Közben játszom egy Wessex hadjáratot Danova modjával.
Már ismerem, de eddig a skótokkal és a frankokkal játszottam csak (mindkettőnek van valamennyi lovassága).
Furcsaságok:
- lovasság nélkül elég nehéz bekeríteni egy a sajátodénál nagyobb gyalogos csapatot
- mivel az ellenfeleknek sincs lovasa, és a gyalogosokat magukra lehet hagyni (miután a vonalak összeérnek), nagyon jól lehet használni a hajítódárdás egységeket: körbefutják a csatát, és jól hátbadobják az ellenfél nehézgyalogosait
Egyébként az ellenfelek egész jól viselkednek a csatamezőn:
- van egy vereségem az AI-val szemben (kb. 1500 emberem volt 2000-rel szemben). Nem tudtam bekeríteni mert egyszerűen több csapata volt, de ő sem tudott engem bekeríteni, mert vékonyabb volt a pajzsfalam. Ez azzal járt, hogy egy baromi hosszú lökdösődés után elveszítettünk mindketten 1000 embert, és kénytelen voltam levonulni a csatamezőről. Nyerni már nem tudtam, gondoltam jobb, ha újraképzem az egységeket, mint ha teljesen elveszítem őket.
- illetve volt egy nagyon brutál _döntetlenem_. Az örököst (Nagy Alfréd, nálam "Aelfred the glorious") három irányból támadták meg, nálam kb. 2000 ember volt, nála olyan 3000. Itt sem tudtunk egymást bekeríteni (bár az erdőben elbújt dárdásaimmal azért megleptem), és itt visszavonulni sem lehetett. Simán megvert volna az AI: a végére 500 emberem maradt, a pajzsfal valahol már csak két ember mély volt, de valahogy nem futottak meg az embereim, és lepörgött az óra. Legalább öt perc telt el úgy, hogy azt éreztem mindjárt összeomlik az egész, de valahogy kihúzták a fiúk. (én 1500, ő 2000 embert veszített, nyerni azért nem tudtam, mert mire az utolsó, kb. 1000 fős csapata megjött, addigra én már legyőztem az enyémnél nagyobb sereget és mindenki "very tired" volt)
Egyébként az is benne lehet a meglepően szoros csatákban, hogy az AI valahogy megengedheti magának, hogy a csapata tele legyen nehézlándzsással, én meg csak a Fyrd-eket (nagy pajzsos, könnyűgyalogos lándzsás)
A Kingdoms hadjáratokhoz hasonlóan limitált földrajzi helyre, és egy konkrét konfliktusra korlátozódik. Ennek megfelelően a térképen csak Ibéria és Afrikai egy kis szeglete bejárható. A térkép viszonylag részletes, például egy egyesített portugál királyság nagyjából 10-12 tartomány.
Játszható népek: mórok (almohad/almoravid) valamint négy keresztény királyság (portugálok, kasztíliaiak, aragóniak, navarraiak).
Az egységek kinézete és a városok fejlesztése szinte egy az egyben az alap játékban megtalálható módon történik, nincsenek új épületláncok vagy skinek. (ennek mondjuk megvan az az előnye, hogy a mod mindössze 200 mega, illetve nagyon jól van optimalizálva)
Újdonság mégis van, elsősorban sciptelt eseményekkel.
Ezek két csoportba sorolhatók:
- történelmi események (pl. a keresztes sereg megáll Portóban, a Templomos rendet felszámolják - érdekes ha van nálad céh!)
- a játékos terjeszkedésére reagálnak (ha Aragónnal legyőzöd Kasztíliát, megváltozik a címer, Girona-ban lévő hadvezér kap "Girona grófja" címet, stb.).
Vélemény:
Már eleve azt sem értettem, az alap Kingdoms-ba miért nem került be a Reconquista (egy itáliai városállamos és egy magyar-velence vs. ottomán balkán hadjárat is "hiányzik" belőle), de ez szerencsére több, mint jó pótlék.
A mod nagyon stabil, egyáltalán nem volt CTD, a scriptelt eventek is megfelelően működnek (pl. a keresztesek megállnak Lisszabon mellett segíteni), ebből a szempontból ideális lehet multiplayer kampányhoz.
Talán fura, de nekem tetszett, hogy odafigyeltek a városok megfelelő kiépítettségére és a hadseregek összetételére. (én nem szeretem, ha egy modban az alap játékból ottmaradt kezdő csapatok és családtagok vannak, valamint ha későbbi kezdésnél már rég elavult egységeket kell alkalmazni)
A játék keresztényekkel játszva nem igazán nehéz (Navarrát leszámítva, ugye keresztények veszik körül), a mórokkal húzósabb lehet, ugyanis minden keresztény királyság legalább egy teljes sereggel indul.
Ajánlom kipróbálásra :)
Más, ha esetleg vannak itt még olyanok, akik követték a dolgokat az utóbbi időben:
Van olyan mod, amiben lehet magyarokkal a törökök ellen harcolni? A saját játékaimban Bizáncot sosem a törökök győzik le (általában Velence), akik így sosem lépnek át Európába. Eddig két modot találtam amiben van XIV-XV. századi kezdés, de egyik sem jó.
A Chivalry II-ben nagyon idétlen a magyar sereg (olyan egység van, hogy "ispánok" illetve a lovasíjászokat "tengri oltára" épületből lehet toborozni).
Az Eras Total Conquest-ben pedig még rosszabb a helyzet: "baltic militia" és "baltic raider cavalry" toborozható a XV. századi magyar városokban...
A Goldentowns nevű online játékot szeretném a figyelmetekbe ajánlani.
A játékban egy várost irányítasz és Magyarországhoz tartozol (ha más országban lévő IP-címről regisztrálsz, akkor ahhoz az országhoz). Ami még a város fejlesztésénél is izgalmasabbá tudja tenni az egészet, az az, hogy többek között aranyat lehet gyűjteni, amit el tudtok adni a játékokonak valódi pénzért, euróért. Jelenleg 5 euró 1 játékbeli arany. A játékkal több időt töltők így némi kereset-kiegészítésre is szert tudnak tenni amellett, hogy nagyon élvezetes növelni a városka méreteit, szolgáltatásait. Tehát itt egy játék, amivel nem csak jól szórakozhatunk, hanem akár pénzt is kereshetünk, ha jól játszunk.
Harcokat is lehet indítani más városok és országok ellen is. Ezúton is gyarapíthatók az ország javai, s minél többen regisztrálunk, annál erősebbek leszünk mi, magyarok.
Elég sokrétű a játék, még adókat is kell fizetni. A megtermelt javak után 10%-ot adunk az államkasszába, 10%-ot a referrernek (ez mindenképpen van, akárhogy regisztrálunk, csak akkor a játék fejlesztői eladnak minket a már meglévő játékosoknak) és 10%-ot a város részvényeseinek, mert ilyen is van. Közgazdaságilag sem utolsó a játék, hiszen a piacon vásárolható nyersanyagokon és munkásokon, katonákon kívül vehetünk államkötvényeket és városi részvényeket is.
Az ország törvényeit mi magunk hozzuk meg, szavazással.
A játék ingyenes, nem kell fizetni sem a regisztrációért, sem később a részvételért. Persze, aki gyorsabban szeretne fejlődni, az pénzért (szintén euróért) vásárolhat magának nyersanyagokat, munkásokat stb., de ez nem kötelező: mindenféle befektetés nélkül is élvezhető lesz:)
Idénre még legalább 3 Asterix képregényt ígért be a kiadó. Aug vége előtt a 13. (Asterix és a rézkondér) és a 14. (Asterix Hispániában) megjelenése várható, míg októberben egy vadonatúj rész, az Asterix és a piktek megjelenése várható.
Nyolc év után jelenik meg új Asterix-képregény, az első, amelyet nem az eredeti rajzoló készít, és amely Magyarországon is a világpremierrel egyszerre lesz kapható.
Albert Uderzo 2005-ben rajzolta utoljára Asterix, a gall kalandjait. Az akkor több mint hárommillió példányban[...] Bővebben!Tovább »