Keresés

Részletes keresés

kobab Creative Commons License 1 napja 0 1 346359

marha jó ötlet potenciálisan rákkeltő anyagokat kieresztő műgyanta-üvegszál kompozit dolgokat gyerekek játszóterének használni

 

A lengyel Predom lakókocsin csodálkozom, elképesztő hogy a három évtizedes lakókocsik ára nemcsak Magyarországon de a mobile.de-n is megy felfelé!

Nem tudják a tulajdonosok, hogy padisah szerint meg kellene halniuk. De a kajakosok, kenusok, horgászcsónakosok sem.

 

 

Előzmény: padisah (346357)
padisah Creative Commons License 1 napja 0 0 346358
padisah Creative Commons License 1 napja 0 0 346357

marha jó ötlet potenciálisan rákkeltő anyagokat kieresztő műgyanta-üvegszál kompozit dolgokat gyerekek játszóterének használni

 

kár hogy nem fényképeztem le Csepelen tegnap egy 'példát. Néhány ugyanilyen kompozit anyagból készült kádat vagy hasonló ipari dolgot, de már darabokra törve kihajítottak az út szélén. kb 2-3 köbméter anyag is ott lehet most, a szétszakadt kompozit anyagból kilógnak az üvegszálak, ami törik le, és viszi el a szél a környezetébe

 

"Despite the fact that wind turbines have an estimated lifespan of 20-30 years, many of them can no longer be operated profitably due to the cut of governmentally subsidised feed-in-tariffs."

Ez a mondat a második linkről van, és érdekes megvilágításba helyezi amit szilvatövis szokott hangoztatni, hogy a szélerőmű üzemeltetése kb ingyen van. Ehhez képest a már felépített, üzemelő szélkerék farmokat zárják be (idő előtt), mert állami támogatás nélkül üzemletetni is veszteséges. 

Pontosítok: kisebb állami támogatás mellett, nem azt írja a cikk hogy nincs többet támogatás, csak hogy vágtak rajta.

szerintem a cikkekbe fogalmazott, lehetőségek tárházát felvillantó megoldások helyett a valóság az lesz hogy elássák lerakóba - ez a legolcsóbb

a másik, hogy a 3. világ egyes államaiba (és előfordulhat hogy Borsod is oda fog tartozni pár éven belül) fogják ezeket 'újrahaszonosítás' céljából exportálni

 

az újrahasznosítás azt fogja jelenteni, hogy a helyi jóember benzines láncfűrésszel feldarabolja kis kockákra, és eltüzelik télen, a keletkező hamut meg kiszórják a kert végébe, vagy az árok mentén (miután rájönnek hogy veszélyes)

Előzmény: kobab (346337)
_Berci Creative Commons License 1 napja -3 0 346356

 

A masodik a Nissan e-Serena az e-Power hajtaslanccal.

Egy igazi 7 üleses van ... 4 liter alatti fogyasztassal ...

 

Because the wheels are driven by an electric motor, the e-POWER system delivers the powerful, smooth acceleration of an all-electric vehicle, with torque delivery from the system surpassing that of a minivan with a 3.5-liter engine. Used solely to charge the battery, the gasoline engine runs at a constant, optimal speed for maximum fuel efficiency, achieving 26.2 km/L (62 mpg US, 3.8 l/100 km), Nº 1 in its class.

 

https://www.greencarcongress.com/2018/11/20181114-nissan.html

 

Előzmény: _Berci (346352)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 346355

"de annyi elönye talan lesz, hogy egyszerüsödik a technologia.."

 

Ott is lesznek draga meghibasodasok...

Előzmény: hummel8 (346353)
Pomber Béla Creative Commons License 1 napja 0 0 346354

Másról beszélek.

 

Az "ahol nem lehet eladni EV-t" az Afrika és Ázsia (pl. India) sötétebb része és hasonló helyek. Ott te nem csak EV-t nem adsz el, de egy modern ICE autót sem, amelyiket 10-15.000-ként szervizbe kell vinni és még az sem mindegy, hogy milyen olajat töltesz bele.

Előzmény: shadowbull (346350)
hummel8 Creative Commons License 1 napja 0 0 346353

"..A vilag nagy reszen a dizelek soha nem voltak valodi alternativak…"

 

hat mondjuk amerre a fejlesztes elment, az elbaxott politika miatt, mara egy uj diesel lassan mar nekem sem az... de az otvar TFSI/Turbo/direktbefecskedezeses benzinesek sem...

 

Az a baj, hogy gyakorlatilag nem tudnek olyan uj  autot mondani, söt 2013-tol sem, amire azt mondanam, hogy szivesen megvennem...

 

iszonyatosan tulbonyolitott szerkezetek, csurig rakva hibaforrasokkal, egyre komplexebb alkatreszekkel, ha hiba van, akkor lassan mar a fel autot csereled, annak megfelelö költseggel..

 

most vagy az van, hogy veszel egy vadi ujat, vagy majdnem ujat, es addig hajtod amig garancialis, de amit en csaladi batarnak szeretnek, ott ez csak ertekvesztesben kb min  40e EUR a 4 ev alatt, kösz nem, vagy veszel egy olyat, ami mondjuk 12-15 eves, aztan ha megdöglik nyelsz egy nagyot, elpasszolod a sarki Alinak es veszel egy masikat..

 

a kettö közöttiekkel az a baj, ha veszel egy mondjuk 5 eves vasat 20 e EUR körül, es megdöglik, akkor 4-5-6e EUr javitasokrol beszelünk.. viszont eladni nemtudod olyan allapotban (csak fillerekert) ugyhogy bukta...

 

szoval nekem ez az irany egyelöre nagyon nem tetszik..

 

En marhara nem vagyok EV parti (egyelöre a mai allas szerint) de annyi elönye talan lesz, hogy egyszerüsödik a technologia..

 

Előzmény: shadowbull (346348)
_Berci Creative Commons License 1 napja -3 0 346352

 

Peldanak vehetjük a Nissan (e-)Note-t. A tipikus benzinfogyasztasa ~6-7 liter.

 

Ugyanez a tipus (egyelöre csak Japanban kaphato) e-Note (soros hybrid) megadott katalogusadata 2,9 liter. Ha ~3,5 litert realisnak tartunk, akkor is a hajtaslanc hatasfoka (közel) duplazodott. Vagyis, egyszerüen a hajtaslanc technologiai megvaltoztatasaval duplazhato.

 

Ha az auto nem fogyaszt el tovabbi ~3 litert 100 km-kent, akkor az 200 000 km-en mar ~6000 liter üzemanyag nemelegeteset jelenti ... aminek az erteke Europaban atlagosan ~10 000 € ...

 

Ha (idövel) az akku merete nö (mondjuk 10-20 kWh-ra), a fogyasztas a ~2 liter ala nyomhato (nyilvan plussz a beletöltögetett delej ... PHEV ... de az akar megujulobol is szarmaz6.

 

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/33-Nissan/942-Note.html?fueltype=2&powerunit=2

 

hummel8 Creative Commons License 1 napja 0 0 346351

ez marhasag...

 

az EV azert eladhatatlan egy csomo helyen, mert jelenleg nem tudja a hatotavolsag/töltesi idö parametereket, amit az atlag user elvar egy autotol… raadasul ar/ertekben egyszerüen draga...

 

jelenleg csak 2. autonak alkalmas a csaladban..

 

hogy lesz-e fejlettebb EV technologia2025-ben az egyelöre a kristalygömb titka.. neked van otthon olyanod ?

 

a diesel az teljesen mas kerdes, az politikai döntes… de azert nem eszik olyan forron a kasat, nem olyan egyszerü betiltani öket..

 

kerteik nem elfelejteni, hogy jelenleg meg az EURO1-es dieselek is minden EU orszagban forgalomban vannak !! es lesznek is meg legalabb 15 evig...

Előzmény: Pomber Béla (346346)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 346350

Euro 6 d TEMP-nel jarunk, nemsokara jon az Euro 7.

Előzmény: Pomber Béla (346346)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 346349

"Viszont bejelentette, hogy 2025-re minden autója elektromos hajtású lesz"

 

Errol lemaradtam.

Előzmény: szilvatövis (346338)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 346348

Persze hogy tud, te pont ez a lenyege hogy nem dizel. A vilag nagy reszen a dizelek soha nem voltak valodi alternativak.

 

Amugy a RAV4 szerintem baromi jol fogyaszt ahhoz kepest hogy egy 1,7 tonnas, 200 lovas SUV.

Előzmény: hummel8 (346336)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 346347

Nagyjából igen, ez lehet a helyzet.

Előzmény: Pomber Béla (346346)
Pomber Béla Creative Commons License 1 napja 0 0 346346

A világ nagyobb részén eladhatatlan lesz 2025-ben is a villanyautó.

 

Ahol eladhatatlan, ott eladhatatlan a mostani EURO5-6-os dízel és benzin is.

Előzmény: mica-r (346343)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 346345

...2025-re minden autója elektromos hajtású lesz mélyen hallgatva, hogy ebbe BEV is helyet kap-é.

Előzmény: mica-r (346343)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 346344

Ennél már csak az viccesebb ha valaki azt képzeli mert ült már hibridben attól lett elég kompetenciája kijelenteni mit gyárt a Toyota 7 év múlva....

Előzmény: newman2018 (346341)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 346343

"Viszont bejelentette, hogy 2025-re minden autója elektromos hajtású lesz" 

Nem teljesen. Vagy kérnék forrást.

A világ nagyobb részén eladhatatlan lesz 2025-ben is a villanyautó.

Előzmény: szilvatövis (346338)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346342

" hogy ebbe BEV is helyet kap-é." 

 

HEV autókat fog gyártani 7 év múlva is nyugodt lehetsz. 

Miért? Mert igény lesz rá és mert rengeteg embernek NEM megfelelő az EV autó. Ilyen egyszerű. 

Előzmény: szilvatövis (346338)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346341

"Gondolom közben azért hozott össze a Panával egy EV akku gyártó közös vállalatot"

 

Javíts ki ha rosszul tudom: 2017-ben 1,7 M hibrid autót gyártott és azokhoz bizonyára nem kell akkumulátor. :)  2018-ra nincs kedvem rákeresni.

 

Azért vicces mikor itt a fórumon olyanok akarják a Toyotának megmondani milyen kocsit kell gyártani akik még nem is használtak hibrid autót. :) 

Előzmény: szilvatövis (346338)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346340

"Ez pont nem az adott méretű autók összehasonlítása. "

 

Ki kell keresni az adott méreteket. A kicsi dízelek valóban jobban fogyasztanak mint egy közepes hibrid főleg országúton. 

Itt a fórumon van egy két "fogyasztásbajnok" én nem vagyok az. Egy dízel SUV-om és egy 300Le turbós benzines kocsim van. Jövőre pedig egy nem Toyota hibridem lesz. Engem nem érdekel a fogyasztás van pénzem üzemanyagra. :) 

 

"Prius középérték 4.29 (plug in) illetve 4.5. Az Octavia 5.37 "

A Skoda automata váltós? Azt is vegyük figyelembe.

 

Amikor dízel-benzin összehasonlítást végzel vedd figyelembe: Magyarországon főleg a használt kocsikat veszik nyugatról. Egy automata dízel kocsinál nem az kérdés, hogy el fog-e romlani: váltó, nagynyomású fuvóka, DPF, és társai hanem, hogy mikor. :) 

 

Egy EV autó fan vegyen már egyet fórumon és ossza meg a tapasztaltait mert így csak szájtépés a Google által szerzett "tapasztalattal". :) 

Előzmény: mica-r (346334)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 346339

Szerintem a Toyota ha már tudja is, de eddig biztosan nem tudta mit csinál, hiszen a hidrogéncellás vonal nyilvánvaló tévút és meglehetősen sokáig erőltették.

Nehogy azt mondja valaki, hogy az üzemanyagcekllaában jelenleg nagyobb biznic van mint a BEV-ben!

Előzmény: newman2018 (346329)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 346338

A Toyota kerek-perec megmondta hogy az EV a jelenlegi formajaban nem biznisz, pont.

 

Gondolom közben azért hozott össze a Panával egy EV akku gyártó közös vállalatot többségi részesedéssel, hogy majd a kankurenciának árulja az akkukat. Lehet így akarja tönkretenni az ellenlábasokat. :-)

 

Viszont bejelentette, hogy 2025-re minden autója elektromos hajtású lesz mélyen hallgatva, hogy ebbe BEV is helyet kap-é.

Előzmény: shadowbull (346317)
kobab Creative Commons License 1 napja 0 0 346337

Már többször linkeltem neked amikor játszótéri elemeket alakítottak ki a leszerelt lapátokból. Ez cáfolja részben amit írsz. Most nem szeretném még egyszer előkeresni.

 

De jelentős mennyiségről van szó. Most utána olvastam, ez 2017-es dán anyag, 31-44. oldalak.

https://projekter.aau.dk/projekter/files/213319772/Waste_management_of_end_of_service_wind_turbines.pdf

 

Ez frissebb: https://www.livingcircular.veolia.com/en/industry/how-can-wind-turbine-blades-be-recycled

 

Nézd, egy cementgyárban hulladék nélkül elégethető, úgy hogy a lapát-égetés viszonylag magas hótartalma hasznosul.

 

Üvegszálasnál a körforgás szempontjából legjobb megoldásnak az lenne, ha önmagában égetnék, és szigetelésre használnák a maradt üvegszálat. 

 

A Veolia anyagból kiderül, hogy a szénszálas kompozitok aránya egyre nagyobb. Itt tényleg a pirolízis is megoldás lehet, kérdés hogy a maradt anyaggal mit tudnak kezdeni. (guminál is ez örök probléma) 

Előzmény: padisah (346240)
hummel8 Creative Commons License 1 napja 0 0 346336

Hat azert ez nem egy nagy wasistdas... ilyen ertekeket tud egy sima tdi is... innentöl az egesz hokuszpokusznak nem biztos hogy van ertelme..... nem igazan latom benne az elörelepest... amennyivel innovativabb meg nem karos diesel, azal szemben meg ott az akku környezeti terhelese..

Előzmény: shadowbull (346327)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 346335

De egyébként nem érdemes decilitereken versenyeznünk, azt állítottam hogy nincs jelentős eltérés a két kocsi mérete és fogyasztása között az átlag felhasználó szempontjából.

Előzmény: mica-r (346334)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 346334

Ez pont nem az adott méretű autók összehasonlítása. 

Ha már Spritmonitor, akkor megnéztem egy évet, amiben a Prius és az Octavia átlaga látható. 

Prius középérték 4.29 (plug in) illetve 4.5. Az Octavia 5.37 (de a Priusosok között kicsivel lehúzza az átlagot szerintem a fogyasztásbajnok mániákusok adata)

Előzmény: newman2018 (346333)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346333

De igaz majd keresek fotókat a kedvedért.

 

Még egyszer belinkelem lehet csemegézni: https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

 

Javaslom a méreteket is figyelembe venni. :) 

Előzmény: mica-r (346325)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346332

Sok cég tönkre ment a világon. Nokia szerintem van csak nem a régi fényében. (telefon) 

 

Ha te előre megtudod jósolni melyik megy tönkre akkor világ egyik leggazdagabb embere lehetsz a tudásoddal. :) 

Előzmény: Rangun (346330)
newman2018 Creative Commons License 1 napja 0 0 346330

Nekem  5,1  körül volt de nem volt autópálya csak M0 110-el olyan 2x10 km naponta és város, külváros 30km.

A Ford Kuga 180Le dízel kézi váltóval 18-as kerekekkel ugyanilyen felhasználás mellett 7.3 (valós értékek) Többre számoltam.

 

Előzmény: shadowbull (346327)
Rangun Creative Commons License 1 napja 0 0 346330

Ja, a Nokia is tudta, volt pénze is.

Előzmény: newman2018 (346329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!