A JIW-432 hátsó lökhárítóját kapta meg, a motortér ajtót pedig ki kalapálták. A safetycar pedig azért kellett mert le ment a szíj is, hál isten nem tolta meg a főtengelyt mert akkor motor kuka.
Azért kellett vele ennyire sietni mert létfontosságú jármű, nem eshet ki és nem is tudják pótolni. A kár így is közel milliós ha nem felette... majd műszakira le festik
Ha jól emlékszem Gábrisvitéz olctárs (vagy más ?) írt egy elfeledett magyar busz gyárak soeozatot pár éve.
Csak 1988-tól, kezdve a RÁKOS KFT-től folytatva a Capitol KFt-n keresztül, a sok-sok autóbusz gyár kezdemény (Rába, Csaba Metál, MJT,) és még sok más nekifut, a hazai újságírók a valóságtól lelkesebbek.
Elrugaszkodott cikkek sokaságát írják.
Egy busz születésekor a realista bemutató újságcikkben ritka mint a fehér holló.
Talán most a bajai e-midiről szóló Iho cikk említhető kivételkét.
A szerző itt legalább törekszik, hogy ne vegyen fel piros-fehér-zöld szemüveget írás előtt.
Jó is lett az írása.
De ez a ritkább.
Újságíróink már három busz elkészülte után száz vagy ezer busz gyártásáról cikkeznek a legrosszabb, rákosista hurráoptimista stílusban.
Majd eltelik 2-3 év és vagy egy fél tucat vagy kb. 200 busz elkészülte után az egész megáll.
Leül, elcsendesedik, megszűnik, csődbe megy, stb.
Egy ipargazdász nyilván megírhatná, hogy hol mi romlik el?
- nen kelőn előkészítve poilitikai alapon az ügy ?
- nincs kellően előkészítve pénzügyileg az ügy.
- az elkészült modelleket leginkább idehaza lehet eladni mert külpicra vagy drágák (lásd ITK buszai) vagy annyi pénzért a külhoni vevő jobb buszt is kap.
A verebek szerint még a munkásokat is elbocsátották.
A gépek, gyártó felszerelések talán megmaradtak.
Különböző - magán - véleményeket hallani.
Egyik se hivatalos forrás.
a./
Van aki szerint minden reform buszra ráfizettek.
Van aki szerint kocsinként sokat.
Én ezt nem tartom valószínűnek.
b./
van aki szerint kocsinként keveset, de mind veszteséges volt.
Ez már lehetséges de még ezt is kétkedve fogadom.
c./
a harmadik vélemény szerint kb. nullára vagy nagyon ahhoz közeli eredményre jött ki a teljes Reform című autóbusz gyártási kaland.
d./ Úgy gondolom, hogy ha a 2-3 (?) típus fejlesztés költségeit nem számoljuk bele akkor a gyártás valószínűleg tényleg nulla közeli, plusz-mínusz iciri szám, alakulhatott.