Keresés

Részletes keresés

the_mikee Creative Commons License 2012.01.23 0 0 1385

persze, kivéve ha a kocsi max 75mph sebességet tesz lehetővé, mert akkor Taurus ide, Taurus oda, cammogás van :)

 

Előzmény: Christians (1384)
Christians Creative Commons License 2012.01.22 0 0 1384

Igen, de mire kijött a Taurus (2000) addigra már megvan a megfelelő tőke az üzemeltetésére, és nem utolsó sorban avval ér a célállomásra leggyorsaban a szállítmány és, úgy tudom ez fontos. :D

Előzmény: Kovi707 (1383)
Kovi707 Creative Commons License 2012.01.22 0 0 1383

Kétkocsis vonatra taurus... Nem gatyázol a lóerőkkel! (vagy csak eleget teszel a eljövendő 2030-as évtized elvárásainak?) :)

Előzmény: Christians (1381)
Christians Creative Commons License 2012.01.15 0 0 1382

A 2. képnél rossz képet raktam fel, ez az odavaló. :)

Előzmény: Christians (1381)
Christians Creative Commons License 2012.01.15 0 0 1381

Na elvileg megvannak, elég eldugott helyre mentette őket... :)

 

Jelenleg 2029-ben járunk:

 

1.kép - Balassagyarmaton fafeldolgozás folyik (ez régebbi kép)

 

 

2.kép - Kalocsa a személyszállítás egyik fellegvára, a két reptéren nem ritka a 10.000 feletti utasszám sem. Emellett a vasút is tevékeny részt vállall az utasok elszállításában.

 

3.kép - Amiről már írtam a temérdek mennyiségű repülőtér. 

 

 

4.kép - Pest vasúthálózata: "Pest 2"-ről Székesfehérvárra közlekedik 3 db Desiro, "Pest 4"-ről az előbb látható Kalocsai repterekre járnak TGV-k, valamint Kalocsa központját is elérik a föld alatt, valamint "Pest" állomás vágányaira pedig Kecskemétről érkeznek vonatok, számszerint két TGV.

 

 

5.kép - Szentlőrinc-Pécs-Komló-Kaposvár nagyon összenőtt, mi sem jelzi jobban, mint a 4 várost érintő metróvonal, valamit a 4 várost érintő villamosvonal, melyet 3 db TW2000 típusú jármű, amik 3-600.000 eurós haszonnal üzemelnek.

 

6.kép - Jelenleg Baján az egyik reptéren 65.000 ember várakozik, ennyit még sosem tapasztaltam eddig, kivéve ugyanebben a játékban pár éve Kaposváron, de akkor az is "csak" 56.000-ig kúszott fel.

 

 

7.kép - Jelenleg Kecskeméten működik a legnagyobb "Grain" feldolgozó, innen az élelmiszer továbbszállítása Budapestre történik.

 

 

 

Nagyjából ennyi az említésre méltó, ezt tudtam összehozni. :)

 

 

 

Christians Creative Commons License 2012.01.15 0 0 1380

Megcsináltam a screenshotokat, de nincsenek oda mentve, ahol lennie kéne:

 

"a mentés gomb alatt van screenshot sor, a program filesatarilocomotion könyvtárba menti a screenshotot."

 

lehetséges, hogy máshova menti?? keresgéltem a meghajtón, de nem találtam.

 

 

Előzmény: the_mikee (1377)
the_mikee Creative Commons License 2012.01.12 0 0 1379

kiváncsian várom a képeket :)

 

rájöttem közben, hogy a metróvonalnak nem kell annyi állomás, nem feltétlenül kell a való élethez hasonlitania :)

én általában 8-10 állomást is csinálok, de akkor túl kicsi távot tesz meg a szerelvény az utasokkal. többet hoz, ha kevesebb állomás nagyobb közökkel. egy 15-20 ezres metropolisznak úgy is mindegy...

Előzmény: Christians (1378)
Christians Creative Commons License 2012.01.12 0 0 1378

Igen-igen tudom hogy van ott is, én a billentyűzetem lévő gombbal akartam csinálni, valamiért nem sikerült, majd akkor így fogom. :)

Pontosan a személyszállítás vasúttal történő kivitelezése amit most csinálok, pl. Kalocsán és Székesfehérváron is van egy repterem, ahol 5-8.000 ember várakozik ezek vasúti összeköttetésével jelentős hasznot értem el, ha jól tévedek 600-700 ezer Euro/hó. De a Szentlőrinc-Pécs-Komló-Kaposvár metróvonalon is elég jelentős haszon van. :)

Na késöbb rakok fel képeket, addig játszok vele egy kicsit.

Köszi! :)

Előzmény: the_mikee (1377)
the_mikee Creative Commons License 2012.01.12 0 0 1377

a mentés gomb alatt van screenshot sor, a program filesatarilocomotion könyvtárba menti a screenshotot.

 

 

hát igen.. ha nagyon sok az ipar és a nagyváros, akkor nagyon sok repteret pakolnak le.

vasút, hosszú táv, személyszállítás -> jelentős bevétel -> jelentős cégérték növekedés

Előzmény: Christians (1376)
Christians Creative Commons License 2012.01.11 0 0 1376

A mostani játékomat a magyar pályán, telepakoltam iparral (főleg chemicals és grain) valamint 4 ellenfél a max. El is indultunk, '71-ben ki-ki a maga módján. Építgettem a vasútat, előtte (és vele együtt) a városi villamosközlekedést, evvel a városok elkezdtek nőni ahogy kell. 40 év alatt kell 100%-ot elérni. Kb. 50-60%-nál voltam én is, és egy AI is. Csak hogy gondolt egyet az egyik AI és elkezdett reptereket gyártani üzemi mennyiségben. Kb. 8-10 év alatt 100%-ra felért és azóta is ott van. Közben pár repteret én is létrehoztam már és elértem a 100%-ot '89-re asszem. Viszont a míg az én vagyonom 390 millió euró, addig az övé 2 milliárd 300 millió euró. Jelenleg 96 reptere van, szinte nem lehet hova építeni. Egy ilyen lépés ellen mivel lehetne "védekezni"??? Mármint tartani vele a lépést?? Sajnos valamiért a printsrcreen nem sikerült űgyhogy kép nélkül küldöm el a hszt...

the_mikee Creative Commons License 2012.01.09 0 0 1375

igazán nincs mit. örülök, hogy tudtam segíteni.

 

mindenesetre az útvonal tervezésre nagyon figyelj! a vonatok mindig légvonalban legrövidebb irányba szeretnek menni. tehát ha csinálsz egy új leágazást, érdemes megnézni a fővonalon haladók továbbra is a megfelelő útvonalon mennek-e. ha nem akkor pedig nem marad más, mint egyesével mindenkinek hozzáadni egy plusz waypointot.

 

Fontos, hogy ha a waypoint nem elérhető (pl. másik vágányra kattintottál, vagy vágány mellé), akkor az útvonallistán nem ugrik tovább, vagyis mindenképpen oda akar majd menni, nem foglalkozva azzal, hogy közben az induló állomásra érkezett, ahol teljesen fel kell(ene), hogy rakodják, vagy végállomáson van ahol le kell pakolni mindent.

 

hétvégén kedvem támadt a játékhoz, szombaton indítottam egy újat.

csináltam egy térképet, ami lehetővé teszi metró építését (vízszintig van még 2 kocka lefele), kevés településsel (15), kevés iparral.

induló év 1945 volt, gondoltam egy jó kis háború utáni újjáépítősdit játszok. (akkor már van választási lehetőség is a mozdonyokból)

 

tovább nehezítettem a dolgom azzal, hogy az első 5 évet átpörgettem, 1949 végén kezdtem nézelődni, hogy mit lenne érdemes. (kezdésként visszafizettem majdnem minden hitelt, amikor kifogytam volna a pénzből - ami szintén hitel volt - akkor indítottam kvázi a játékot)

-> a kevés ipar és a kis települések miatt ezért meglehetősen korlátozott lehetőségem volt, de sikerült egy egész jó fővonalat felépítenem, amin volt 1 szerelvény ami szenet szállított (csak 120-as volt a szénbánya, többet nem bírt el), volt egy vegyi anyag gyár, amire 4-5 szerelvényt rá tudtam állítani és volt egy farm, amiről gabonát tudtam szállítani szintén 4-5 szerelvénnyel.

 

Amit megfigyeltem, hogy azok az AI cégek akik az elején indulnak csak addig terjeszkednek, amíg reális megtérülést látnak.

Volt olyan cég ami 1945-ben indult, és 1951-től már semmit nem csinált, csak a meglévő 3 szerelvénnyel gyűjtögette a pénzt. További fejlesztést nem csinált.

Volt ráadásul két olyan cég, akik valamiért úgy látták, hogy az a profit, amit termelnek számukra nem elegendő, ezért felszedték a síneket, eladták a szerelvényeket és kvázi befejezték tevékenységüket.

 

A később újonnan csatlakozó cégek rugalmasabbak, jobban keresték a lehetőségeket.

 

Az 5 év lemaradást (plusz azt, hogy valamennyi jól megközelíthető bányát elláttak, tehát nekem csak nagy-távolságú szállítás maradt), kb 10-12 év alatt hoztam be. érdekes volt, hogy bár havi profitom az eszközökből meghaladta a többiekét, cégértékben jelentősen alattuk voltam (500k a 6-8M USD-vel szemben). Aztán idővel ez is kiegyenlítődött (+3-4 év) és átvettem a vezetést.

 

Szerencsére jött még egy kihívás, mielőtt unalomba csapott volna át a történet, a modern légiközlekedés megjelenése. A városok ekkorra (1968-70 környéke) már egész nagyok, az új szereplők pedig fantáziát láttak a légiközlekedés kiépítésében, amin jelentős hasznot realizáltak. Cserébe én is elindítottam a helyi és távolsági személyszállítást. Repülő nélkül.

 

Jellemzően először fogtam egy nagyobb települést, kiépítettem egy metróhálózatot, megkerestem a legnagyobb utasszámú állomást, és oda kötöttem be a távolsági közlekedést egy másik várossal, amit előtte szintén metróval láttam el.

 

A távolsági személyközlekedéshez dedikált vágányhálózatot építettem ki, mivel a tehervagonok max sebessége 75mph (korábban csak 50mph, vagyis tökmindegy milyen mozdonyod van), a személykocsik viszont 90-100-125mph sebességgel is közlekedhetnek -> nincs várakozás a lassú tehervonatok mögött -> több pénz.

 

A távolsági személyszállítás hoz a legjobban, havi 700e USD profitot hozott több vonatom is. A konkurencia repülői sem tudtak ennél többet hozni pedig ott nagyobb a sebesség. (600mph <> 100 mph). Viszont a vonat a belvárosból indul és többnyire olyan állomásokról, ahol állandóan 1000 fölötti az utasszám -> folyamatosan teljes kihasználtsággal mentek a vonatok (kb 200-250 utas járatonként)

 

Újabb 3 év alatt visszavettem a vezetést, és drasztikus növekedésbe kezdtem. (100% performance, évente 50-100M USD-vel növekvő cégérték)

Most ott tartok, minden mindennel összekötve, marad a mozizás és a mozdonycsere... lehet hogy indítok inkább egy újat, ha lesz megint időm.

Christians Creative Commons License 2012.01.08 0 0 1374

A hét folyamán építetettem én is rengeteg hasonlót, kísérletezegettem én is vele.

Tényleg sokkal jobban lehet megoldani sok mindent az egyirányú vágányokkal!

Köszi a bemutatót!

the_mikee Creative Commons License 2012.01.07 0 0 1373

... lámpával védhető a kereszteződés, tehát attól nem kell félnünk, hogy összeütköznek a szerelvények.

kis forgalomnál nem jelentős a várakozási idő, megoldható szintbeli keresztezéssel a helyzet.

 

nagy forgalomnál azonban (a zölddel jelzett vonalon 10 szerelvény közlekedik, és jön vissza a piros vonalon) jelentős fennakadások lehetnek.

mivel az egyirányú vonalon folyamatosan tudnak közlekedni ezért vagy

- a szénbányából nem engedi ki a vonatot, ezért annak a szállitási ideje nő -> profit csökken

- a szénbányából kiengedi a vonatot, de a teljes vonalhálózat mindkét irányban leáll addig, amig át nem halad a kereszteződésen.

 

azzal, hogy a zöld vonalnak megemeltem a szintjét (amúgyis üresen haladnak azon a vonalon a szerelvények), lehetővé vált, hogy a bányából a felüljáró alatt átvezessem a vonalat, amit egy későbbi szakaszon bekötök a piros vonalba. itt van minimális várakozás, mert vagy a fővonal szerelvényei, vagy a szénszállitó várakozni kényszerül minimális ideig, viszont a zöld vonalon folyamatos marad a közlekedés.

 

és persze BUÉK mindenkinek :)

Előzmény: the_mikee (1372)
the_mikee Creative Commons License 2012.01.07 0 0 1372

2. kép - hogyan tereljünk több vonatot egy (két) vágányra

 

 

Egyrészt mint látható viszonylag sűrűn egyirányú lámpát helyezek el. értelemszerűen egyik vágányt egyik irányba, másikat visszafele egyirányúsitom. az egyirányú jelzés leginkább a végpontoknál fontos, ha beléptek az egyirányú folyosóba visszafordulni már nem nagyon fognak. mindenesetre biztos, ami biztos, maradjunk az egyirányú jelzők használatánál.

 

Van egy szép egyirányú vágányunk amiből jobbra-balra leágazni kellene viszont ott fut mellettünk a másik vágány. amig nem keresztezünk más vágányt, addig a haladás ütemét a legelől haladó szerelvény határozza meg, hiszen a többiek azt követik a jelzők távolsága szerinti követési távval. természetesen ha valamelyik mozdony lerobban, akkor a többiek állnak mögötte, de ettől eltekintve a szakasz kezdőpontjától a végpontjáig biztositott a folyamatos haladás.

 

a probléma ott kezdődik, amikor a fővonal jellegéből adódóan mellékszakaszok ágaznak le és vissza.

 

A kép szerinti történetben alapesetben a szénbányából induló szerelvényeknek keresztezniük kellene a mellettük folyamatosan továbbhaladó vágányokat (zöld nyil), hogy elindulhassanak vissza.

Előzmény: Christians (1370)
the_mikee Creative Commons License 2012.01.07 0 0 1371

 

1. kép - állomás és megközelitése:

 

 

Mint látható nem fejpályaudvart használok, igy nincs gond abból, ha több vonat vár beérkezésre, mint ahány vágány van.

Előzmény: Christians (1370)
Christians Creative Commons License 2012.01.01 0 0 1370

Hali!

 

"minden esetben fővonal építésével kezdek, két vágány, egyirányúsítva, gyakran letett lámpákkal, hogy kicsi térközzel követhessék egymást a vonatok."

 

"ha már van 10-15 szerelvény egy fővonalon akkor érdemes szinteltolásos elágazásokat csinálni a folyamatos haladás biztosítására."

 

Egy-egy képpel tudnád szemléltetni, hogy a gyakorlatban hogy néz ki ezeknek a megvalósítása? Nagyon érdekelne ez a szinteltoásos dolog, valamint a fővonal zökkenmentes forgalmához milyen megoldást jó alkalmazni.

 

Köszi, Boldog Új Évet Kívánok! Mindenkinek!

Előzmény: the_mikee (1369)
the_mikee Creative Commons License 2011.12.29 0 0 1369

dejó, hogy az index eldobta a hozzászólásomat..

 

na akkor még egyszer :)

 

 

 

a goods és a foods fogadásának egy bizonyos településméret a feltétele. vagyis már eleve nagyvárosnak kell lenni ahhoz hogy fogadja -> abban, hogy ezt elérd nem fog tudni segíteni.

ami viszont növeli a lakosságszámot és a kiterjedést az a helyi személyforgalom. tapasztalataim szerint a helyi busz nem sokat jelent ebben, de a villamos kimondottan hasznos ha egy várost növekedésre akarsz késztetni.

fontos, hogy lehetőleg legnagyobb lefedettséget biztosíts vele vagyis körjáratban menjen, mert azokon a területeken jelentkezik az élénkítő hatása amelyeket lefed. (ha hagyományosan a belvároson keresztül megy két vágányon oda-vissza, az nem ad elég nagy lefedettséget). 2-3 év alatt ugrásszerű területi növekedést és lakosszám növekedést eredményez. én pl olyan területekre is kivezetem már az elején ami még lakatlan, úgy is teszek le megállót, hogy még nem fogad semmit, mert nagyon hamar be fogja nőni a város azt a területet. az pedig hogy már van megálló mágnesként vonzza a lakosokat.

nagyobb településnél ugyanezt csinálja a metró. (jellemzően két kocsis motorvonat föld alá beterelve - mivel metró szerelvény az alapjátékban nincs)

 

teherszállítás:

a nyersanyagelfogyás problémája felveti nálam a hogyan-csinálod kérdést. leírom én hogy oldom meg.

kezdéskor igyekszem olyan nyersanyag szállítással foglalkozni, ami egyrészt sok helyen van, jól fizet és jellemzően nem ingadozik jelentősen. ez leginkább a szénre illik rá.

lehetőleg próbálok olyan területen építkezni legalább az elején ahol több bányától tudok majd szállítani ugyanahhoz az erőműhöz.

minden esetben fővonal építésével kezdek, két vágány, egyirányúsítva, gyakran letett lámpákkal, hogy kicsi térközzel követhessék egymást a vonatok. egy bányához annyi vonatot rendelek hozzá, hogy 60-80%-os kiterheltséggel működjön (így nem fog folyamatosan csökkenni a termelés, viszont ha egyszeri visszaesés van akkor se fogja jelentősen érinteni a profitomat.)

rendszerint ez azt jelenti, hogy ha 20-30 kocka vagy nagyobb távból szállítok akkor bányánként 2-3 szerelvényt használok. (folyamatos az áruszállítás -> hatékonyan működő bánya)

 

jellemzően eleinte 5-6 kocsit kötök egy mozdony mögé -> már van akkora szállított mennyiség, hogy rendesen hozzon, de még bírja húzni a mozdony. (ha 10-et utána kötök, akkor csak 15mph-el cammog 30mph helyett -> feltartja a forgalmat). ha erősebb mozdonyom van, lehet ez több, az viszont fontos, hogy lehetőleg minél több fuvart tudjon le a vonat a bánya lehető legnagyobb kihasználása mellett. ez kvázi azt jelenti, hogy lehetőleg ne kelljen sokat állnia felrakodáshoz.

 

cél lehetőleg minél kevesebb vonalépítéssel minél nagyobb lefedettséget biztosítani. a vonalépítés idő és pénz. minél több járatot tudsz ugyanarra a vonalra terelni annál hatékonyabban használod azt ki. ezért kezdem olyan helyen ahonnan több járatot is rá tudok terelni. figyelni kell viszont ebben az esetben a waypointok pontos beállítására, mert különben elkóricálnak a vonatok, ami nem csak hogy nem hoz pénzt, de ráadásul a többit is akadályozhatja -> tovább növelve a veszteséget.

 

ha már van 10-15 szerelvény egy fővonalon akkor érdemes szinteltolásos elágazásokat csinálni a folyamatos haladás biztosítására.

fontos ennyi járműnél, hogy ha egy vonat lerobban, akkor nem csak ő áll, hanem mögötte mindenki, ezért folyamatosan figyelni kell a járművek állapotát. én rendszerint 40%-os megbízhatóság környékén már cserélem a mozdonyokat.

 

Előzmény: batzsolt (1367)
toto92 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 1368

Ha már szállítgatunk, mi a jobb? Közeli üzembe rövidebb vonattal, vagy távoli üzembe hosszabb vonattal szállítani?

batzsolt Creative Commons License 2011.12.28 0 0 1367

Még annyit kérdeznék, hogy a késztermékjek, goods és a food nem növeli a várost? Tehát csak az utasoktól  (esetleg a mail-tól) függ?

 

Az átrakodás néhol szükséges lehet, elalábbis eleinte, amikor nem enged sok hitelt felvenni és több távoli helyről egy vonalon szállítasz egy helyre, egyszerűen elkezd fogyni a nyersanyag, olyan hosszú idő alatt járja be egy hosszú szerelvény az egész utat.

 

Előzmény: the_mikee (1365)
the_mikee Creative Commons License 2011.12.27 0 0 1366

de! sok minden változott!

 

nincsenek depók! és annyira könnyen már nem tévednek el a vonatok :)

Előzmény: batzsolt (1364)
the_mikee Creative Commons License 2011.12.27 0 0 1365

van egy tábla  (ha jól emlékszem a havi bevétel, havi profit, szállított mennyiség diagram mellett), ami azt mutatja, hogyan változik a blokknyi távolságra vonatkozó díj az idő függvényében. pl utasoknál ez meredek esést mutat, a szénnél viszont majdhogynem vízszintes görbe. vagyis pl a szénnél, majdnem mindegy, hogy mennyi ideig utazott, ellenben a távolság fontos -> itt értelemszerűen nem éri meg átrakodni. utasoknál minél nagyobb távot minél rövidebb idő alatt a jelszó. vagy minél több utast, minél rövidebb ideig utaztatni -> ezért szoktam én pl. metrót építeni - állandó nagy utasszám, folyamatos bevétel (amellett, hogy durván fejlődik tőle a város)

 

szóval lehet hogy kevés idő alatt teszi meg a rakományod az utat, de ha sokkal rövidebb az út, mint amennyit pluszban jelent az idő, akkor nem jutottál vele sokra. nem mellesleg az egyik szerelvényed veszteséges lesz, míg a másikon jelentkezik a nyereség aminek mindkét járat költségét ki kell termelje.. csak hát egy vonatnál az üzemeltetési költséged (1 szerelvény a 2 szerelvény helyett) alacsonyabb...

 

szerintem itt mindenki a vasútépítős részét szereti a játéknak, a gazdasági részével kevesebbet foglalkozunk. ha egy jól felépített hálózatot alakítassz ki, akkor mindenképpen jobb vagy a gépnél. multiban nem tudom ki játszott vele eddig, én pl. csak egyszer. -> azzal a részével, hogy átrakodással eredményesebb-e nem nagyon foglalkoztunk. szerintem egyébként költségesebb.

Előzmény: batzsolt (1364)
batzsolt Creative Commons License 2011.12.21 0 0 1364

Viszont ha az utolsó kis távolságra (ahonnan már egyenesen a feldolgozóba viszik a nyersanyagot) helyezem a leggyorsabb vonatot, az kompenzálhatja a veszteséget azzal, hogy az összes nyersanyagnak a szállítási idejét onnan számolja, ahol az utolsó felvette. Tehát hiába hozták előbb egy távolabbi állomásról, csak az utolsó állomástól a célig számolja a szállítás idejét. Nemtudom hogy az arányokat megfigyelte már valalki hogy változik a profit, mi számít jobban vagy egyenlően hat e a távolság, az idő és a szállított nyersanyag.

 

ha elviszek 1 nap alatt 1 tonna fát 1 block-nyi távolságra azért fele annyit fizet mintha 1 nap alatt 2 tonna fát 1 blocknyi távolságra viszek el. Ez szerintem magától értetődő.

De a többi eggyütható is ugyanúgy számít mint az elszállított mennyiség?

 

tehát

 

ha 2nap alatt viszek 2 tonna fát 1 blocknyira az ugyanannyi profit mintha 1 nap alatt viszek 1 tonna fát 1 blocknyira. (?)

 

vagy ha 1 nap alatt viszek 1 tonna fát 2 blocknyira az ugyanannyi profit mintha 1 nap alatt viszek 2 tonna fát 1 blocknyira (?)

 

Pl. A    TGV vonattal, amit a 90es években ad be hihetetlen profitot lehet kaszálni kevés utassal is, ha sikerül egy egyenes gyors szakaszt építeni neki, úgytippelném hogy egyenes arányos az idővel meg a távval is a nyereség..

 

Majd próbálgatom, de ha tudnád a választ köszönöm.

 

 

 Régen a Transport Tyccoon deluxe-al játszottam még 486oson, de úgytűnik azóta nemsok minden változott..:)

 

 

 

Előzmény: the_mikee (1363)
the_mikee Creative Commons License 2011.12.21 0 0 1363

nem, de hát ez így került megírásra..

 

eleve az átszállásos dolgokkal nem nagyon boldogul a játék, ahogy például szerelvényeket sem tudsz állomásokon letenni és a mozdonnyal mást tovább vinni.

nem véletlenül csinál mindenki pont-pont kapcsolatot a forrás és a cél állomás között. (ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne egy komplex vágányhálózatot építeni - én mindig így teszek - csak figyelni kell arra, hogy melyik vonatot hol merre küldöd el, mert maguktól könnyen eltévednek...)

 

 

Előzmény: batzsolt (1362)
batzsolt Creative Commons License 2011.12.20 0 0 1362

Tisztelt játékosok! A locomotion alapjátékátval nemrég kezdtem játszani, és feltűnt benne az, hogyha egy állomásra (pl papírgyárhoz) nem közvetlenül viszik a nyersanyagot (fát),hanem egy vonat elszállítja valameddig, ott leteszi a fát és egy másik szállítja be a gyárhoz, akkor az útvonal hosszát csak aközbünső állomástól számítja. Így ha van a papírgyártól 150 blocknyira egy fatelepem és onnan elszállítom először egy 50 blocknyira levő állomásra, ahonnan egy másik vonat szállítja tovább, akkor csak  50block-nak fogja venni a távolságot, ami persze a profitot nagyban csökkenti.

Tehát, ha van 3 fatelepem és a papírgyárhoz leközelebbinél leteszem a két távolabbi produktumát, és onnan a gyárba egy másik vonattal elszállítom az egészet, akkor az összes fát úgyveszi mintha a legközelebbitől hozták volna. Igazságos ez?

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.15 0 0 1360
Hát nem valami nagy az aktivitás... :(
Ja és amúgy megtaláltam már nem kell.
Valaki megtudja mondani hogy hogyan tudok multizni?
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.28 0 0 1359
Sziasztok,
Valaki feltudna tenni egy magyarország térképet?
Tömegközlekedő Creative Commons License 2011.11.24 0 0 1358

Olyat nem lehet, h ne növekedjen. Két lehetőség van, vagy egyirányú utakkal keríted be, vagy ha nagyon ragaszkodsz a kétirányú forgalomhoz (és már sok pénzed van), akkor lehúzod a talajszintet és hídként építed meg az utat (de olyannal, ami nem képes elágazásokra) és aztán feltöltöd a talajszintet.

Előzmény: Inpius (1357)
Inpius Creative Commons License 2011.10.24 0 0 1357

Üdv!

Némelyik járműnél ilyen hibaüzenetet dob, a scenarioba akarom illeszteni őket.

Mi lehet a baj?

 

Másik kérdés: hol lehet beállítani, hogy a városok ne növekedjenek?

Kovi707 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 1356

Erre sajnos nem nagyon tudok válaszolni. Attól is függ, milyen terepen, milyen járművekkel nyomulnál szívesen, miket szállítanál. Sok pályát érdemes kipróbálni, max. kilépsz a játékból. :) Keresgélj az interneten, http://locomotion-fanpage.net például jó cuccok lelőhelye. A legjobb, ha leszedsz néhány igényes pályát, domborzatot (vagy létezik grafikus kép alapján domborzatot generáló program is), aztán telerakod iparral, várossal a saját szád íze szerint.

Előzmény: Christians (1355)
Christians Creative Commons License 2011.06.23 0 0 1355

Szia.

Azért a képeken látszik a rutin, micsoda vágánykapcsolatok. :)

Igen, azzal sokszor szívok én is, hogy belóg a vonat. :)

Van egyébként szerinted még olyan pálya amit érdemes kipróbálni???

Előzmény: Kovi707 (1354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!