Üdv.Építő dobozból kellene-e építeni 1.48-as léptékben vagy rajzról és abban az esetben mekkora méretben. Rajzot kerestem a hajóról,de az építő dobozon kívül nem találtam.Az építődoboz esetleg meg van,mert igen borsos az ára.
Igen erről a hajóról van szó. 90 cm hosszú, szerencsére nem sok a felépítmény. Igen ez műanyagból készül, ha több darabot készít az ember akkor célszerű sablont készíteni. Majd rakok fel képeket a készítésről. Most viszont készül egy másik modellnek a sablonja is és közben felújítás alatt egy vontató, valamint egy 25 évvel ezelőtt elkezdett aknaszedő folytatása.
Nekem is készül most 3db vontatóhajó. És, hogy ne csak szöveg legyen itt vannak a képek.
Ez az Emilka nevezetű vontató,-- és, hogy miért készül 3db? Ha bemutatóra megyünk mindig ott kell állni a gyerkőcök mellett, hogy nehogy nekimenjenek a másik modellnek vagy a partnak ezért ilyen általános célú egyszerű modellt választottam. Ezt körbe vesszük ütköző gumival és mehetnek.
Gondolom a felépítményben nem kell segítség mert az szakszerűen csinálod. Én egyébként csak a hajótest építést élvezem és mikor úszik a modell akkor már nincs lelki erőm tovább folytatni. Ezért van az, hogy több modellem is úszóképes de egy sincs befejezve.
Nem tudom milyen lehet a ventilátor motor, de nekem ez bevált. Amikor teszteltem 20 kg balansz volt a hajóba és plusz a többi, a hajó, a motor, elektronika és meg egy 12V 14Ah ciklikus zselés akkumulátor (az sem könnyű). Már belinkeltem a videót és abban lehet látni hogyan viselkedik és birkózik meg a motor ennyi súllyal. Megy szép lassan, meg ha kell dinamikusan is, amúgy volt benne még kraft, de már annyira tolta maga előtt a vizet hogy majdnem becsapott a nyitott testbe, meg arányaiban már nem volt élethű a sebessége.
Ezen a videón teszteltem még csupasz fedélzettel, megannyi súllyal:
Ismerem ezt a motort ez az 540-es ez van az akkus fúrókban is mi azt szoktuk venni a kis méretű hajókba de a nagyokba jobb a venti motor. Természetesen ez a modellezés nem az, hogy az ember bemegy a boltba és megveszi a kész modellt.
Na én azért tettem áttétellel, nyomatékos és ha kell megy nagyon lassan is.
Meg azt hiszem 2500 körül volt a Tesco-ban akkoriban és vettem többet is.
Szerinted nem néztek hülyének? Álltam a sorban 4db hülyeséggel a pénztár előtt, láttam hogy mindenki hasznos dolgokkal áll a sorban, ahogy szoktak a Tesco-ban és már amennyire ott minden hasznos. Alig néztek hülyének és láttam az emberek arcán, találgatták mi a fóf@szt akar ez 4db használhatatlan
(legalább is amire kitalálták) kompresszorral. Valahogy azt éreztem az emberek tekintetén, hogy vagyok annyira hülye, mivel az autón 4 kerék van, ez a hülye mindegyikre vett egyet. Volt ott egy "értelmesebb" tekintetű úr, csak mert vastagabb kerete volt a szemüvegének, szerintem benne az is felmerülhetett, a pótkerékre miért nem vett. Amúgy szerintem ez is elnyűhetetlen lesz, mert a próbán annyira dinamikus volt terhelve a hajó és egy jó 20 perc játék után se volt meleg, sőt még csak épp csak langyos volt, de csak mintha a kezedbe markolászod és kéz meleg.
A szabályzó meg, akkus fúró szabályzójából mechanikus irányítással (2db szervo) oldottam meg.
Mondjuk a Banggood-ról rendeltem 320A Brushed Speed Controller-t, 3000 körül van szóval nem pénz érte, de..
De nem olyan jó móka, hogy külön kapcsolóra tudom rakni az előre hátramenet funkciót és a gázkar meg csak mint gázkar funkciónál, így sokkal élethűbb.
Ha megnézed a honlapomon ott vannak a fotók és videók. A nagyobb méret 2m feletti.
Meghajtó motorként mi a gépkocsik hűtő ventilátor motorokat használjuk. Bontóban 5000 Ft körüli összegből kijön és egy életre jó. Nem kell áttétel mert 4000 körüli a fordulatuk, így csak kardán és mehet. Akkunak 12V 7Ah-as zselés akkukat mert kell a súly is. A szabályzó saját termék mert a gyári nem tud olyan lassú fordulatot, a kikötésnél lényeges.
Több éve foglalkozunk hajómodellekkel, én gyakorlati ember vagyok soha nem végzek számításokat, csak a gyakorlatra támaszkodok. Általában nagyobb méretű modelleket építünk, ezeknek olcsóbb a technikai részük,-- igaz nehezebb szállítani és vízre tenni de látványosabb is.
Hali! Egyébként merre laksz mert a mi klubbunkban az ország minden részéről vannak tagok.
Ahogy elnézem vászonbetétes szállítószalagból flexel ki lehetne alakítani az ütközőt. Ez akár melyik mezőgazdasági üzemben vagy gyártelepen található. Esetleg ócskavas telepeken a kidobott szalagokon.
Egyenlőre nem engednek be a nagy fórumra és hát nem igen találok rá közösséget ahol lehetne kérdezni.
Egy olyan gondom lenne hogy az ütközőgumira nem találok megoldást.
Láttam egy jót, de nem jut eszembe hol láttam már olyan szövetszálas gumilapot. Vettem folyékony gumit az alvin kereskedőházból, de az annyira nem lenne élethű, vagy ki kellene találni milyen módszerrel lehetne úgy legyártani. Teszek ide képet mire is gondoltam.
Hello! Volna egy kérdésem, miért lett ennyire inaktív a SRY modellező fóruma? Bár bevallom én is inaktív voltam, szégyenlem is magam,mert sokáig tart egyik hajóm építése, de hiányzik a visszacsatolás, hogy érdemes-e csinálni. Vagy esetleg van ennél aktívabb oldal ahol erről lehet eszmecserézni? A másik nagy fórumon még nem kaptam hozzászólási jogot, de a szabályzatuk tele van szankciókkal, kész börtön. Amúgy a "lucaszék" projektem itt publikálva: http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1732
Üdv.A modellt először leszoktam festeni hogy a fa pólusait el tömítse.Száradás után kitt-el szoktam javítani a felületet majd csiszolás után készre szoktam fújni.