Keresés

Részletes keresés

kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3499
Na, itt a megoldás. Ha a Canon Magyarországnak már elfogyott(??) az S5 IS, akkor mostantól adhat SX1 IS, vagy SX10 IS modellt az S1 helyett. Ezeknek forgatható az LCD-je, van átnézeti (elektronikus) keresője.

SX10 IS és SX1 IS információk a Canon oldalán. Gyors átfutással nem derül ki, hogy mi a különbség a két modell között (nem is érdekel, bocs), de úgy tűnik, hogy egyik sem bővíthető, ami megint visszalépés az S1-hez képest, így erre hivakozva akár ezeket is el lehet utasítani (de akkor nincs helyette semmi, asszem).
eref Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3498
A Kamera kft. online nyomonkövetési rendszere kutyafülét sem ér, a javított és múlt héten átvett gépem állapota még mindig "felvéve". Telefonáljon, aki érdeklődni akar.
tomey78 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3497
Így igaz. Vettem egy ilyen gépet, mert nekem ilyenre volt szükségem, ha nem lett volna szükségem forgatható LCD-re akkor nem is ilyen gépet vettem volna, mert annyiért amennyiért akkoriba vettem ezt a gépet egy más gyártóttól is kaptam volna egy ugyan ilyen kaliberű gépet, csak az is fix LCD-s lett volna.
Tehát én nem az SX100 ellen vagyok, hanem hogy egy funkciótól amire nekem szükségem lenne megfosztanak.
Az meg hogy jóval garanciaidőn túl vagyunk az csak egy dolog, de nekem még 6 hónapom van a szavatosság lejárásáig, tehát én úgy érzem, hogy joggal tartok igényt mondjuk egy S5IS-re
Előzmény: kuff (3484)
kuff Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3496

Pepin, Erba05, eref,

 

igazatok van mindenben, kiszálltam:)

 

 

Zozi79 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3495
Tehát már lejárt a 3 éves szavatossági idő. Köszönöm, nincs több kérdésem.
Előzmény: eref (3483)
erba09 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3494
Még ezt az egyet belinkelem kedvenc finn gyártómtól:
http://www.computerworld.hu/46-millio-akkumulatort-cserel-a-nokia.html
Előzmény: kuff (3490)
Pepin Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3493
Milyen dupla költség? :)

Az, hogy vettem egy másik - szintén drága - fényképezőgépet, az S1-et meg bevágtam a fiókba.
Előzmény: kuff (3490)
erba09 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3492
Csak a teljesség igénye nélkül (ezer másik példát lehetne még hozni):
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/hir.php?hir=21248
http://www.automotor.hu/index.php?apps=cikk&cikk=1253
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/hir.php?hir=21799
http://hirek.prim.hu/cikk/49423/
http://www.hwsw.hu/hir.php3?id=2042
http://leancenter.hu/index.php?option=com_content&id=1025&task=view&Itemid=157&date=2008-10-01
http://pixinfo.com/hirek/2005-12-06_246006

Egyébként ezek mind visszahívások voltak, azaz ha előjött a probléma, ha nem, ha az adott sorozatszámtartományba tartozott az autó/fényképezőgép/akku stb, akkor bevitted és kicserélték a hibás alkatrészt vagy az egész terméket.
Egyébként a Canon is csinált ilyesmit (hogy ne mindig csak szidjuk őket):
http://www.hwsw.hu/hirek/34402/canon_powershot_visszahivas.html

Talán ebben az esetben is ezt kellett volna. Amikor kiderült a probléma, meg lehetett volna hirdetni, hogy akinek ekkor és ekkor gyártott (sorozatszám stb), ilyen típusú gépe van az állapottól függetlenül vigye vissza és akkor kicserélik a hibás ccdt (gondolom akkor még volt alkatrész) vagy kap egy ugyanolyan hibátlan sorozatú gépet. De igy el lett maszatolva dolog és ebből vannak a problémák.
Előzmény: kuff (3490)
kuff Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3491

Egyébként,mivel engem is érdekel az egész helyzet, miért, meddig cseréltek S5-re, mitől függ,h javítanak.. érdemes lenne hivatalosan megkérdezni a Canont, mi erről a véleménye, de nem emailban, faxon, hanem vmilyen pl vmilyen nagyobb fotós websiteon keresztül, pl az indexes Digicam. Nekem itt van ismerősőm, megpróbálok futni egy kört, illetve egy barátom fotóstanfolyamra jár, amit az egyik Mo.-i Canon vezető tart, hátha..

 

Ha esetleg vkinek van Kamera kft-s ismerőse, őt is meg lehetne kérdezni.

Előzmény: kuff (3490)
kuff Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3490

micsoda palotaforradalm:)

 

Pepin,

 

"Milyen dolog már, hogy veszek valami drága cuccot, aztán pár hónappal később vehetek egy másik drága cuccot, mert a Canon ugyan elismeri a hibát, de amíg el nem romlik a gép, addig nem foglakozik vele. Így kényszerített dupla költségbe."

 

Sztem az S2 megjelenésének semmi köze ahhoz,hogy az S1-esek egy része gyári ccd hibás. Milyen dupla költség? :)

 

Az egész ügy hivatalosan 2005. októberben derült ki/jelentették be(http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=PgComSmModDisplayAct&fcategoryid=813&modelid=9824&keycode=2112&id=29819)

A Canon alapvetően javítást vállalt, nem cserét.

 

Tehát 1 évvel azután, miután elkezdték gyártani,forgalmazni a gépet és 1 hónappal később, amikor az S2 már piacon volt. Googléztam egy kicsit, 2006 előtti meghibásodásról nem is találtam cikket, fórumot, de javítsatok ki,ha tévedek.

Most 2008. szeptember vége van és még mindig abban a tudatban vagyok,hogy a 4 éve vásárolt gépem, HA bedöglik, valamilyen szinten kompenzálják.

 

Egyébként annó az S1-em feketén vettem,egy benzinkút parkolójában, horvátországi utazás előtt fél nappal. Én be mertem és merem vállalni ezt a rizikót, azt is,h esetleg már másnap nem fog működni. A géphez egyébként volt garpapir, német és most kifejezetten örülök,hogy egy kvázi feketeimport gépnél, ha a családban elromlik, a Canon valamivel kárpótol. Én ebből a szemszögből nézem a doglokat.

 

Nem istenítettem a Canont,csak kértem,h írjatok le egy hasonló céget, aki hasonló "akciót" indított, tartott fenn.

 

Egyébként Peace! :)

erba09 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3489
Te kevered a szezont a fazonnal. Egy dolog, ha valaki vesz egy műszaki cikket, ami elvileg hibátlanul lett legyártva a gyártósoron, de persze elromolhat, mert minden elromolhat. Ha garanciaidő alatt, akkor jó, ha később pech, ha meg sohasem, akkor csoda.
De itt nem erről van szó. Az adott sorozatú CCDvel felszerelt gépek már a gyárból hibásan jöttek ki, azaz előbb vagy utóbb (használattól, időjárási körülményektől függően) biztosan leválik a huzalozás. Amit meg mások is írtak már ezt a Canon behajtotta a Sony-n többszörösen (ha meg nem, akkor meg lúzer).
Szerintem is jófej a Canon, hogy elismeri és kezeli a problémát, de kicsit korrektebben kellene. Mert milyen dolog az, hogy akinek fél éve romlott el (vagy a világ szerencsésebb felén él) az S5 IS-t kapott, akinek meg egy hónapja az csak SX100-at (pedig lehet, hogy többet fizettél az S1-edért, mint egy amerikai).
Előzmény: kuff (3484)
eref Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3488
Azért rinyálunk, mert az esetek kezelése nem volt egységes és kiszámítható. A korai eksztatikus beszámolók után ("hurrá!!! egy hónap után megkaptam a vadi új S5-öt!!!!") mindenki hasonló ügymenetre számított. Ehelyett volt, akinek javították, volt, aki SX100-at kapott, időpontot általában nem tudtak mondani (ugye közben itt volt a nyár, a fotószezon!), SMS-ek vesztek el, "felsőbb hatalmakra" hivatkozott a Kamera kft stb.

(A Canon helyében én egyébként egy, kizárólag Canon termékekre beváltható vásárlási utalványt adtam volna; biztos, hogy a viszonteladókkal meg lehetett volna egyezni.)
Előzmény: kuff (3484)
Pepin Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3487
Ha kérhetném, ne velem vitatkozz arról, hogy milyen a cseregép. Úgy veszem észre, olyasmit vetítesz belém, ami nincs.
Soha - sem itt, sem a blogomon - nem írtam egy szót sem arról, hogy 'fúj Canon, milyen szutykot adnak cserébe'. Most lehet, hogy nem leszek népszerű, de az akciónak _ezt a részét_ korrektnek tartom: adnak egy új, de gyengébb képességű gépet vagy amennyiben valaki ragaszkodik a korábbi szolgáltatásokhoz, akkor megjavítják a régit.
Ez oké.

Viszont még valami. Álljunk már le arról, hogy istenítünk egy céget, azért, mert a piac rákényszeríti arra, hogy kijavítsa egy hibáját. A Canon nem azért foglalkozik ezekkel a gépekkel ennyit, mert olyan jófej - hanem azért, mert ez túl nagy balhé lett volna ahhoz, hogy lenyeljék.

Előzmény: czzs (3480)
Pepin Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3486
Azért ez nagyon nem ugyanaz. Ha veszek egy nagyobb értékű műszaki cuccot, arra számítok, hogy egy normális meghibásodási valószínűsége lesz: apró hibái esetleg lehetnek; ha nincs szerencsém, akkor 2 éven belül 5-10% eséllyel tönkremegy. Ehhez képest ennél a gépnél - elismerten - 1-2 éven belül >90% esélyed volt, hogy teljesen tönkremegy. Az első kockázat bevállalható - mindenki bevállalja - a második, nekem legalábbis - már nem.
Milyen dolog már, hogy veszek valami drága cuccot, aztán pár hónappal később vehetek egy másik drága cuccot, mert a Canon ugyan elismeri a hibát, de amíg el nem romlik a gép, addig nem foglakozik vele. Így kényszerített dupla költségbe.
Előzmény: czzs (3479)
kuff Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3485

előbb annyi kimaradt,h az általam leírt dolgokat arra értettem, ha vkinek _garancia időn túl_ romlott el az S1-e. Egyébként hány év garral adták annó? Én 1 vagy 2 évre emlékszem. 2004 ápr-március környékén jelentette be a Canon, nyártól legkésőbb már itthon is lehetett kapni és bár lehet tévedek,de sztem max 2006ig lehetett kapni boltokban tömegesen. (Az S2 2005. szeptemberben jelent meg).

 

 

Előzmény: kuff (3484)
kuff Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3484

Nem a Canont fényezem,de....

 

Alaphelyzet, vettél valamikor egy S1-et, használtad megelégedéssel (valószínű azzal, mivel ha nem jön be, eladtad volna), majd bőven garanciaidőn túl elromlik.

 

Ilyenkor normál esetben beviszed szervízbe és a gépek 99%-nál, ha rentábilisan nem javítható, visszakapod a rossz géped. Ez ugye az alaphelyzet.

 

Ehelyett a meghibásodott S1 tulajok (igaz,relatív hosszú idő után) kapnak egy vadi új gépet.  Eddig megvan még? Ehelyett itt rinyáltok.. (már bocsánat)

 

Én megköszönném szépen a bármilyen gépet és max eladnám,annyiért, amennyiért, még ígyis biztosan jobban jártam, mintha egy elromlott S1-em maradna.

 

Egyébként volt S1-em (családi körben maradt,mai napig hibátlan), az S2-met barátom vette meg, most S3-am van,amit szeretnék lecserélni S5-re, pontosan azért,hogy mindig relative új gépem legyen és talán még 1 kis gar is maradjon rajta. Ha jó időben cseréled le a géped, meg lehet úszni 15-20k-ból, vagy még olcsóbban, mint esetemben.

 

Jó,hogy nem fordultok ombudsmanhoz..

 

kuf

eref Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3483
2005 március.
Előzmény: Zozi79 (3474)
czzs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3482
Ez szomorú történet... de megtörténhet bármilyen más műszaki cikkel is bármikor. Itt az a - szerintem szerencse - hogy nem egyedi hibáról van szó, amit a Canon - szerintem - korrekten kezel. Esetleg megpróbálhatod ezt a történetet levélben leírni a Canon-nal, hátha meghathatja őket. Esetleg kérhetsz kifejezetten javítást.

Mégegyszer mondom: senki semmilyen műszaki cikknél nem garantálja, hogy a negyedik évét is hibátlanul túléli. Nekem első mobiltelenom két éves korában romlott el, és a gyári szakszervíz majdnem új áron javította volna. Természetesen nem kértem, vettem inkább egy újat, jobbat, miközben erről a gyártóról természetesen lett egyfajta véleményem.
Előzmény: tomey78 (3481)
tomey78 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3481

Nem akartam elmondani, de most már látom nem megy másképp.

 

Én ezt a gépet egy kerekesszékes barátomnak ajándékoztam aki egy baleset miatt kényszerűlt a székbe. Szeretet volna a gyerekeiről olyan képeket is csinálni ami nem lentről van felfele fényképezve, hanem szem megasságbó, mivel ennek a gépnek forgatható volt az LCD-je ezért a székben ülve is tudott ilyen képeket csinálni.

Tehát akkor most a barátom is törődjön bel abba, hogy kap egy alacsonyabb kategóriás gépet? és hogy nem tud majd sa családjáról olyan képeket készíteni amilyeneket szeretne?

Előzmény: czzs (3475)
czzs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3480
Egyébként meg gratulálok az ollózási technológiádhoz.
Ez jogos, egy "függetlenül" szó kimaradt. De azért értetted volna, ha akartad volna. A lényeg ettől még ugyanaz: egy lestrapált gép helyett kaptál egy kisebb teljesítményű, de új gépet (miközben saját elhatározásból már egy másik gépet használsz), és ezért jól fel vagy háborodva. Én csak annyit szeretnék tudatosítani, hogy ettől sokkal rosszabbul kijöhettél volna a buliból, és ezt bármilyen más márkánál is fennáll.
Előzmény: Pepin (3477)
czzs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3479
Nyugi... olyan gépet még senkinek sem sikerült gyártani, ami nem romolhat el. Igen, elromolhat az amerikai utad közepén is. Ez is, a másik is. Lehetsz felháborodva, de attól ez még így van, és így lesz a Nikonnál is. Semelyik gyártó nem garantálja neked, hogy az amerikai utad végén is működni fog a géped!

Egyet tehetsz: kis tartalék gép a zsebben. Nekem pl. van egy kis Canon-om is, ami mindig elfér a zsebem/táskám mélyén. Nem volt még rá szükség, pedig nekem is jól jönne már egy tök új S5-ös, hiszen az S1-esem már igencsak kopottas... de azért nincs pofám mérlegelődni, sőt kikövetelni a cserét. Ha majd kapok, örülök, ha nem, akkor előbb-utóbb beruházok egy komolyabb gépbe.

Előzmény: Pepin (3478)
Pepin Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3478
Szerencsénk van, gyári hiba, amit el is ismer a gyár (ez már igazán ritkaság).

Hallottál már az internetről? El tudod képzelni, mekkora negatív reklám az egy cégnek, ha egyszerre sorban kezdenek elpukkadni a ccd-k egy géptipusában és ő meg letagadja? Onnantól kezdve nem csak azt fogják mondani róla, hogy szart gyárt, hanem azt is, hogy nem szavahihető.
Másfelől meg meglepődnék, ha ezeket a cseréket nem verték volna le a beszállítón.
Előzmény: czzs (3475)
Pepin Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3477
Egyébként meg gratulálok az ollózási technológiádhoz. Nem profi újságírónak tetszik lenni? Sikerült a mondatomat úgy összevágni, mintha pont azért lett volna elegem a Canonból, mert csak SX100-ast adtak.
Ember, olvasd már el, amit írtam. Szó nélkül elfogadtam és itt sem morogtam. Nekem amiatt lett elegem a Canonból, amit az előző hozzászólásban is írtam.
Előzmény: czzs (3475)
Pepin Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3476
Imádom, amikor valaki csak ír, de nem olvas.

Itt, ezen a topikon is többször kifejtettem, de akkor leírom még egyszer: ott, abban a pillanatban, amikor kiderült, hogy a beszerelt Sony CCD-k bármikor elromolhatnak, a Canonnak abban a pillanatban vissza kellett volna hívnia a gépeket. És vagy CCD-t cserélni, vagy gépet. Nem megvárni, hátva valakinél nem romlik el. Vagy hátha kicsúszik a garanciaidőből. Ez az utólagos maszatolás... ez már késő.

Gondold már végig: egy bizonytalan fényképezőgép... az nem fényképezőgép. Én egy hónappal azután, hogy nyilvánossá vált ez a hiba, váratlanul kijutottam Amerikába, méghozzá egy nem is rövid útra. Szét is b@szott volna az ideg, ha éppen mondjuk helikopteren repkedek New York felett, amikor a CCD bemondja az unalmast. Egész egyszerűen vannak élmények, melyeket nem lehet megismételni. Mivel a Canon - a szerinte - jó gépekkel nem foglalkozott, nem volt más lehetőségem, mint az időzített bomba gépet bevágni a sarokba... és venni egy másikat. Igen, Nikont. Hiába voltam még jócskán garanciaidőn belül, de ugye a gép még működött, a Canon meg nem foglalkozott vele. Majd ha elromlik, majd ha elesek egy megismételhetetlen élménytől, majd akkor.
Nem érzed, hogy mennyire álságos dolog jótündér cselekedetnek beállítani azt, hogy garancián túl, de még jótálláson belül hajlandók javítani egy olyan hibát, mely már akkor benne volt a gépben, amikor újonnan vetted?

Szóval légyszives, menj a picsába ezzel a 'magyar mentalitás' dumával.
Előzmény: czzs (3475)
czzs Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3475
Ma voltam a gépért, SX100-ast adtak. De nekem ettől ... elegem lett a Canonból, a családdal teljes mértékben átálltunk a Nikonra.

Gratulálok, igazi magyar mentalitás. Kicsit fordítva ülünk a lovon. Van egy 3-4 éves gép, ami meghibásodik. Szerencsénk van, gyári hiba, amit el is ismer a gyár (ez már igazán ritkaság). Nem javítja, újat ad helyett (ilyenről, ilyen korú gépeknél még nem is hallottam). Vagy jobbat, vagy gyengébbet, de újat! Magyar ember erre bepörög, átkozódik, hogy nem kihajthatós, nem hívnak vissza, nem ny...ál ki stb. és duzzogva elvonul. Nekünk semmi se jó.

Szvsz ha 3 év után le se sz@rnának, akkor se szólhatnál semmit. De ha a Nikon örök cseregaranciát vállalt, akkor nem szóltam.
Előzmény: Pepin (3467)
Zozi79 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3474
és mikor vetted az S1-et?
Előzmény: eref (3472)
tomey78 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3473

Én az utobbi időben kicsit utánaolvastam a dolgoknak.

Az igaz, hogy a jótálás egy év, de mivel a fényképezőgép tartós fogyasztási cikknek fele meg ezért erre 3 év szavatosságot kell törvényileg adniuk, igaz 6 hónap után neked kell azt bizonyítanod, hogy a meghibásodás már akkor is meg volt mikor megvetted a gépet (bár ezt nem is kell bizonyítani, mert ha jól olvasta a Sony elismerte a CCD hibát), és mivel a CCD fő alkatrésznek számít kérheted a javítást (ami törvényileg 15 nap, ettől eltérő esetben értesíteniük kellene téged), és mellesleg a javítási megállapodáson szerepelnie kellenea javítás várható időtartamának, ha ezt nem tudják biztosítani, akkor cserét ajánlhatnak fel, amit te indoklás nélkül elutasíthatsz, és az akkori vételárat kütelessek lenének megtéríteni, de valószínűleg ez magyarországon nincs így, bár te még hivatkozhatnál arra is, hogy te régebben azért vetted ezt a gépet, mert forgatható volt rajta az LCD amit meg felajánlanak azon nem, és téged ilyenkor károsodás ér szerintem

Előzmény: ebe (3465)
eref Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3472

1. áprilisban vittem be

2. cserét ígértek, júniusban még "választhattam" is: vagy egy SX100 néhány héten belül, vagy egy S5 szeptemberben

 

 

Előzmény: Zozi79 (3470)
Lord Sage Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3471
jelen esetben ez a változat a szívás ahhoz képest, hogy valami új gépet kapott volna :)
Előzmény: Zozi79 (3470)
Zozi79 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3470
Mi ebben az elképesztő?
Előzmény: eref (3469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!