egy korábbi rendelésükből......... látod, hogy mérethiány is van belőle bizonyos színekből......... dupla csatos mindkettő bukóm, az Acerbis shield-je masszívnak tűnik, az egész sisak tele van légáteresztőkkel, szerintem jól fog szellőzni....... de én egyébként sem sem száguldozom a veterán gépekkel 100-110-nél többel, hogy lóbázza a fejem a menetszél.......... 😊
Bocs a tripláért, a csomagolás hátoldalán láttam, ahogy visszadobtam a "helyére", hogy volt ebből kék sárga piros meg tán hupilila színű is, ez a fényre sötétedő az áttetsző. PG3000 volt a pinknél a becsületes neve.
Nekem egy progrip valami beleragasztós cucc van a zárt bukómban. Fényre sötétedő is, és képtelenség belihegni, hogy picit is párásodjon. Kb 10 éve benne van, hibátlan, mikor hóban kivittem direkt ezt, mert az ugyan ilyen márkájú progrip pg3400 krossz szemüveg egyrészt bepárásodott, majd a pára belefagyott.. persze régen mikor még volt hó, ez a progrip lencse akkor is hibátlanul működött. Rajta körben csorog a víz a plexin, de a látómezőben nulla homály van. Meg még egy picit sötétedik is a fényre. Így 10-15 év után szerintem éjjel is sötétebb marad mintha víztiszta lenne, de engem pld nem zavar.
Volt a sisakom plexijén belül valami páramentesítő réteg, az újkorában is annyira semmit nem ért, hogy egy hűvösebb nyári estén komplett belihegtem az egészet és nem lehetett kilátni. Pont mikor vettem a progripet, észleltem, hogy van benne valami réteg ami megbontható, így ki is vakarásztam belőle. Ha nem tettem volna akkor a progrip vele együtt esett volna le.
Jóhogy mondod ezt az acerbist, nekem egy xlite x-501 freeland sisakom van. Illetve már kettő. Az elsőből kimállott a bélés, vettem egy suomyt, szintén motocross, kipróbáltam de vissza kellett vinnem a boltba mert 100nál már kimozdította a szemüveget a szél a fejemből, rezgett csapkodott nem láttam semmit.
Levásároltam az árát (100 volt 5 éve) és vettem még egy x501est ezzel mehetek 130al is DRel akkor is kényelmes. Több ilyen levásárlós bulit nem akarok, mesélnél erről az acerbisről, hogy utcán lehet-e benne motorozni? Az x-lite om is ilyen 1000gr nagyon szeretem, de lassan ennek az újabbnak is lejár a szavatossági ideje...
Használ valaki plexis bukósisakhoz pinlock fóliát?
Télen - nyáron rajta hagyjátok a plexin?
Más.
Érdekel-e valamelyikőtöket egy ilyen 1.000. grammos carbon krossz sisak? Olyan érzés a fejemen, mintha nem is lenne rajta semmi....... annyira könnyű..... nem használtat árulok, csak a figyelmeteket hívtam fel a lehetőségre........ szerintem egészen jó áron van ennyiért...... persze tudom, hogy így is qrva drága........
Nekem egyszer süldő koromban a biciklim küllői meglazultak, meg 8as is volt benne. Megcsináltam, egész fasszájos lett az egyenesfutás, nem is lett ovális minden klappolt. Egy erős jobbkanyarban beugrott 8asba a kerék, kb az aszfalt közepén a szaggatott vonalnál érintett meg az az érzés, hogy megérintettem a csúnya sötét és érdes felületét arccal; és mire lecsúsztam a fűbe a fejemtől a térdemig levitte a bőrt. A helye most is látiszik olyan részeken amik jobban kiállnak rajtam úgymint váll, csípőcsont és térd. Nem szeretek azóta küllőzni, azt hiszem világosan elmagyarázta a Teremtő, hogy ehhez nem ertek. Ha biciklivel baj van, csak fűzött kereket veszek semmin nem gondolkozom 😄
Itt most az nem játszik.. a gond akkor van, ha a felkeresett mester pont úgy ért hozzá mint én, és miatta törülném fel a flaszert arccal. Na akkor qrvaideges lennék 🥴
Ha stimmelnek a küllők, akkor minimális kézügyességgel meg felszereléssel (praktikusan: 1 db küllőkulcs) a fűzést magának is meg tudja oldani az ember.
Én legalábbis biztos nem fizetném ki egy ráf árát, meg várnék heteket rá hogy a kolléga által ajánlott mesterember méltóztasson megcsinálni (régebben egyszer felhívtam hasonló ügyben, kb. úgy beszélt velem mintha ő tenne szívességet - máshol meg feleannyiért megcsinálták másnap).
ezekkel a tkc80 karo4 meg a hasonlókkal az a baj hogy úgy néz ki mintha terep gumi lenne, aztán eléd kerül egy kis sár és szinte úgy megszívod mint a tkc70-el, oldaltartás 0 és máris a kormány a földön van
aztán a tkc70 legalább aszfalton jól viselkedik
egyszer próbálj ki egy rendes fim-es terepgumit, utána majd meglátod mi a különbség
persze ha van több aszfalt akkor drága lesz mert kopik a fim rendesen
én anno mindig a mások által eldobált 50-60% gumikkal mászkáltam egy erdélyi menetet pont bírtak a szélek mindig épek voltak mert az aszfalt kb csak a közepét koptatta aztán a terepen is jó volt meg az aszfalton is
én a tkc 80as gumikat úgy utáltam mint a sziget fesztivál után a penicilin injekciókat, anyira fájdalmas volt a használata :))
életem egyik legboldogabb napja volt amikor el tudtam takarítani a háztól egy motor eladás során
a 3aj-n a 120as is meg a 140es is(6days extreme) kb olyan széles volt amikor 2 barra fel volt fújva, a 140es kicsit szélesebb volt de szinte észrevehetetlen volt
de
amikor le volt engedve 0.5 bar-ra akkor azért kijött a különbség a 140es sokkal jobban tépte a sarat, jobban lapult jobban dobta szóval maga volt a mennyei királyság :))
más gumival nem volt nagyon kapcsolatom én jobban félek a sima gumiktól mint a kígyóktól