Keresés

Részletes keresés

Mr Long Creative Commons License 2021.01.27 0 0 2789

"Az állomások területén a közlekedési útvonalba eső oszlopokat sárga-fekete munkavédelmi csíkozással kell ellátni. Az állomás területének fogalmát a MÁV F.2.  sz. Forgalmi Utasítás szabályozza le.  A megállóhelyek peronjaiban lévő oszlopokat szintén munkavédelmi sárga-fekete csíkozással kell ellátni."

MÁV utasítás

Előzmény: q321 (2786)
BbojsziI Creative Commons License 2021.01.27 0 0 2788

helyesebben ahol előfordulhat

Előzmény: BbojsziI (2787)
BbojsziI Creative Commons License 2021.01.27 0 0 2787

Ahol gyalogos forgalom előfordúlhat peronok, tolatási padka stb.

Előzmény: q321 (2786)
q321 Creative Commons License 2021.01.27 0 0 2786

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy az állomási oszlopokon a sárga-fekete csíkozást mely oszlopokra kell felfesteni? Van, ahol a bejárati jelzők közötti oszlopokon szoktam látni, máshol az első váltók által határolt területen, de olyat is láttam, hogy a peronnal nem rendelkező vágányok sem kaptak ilyen felfestést.

 

Előre is köszönöm a választ.

815 007 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 2785

Üdv! Tud valaki képet mutatni hogy hogy áll Balatonfüred behálózva? 

Mr Long Creative Commons License 2020.11.13 0 0 2784

Nincs, de szükség esetén (oszlopcserét elkerülendő) csinálnak néha. A funkciója, hogy terhet vegyen le az oszlopról, mint a hosszlánckifuttatásnál. Olyan helyen láttam ilyet, amikor meg kellett emelni a keresztmezőt (magasabbra megy az erő, nő az erőkar és így a nyomaték az alapon/oszlopon), vagy utólag bekerül új hosszlánc a keresztmezőre és túl költséges lett volna kicserélni több keresztmezőt (nem olcsó egy ilyen oszlop).

Előzmény: BbojsziI (2783)
BbojsziI Creative Commons License 2020.11.11 0 0 2783

A keresztmezős állomási felsővezetéken van oldalirányú kibiztosítás?

 

A felsővezetékre merőleges kihorgonyzásra gondolsz?

Az nincs.

Előzmény: Pityúú54 (2781)
Vendégsín Creative Commons License 2020.11.10 0 0 2782

A hosszlánc közepén a hossztartó sodronyt a nagy fixpont rögzíti a két szomszédos oszlophoz. Ezekben az oszlopközökben a munkavezetéket egy-egy ferde sodrony köti a hossztatró sodronyhoz elmozdulás ellen. Ezek a kis fixpontok.

Előzmény: Pityúú54 (2781)
Pityúú54 Creative Commons License 2020.11.10 0 0 2781

Sziasztok!

 

Egy kérésem lenne vasuti felsővezeték részei témakörben.

A kis fixpontnak mit neveznek,mert a nagy a hosszlánc közepén van?

A keresztmezős állomási felsővezetéken van oldalirányú kibiztosítás?

 

Köszi előre is.

Petyus 1954

tom sawyer Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2780

Szuper, köszi! Ezek szerint meglehetősen múzeális darabok. 

Előzmény: Vendégsín (2779)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2779

Ezek a hegyeshalmi vonal valamikori 110/16 kV feszültségű trafói. Itt a MÁV (egykor az Istvántelki erőmű által táplált) budapesti, 10 kV-os háromfázisú erőátviteli hálózatának az országos, 120 kV-os hálózatról táplálására szolgáltak, csillagkapcsolásban. Az első sor trafói már ki lettek váltva háromfázisú trafóval, a második sor még (?) működőképes.

Előzmény: tom sawyer (2778)
tom sawyer Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2778

Urak!

 

Szeretném megkérdezni, hogy mik ezek a trafószerű böhöm képződmények az Istvántelki alállomáson? Nem láttam még ilyesmit, de esetleg valami (sönt) fojtótekercsre tippelek. Úgy tűnik, hogy a fázis és a föld közé van kapcsolva a nagyfeszültségű oldal. 

gmarc Creative Commons License 2020.09.24 0 1 2777

A már elkészült szakaszokon bizony ilyen egymással szemben felállított két magas rácsos oszlopon emelik át a tápvezetéket, nem túl szép megoldás...

Például ilyen látható itt 1:01-nél: https://www.youtube.com/watch?v=CTUV2KJDKaQ

 

Vagy itt 12:23-nál: https://www.youtube.com/watch?v=WyEZAExF-yc - Kuhár Bencéért előre is elnézést kérek, én nem kultiválom a tevékenységét, de ebben a videóban már egy elkészült szakaszt is látni, a jelzett helyen látható is az oldalváltás kivitelezése. 

Előzmény: Mr Long (2776)
Mr Long Creative Commons License 2020.09.24 0 0 2776

Szerintem az egy táp és egy megerősítő vezeték.

Oldalváltáskor meg nem szemben állított oszlop kell, át lehet forgatni a vezetékeket ferdén is a következő oszlopra.

Tőcsavaros oszlop meg építéstechnológiailag jobb, mint a telibe állított, bár a telit kedvelik...

Előzmény: gmarc (2769)
gmarc Creative Commons License 2020.09.23 -1 0 2775

Nem egészen végig tőcsavaros, legutóbb mikor autóztam a vonal mellett, valahol láttam bebetonozott oszlopot is, talán a Csajág-Kenese állomásközben. 

 

(Azért jó a tőcsavaros, mert ha mégsem válik be, könnyen leszerelhető ;))) 

Előzmény: korpi41 (2773)
Atis57 Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2774

Szia!

 

Az utóbbi 10 évben ,azért ezt nyomatták. 

 

Kevés helyen van bebetonozott oszlop --ahol" felújitottak " s mindegy HÉV,villamos, troli, Vasút.

Előzmény: korpi41 (2773)
korpi41 Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2773

Jaja, van bőven oldalváltás, több helyen nem egyszerű a dolog, meg a szűk ívek jobbra-balra... Megjegyzendő még, hogy végig tőcsavaros oszlopok épülnek, ez sem volt eddig megszokott.

Előzmény: gmarc (2772)
gmarc Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2772

Igen, ez látszik is, már ahol elkezdték állítgatni az oszlopokat, ott megvan a külön oszlopsor. Az is szaporítja az oszloperdőt, hogy oldalváltáskor a tápvezetékeket is át kell emelni a túloldalra, két egymással szemben lévő jó magas rácsos oszloppal, és ilyen oldalváltásból nem kevés lett a vonalon... 

Előzmény: korpi41 (2771)
korpi41 Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2771

Be fog mattulni a horgany, és nem fog ennyire kitűnni a tájból.

 

Egyébként ennél az elrendezésnél a bejárati jelzőtől befelé kell egy újabb oszlopsor a megkerülővezetéknek, mert csak két tápvezetéket szokás felrakni nálunk egy oszlopra.

Előzmény: gmarc (2770)
gmarc Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2770

Köszi a választ!

Mindenesetre ronda, de hát ez van... A horganyzott oszlopok karbantartásmentes kivitele is érthető, de így még jobban sérti a tájképet, mintha zöldre lenne mázolva...

Előzmény: korpi41 (2766)
gmarc Creative Commons License 2020.09.21 0 0 2769

https://iho.hu/img/galery/200430-29es-vill_7.jpg

 

A Te képed a déli partról van szerintem. Ezen a becsatolt képen az oszlop tetején a két tápvezeték. 

Előzmény: Atis57 (2765)
korpi41 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 2768

Hoppá. Így már mindent is értek. Itt sem lesz nagy kiváltás, ez volt az egyik szempont a 2×25 választásnál.

Előzmény: Vendégsín (2767)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.19 0 0 2767

...akkor elvileg két AT között nem lehet fenntartani a forgalmat...

 

A földkábelek (táközlő, bizber) és a 230/400 V-os hálózatok zavarvédelme kiépítésének függvénye, a 30-ason ezen spóroltak rengeteget, kérdés, hogy a 29-en mire fussa...

Előzmény: korpi41 (2766)
korpi41 Creative Commons License 2020.09.18 0 1 2766

Redundancia, mivel így első ütemben csak egyik végéről táplált a szakasz. (És bizonytalan, hogy mikor lesz a továbbépítés.)

 

Éppen csak megkapargatva, hogy hogyan lesz ez így üzembiztosabb:

A második tápvezeték az állomási kapcsolókertekben kiválasztható, hogy a két kapcsolókert között a táp vagy a vonal potenciálját követi. Ha sérül a táp vagy a hosszlánc, akkor a pótlásra felhasználható. Táp pótlására azért van szükség, mert bár a két AT között át lehet térni 1×25-ös rendszerre, aztán meg vissza 2×25-re, de ilyen esetben szűk keresztmetszet lehet az AT teljestíménye, ami bár rövid ideig 150 %-kal túlterhelhető, de 25 kV-on csak 2 MVA tud, tehát ha két olyan AT csoport között van a meghibásodás, ahol csak egy van beépítve, és ez a szakasz mondjuk pont a vonal eleje, akkor nem nagyon lehet átvinni akkora teljesítményt, hogy a teljes 52 kilométer hosszú vonalat el lehessen látni. A másik eset, hogy ha a hosszlánc sérül, akkor a szokás szerint (bár én nem teljesen értek vele egyet) 2×25-öt mindig AT-vel kell lezárni, így ha kiesik a hosszlánc, akkor elvileg két AT között nem lehet fenntartani a forgalmat, míg ha van hosszláncpótló vezeték, akkor csak az érintett állomásközben.

Előzmény: gmarc (2764)
Atis57 Creative Commons License 2020.09.18 0 0 2765

Szia!

 Ha képet tennél fel róla ---akkor talán jobban eltalálnánk.

Az állomásokon van megkerülő vezeték is.

 

De ezen  1 tápvezeték+ 1 Internet kábel látható.....a munkavezetéken kivül.

Előzmény: gmarc (2764)
gmarc Creative Commons License 2020.09.18 0 0 2764

A 29-es vonal villamosítása során miért szükséges 2 tápvezeték végig a vonalon? A többi 2x25 kV-os vonalon egy tápvezeték épült.

kihúzóvágány Creative Commons License 2020.09.12 0 0 2763

Majd szemrevételezem.

Itt most a Soroksári út felettí hídon-ívben alkalmazott régi felfüggesztés volt a tankönyvi példa, amit át kellett alakítani.

 

Előzmény: alex_86 (2761)
kihúzóvágány Creative Commons License 2020.09.12 0 0 2762

Kereszttartó az is, csak nem kéttámaszú.

Előzmény: Vendégsín (2760)
alex_86 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2761

Köszi, hát ez az elmélet a környező országokban elég sok helyen megbukna, de még Hodos "magyar" oldala is necces az olasz rendszerű felsővezeték felfüggesztéssel, főleg 25kV alatt.

Előzmény: kihúzóvágány (2759)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2760

az UIC szabályozásnak nem felelt meg ( ugyanis kétvágányú pályán mindegyik vágány felsővezeték-tartó oszlopainak a saját oldalon kell lennie, nem lehet a másik vágány oldalán

 

Akkor van mit átalakítani, a portálos tartószerkezetek sem kereszttartók.

Előzmény: kihúzóvágány (2759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!